Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
|
Discussietools |
7 mei 2024, 11:45 | #21 |
Secretaris-Generaal VN
|
Ik lees hier just dat dochterlief in Harvard gaat studeren,
allee dat wil dus zeggen dat als Tilleke hare was moet gaan halen of brengen, er ne vlieger van de kluchtmacht mag volgetankt worden om even over en weer te vliegen. |
7 mei 2024, 11:52 | #22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waar lul ik dat recht? Waar heb ik gezegd dat ik van mening ben dat wij de koning zijn reisjes moeten betalen? Ik vind gewoon dat partijen die daar iets aan willen doen "omdat er mensen zijn die op het einde van de maand amper rondkomen" zelf ook minstens de tering naar de nering moeten zetten. Daarnaast zijn er volgens mij wel dringendere katten te geselen in dit land dan de 1,5 miljoen euro die de koning opbrast door rond te vliegen. 1,5 miljoen is welgeteld 0,0003% van de staatsschuld. 't Is geld, dat ga ik niet ontkennen. Maar volgens mij zijn er dringendere (maar natuurlijk niet zo'n populistische) zaken aan te pakken. Meer wou ik niet zeggen maar dat had ik precies beter niet gedaan.
7 mei 2024, 12:19 | #23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het gaat er hier natuurlijk om dat alle facturen hier altijd voor het volk zijn, Natuurlijk zijn er nog plekken waarop gesaneerd moet worden. Maar dit is een symbolische verliespost. Allee wat zit die koning daar te doen, ik snap al niet dat ze daar 200 jaar geleden voor gekozen hebben. Iedereen in heel Europa was koningen en koninginnen beu, en wat doen ze hier achter hune revolution,... Juist ja ne koning aanstellen , die hadden ze tijdens de koningskwestie, ze hadden toen ne goede steekop al moeten wegsaneren. maar we zitten er dus nog mee. |
|
7 mei 2024, 12:51 | #24 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
Dank.
Citaat:
Maar dat is mijn mening. Citaat:
Als politieker nu uw tijd verdoen met gezaag over die 1,5 miljoen vind ik een even grote slag in het gezicht van de kiezer dan dat die 1,5 miljoen op zich al is. Mensen liggen wel van wat anders wakker.
7 mei 2024, 13:35 | #25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als het aan mij zou liggen dan werd er ook dik gesneden, belastingen volledig hervormd de senaat en provincies afgeschaft, en de koning en zijn gevolg, ja die mocht op pensioen he. |
|
7 mei 2024, 13:57 | #26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Liesbetje vrijgesteld, met een werkloosheidsvergoeding van vijf jaar de wedde van een universitair ambtenaar, zodat ze gelegenheid krijgt om nieuwe studies aan te vatten zodat ze kans heeft op een echte job daarna.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
7 mei 2024, 14:47 | #27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
7 mei 2024, 15:09 | #28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 7 mei 2024 om 15:10. |
|
14 mei 2024, 16:33 | #29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Aan een privé-vlucht van de koning niet eh? En aan partij-financiering ook niet eh? Of't moet zijn dat hij in het personeelsbestand van die politieke partij zit natuurlijk...