Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 september 2023, 09:33   #21
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.927
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
De ratio tussen de aarde, maan en zon is toch ook iets te toevallig naar mijn mening.
Zo is het.
Citaat:
Voor de zondvloed was die anders en hadden we niet zo'n stabiel klimaat. Men kende niet eens regen, maar een grote damp die alles bevochtigde.
Je bedoelt aan het begin van de geschiedenis der aarde.
Niet 3500 jaar, maar miljarden jaren geleden.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2023, 09:40   #22
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.595
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
De mens kent zichzelf niet eens, maar weet wel waar alles vandaan komt.
De mens is wat in de war en misleid.
'De mens' bestaat niet. Je spreekt voor jezelf en ik concludeert dat je geen arts vertrouwt. Je laat je niet opereren en neemt geen medicijnen.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2023, 09:43   #23
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.927
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
'De mens' bestaat niet. Je spreekt voor jezelf en ik concludeert dat je geen arts vertrouwt. Je laat je niet opereren en neemt geen medicijnen.
DE mens bestaat als de algemene mens in alle mensen.
Terwijl elk individueel mens voorbij gaat, slechts tijdelijk is, blijft DE mens bestaan in weer nieuwe mensen.

Het algemene gaat voor het bijzondere.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2023, 16:31   #24
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.595
Standaard Genetica. Universiteit Gent.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
De ratio tussen de aarde, maan en zon is toch ook iets te toevallig naar mijn mening. Voor de zondvloed was die anders en hadden we niet zo'n stabiel klimaat. Men kende niet eens regen, maar een grote damp die alles bevochtigde.
Het is goed om vragen te stellen en verbanden te leggen. Dat doen filosofen en wetenschappers ook, tenminste van af Aristoteles. Hij deed ook systematisch onderzoek in de natuur. Charles Darwin deed dat ook. De Universiteit Gent heeft o.a. een video gemaakt over genetica, mutaties, gedrag, toeval (!) en erfelijkheid. Bekijk dat eerst, 50 minuten, voordat je verder speculeert en je hersenen pijnigt. Bespaar je die moeite. Het is gratis van je belastinggeld via youtube. Vele voorbeelden passeren de revue, de Amish inbegrepen.

https://m.youtube.com/watch?time_con...ture=emb_title
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2023, 20:46   #25
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.981
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Het is goed om vragen te stellen en verbanden te leggen. Dat doen filosofen en wetenschappers ook, tenminste van af Aristoteles. Hij deed ook systematisch onderzoek in de natuur. Charles Darwin deed dat ook. De Universiteit Gent heeft o.a. een video gemaakt over genetica, mutaties, gedrag, toeval (!) en erfelijkheid. Bekijk dat eerst, 50 minuten, voordat je verder speculeert en je hersenen pijnigt. Bespaar je die moeite. Het is gratis van je belastinggeld via youtube. Vele voorbeelden passeren de revue, de Amish inbegrepen.

https://m.youtube.com/watch?time_con...ture=emb_title
Allemaal naar de prullenbak verwezen en een ongecensureerde versie genomen die onveranderd is door de tijd.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2023, 20:47   #26
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.981
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Gods Geest is in de mensen om God zelf te kunnen begrijpen en ook waar alles vandaan komt.

Lees daarvoor mijn atoomtheorie en nieuwe Bijbel.

De oude Bijbel daarentegen was grotendeels fantasie, wat al reeds bewezen is door de wetenschap.
Ge bedoelt den duivel, waarvoor dus de wedergeboorte nodig is om terug tot Hem te komen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2023, 05:43   #27
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.595
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Allemaal naar de prullenbak verwezen en een ongecensureerde versie genomen die onveranderd is door de tijd.
Waar heb je het in godsnaam over?
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2023, 05:45   #28
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.595
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ge bedoelt den duivel, waarvoor dus de wedergeboorte nodig is om terug tot Hem te komen.
Waar gaat dit over?
Ben je gehersenspoeld of heb je naar gedroomd?
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2023, 09:02   #29
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.981
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Waar heb je het in godsnaam over?
Niet de geest van God is in de mens gekomen, maar den duivel.
Adam was naar het evenbeeld van God geschapen, maar die viel in zonde. Daarom is Jezus Christus de nieuwe Adam om geestelijk in herboren te worden. Onze geest is daarvoor gecorrumpeerd, ieder mens wordt in zonde geboren.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2023, 09:56   #30
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.595
Standaard Kennis?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Niet de geest van God is in de mens gekomen, maar den duivel.
Adam was naar het evenbeeld van God geschapen, maar die viel in zonde. Daarom is Jezus Christus de nieuwe Adam om geestelijk in herboren te worden. Onze geest is daarvoor gecorrumpeerd, ieder mens wordt in zonde geboren.
Dat is een heleboel kennis in een notendop. Waar heb je gestudeerd en bij wie en hoe lang? Je gelooft dus dat alle mensen van Adam afstammen, de Adam uit de bijbel? Ik geloof dat niet.

Maar ons onderwerp, de schepping, houdt meer in dan de eerste mens(en). En de video van de Universiteit Gent gaat over algemene principes van de evolutie voor mens en dier. De bijbel is daar kort over en niet gebasserd op wetenschappelijk onderzoek. De video van de Ubiversiteit Gent is er één van 20 of meer over evolutie en de geschiedenis van de aarde. Je kan je kennis nog vergroten vergroten met de link die ik gisteren gaf.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2023, 10:15   #31
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.927
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ge bedoelt den duivel, waarvoor dus de wedergeboorte nodig is om terug tot Hem te komen.
Die wedergeboorte ben ik in de heiige drie-eenheid van filosofie, wetenschap en theologie.

En wat de wetenschap betreft die heeft zeker ook heel veel goeds gepresteerd om het bijgeloof van de oude Bijbel te overwinnen.

Des duivels is daarentegen Jezus die de mensen die zijn onzin niet geloven voor eeuwig wil laten branden.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2023, 10:16   #32
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.927
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
God schiep in 6 dagen de wereld en de mens, enz. Ten tijde van de dinosaurus bestond dan god nog niet.
De schepping is eeuwig uit de Logica en uit de Goden die ook eeuwig zijn.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2023, 17:34   #33
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.981
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Dat is een heleboel kennis in een notendop. Waar heb je gestudeerd en bij wie en hoe lang? Je gelooft dus dat alle mensen van Adam afstammen, de Adam uit de bijbel? Ik geloof dat niet.

Maar ons onderwerp, de schepping, houdt meer in dan de eerste mens(en). En de video van de Universiteit Gent gaat over algemene principes van de evolutie voor mens en dier. De bijbel is daar kort over en niet gebasserd op wetenschappelijk onderzoek. De video van de Ubiversiteit Gent is er één van 20 of meer over evolutie en de geschiedenis van de aarde. Je kan je kennis nog vergroten vergroten met de link die ik gisteren gaf.
Erh ik heb gewoon een paar keer de Bijbel gelezen en bijbelstudie gevolgd?
Jij jouw evolutie, ik mijn Bijbel. Ieder zijn ervaringen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2023, 17:41   #34
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.981
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Die wedergeboorte ben ik in de heiige drie-eenheid van filosofie, wetenschap en theologie.

En wat de wetenschap betreft die heeft zeker ook heel veel goeds gepresteerd om het bijgeloof van de oude Bijbel te overwinnen.

Des duivels is daarentegen Jezus die de mensen die zijn onzin niet geloven voor eeuwig wil laten branden.
Ik verfoei de wetenschap niet. Noch de filosofie.
Ik weet gewoon heel zeker dat ik geloof en ga die ervaringen niet verloochenen in goede of slechte tijden.
Onze Heer en Redder Jezus Christus is de enige weg, de enige waarheid en de enige manier van leven. En dat als voorbeeld, weet ge dus hoe erg het met uzelf en de mensheid gesteld is, ik inclusief.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2023, 09:36   #35
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.927
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik verfoei de wetenschap niet. Noch de filosofie.
Ik weet gewoon heel zeker dat ik geloof en ga die ervaringen niet verloochenen in goede of slechte tijden.
Onze Heer en Redder Jezus Christus is de enige weg, de enige waarheid en de enige manier van leven. En dat als voorbeeld, weet ge dus hoe erg het met uzelf en de mensheid gesteld is, ik inclusief.
De ware Christus is de wedergeboren Christus en dat ben ik, niet om te geloven, maar om te begrippen.

Ik ben de enige die het bestaan van God kan bewijzen.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2023, 20:10   #36
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.981
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
De ware Christus is de wedergeboren Christus en dat ben ik, niet om te geloven, maar om te begrippen.

Ik ben de enige die het bestaan van God kan bewijzen.
Je hebt toch ergens het besef dat je in het totale niets gaat verdwijnen? 20 tot 1000 mensen kennen u en doven evenzeer uit in het niets.
Enkel Zijn Woord zal stand houden, zoals het altijd was, is en zal zijn.
Amen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2023, 22:23   #37
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.595
Standaard Schelpdieren, hoe oud zijn die?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
En toch spreekt de wetenschap de Bijbel niet tegen.
Zie gewoon de orde van de 6 dagen, hoe die uitvouwt en het effectieve begin aanduid. Tijd. 7 dagen.
In Europa is die rijkdom wat verloren gegaan om een ander model te duwen, maar creationisme is veel maal meer verzadigend dan dat wereldje van evil lucionisten waar oudere mannen azen op de geesten van de kinderen.
De kop eraf ja
Het scheppingsverhaal is giswerk. God schept eerst licht en op de tweede dag een uitspansel en hemel of gewelf, met water boven en water onder. Onder zijn de zeeën, maar erboven is is geen water, of dat moeten de wolken zijn.

Op dag drie gebeurt er iets dat geologisch verklaarbaar is: God sprak: `Het water onder de hemel moet naar een plaats samen vloeien, zodat het droge zicht baar wordt.' Zo gebeurde het 10 Het droge noemde God land, en het samen gevloeide water noemde Hij zee. En God zag dat het goed was.

Hier valt op dat God alles wat Hij schept benoemt. God spreekt een taal met de woorden water, land en zee en het werkwoord samenvloeien. Hoe kan het water naar een plaats samenvloeien? Alleen door de 'aardkorst' te vervormen zodat er land bovsn water komt. Dat zegt God echter niet. De aardkorst is in de loop van miljarden jaren afgekoeld, dikker geworden, gebarsten, gescheurd, en delen zijn gekanteld, en er zijn continenten gevormd. Dat was ook een idee van de Grieken ten tijde van Plato. Hij schreef dat een deel van Europa was verzonken en dat noemde men Atlantis.

Maar dan gaat het mis. Op dezelfde dag nog (vers 9-13), op de derde dag schept God de groene gewassen op het land en de vruchtbomen (zaaddragend). Dat vereist dat er dag en nacht is en seizoenen. Maar dat is er nog niet. Er zijn ook geen insecten om de zaden te bevruchten.

(14-19) Op de vierde dag verschijnen er hemellichten. Dan pas zijn er dagen en kan de duur van een scheppingsdag en een seizoen worden bepaald. Het is onmogelijk dat er planten op aarde groeiden voordat de zon 'langs de hemel bewoog'. Dat er al licht was is niet voldoende. De warmte van de zon is ook nodig om luchtstromen te laten ontstaan en hoge druk gebieden en depressies die regen brengen. Dat komt veel te laat.

Op dag vijf schept God de vogels en de zeedieren en op dag zes de dieren op het land. Zijn het dagen van 24 uur? Dat is geologisch gezien al onmogelijk omdat voor het ontstaan van het droge land een miljard haar of meer nodig is. De Ardennen bijvoorbeeld zijn het restant van hoog berggebied dat in 350 miljoen jaar vrijwel is afgesleten. Er resteren nog loodfechte wanden bestaande uit sedimentlagen, die een miljard jaar geleden nog een zeebodem vormden. Daarin treft men fossiele schelpen aan als getuigen van leven dat in de zee is ontstaan, 'vóórdat het droge land van de Ardennen bestond met zaaddragende gewassen. Het leven op aarde begon dus in het water. Plantaardig en dierlijk. U hoeft het niet te geloven. Ga zelf eens kijken in de gesteenten in de Ardennen.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2023, 22:48   #38
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.595
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Erh ik heb gewoon een paar keer de Bijbel gelezen en bijbelstudie gevolgd?
Jij jouw evolutie, ik mijn Bijbel. Ieder zijn ervaringen.
Dat vermoedde ik al. En ik heb de bijbel ook een paar keer gelezen en deels geanaliseerd en in zijn contexten geplaatst. Ik heb ook de evolutietheorie bestudeerd. Die zit heel anders in elkaar als het scheppingsverhaal. Logisch en deels verifieerbaar.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2023, 07:26   #39
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.927
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Je hebt toch ergens het besef dat je in het totale niets gaat verdwijnen? 20 tot 1000 mensen kennen u en doven evenzeer uit in het niets.
Enkel Zijn Woord zal stand houden, zoals het altijd was, is en zal zijn.
Amen.
Zijn Woord heeft een begin en wat begint heeft ook een einde.

Maar Ik ben eeuwig naar den Geest en naar het Leven en naar mijn Woord.

Dit omdat ik de wedergeboren Christus ben.

En allen zijn uitgenodigd om wedergeboren te worden in Mij.

Amen.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2023, 09:23   #40
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.981
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Dat vermoedde ik al. En ik heb de bijbel ook een paar keer gelezen en deels geanaliseerd en in zijn contexten geplaatst. Ik heb ook de evolutietheorie bestudeerd. Die zit heel anders in elkaar als het scheppingsverhaal. Logisch en deels verifieerbaar.
Heb je de eschatologie écht bestudeerd en volg je die nog steeds op? Via den Heiligen Geest die ons begeleidt naar alle waarheid?
U zou dan die evolutietheorie anders bekijken vermoed ik...
In de tijd toen ik me er voor openstelde, was dat narratief gekaapt door mensen die er een sport van maakte op creationisme te bashen. En ook daar wordt profetie van Hem in vervuld. Er kan maar 1 waarheid zijn. De Bijbel benadert die het beste. Ons onverbloemd verleden, heden en onze onverbloemde toekomst.

Needless to say dat deze generatie zich daar enorm beledigd door voelt. En terecht. We zijn qllemaal zondaars en door de zonde is de dood in deze wereld gekomen. De ET is een gateway naar de antichrist.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be