Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

 
 
Discussietools
Oud 2 juli 2014, 22:23   #21
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.938
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
2

Zelfs mét N-VA zou het op niks trekken: de partij bedriegt haar kiezers op vrij ongeziene wijze door de essentie van haar programma van bij het begin in de vuilbak te gooien. Ook sociaal-economisch wordt enorm afgezwakt, maar nog spuwen de superieure Franstaligen in zijn gezicht. Rondom mij hoor ik dan reacties ''je ziet dat De Wever niet wil'', een perceptie gevoed door een gore partizane pers.

Het Vlaams Belang had gelijk: Vlaanderen moet eenzijdig dingen proberen doordrukken, blijven rondjes draaien en uw gezicht laten spuwen door francophonen is ondertussen pathetisch en heeft geen enkele zin.
Ook voor jou geldt dat "moeten op stal staat".
De N-VA k�*n niet op haar eentje " de dingen doordrukken". En er is geen enkele partij, buiten het Vlaams Belang, bereid om dat wel te doen. Het Vlaams Belang volstaat echter niet om aan de nodige politieke meerderheid te komen om Vlaanderen uit de greep van de francofonen te bevrijden. Het zou zelfs mét een meerderheid tot oorlog en geweld leiden. De Franstalige machthebbers laten zich niet zomaar 16miljard Vlaams geld per jaar door de neus boren. Alleen al om die reden laten ze zich Vlaanderen onder geen beding ontstelen. Vlaanderen behoort hén toe. Pour toujours. Of toch zolang er één euro te halen is.

Nog even geduld. Peeters is alvast bezig met te doen wat Di Rupo en Milquet hem hebben voorgedaan. Met andere woorden: de verkiezingen zijn voor de bok zijn kloten moeten samenvallen. Er komen op geen énkel niveau regeringen die uit dezelfde partijen zijn samengesteld. Nochtans was dit de onmisbare reddingsboei waarop La Belgique haar hoop vestigde.

Met andere woorden, alweer een poot weg onder de krakkemikkige stoel die Belgique nog is. Straks stampen de Vlaamse ondernemers er nog een onderuit. En de rode vakbond is er al de laatste onderuit aan het zagen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 2 juli 2014, 23:34   #22
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ook voor jou geldt dat "moeten op stal staat".
De N-VA k�*n niet op haar eentje " de dingen doordrukken". En er is geen enkele partij, buiten het Vlaams Belang, bereid om dat wel te doen. Het Vlaams Belang volstaat echter niet om aan de nodige politieke meerderheid te komen om Vlaanderen uit de greep van de francofonen te bevrijden. Het zou zelfs mét een meerderheid tot oorlog en geweld leiden. De Franstalige machthebbers laten zich niet zomaar 16miljard Vlaams geld per jaar door de neus boren. Alleen al om die reden laten ze zich Vlaanderen onder geen beding ontstelen. Vlaanderen behoort hén toe. Pour toujours. Of toch zolang er één euro te halen is.

Nog even geduld. Peeters is alvast bezig met te doen wat Di Rupo en Milquet hem hebben voorgedaan. Met andere woorden: de verkiezingen zijn voor de bok zijn kloten moeten samenvallen. Er komen op geen énkel niveau regeringen die uit dezelfde partijen zijn samengesteld. Nochtans was dit de onmisbare reddingsboei waarop La Belgique haar hoop vestigde.

Met andere woorden, alweer een poot weg onder de krakkemikkige stoel die Belgique nog is. Straks stampen de Vlaamse ondernemers er nog een onderuit. En de rode vakbond is er al de laatste onderuit aan het zagen.
De regering zijn nog niet gevormd eh

Bovendien was de situatie de afgelopen zo dat de VL regering niet uit dezelfde partijen was samengesteld als de federale. N-VA slaagde er heel goed erin federaal te kappen op cdnochv, maar samen met diezelfde partij vanop vlaams niveau samen te werken met het federale niveau. Wanneer het VB hen daarop aansprak toverde N-VA de slagzin ''zonder ons zou het nog slechter zijn'' uit haar hoed. Ik zie N-VA helaas ook deze keer Vlaams aan de vetpotten hangen, terwijl van de federale doelstellingen niks wordt gerealiseerd.

Yves Leterme had al door dat het federale overlegmodel zijn limieten had bereikt, dat is ondertussen ook al een kleine tien jaar geleden. De Wever viel cd&v daar destijds op aan, maar nu spelen ze gewoon hetzelfde spel mee.
mvd is offline  
Oud 3 juli 2014, 00:48   #23
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.938
Standaard

De Brusselse en Waalse regering is wél al gevormd. Daar zorgde Di Rupo en zijn CDH-appendix voor. Waarop Peeters in gang schoot om hetzelfde te doen. Ook zonder verder rekening te houden met het doel waarvoor alle verkiezingen moesten samenvallen.

Vermits de Franstaligen hun veto hebben gesteld tegen de N-VA zal de nog te vormen federale regering er een zijn zonder de N-VA. Daar zijn de traditionele labbekakkenpartijen vorige keer mee akkoord gegaan, en dat zullen ze, met de dood in het hart, opnieuw doen. Of er komt geen regering meer, en dan is het afgelopen met Belgique. Dat betekent dat alle regeringen behalve de Vlaamse gedomineerd zullen worden door Franstalige partijen. En er zijn er maar liefst zes. Mooi vooruitzicht, nietwaar? En ik bedoel niet voor de N-VA, maar voor de partijen die de volgende vijf jaar hun eigen brokken moeten zien te ruimen.

Voor zover ik weet heeft De Wever Leterme niet aangevallen omdat die beweerde dat het federale België zijn limieten had bereikt, maar omdat Leterme zich tevreden stelde met borrelnootjes. En zelfs dat zonder enige garantie. Eens premier bleef er van het "vertrekken vanuit Vlaanderen in plaats van vanuit België" niets meer over. En werd Vlaanderen gewoon verder gedwongen om aan het handje van de federale regering te lopen.

Tsjeven blijven tsjeven, en ook Peeters zal altijd een tsjeef blijven. Meer zit er jammer genoeg niet in op het ogenblik. Gewoon omdat de tsjeven dat zélf onmogelijk hebben gemaakt. Zolang zij bereid zijn om zelfs de hoogste prijs te betalen voor het behoud van dit onmogelijke land staan de Vlaams-nationalisten machteloos, en kunnen ze hoogstens roeien met de riemen die een derde van alle Vlaamse kiezers hen gegeven heeft.

Er is echter één lichtpuntje. De Vlaams-nationalisten zijn zo groot geworden dat het na elke verkiezing moeilijker wordt om nog een federale regering te vormen. Door hen uit de federale regering te houden zijn de traditionele partijen gedwongen om regeringen te vormen die hen uiteindelijk fataal zullen worden. Met zijn allen in hetzelfde bad, terwijl de Franstaligen bovendien de watertemperatuur en het te gebruiken badschuim bepalen kan niet eens twee jaar als plezierig verkocht worden, dus al zeker geen vijf jaar. Bovendien zal al de rotzooi die tot vandaag buitenboord kon worden gehouden in het badwater terecht komen.

Bedank Di Rupo en zijn appendix maar op je blote knieën omdat hij, zij het onbedoeld, de Vlaams-nationalisten een onbetaalbare dienst heeft bewezen. De traditionele partijen zullen er de kiezer de komende vijf jaar, dag na dag, aan herinneren hoe desastreus het met dit apenland gesteld is. En dat zullen ze de Vlaams-nationalisten niet in de schoenen kunnen schuiven.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 3 juli 2014, 05:52   #24
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Kijk peterke, IK ben wreed content met de actie van Milquet en Di Rupo. Er kon De Wever niets beters overkomen. Hopelijk veranderen ze niet van gedacht want IK wil niets liever dan de voortzetting van de bestaande tripartite. Je weet waarom.
2 !
patrickve is offline  
Oud 3 juli 2014, 06:04   #25
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Tsjeven blijven tsjeven, en ook Peeters zal altijd een tsjeef blijven. Meer zit er jammer genoeg niet in op het ogenblik. Gewoon omdat de tsjeven dat zélf onmogelijk hebben gemaakt. Zolang zij bereid zijn om zelfs de hoogste prijs te betalen voor het behoud van dit onmogelijke land staan de Vlaams-nationalisten machteloos, en kunnen ze hoogstens roeien met de riemen die een derde van alle Vlaamse kiezers hen gegeven heeft.

Er is echter één lichtpuntje. De Vlaams-nationalisten zijn zo groot geworden dat het na elke verkiezing moeilijker wordt om nog een federale regering te vormen. Door hen uit de federale regering te houden zijn de traditionele partijen gedwongen om regeringen te vormen die hen uiteindelijk fataal zullen worden. Met zijn allen in hetzelfde bad, terwijl de Franstaligen bovendien de watertemperatuur en het te gebruiken badschuim bepalen kan niet eens twee jaar als plezierig verkocht worden, dus al zeker geen vijf jaar. Bovendien zal al de rotzooi die tot vandaag buitenboord kon worden gehouden in het badwater terecht komen.

Bedank Di Rupo en zijn appendix maar op je blote knieën omdat hij, zij het onbedoeld, de Vlaams-nationalisten een onbetaalbare dienst heeft bewezen. De traditionele partijen zullen er de kiezer de komende vijf jaar, dag na dag, aan herinneren hoe desastreus het met dit apenland gesteld is. En dat zullen ze de Vlaams-nationalisten niet in de schoenen kunnen schuiven.
Dat is het essentieel, he.
patrickve is offline  
Oud 3 juli 2014, 06:25   #26
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Vandaag dus 31.

Ik zie een nieuw record naderen. Of droom ik ?

Ik zie dat, omdat er teveel partijen zijn die mekaar niet (meer) kunnen luchten.

.
Herinner u de historische woorden van Dehaene: "Sire geef me 100 dagen".

Zo ver zijn we nog lang niet
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline  
Oud 3 juli 2014, 06:26   #27
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niko457 Bekijk bericht
Kunnen ook doen wat wel logisch is : wel een Vlaamse en Waalse regering, maar geen nationale, wegens gebrek aan eenheid

Ik bedoel niet nu, maar altijd
Mijn droom!
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline  
Oud 3 juli 2014, 06:53   #28
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
8<
Wanneer het VB hen daarop aansprak toverde N-VA de slagzin ''zonder ons zou het nog slechter zijn'' uit haar hoed. Ik zie N-VA helaas ook deze keer Vlaams aan de vetpotten hangen, terwijl van de federale doelstellingen niks wordt gerealiseerd.
N-VA moet op het randje lopen. Gaan ze te ver, dan worden ze openlijk in een cordon gegooid. Dan moeten ze openlijk door het stof kruipen om er terug uit te kunnen komen.
Ofwel zijn ze geduldig en kunnen ze onder druk van de publieke opinie iedere keer iets verder gaan en groeien.

Het lijkt me dat N-VA van het VB geen lessen te leren heeft.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline  
Oud 3 juli 2014, 09:24   #29
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.938
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is het essentieel, he.
Jep.

Ik heb al eerder geschreven dat de N-VA alleen mee in bad zou genomen worden met het doel haar te verbranden. Alle schuld voor rotzooi die onderweg is, waarvoor de tradtionele partijen verantwoordelijk zijn, en die de N-VA niet eens zou mògen oplossen, zou wél de N-VA in de schoenen worden geschoven. Zelfs voor een masochist is dat teveel van het slechte.

Ik kan alleen maar hopen dat De Wever er zich van bewust was dat hij zijn energie stak in een opdracht waarvan tevoren kon geweten worden dat het verloren, maar onvermijdelijke moeite was. Dat hij met andere woorden deed wat hij deed om te voorkomen wat zijn partij vorige keer werd aangewreven. Hij nam hoe dan ook een enorm risico, want als hij "geslaagd" was wachtte zijn partij hetzelfde lot als de VU.

Nu nog duimen dat ook de MR de N-VA buiten boord houdt.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 3 juli 2014, 09:30   #30
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.938
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Mijn droom!
En de droom van velen.
Die droom komt na elke verkiezing dichterbij.

In een normaal land zoals Tsecho-Slovakije zou de enig juiste conclusie na de vorige verkiezingen al getrokken zijn. Belgique kan echter geen normaal land genoemd worden. Dat is het nooit geweest, en dat zal het ook nooit meer kunnen worden. Alle staatsmisvormingen ten spijt.
We weten waarom.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 3 juli 2014, 09:40   #31
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
8<
Hij nam hoe dan ook een enorm risico, want als hij "geslaagd" was wachtte zijn partij hetzelfde lot als de VU.
Totaal niet te vergelijken.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline  
Oud 3 juli 2014, 10:01   #32
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Jep.

Ik heb al eerder geschreven dat de N-VA alleen mee in bad zou genomen worden met het doel haar te verbranden. Alle schuld voor rotzooi die onderweg is, waarvoor de tradtionele partijen verantwoordelijk zijn, en die de N-VA niet eens zou mògen oplossen, zou wél de N-VA in de schoenen worden geschoven. Zelfs voor een masochist is dat teveel van het slechte.

Ik kan alleen maar hopen dat De Wever er zich van bewust was dat hij zijn energie stak in een opdracht waarvan tevoren kon geweten worden dat het verloren, maar onvermijdelijke moeite was. Dat hij met andere woorden deed wat hij deed om te voorkomen wat zijn partij vorige keer werd aangewreven. Hij nam hoe dan ook een enorm risico, want als hij "geslaagd" was wachtte zijn partij hetzelfde lot als de VU.

Nu nog duimen dat ook de MR de N-VA buiten boord houdt.
Inderdaad.

Zoals jij heb ik er geen idee van of BDW een meester strateeg is die dat allemaal min of meer voorzien had en dus zwaar poker is gaan spelen en gewonnen heeft, of of hij uiteindelijk toch een postje wilde maar dat het allemaal niet mocht baten.

Maar het heeft uiteindelijk geen belang. Wat telt is dat de N-VA niet in een regering komt die op haar bakkes zal gaan.
patrickve is offline  
Oud 3 juli 2014, 10:42   #33
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.938
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad.

Zoals jij heb ik er geen idee van of BDW een meester strateeg is die dat allemaal min of meer voorzien had en dus zwaar poker is gaan spelen en gewonnen heeft, of of hij uiteindelijk toch een postje wilde maar dat het allemaal niet mocht baten.

Maar het heeft uiteindelijk geen belang. Wat telt is dat de N-VA niet in een regering komt die op haar bakkes zal gaan.
Dat het De Wever om een postje te doen was geloof ik niet. Wél om de macht. Maar het moet dan wel de macht zijn om zijn doel te bereiken. Daar was geen sprake meer van. Zelfs onrechtstreeks werd hem wat dan ook onmogelijk gemaakt. Om in de federale regering te worden toegelaten zou hij het eerste, en �*lle andere punten die het regime een doorn in het oog zijn, hebben moeten schrappen. Maar zelfs d�*n zou er, vijf jaar lang, alles aan gedaan zijn geworden om de N-VA klein te krijgen. Letterlijk en figuurlijk.

Wat we wél met zekerheid weten is dat De Wever zijn partij niet op dezelfde manier wil ten onder wil zien gaan als de VU. Dat was na de vorige verkiezingen al het geval. Zijn been stijf houden heeft zijn partij groot gemaakt. En toch ging hij deze keer nog veel verder in zijn toegevingen. Daar klopt iets niet aan. Het zou dus kunnen dat hij blufpoker speelde. Ik zou hem in alle geval noch in het poker, noch in het schaakspel aandurven.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 3 juli 2014, 10:51   #34
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
8<
Wat we wél met zekerheid weten is dat De Wever zijn partij niet op dezelfde manier wil ten onder wil zien gaan als de VU. Dat was na de vorige verkiezingen al het geval. Zijn been stijf houden heeft zijn partij groot gemaakt. En toch ging hij deze keer nog veel verder in zijn toegevingen. Daar klopt iets niet aan. Het zou dus kunnen dat hij blufpoker speelde. Ik zou hem in alle geval noch in het poker, noch in het schaakspel aandurven.
De inzet was compleet verschillend.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline  
Oud 3 juli 2014, 10:55   #35
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De Brusselse en Waalse regering is wél al gevormd. Daar zorgde Di Rupo en zijn CDH-appendix voor. Waarop Peeters in gang schoot om hetzelfde te doen. Ook zonder verder rekening te houden met het doel waarvoor alle verkiezingen moesten samenvallen.

Vermits de Franstaligen hun veto hebben gesteld tegen de N-VA zal de nog te vormen federale regering er een zijn zonder de N-VA. Daar zijn de traditionele labbekakkenpartijen vorige keer mee akkoord gegaan, en dat zullen ze, met de dood in het hart, opnieuw doen. Of er komt geen regering meer, en dan is het afgelopen met Belgique. Dat betekent dat alle regeringen behalve de Vlaamse gedomineerd zullen worden door Franstalige partijen. En er zijn er maar liefst zes. Mooi vooruitzicht, nietwaar? En ik bedoel niet voor de N-VA, maar voor de partijen die de volgende vijf jaar hun eigen brokken moeten zien te ruimen.
De uittredende regering was er een met een minderheid aan Vlaamse kant. Bij de verkiezingen die daarop volgden gingen CD&V en Vld vooruit, niet achteruit. Wat voor verschil gaat het nu maken dat de federale regering ook nu gedomineerd zal worden door Franstaligen?

Gaat de Vlaamse regering blokkeren? Nee, dat gaan ze nooit doen, daar is N-VA te salonfähig voor, en bovendien zit ook CD&V in die regering en zij zullen er ook federaal bij zijn.

Citaat:
Voor zover ik weet heeft De Wever Leterme niet aangevallen omdat die beweerde dat het federale België zijn limieten had bereikt, maar omdat Leterme zich tevreden stelde met borrelnootjes. En zelfs dat zonder enige garantie. Eens premier bleef er van het "vertrekken vanuit Vlaanderen in plaats van vanuit België" niets meer over. En werd Vlaanderen gewoon verder gedwongen om aan het handje van de federale regering te lopen.
Bart De Wever zei destijds dat het gedaan moest zijn om altijd maar zover te gaan als de Franstaligen toelieten, en ineen te krimpen bij het aanschouwen van Milquet en Maingain. De Vlamingen moesten van eigen kracht uitgaan. Wat De Wever nu doet is zijn programma weggooien om toch maar te kunnen mee regeren, en zelfs dan nog willen ze hem niet.

Citaat:
Er is echter één lichtpuntje. De Vlaams-nationalisten zijn zo groot geworden dat het na elke verkiezing moeilijker wordt om nog een federale regering te vormen. Door hen uit de federale regering te houden zijn de traditionele partijen gedwongen om regeringen te vormen die hen uiteindelijk fataal zullen worden. Met zijn allen in hetzelfde bad, terwijl de Franstaligen bovendien de watertemperatuur en het te gebruiken badschuim bepalen kan niet eens twee jaar als plezierig verkocht worden, dus al zeker geen vijf jaar. Bovendien zal al de rotzooi die tot vandaag buitenboord kon worden gehouden in het badwater terecht komen.
Waarom zou het deze keer weer zo lang duren? De aardbeving in 2010 was de grote politieke verschuiving, die is er deze keer niet. De traditionele partijen hokken al decennia samen om aan de macht te blijven, nu ze na de verkiezingen een mandaat gekregen hebben van de kiezer, zullen ze zeker gewoon voort doen.
mvd is offline  
Oud 3 juli 2014, 11:02   #36
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
N-VA moet op het randje lopen. Gaan ze te ver, dan worden ze openlijk in een cordon gegooid.
Want nu worden ze omarmd?

Ook als ze niet 'te ver' gaan worden ze uitgespuwd. Politiek werkt gewoon zo niet, je moet als Vlaams-nationale partij niet eeuwig achteruit kruipen, maar andere partijen voor je uit duwen.

Citaat:
Dan moeten ze openlijk door het stof kruipen om er terug uit te kunnen komen.
?

Citaat:
Ofwel zijn ze geduldig en kunnen ze onder druk van de publieke opinie iedere keer iets verder gaan en groeien.
Ze gaan helemaal niet verder, ze krabbelen terug.
mvd is offline  
Oud 3 juli 2014, 11:18   #37
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Gaat de Vlaamse regering blokkeren? Nee, dat gaan ze nooit doen, daar is N-VA te salonfähig voor, en bovendien zit ook CD&V in die regering en zij zullen er ook federaal bij zijn.
Je kunt aandeelhouders de hemel op aarde beloven, maar vroeg of laat moet er wel brood op de plank komen. Kijk naar Facebook.
De kiezers van N-VA zijn ook verschillend. De ene groep wil rechtlijnigheid, de andere wil dat er programmapunten uitgevoerd worden.
Die tweede groep is van groter belang voor N-VA. De harde kern loopt niet weg naar de trado's, die andere eventueel wel. Wil ze nog groeien moet ze dus een evenwicht vinden.

Citaat:
Waarom zou het deze keer weer zo lang duren? De aardbeving in 2010 was de grote politieke verschuiving, die is er deze keer niet. De traditionele partijen hokken al decennia samen om aan de macht te blijven, nu ze na de verkiezingen een mandaat gekregen hebben van de kiezer, zullen ze zeker gewoon voort doen.
Vorige keer lag het anders. CD&V en OVLD konden het nog verkopen als staatsmanschap in volle uitwerking van de crisis en de rente die de hoogte in ging.
Ze konden zich ook verstoppen achter de 6e staatshervorming.
Het feit dat de tripartite een drietal zeteltjes gewonnen heeft is zeer zwak om zich 'met volle goesting' te smijten in een voortzetting van de tripartite.
Zeker met de uitdagingen die hen te wachten staat.

De rechtervleugel van CD&V zouden al morrend kunnen stellen dat ze hun ziel (alweer) hebben verkocht omwille van Arco. Als de coöperanten definitief de waarborg door hun neus geboord zien, dan komen die mee morren.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline  
Oud 3 juli 2014, 11:21   #38
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.841
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Hang zo niet de huilebalk uit... grow up. N-VA heeft geen meerderheid op zijn eentje en moet dus net als elke andere partij zich zien in te schrijven in een federale coalitie logica.
Dat BDW niet slaagt in het vinden van partners heeft niks te maken met hem als persoon, of de bewering dat hij goed is in het maken van vijanden.

Het is niet de kiezer die het politieke klimaat en de toekomst van België bestuurt, ongeacht de verkiezingsuitslag. Wel de politieke elite van dit land, die een nieuwe belastingregering wenst.
Waarom gaat een mens nog stemmen? In 95% van de landen is het de grootste partij die de lijnen uitzet en in België telt de grootste partij niet mee.
Wij zijn dus GEEN democratie. Meer woorden vallen er niet aan vuil te maken

Noem me gerust een huilebalk. Ik zal er zelf geen traan om laten maar ik zal nooit een cent van de banken lenen om een huis af te betalen in dit land.
Maar al die mensen die onder de komende belastingregering hun huis + auto niet meer kunnen afbetalen, daar heb ik compassie mee.
De EU die probeert om de soevereiniteit van alle lidstaten af te pakken achter gesloten deuren via een bende onverkozen mensen die steeds meer te zeggen hebben over ons migratiebeleid.

Over 15 jaar bestaat de euro niet meer en gaat België failliet omdat de politieke elite erop aanstuurt.
Ik zet de popcorn alvast klaar
Eurosceptic is offline  
Oud 3 juli 2014, 11:29   #39
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Want nu worden ze omarmd?
Neen, ze worden getolereerd omdat het niet anders kan.

Citaat:
Ook als ze niet 'te ver' gaan worden ze uitgespuwd. Politiek werkt gewoon zo niet, je moet als Vlaams-nationale partij niet eeuwig achteruit kruipen, maar andere partijen voor je uit duwen.
Het is net dat spuwen dat N-VA sympathieker maakt. Zeker bij de potentiële kiezers.En het is van die kiezers dat de verdere groei moet komen.
Voor een rechtlijnige partij is er al jaar en dag een alternatief. Allé, was.

Verklaar de leegloop van het VB eens?
Het is toch straf dat N-VA met verregaande toegevingen in 2010 en het aan de kant schuiven van het communautaire in volle campagne toch in staat is om kiezers van de zogenaamd meest rechtlijnige partij af te snoepen.

En dat met een zeer blauw programma terwijl het VB dé volkspartij was en dus op economisch vlak eerder centrum-links te situeren is omdat ze sinds het doorbreken van LDD niet meer warm en koud tegelijk konden blazen.

Daarom zit ik te wachten op de studie omtrent de kiesintenties. Ik kan vanwege het bovenstaande moeilijk geloven dat de leegloop alleen te verklaren is met een aanzuigeffect door N-VA.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill

Laatst gewijzigd door hamac : 3 juli 2014 om 11:34.
hamac is offline  
Oud 3 juli 2014, 11:48   #40
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Je kunt aandeelhouders de hemel op aarde beloven, maar vroeg of laat moet er wel brood op de plank komen. Kijk naar Facebook.
De kiezers van N-VA zijn ook verschillend. De ene groep wil rechtlijnigheid, de andere wil dat er programmapunten uitgevoerd worden.
Die tweede groep is van groter belang voor N-VA. De harde kern loopt niet weg naar de trado's, die andere eventueel wel. Wil ze nog groeien moet ze dus een evenwicht vinden.
Nochtans was het programma van N-VA duidelijk: confederalisme, geen geprutst meer in de marge maar zo goed als alles naar de deelstaten. Enkel afbouw van de staatsschuld en buitenlands beleid bleven federaal, met slechts 4 federale ministers en geen premier meer. Voor dat programma heeft één op drie Vlamingen gestemd, nog 6% stemde voor volledige onafhankelijkheid.

Citaat:
Vorige keer lag het anders. CD&V en OVLD konden het nog verkopen als staatsmanschap in volle uitwerking van de crisis en de rente die de hoogte in ging.
Ze konden zich ook verstoppen achter de 6e staatshervorming.
Het feit dat de tripartite een drietal zeteltjes gewonnen heeft is zeer zwak om zich 'met volle goesting' te smijten in een voortzetting van de tripartite.
Zeker met de uitdagingen die hen te wachten staat.

De rechtervleugel van CD&V zouden al morrend kunnen stellen dat ze hun ziel (alweer) hebben verkocht omwille van Arco. Als de coöperanten definitief de waarborg door hun neus geboord zien, dan komen die mee morren.
Dat spel kunnen ze ook vandaag nog spelen, en het wordt ook gespeeld: 'belgiee moet blijven bestaan, anders volgen apocalyptische toestanden'. De kudde slikt dat soort praat als zoete broodjes, want cvp en bld hebben wel degelijk een paar procenten winst geboekt bij de laatste verkiezingen.


Kortom: ik zie die meesterstrategie van N-VA niet, waarbij het overboord gooien van alle idealen op een of andere magische manier gaat leiden tot het einde van België..
mvd is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be