Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Bekijk resultaten enquête: Het begin van het einde of de redding van België?
Dit is de (voorlopige?) redding van België 9 28,13%
Dit betekent het begin van het einde van België 23 71,88%
Aantal stemmers: 32. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 29 februari 2008, 06:55   #21
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz Bekijk bericht
Dat zou ik niet durven zeggen, ze zijn bijzonder creatief en de Vlamingen slikken heel veel.
Wie had er trouwens ooit gedacht dat de dingen zo zouden verlopen na die 2 mislukte formatie pogingen.
Je kan het zo gek niet bedenken of het gebeurt in Belgie.
Wees gerust, de Vlaming gaat nog heel wat slikken voor hij afrekent in 2009.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 29 februari 2008, 07:22   #22
Rizzz
Parlementslid
 
Rizzz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2007
Locatie: Wollongong, NSW, Australia
Berichten: 1.727
Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Wees gerust, de Vlaming gaat nog heel wat slikken voor hij afrekent in 2009.
Als de Vlaming wel zal kunnen afrekenen in 2009.
Als het er echt naar uit ziet dat de Vlamingen er dan een einde aan zullen maken, zullen ze er wel een mouw aan passen.
Zoals ik zij, je kan het zo gek niet bedenken of het gebeurt in Belgie, en allemaal in naam van de democratie.
Rizzz is offline  
Oud 29 februari 2008, 07:52   #23
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz Bekijk bericht
Als de Vlaming wel zal kunnen afrekenen in 2009.
Als het er echt naar uit ziet dat de Vlamingen er dan een einde aan zullen maken, zullen ze er wel een mouw aan passen.
Zoals ik zij, je kan het zo gek niet bedenken of het gebeurt in Belgie, en allemaal in naam van de democratie.
Ja, nee, het punt is dat er iets veranderd is, op dit moment, we maken het allemaal mee terwijl het gebeurt. De CVP vecht een machtsstrijd uit met de CD&V. We weten allemaal nu, CD&V = confederaal = einde van Belgie. Niet omdat CD&V perse het einde wil van Belgie, maar de Walen zullen confederalisme nooit aanvaarden.

Wint de CVP de strijd, dan breekt de partij kapot, alles wat Vlaams is gaat dan op de dool. Blijft over de oude stervende krokodillen die alleen nog van vroeger kunnen dromen, dromen zoals Belgie, de Franssprekende natie.


De vraag is dan ook niet zozeer, waar gaat die Vlaamse afdeling van de CVP, de CD&V, dan naar toe, maar eerder wanneer gebeurt het?

Want een CVP die barst luid gelijk het eindspel van Belgie in. Geen Belgisch evenwicht meer, en dan is de vraag eerder of men het nog wel op confederalisme kan houden, middelpuntvliegende kracht zou dan wel eens voor totale onafhankelijk van Vlaanderen kunnen zorgen. Veel rapper als zelfs de meest optimistiche Vlaams-nationalisten denken/hopen.

De tijd speelt gewoon in Vlaanderens voordeel. De CVP vecht voor haar leven, en als ze het pleit verliezen dan sterft de CVP als politieke macht en met haar sleurt ze Belgie naar de dieperik. Begrijpt u, het lege machtsvacuum van de CVP wordt automatisch opgevuld door de CD&V.

Wint ze het pleit dan breekt de partij kapot en met die breuk wordt ook de kans vernietigd op het evenwicht binnen de Belgische staat dat noodzakelijk is om de staat te doen overleven.

Ik weet niet of de meeste mensen zich dat wel beseffen.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 1 maart 2008, 08:26   #24
vrijevlaming
Banneling
 
 
vrijevlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 7.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ja, nee, het punt is dat er iets veranderd is, op dit moment, we maken het allemaal mee terwijl het gebeurt. De CVP vecht een machtsstrijd uit met de CD&V. We weten allemaal nu, CD&V = confederaal = einde van Belgie. Niet omdat CD&V perse het einde wil van Belgie, maar de Walen zullen confederalisme nooit aanvaarden.

Wint de CVP de strijd, dan breekt de partij kapot, alles wat Vlaams is gaat dan op de dool. Blijft over de oude stervende krokodillen die alleen nog van vroeger kunnen dromen, dromen zoals Belgie, de Franssprekende natie.


De vraag is dan ook niet zozeer, waar gaat die Vlaamse afdeling van de CVP, de CD&V, dan naar toe, maar eerder wanneer gebeurt het?

Want een CVP die barst luid gelijk het eindspel van Belgie in. Geen Belgisch evenwicht meer, en dan is de vraag eerder of men het nog wel op confederalisme kan houden, middelpuntvliegende kracht zou dan wel eens voor totale onafhankelijk van Vlaanderen kunnen zorgen. Veel rapper als zelfs de meest optimistiche Vlaams-nationalisten denken/hopen.

De tijd speelt gewoon in Vlaanderens voordeel. De CVP vecht voor haar leven, en als ze het pleit verliezen dan sterft de CVP als politieke macht en met haar sleurt ze Belgie naar de dieperik. Begrijpt u, het lege machtsvacuum van de CVP wordt automatisch opgevuld door de CD&V.

Wint ze het pleit dan breekt de partij kapot en met die breuk wordt ook de kans vernietigd op het evenwicht binnen de Belgische staat dat noodzakelijk is om de staat te doen overleven.

Ik weet niet of de meeste mensen zich dat wel beseffen.
of om het kort te zeggen: in ieder geval, we win
vrijevlaming is offline  
Oud 1 maart 2008, 09:59   #25
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.009
Standaard

Dat 'ze' bijzonder creatief zijn en alles proberen te verkopen in naam van de (Belgische) democratie staat buiten kijf. Het staat echter evenzeer buiten kijf dat 'ze' dit soort 'creatieve democratie' niet langer verkocht krijgen aan een meerderheid van Vlamingen.

En 'ze' beginnen het door te krijgen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 1 maart 2008 om 10:00.
Knuppel is offline  
Oud 1 maart 2008, 10:34   #26
Don Quichote
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 juni 2003
Berichten: 3.350
Standaard

Cvp heeft altijd de Franstaligen hun (dure en onverantwoorde) willetjes gegeven.
Samen met ,en onder druk van, PS en SP en vakbonden, natuurlijk.
Verhofstadt mocht niet meespelen (het joenk moest eruit)

Verhofstadt is op de proppen gekomen en heeft de Walen nog meer in de watten gelegd.
(dus 8 jaar lang de problemen laten verrotten )

Naar het schijnt is Leterme met zijn 800.000 voorkeurstemmen niet erg geliefd in Wallonie.
Hij moet nog altijd bewijzen dat hij die 800.000 Vlaamse stemmen verdient.

De Cdv zit nu in een put die ze zelf mee hebben gegraven.

Laatst gewijzigd door Don Quichote : 1 maart 2008 om 10:38.
Don Quichote is offline  
Oud 1 maart 2008, 10:55   #27
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
Cvp heeft altijd de Franstaligen hun (dure en onverantwoorde) willetjes gegeven.
Samen met ,en onder druk van, PS en SP en vakbonden, natuurlijk.
Verhofstadt mocht niet meespelen (het joenk moest eruit)

Verhofstadt is op de proppen gekomen en heeft de Walen nog meer in de watten gelegd.
(dus 8 jaar lang de problemen laten verrotten )

Naar het schijnt is Leterme met zijn 800.000 voorkeurstemmen niet erg geliefd in Wallonie.
Hij moet nog altijd bewijzen dat hij die 800.000 Vlaamse stemmen verdient.

De Cdv zit nu in een put die ze zelf mee hebben gegraven.
Klopt van de eerste tot de laatste letter.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 1 maart 2008, 11:34   #28
Rizzz
Parlementslid
 
Rizzz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2007
Locatie: Wollongong, NSW, Australia
Berichten: 1.727
Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat 'ze' bijzonder creatief zijn en alles proberen te verkopen in naam van de (Belgische) democratie staat buiten kijf. Het staat echter evenzeer buiten kijf dat 'ze' dit soort 'creatieve democratie' niet langer verkocht krijgen aan een meerderheid van Vlamingen.

En 'ze' beginnen het door te krijgen.
'Ze' hebben dat idd begrepen, dat zeg ik niet. Maar 'ze' trekken zich tegenwoordig weinig aan van de wil van de Vlamingen, en 'ze' weten dat 'ze' nog een heeeeeel stukje verder kunnen gaan, tegen de wil van de Vlamingen in, voor trop te veel wordt.
Rizzz is offline  
Oud 1 maart 2008, 13:31   #29
Cunning linguist
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.523
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kroa Bekijk bericht
Betekent deze "staatshervorming" (valt af te wachten of ze iets oplevert voor de Vlamingen) net de redding van België voor x aantal jaar, of betekent dit het begin van het einde van België?
De redding in het opzicht van de Vlaamse en Waalse politiekers zijn tevreden, en de rust keert terug.
Met het begin van het einde kan je het in 2 aspecten zien:
-verdere ontmanteling van België
of
- staatshervorming is te klein en kiezers kiezen massaal voor N-VA, LDD en Vlaams belang bij volgende verkiezingen
Ik denk dat het begin van het einde van Belgie al in 1830 is ingezet. Zolang de houding van de machthebbers aan weerszijden van de taalgrens niet verandert, kan er m.i. alleen sprake zijn van een versnelling of een vertraging van dit proces.
Cunning linguist is offline  
Oud 1 maart 2008, 13:38   #30
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz Bekijk bericht
'Ze' hebben dat idd begrepen, dat zeg ik niet. Maar 'ze' trekken zich tegenwoordig weinig aan van de wil van de Vlamingen, en 'ze' weten dat 'ze' nog een heeeeeel stukje verder kunnen gaan, tegen de wil van de Vlamingen in, voor trop te veel wordt.
Als ik het gekronkel van de CD&V zie zou ik toch denken dat ze daar bang zijn dat de grens bereikt werd.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 2 maart 2008, 08:51   #31
Rizzz
Parlementslid
 
Rizzz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2007
Locatie: Wollongong, NSW, Australia
Berichten: 1.727
Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Als ik het gekronkel van de CD&V zie zou ik toch denken dat ze daar bang zijn dat de grens bereikt werd.
Laat ons hopen.
Rizzz is offline  
Oud 2 maart 2008, 11:09   #32
van exaerde herman
Burgemeester
 
Geregistreerd: 24 december 2006
Berichten: 535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ja, nee, het punt is dat er iets veranderd is, op dit moment, we maken het allemaal mee terwijl het gebeurt. De CVP vecht een machtsstrijd uit met de CD&V. We weten allemaal nu, CD&V = confederaal = einde van Belgie. Niet omdat CD&V perse het einde wil van Belgie, maar de Walen zullen confederalisme nooit aanvaarden.

Wint de CVP de strijd, dan breekt de partij kapot, alles wat Vlaams is gaat dan op de dool. Blijft over de oude stervende krokodillen die alleen nog van vroeger kunnen dromen, dromen zoals Belgie, de Franssprekende natie.


De vraag is dan ook niet zozeer, waar gaat die Vlaamse afdeling van de CVP, de CD&V, dan naar toe, maar eerder wanneer gebeurt het?

Want een CVP die barst luid gelijk het eindspel van Belgie in. Geen Belgisch evenwicht meer, en dan is de vraag eerder of men het nog wel op confederalisme kan houden, middelpuntvliegende kracht zou dan wel eens voor totale onafhankelijk van Vlaanderen kunnen zorgen. Veel rapper als zelfs de meest optimistiche Vlaams-nationalisten denken/hopen.

De tijd speelt gewoon in Vlaanderens voordeel. De CVP vecht voor haar leven, en als ze het pleit verliezen dan sterft de CVP als politieke macht en met haar sleurt ze Belgie naar de dieperik. Begrijpt u, het lege machtsvacuum van de CVP wordt automatisch opgevuld door de CD&V.

Wint ze het pleit dan breekt de partij kapot en met die breuk wordt ook de kans vernietigd op het evenwicht binnen de Belgische staat dat noodzakelijk is om de staat te doen overleven.

Ik weet niet of de meeste mensen zich dat wel beseffen.
prachtig stukje deductie.het zou allemaal wel eens zo kunnen lopen.
__________________
versus
van exaerde herman is offline  
Oud 2 maart 2008, 11:34   #33
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
azert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2007
Berichten: 14.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rainbox Bekijk bericht
Vlaanderen met Brussel zal onafhankelijk na 2009 zijn. NVA,LDD en VB zullen de verkiezingen winnen. Ze zullen de franstaligers voor het einde van het land betalen.
Hier beweerd men dat wij allemaal zullen betalen. Of lees ik verkeerd?

http://www.6minutes.be/NL/Artikel.as...8&RubriekID=18
azert is offline  
Oud 2 maart 2008, 11:47   #34
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rainbox
Vlaanderen met Brussel zal onafhankelijk na 2009 zijn. NVA,LDD en VB zullen de verkiezingen winnen. Ze zullen de franstaligers voor het einde van het land betalen.
Als ze de Walen betalen met muilperen dan ben ik akkoord, meer zelfs, dan doe ik mee.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 2 maart 2008, 16:10   #35
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

redding? ... Man man man

__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever terzake 15/09/2011
Dat is een valse redenering het is niet omdat je het gaat afmeten aan de wensen van een extremist dat je een goed akkoord hebt...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 2 maart 2008, 18:43   #36
rik47
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 maart 2004
Berichten: 1.406
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Want een CVP die barst luid gelijk het eindspel van Belgie in. Geen Belgisch evenwicht meer, en dan is de vraag eerder of men het nog wel op confederalisme kan houden, middelpuntvliegende kracht zou dan wel eens voor totale onafhankelijk van Vlaanderen kunnen zorgen. Veel rapper als zelfs de meest optimistiche Vlaams-nationalisten denken/hopen.

De tijd speelt gewoon in Vlaanderens voordeel. De CVP vecht voor haar leven, en als ze het pleit verliezen dan sterft de CVP als politieke macht en met haar sleurt ze Belgie naar de dieperik. Begrijpt u, het lege machtsvacuum van de CVP wordt automatisch opgevuld door de CD&V.

Wint ze het pleit dan breekt de partij kapot en met die breuk wordt ook de kans vernietigd op het evenwicht binnen de Belgische staat dat noodzakelijk is om de staat te doen overleven.

Ik weet niet of de meeste mensen zich dat wel beseffen.
Ik begrijp je niet goed hierin.
In beide gevallen zal het machtsvacuum opgevuld worden door de CD&V.
Een interne machtsstrijd hoeft een partij niet noodzakelijk te doen barsten, integendeel, en daarbij, Vlaanderen kan zijn troeven blijven uitspelen.
rik47 is offline  
Oud 2 maart 2008, 18:56   #37
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rik47 Bekijk bericht
Ik begrijp je niet goed hierin.
In beide gevallen zal het machtsvacuum opgevuld worden door de CD&V.
Een interne machtsstrijd hoeft een partij niet noodzakelijk te doen barsten, integendeel, en daarbij, Vlaanderen kan zijn troeven blijven uitspelen.
Neen, dan heb ik het niet goed uitgelegd.

De interne machtstrijd in de CD&V zal ofwel resulteren in een kleine Belgisch gezinde CVP wat tot gevolg heeft dat een aantal CD&V'ers over lopen naar een Vlaamsgezinde partij of misschien er wel een oprichten. Wat sowieso een breuk in het Belgische evenwicht is.

Ofwel resulteerd de interne machtsstrijd in een overwinning van de Vlaamse krachten wat dan van de CD&V daadwerkelijk een Vlaamse confederalistische partij, zonder Belgischgezinde invloed maakt.

Resultaat, in beide gevallen krijgt het Belgische evenwicht een lelijke knauw die mijn inziens overmijdelijk tot het einde van Belgie zal leiden.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 2 maart 2008, 19:05   #38
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
azert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2007
Berichten: 14.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Neen, dan heb ik het niet goed uitgelegd.

De interne machtstrijd in de CD&V zal ofwel resulteren in een kleine Belgisch gezinde CVP wat tot gevolg heeft dat een aantal CD&V'ers over lopen naar een Vlaamsgezinde partij of misschien er wel een oprichten. Wat sowieso een breuk in het Belgische evenwicht is.

Ofwel resulteerd de interne machtsstrijd in een overwinning van de Vlaamse krachten wat dan van de CD&V daadwerkelijk een Vlaamse confederalistische partij, zonder Belgischgezinde invloed maakt.

Resultaat, in beide gevallen krijgt het Belgische evenwicht een lelijke knauw die mijn inziens overmijdelijk tot het einde van Belgie zal leiden.
Maar veel leden van de cd&v zijn toch van acw-strekking en zullen toch niet vlug naar een vlamsgezinde partij overlopen?
De n-va hebben ze nog net kunnen aanvaarden, maar toen ook Dedekker bij de n-va wilde komen; was de maat vol en werdt Dewever teruggefloten.
azert is offline  
Oud 2 maart 2008, 19:19   #39
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Maar veel leden van de cd&v zijn toch van acw-strekking en zullen toch niet vlug naar een vlamsgezinde partij overlopen?
De n-va hebben ze nog net kunnen aanvaarden, maar toen ook Dedekker bij de n-va wilde komen; was de maat vol en werdt Dewever teruggefloten.
Ja, de ACW-strekking, dat zijn nu diegene die tegen de Vlaamse strekking in de CD&V aan vechten zijn. En ofwel wint de ACW-strekking ofwel wint de Vlaamse strekking, in beide gevallen breekt de partij, en met haar het Belgische evenwicht, kapot.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 2 maart 2008, 20:20   #40
rik47
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 maart 2004
Berichten: 1.406
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Neen, dan heb ik het niet goed uitgelegd.

De interne machtstrijd in de CD&V zal ofwel resulteren in een kleine Belgisch gezinde CVP wat tot gevolg heeft dat een aantal CD&V'ers over lopen naar een Vlaamsgezinde partij of misschien er wel een oprichten. Wat sowieso een breuk in het Belgische evenwicht is.
Nu kan ik je beter volgen.
De oude CVP kan en mag niet de overhand halen, inderdaad, in beide gevallen zullen de Vlaamse krachten er versterkt uitkomen, ondanks wanneer CVP wint.
Zoals je opmerkt, deze maal zal het erop of eronder zijn voor huidige CD&V.
rik47 is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be