Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 april 2024, 11:18   #21
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 23.059
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Als wiet eenmaal legaal wordt denk ik dat er meer farma-bedrijven op de kar gaan springen dan dat er particulieren zich met "terpenenprofielen" gaan bezighouden.

Bovendien gaan gebruikers van medicinale wiet volgens mij ook eerder bij de apotheek binnenspringen om de (op dat moment legale) wiet te gaan kopen dan dat ze zelf met plantjes moeten beginnen en boeken moeten gaan lezen over terpenenprofielen en percentages alcohol.

Ik zie ook meer mensen bij de apotheek binnenspringen voor aspirine dan dat er zijn die wilgenblaadjes gaan verzamelen/kweken.

Maar ik begrijp uw fascinatie wel hoor. Als je je daar eenmaal in verdiept wordt dat allemaal vrij snel heel interessant.
Maar dan moet je volgens mij wel degelijk rekening houden met minstens 2 dingen:

1) De markt (voor zowel recreatief als medicinaal gebruik) gaat er na legalisering helemaal anders uitzien dan voor de legalisering.

2) Niet iedereen kickt op dingen als "terpenenprofielen" en zo'n dingen zoals jij dat doet. Meer nog; de meeste interesseert dat niet.
Die willen wiet die werkt. En of dat nu wiet met terpenenprofiel A of B is maakt niet uit. Zolang ze weten welke ze nodig hebben en waar ze die halen is dat voldoende.

Net zoals mensen die nu Ibuprofen kopen het ook niet uitmaakt hoe dat gemaakt wordt en waarom het werkt.
Het werkt en ze halen het bij de apotheek. Dát is alles wat die mensen willen weten.
Ja natuurlijk dat mensen dan vaker voor de apotheek zullen kiezen. Want met of zonder legalisering, de meeste kweken hun wiet niet omdat ze andere bezigheden hebben. Het belangrijkste is dan dat de wiet zuiver is en niet behandeld is met kankerverwekkende insecticides bv.

Ik vape liever een topje dan een pijnstiller te nemen, gij niet dan? Ik kan me zelfs niet herinneren wanneer ik mijn laatste pil slikte of laatste vaccin toegediend kreeg. Ik heb 0,0 vertrouwen in de pharma industrie, en dat is mijn recht na de ervaringen die ik ermee op deed.

Misschien dat niet iedereen zich interesseert in het terpenneprofiel, maar toch wordt het ook door gewone hobbykwekers bekeken omdat ze daarop een inschatting kunnen maken. Qua smaak bv.

De meeste willen gewoon zaad waarin betrouwbare genetica te vinden is. Al wat je moet doen is schone foto's plaatsen op wietfora en ze smeken u om zaad. Geloof het of niet
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd! Zie, Ik maak alle dingen nieuw. En zie, Ik ben met u al de dagen...
For to me to live is Christ and to die is gain.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2024, 11:28   #22
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 26.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ja natuurlijk dat mensen dan vaker voor de apotheek zullen kiezen. Want met of zonder legalisering, de meeste kweken hun wiet niet omdat ze andere bezigheden hebben. Het belangrijkste is dan dat de wiet zuiver is en niet behandeld is met kankerverwekkende insecticides bv.

Ik vape liever een topje dan een pijnstiller te nemen, gij niet dan? Ik kan me zelfs niet herinneren wanneer ik mijn laatste pil slikte of laatste vaccin toegediend kreeg. Ik heb 0,0 vertrouwen in de pharma industrie, en dat is mijn recht na de ervaringen die ik ermee op deed.

Misschien dat niet iedereen zich interesseert in het terpenneprofiel, maar toch wordt het ook door gewone hobbykwekers bekeken omdat ze daarop een inschatting kunnen maken. Qua smaak bv.

De meeste willen gewoon zaad waarin betrouwbare genetica te vinden is. Al wat je moet doen is schone foto's plaatsen op wietfora en ze smeken u om zaad. Geloof het of niet
Tuurlijk; ik zeg nergens dat niemand zich daar in interesseert.
Ik denk alleen maar dat van het ogenblijk wiet legaal wordt de mensen die het nodig hebben zich eerder tot de apotheek zullen wenden dan zelf beginnen kweken.

Want hoewel zelf kweken voordelen kan hebben (je weet wat je gebruikt, geen pesticiden en dergelijke,...), het kan wel degelijk fout lopen ook.
Wie garandeert dat je het juiste zaad te pakken hebt? Hoe weet je zeker dat je drogende wiet geen schimmel ontwikkelt? Wordt zelf kweken al bij al (zaad, meststoffen, tijd,...) niet snel duurder of minstens arbeidsintensiever dan gewoon gaan kopen?

Dus ja; ik begrijp uw punt. Wat jij doet is voor veel mensen interessant maar ik wil maar zeggen: het is niet voor iedereen interessant. Meer nog; voor de meerderheid is het dan volgens mij helemaal niet.
En zolang wiet illegaal is komen zo'n mensen noodgedwongen bij telers terecht maar zodra wiet legaal is gaan er volgens mij meer naar de apotheek stappen. Al is het maar voor het gemak en de eventuele terugbetaling van de ziekenkas...


In ieder geval; mocht legalisatie er door komen: ik wens u alle succes met uw plannen!! En dat meen ik. Ik merk dat jij het beste voor hebt met mensen die gebaat zijn met medicinale wiet.

Maar ik wil u alleen waarschuwen voor het feit dat de dag dat wiet legaal wordt, je in een heel andere wiet-markt gaat wakker worden dan vandaag.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2024, 11:39   #23
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 23.059
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Tuurlijk; ik zeg nergens dat niemand zich daar in interesseert.
Ik denk alleen maar dat van het ogenblijk wiet legaal wordt de mensen die het nodig hebben zich eerder tot de apotheek zullen wenden dan zelf beginnen kweken.

Want hoewel zelf kweken voordelen kan hebben (je weet wat je gebruikt, geen pesticiden en dergelijke,...), het kan wel degelijk fout lopen ook.
Wie garandeert dat je het juiste zaad te pakken hebt? Hoe weet je zeker dat je drogende wiet geen schimmel ontwikkelt? Wordt zelf kweken al bij al (zaad, meststoffen, tijd,...) niet snel duurder of minstens arbeidsintensiever dan gewoon gaan kopen?

Dus ja; ik begrijp uw punt. Wat jij doet is voor veel mensen interessant maar ik wil maar zeggen: het is niet voor iedereen interessant. Meer nog; voor de meerderheid is het dan volgens mij helemaal niet.
En zolang wiet illegaal is komen zo'n mensen noodgedwongen bij telers terecht maar zodra wiet legaal is gaan er volgens mij meer naar de apotheek stappen. Al is het maar voor het gemak en de eventuele terugbetaling van de ziekenkas...


In ieder geval; mocht legalisatie er door komen: ik wens u alle succes met uw plannen!! En dat meen ik. Ik merk dat jij het beste voor hebt met mensen die gebaat zijn met medicinale wiet.

Maar ik wil u alleen waarschuwen voor het feit dat de dag dat wiet legaal wordt, je in een heel andere wiet-markt gaat wakker worden dan vandaag.
Dat denk ik ook. Dat mensen sneller geneigd zijn naar de apotheek te gaan dan zelf te kweken. Toch moet je het kwekend publiek niet onderschatten, de vraag naar zaad is nog steeds enorm en wellicht een miljoenenbusiness, zo niet miljarden. (alles samen).

Ik kan u garanderen dat het in mijn handen niet snel fout loopt. Ik heb wel "wat rondes" op mijn naam en had wel wat "keepers" verzameld. Die heb ik afgelopen jaren wel weg gedaan omdat ik stopte.
Maar ik had een Super Silver Haze, een Mango Haze en een Neville's Mango Haze om U tegen te zeggen, van die laatste heb ik een polyhybride gemaakt met afghan en skunk.
En niet 1 afghan of 1 skunk. Die F1 werd een F2 en die zijn doorgegaan tot F6 voor ik ze finaal kruiste.

Goede ventilatie voorkomt schimmel, buiten is iets anders: maar daarop selecteer je dan ook op schimmelbestendige en plaagbestendige planten he. Niet dat het daarom feilloos is, maar helpt wel.
Je moet je wiet ook specifiek drogen om de terpenen te bewaren. Na dat drogen moet je nog eens minstens 3 maand curen. Maar haze komt pas tot haar volle recht na een half jaar curen imo.

De zadenverkooop zou dan voor een reeds bestand publiek zijn die sowieso al "zelfvoorzienend" zijn en iets nieuw en apart zoeken.

Ik denk wel te weten wat ik doe na 25 jaar passie
"Het is beter uzelf in uw passie te verliezen dan uw passie te verliezen."

https://www.youtube.com/watch?v=cJunCsrhJjg - whatever it is, that girl has put a spell on me!
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd! Zie, Ik maak alle dingen nieuw. En zie, Ik ben met u al de dagen...
For to me to live is Christ and to die is gain.

Laatst gewijzigd door CUFI : 9 april 2024 om 11:46.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2024, 12:11   #24
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 23.059
Standaard

En dat is iets dat ik niet begrijp.

Zaden zijn niet illegaal, maar je kan geen handelsregister aanvragen om wietzaden te verkopen?

Ik denk dat je die omzet niet moet onderschatten eens je gelanceerd bent en een goede reputatie opdeed.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd! Zie, Ik maak alle dingen nieuw. En zie, Ik ben met u al de dagen...
For to me to live is Christ and to die is gain.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2024, 12:53   #25
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
En dat is iets dat ik niet begrijp.

Zaden zijn niet illegaal, maar je kan geen handelsregister aanvragen om wietzaden te verkopen?

Ik denk dat je die omzet niet moet onderschatten eens je gelanceerd bent en een goede reputatie opdeed.
je zal in het algemeen in zaad moeten handelen he CUFI, en dan zal je ook wietzaad kunnen versjacheren, en uw eigen zaad en al het andere dat ge in een papieren zakske kunt opsturen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2024, 13:08   #26
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 23.059
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
je zal in het algemeen in zaad moeten handelen he CUFI, en dan zal je ook wietzaad kunnen versjacheren, en uw eigen zaad en al het andere dat ge in een papieren zakske kunt opsturen.
Neen, het is onmogelijk in BE.
Een webshop met wietzaad is meteen opgestart, maar uw handelsregister staat er dan schoon op te blinken en ge kunt u dan aan bezoek verwachten.

Ze sloten zelfs winkels die volledig binnen de wet handelde en enkel CBD producten verkochten.

En ik wil geen wettelijke problemen met cannabis ervaren, ik ben genoeg gepest geweest op dat gebied.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd! Zie, Ik maak alle dingen nieuw. En zie, Ik ben met u al de dagen...
For to me to live is Christ and to die is gain.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2024, 13:23   #27
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 26.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
je zal in het algemeen in zaad moeten handelen he CUFI, en dan zal je ook wietzaad kunnen versjacheren, en uw eigen zaad en al het andere dat ge in een papieren zakske kunt opsturen.
Gaat dat niet lekken?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2024, 13:25   #28
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Neen, het is onmogelijk in BE.
Een webshop met wietzaad is meteen opgestart, maar uw handelsregister staat er dan schoon op te blinken en ge kunt u dan aan bezoek verwachten.

Ze sloten zelfs winkels die volledig binnen de wet handelde en enkel CBD producten verkochten.

En ik wil geen wettelijke problemen met cannabis ervaren, ik ben genoeg gepest geweest op dat gebied.
Ze sloten zelfs een winkel die kledij verkocht gemaakt van hennepvezel. Om te voorkomen dat de mensen de kledij gingen oproken...

Kwestie frustratie en idiotie is dat een wereldrecord.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2024, 13:27   #29
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Neen, het is onmogelijk in BE.
Een webshop met wietzaad is meteen opgestart, maar uw handelsregister staat er dan schoon op te blinken en ge kunt u dan aan bezoek verwachten.

Ze sloten zelfs winkels die volledig binnen de wet handelde en enkel CBD producten verkochten.

En ik wil geen wettelijke problemen met cannabis ervaren, ik ben genoeg gepest geweest op dat gebied.
Dan zal het hoogstwaarschijnlijk niet mogen he, of op het randje van het wettelijke toelaatbare balanceren.

Want je wat mag eigenlijk, bezit zonder dat het verkoop wordt ? Je mag niet zelf kweken ? en als dat wel mag, mag je geen zaad kopen.

Wat dat zaad kopen betreft, dat kan ook te maken hebben met de wetten ivm de voedselveiligheid. Eigen kweek mag ook niet zomaar verkocht worden, dus als gij zaden aanbied, van waar komen die, eigen planten ? en dan begint de miserie want dan is dat een commerciele kweek, dus jij moet een oorsprong etc kunnen opgeven, en alles gedurende elke stap volgen en controleren en lotnummers toekennen etc... etc...

voor een eventuele terugroep actie.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2024, 13:32   #30
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 23.059
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ze sloten zelfs een winkel die kledij verkocht gemaakt van hennepvezel. Om te voorkomen dat de mensen de kledij gingen oproken...

Kwestie frustratie en idiotie is dat een wereldrecord.
Ik begrijp dat allemaal echt niet. Ze schieten met een kanon op een mug en negeren dan het feit dat de kanonskogel meer schade dan de mug veroorzaakte.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd! Zie, Ik maak alle dingen nieuw. En zie, Ik ben met u al de dagen...
For to me to live is Christ and to die is gain.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2024, 13:35   #31
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 35.348
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Wat we leren uit de plaatsen waar cannabis gelegaliseerd werd zoals Canada
1. De consumptie steeg met meer dan 20% (maar niet het aantal vaste gebruikers) en er wordt meer onder invloed met de auto gereden
2. Een derde tot de helft van de markt blijft illegaal: soms door straffer spul maar vooral goedkoper wegens geen taksen
3. De spoedgevallen in de (gewone en psychische) gezondheidszorg stegen met 20% (vooral kinderen sinds ook de eetbare producten werden gelegaliseerd)
4. Er zijn minder rechtszaken die met drugs te maken hebben (een daling van bijna 100% wat wil zeggen dat de criminelen helemaal met rust gelaten worden)
Ik lees ook andere resultaten

Hoewel het dagelijks gebruik van cannabis onder gebruikers stabiel is gebleven sinds de legalisatie, meldde Statistic Canada een algehele toename van cannabisgebruik van 22 procent naar 27 procent onder Canadezen van 16 jaar en ouder tussen 2017 en 2022.

Minder stonede automobilisten, minder wiet-arrestaties
Sinds de legalisatie kopen Canadezen geleidelijk aan minder illegaal geproduceerde cannabis op de zwarte markt, wat uiteraard ook 1 van de vooropgestelde doelen was. Uit de actuele gegevens blijkt dat tweederde van de gebruikers nu cannabisproducten uit legale bronnen koopt: fysiek in dispensaries of online.
Daarnaast is stoned autorijden als gevolg van cannabisgebruik licht gedaald of gestabiliseerd in de meeste delen van het land. Behalve echter in British Columbia, waar het aantal bestuurders dat onder THC-invloed reed tussen 2018 en 2020 is gestegen in vergelijking met 2013 en 2018.

Een rapport van het Canadian Centre on Substance Use and Addiction meldde ook een drastische daling van 97 procent in het aantal aanklachten voor cannabisbezit onder jongeren tussen 2015 en 2019. Daarnaast daalde het aantal aanklachten voor handel en verkoop onder jongeren ook van 12 naar 8 procent.

Och ja en uiteraard zullen er al wel eens kinderen op spoed belanden ....maar of dat daar al 1 kind zou zijn aan overleden dacht het niet. Beetje kalmeren een cola drinken en dat is het zowat.

Uiteraard moet wiet net als veel andere dingen ver uit de weg blijven van kinderen.

En waarom het zo ver gaan zoeken. Onze vlakbije buurland verkoopt al een halve eeuw wiet aan iedereen die het wil.
Ik heb niet de indruk daar meer problemen zijn als hier ?? Integendeel ik heb de indruk die het op vele vlakken een stuk beter doen en al zeker op gebied van verkeersveiligheid. En of daar meer mensen op spoed belanden als hier dacht het niet.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 april 2024 om 13:40.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2024, 13:39   #32
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 23.059
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Dan zal het hoogstwaarschijnlijk niet mogen he, of op het randje van het wettelijke toelaatbare balanceren.

Want je wat mag eigenlijk, bezit zonder dat het verkoop wordt ? Je mag niet zelf kweken ? en als dat wel mag, mag je geen zaad kopen.

Wat dat zaad kopen betreft, dat kan ook te maken hebben met de wetten ivm de voedselveiligheid. Eigen kweek mag ook niet zomaar verkocht worden, dus als gij zaden aanbied, van waar komen die, eigen planten ? en dan begint de miserie want dan is dat een commerciele kweek, dus jij moet een oorsprong etc kunnen opgeven, en alles gedurende elke stap volgen en controleren en lotnummers toekennen etc... etc...

voor een eventuele terugroep actie.
Zaad is gewoon legaal, maar de verkoop niet neen. Je mag zelfs mycelium van paddo's hebben, maar je mag geen paddo's kweken.

En je doet niet aan terugroep acties met zaad he. Zaad is gewoon te kopen, maar niet terug te sturen. Dat staat in de gebruikersvoorwaarden. Cannabiszaden zijn niet giftig he Zit boordenvol aminozuren zelfs, lekker gezond.

Uiteraard dat die zaden uit eigen stock komen. En uiteraard dat het commercieel is als je het via een handelsregister wilt doen. Maar dat betekent dan ook dat je eerlijke belastingen betaalt op uw handel he.

De oorsprong zijn de vader en de moeder, en bij feminized de moeder en de moeder
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd! Zie, Ik maak alle dingen nieuw. En zie, Ik ben met u al de dagen...
For to me to live is Christ and to die is gain.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2024, 14:24   #33
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Gaat dat niet lekken?
toch iemand die oplet
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2024, 14:48   #34
Vlad
Secretaris-Generaal VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hel
Berichten: 20.321
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik lees ook andere resultaten

Hoewel het dagelijks gebruik van cannabis onder gebruikers stabiel is gebleven sinds de legalisatie, meldde Statistic Canada een algehele toename van cannabisgebruik van 22 procent naar 27 procent onder Canadezen van 16 jaar en ouder tussen 2017 en 2022.

Minder stonede automobilisten, minder wiet-arrestaties
Sinds de legalisatie kopen Canadezen geleidelijk aan minder illegaal geproduceerde cannabis op de zwarte markt, wat uiteraard ook 1 van de vooropgestelde doelen was. Uit de actuele gegevens blijkt dat tweederde van de gebruikers nu cannabisproducten uit legale bronnen koopt: fysiek in dispensaries of online.
Daarnaast is stoned autorijden als gevolg van cannabisgebruik licht gedaald of gestabiliseerd in de meeste delen van het land. Behalve echter in British Columbia, waar het aantal bestuurders dat onder THC-invloed reed tussen 2018 en 2020 is gestegen in vergelijking met 2013 en 2018.

Een rapport van het Canadian Centre on Substance Use and Addiction meldde ook een drastische daling van 97 procent in het aantal aanklachten voor cannabisbezit onder jongeren tussen 2015 en 2019. Daarnaast daalde het aantal aanklachten voor handel en verkoop onder jongeren ook van 12 naar 8 procent.

Och ja en uiteraard zullen er al wel eens kinderen op spoed belanden ....maar of dat daar al 1 kind zou zijn aan overleden dacht het niet. Beetje kalmeren een cola drinken en dat is het zowat.

Uiteraard moet wiet net als veel andere dingen ver uit de weg blijven van kinderen.

En waarom het zo ver gaan zoeken. Onze vlakbije buurland verkoopt al een halve eeuw wiet aan iedereen die het wil.
Ik heb niet de indruk daar meer problemen zijn als hier ??
Integendeel ik heb de indruk die het op vele vlakken een stuk beter doen en al zeker op gebied van verkeersveiligheid. En of daar meer mensen op spoed belanden als hier dacht het niet.
Nederland Narcoland

Nederlanders werken het minst van alle Europeanen

__________________
Vlaanderen: een overbevolkte grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

Racisme: uit armoede geëmigreerde Europeanen 'kolonisten' noemen en uit armoede geëmigreerde Afrikanen 'vluchtelingen'
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2024, 16:15   #35
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.445
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
toch iemand die oplet
Ik denk eerder dat het eerst hard gaat plakken, dan stinken.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2024, 16:28   #36
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 37.661
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
toch iemand die oplet
T is misschien versteend of stuifmeel zoals bij de schoof?
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2024, 17:19   #37
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.445
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
T is misschien versteend of stuifmeel zoals bij de schoof?
Da's een variante op nierstenen dan.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2024, 17:42   #38
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 23.059
Standaard

That is one way to get stoned. Ge kunt ook een religieus land betreden en wat wetten overtreden. Laatste woorden: legal stoned! In your face prohibisten.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd! Zie, Ik maak alle dingen nieuw. En zie, Ik ben met u al de dagen...
For to me to live is Christ and to die is gain.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2024, 17:43   #39
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 23.059
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
toch iemand die oplet
Ik had het ook door; maar voel me niet zo grappig vandaag.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd! Zie, Ik maak alle dingen nieuw. En zie, Ik ben met u al de dagen...
For to me to live is Christ and to die is gain.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2024, 22:20   #40
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik had het ook door; maar voel me niet zo grappig vandaag.
Ja niet alle dagen zijn even goed he.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be