Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

 
 
Discussietools
Oud 8 januari 2009, 22:03   #21
Jean-Pierre
Staatssecretaris
 
Jean-Pierre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2002
Locatie: Zaventem
Berichten: 2.684
Standaard

Bij elk conflict is er een pro en contra van argumenten, gestaafd door feiten.

Ik probeer eerst na te gaan welke de oorzaken zijn/waren van bepaalde toestanden die aanleiding gegeven hebben tot dat conflict. Ik verwacht dan ook dat iedereen zich voldoende kan documenteren om met zijn/haar visie zich in een discussie te kunnen mengen.

Het doel van de discussie moet steeds blijven het verruimen van het gezichtspunt door nieuwe kennis van feitenmateriaal. Daarvoor ben ik verschillende inzenders zeer dankbaar. Op basis van die feiten kunnen we naar wetmatigheden kijken en met wat geluk ook theorieën formuleren.

Een ‘dogmatische redenering’ of het ‘gelijk willen krijgen’ betekent het einde van de discussie!
Jean-Pierre is offline  
Oud 8 januari 2009, 22:13   #22
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 22.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
Ik meng me trouwens zelden nog in die discussies. Altijd maar weer diezelfde afgezaagde non-argumentatie, vaak weet je al op voorhand wie wat gaat zeggen. Het zijn de klassiekers die men nu al jaren leest/hoort bij zowat iedere oplaaiing van het conflict.
Niet mee eens. Niet eens mee!

Ik heb hier op het forum sinds 14 dagen al meer geleerd over het Palestijns-Israëlisch conflict dan in de rest van mijn leven. En dit dank zij eminente posters uit beide "kampen" (met vooraan op mijn lijstje Minister van Agitatie en Hertog van Gelre).
__________________

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 8 januari 2009 om 22:14.
E. Gidius is offline  
Oud 8 januari 2009, 22:32   #23
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 22.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Dit is sowieso een interessante draad. Bedankt voor het openen ervan.
Ik denk dat bij jullie de (al dan niet vermeende) parallel met België meespeelt en dat je hier ook twee bevolkingsgroepen hebt die beiden claims leggen op een land.
Dank voor de lovende woorden.

Scherp gezien ook, je analyse van waarom zovele Vlamingen met Palestina sympathiseren.

Twee correcties toch:
- alvast in België vechten we niet voor "hetzelfde land": de Franstaligen vechten voor de verovering van Vlaams land, en de Vlamingen verzetten zich daar tegen
- heel veel Vlamingen supporteren ook voor Israël, vaak traditionele liberalen en christendemocraten, en vaak zeer hevig.
__________________
E. Gidius is offline  
Oud 8 januari 2009, 22:37   #24
moser
Europees Commissaris
 
moser's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 maart 2008
Berichten: 3.711
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Niet mee eens. Niet eens mee!

Ik heb hier op het forum sinds 14 dagen al meer geleerd over het Palestijns-Israëlisch conflict dan in de rest van mijn leven. En dit dank zij eminente posters uit beide "kampen" (met vooraan op mijn lijstje Minister van Agitatie en Hertog van Gelre).
De twee die je opnoemt zijn inderdaad niet degenen waar ik het over had toen ik zei dat bepaalden ageren uit etnische voorkeur of er nauwelijks iets van afweten. Dat weet ik uit vroegere discussies rond die materie.

Ach, laat me zeggen dat ik niet zo sterk ben als jij in het negeren van degenen die tactloos er op los staan te lullen of nog in het laveren langs sommige onzinposts om toch maar de verstandige uitéénzettingen van bepaalde medeforummers te kunnen lezen. Wat de verschillende "kampen" zeggen verbaast me trouwens niet, wie er zich in dat "kamp" positioneert dan soms toch weer wel, moet ik toegeven al volg ik het maar met een half oog.
moser is offline  
Oud 8 januari 2009, 22:47   #25
eric v68
Burgemeester
 
eric v68's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2008
Locatie: zuid oost Veluwe
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Dank voor de lovende woorden.

Scherp gezien ook, je analyse van waarom zovele Vlamingen met Palestina sympathiseren.

Twee correcties toch:
- alvast in België vechten we niet voor "hetzelfde land": de Franstaligen vechten voor de verovering van Vlaams land, en de Vlamingen verzetten zich daar tegen
- heel veel Vlamingen supporteren ook voor Israël, vaak traditionele liberalen en christendemocraten, en vaak zeer hevig.

Hoi E. Gidius,

zoals je misschien al gemerkt hebt aan een aantal posts van mij.
ik ben nog veel erger als Derk II
200% pro-Israel.

De laatste week heb ik op stand.nl zo ongeveer permanent in mijn schuttersputje gezeten. Ik ben ondertussen al weer een berisping door de redactie en een verwijderd draadje verder.
draadje ging trouwens over 'IDF girls'. Gewone Israelische meisjes keurig in uniform. mocht kennelijk niet.

Wat ik inderdaad al in een aantal artikelen heb gelezen nog voor het opzeggen van het bestand is het verschil tussen (Nederland pro-Israel) en Vlaanderen (pro-Palestijnen).
Ik weet eigenlijk niet waar dat vandaan komt.
__________________
O crassum ingenium! Suspicor fuisse Batavum
"Wat een plompe geest! Ik vermoed dat het een Nederlander was" (Erasmus 1466-1536)


ceterum censeo Belgicam delendam esse
eric v68 is offline  
Oud 8 januari 2009, 22:48   #26
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
... zowel pro-Israël als pro-Palestijns
Dat kan inderdaad niet.
Dat is zoals in 1830 tegelijk voorstander zijn het Belgisch separatisme, én voor het samenhouden van de Verenigde Nederlanden.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 8 januari 2009, 22:49   #27
eric v68
Burgemeester
 
eric v68's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2008
Locatie: zuid oost Veluwe
Berichten: 502
Standaard

hop, hij moest een keer komen.

__________________
O crassum ingenium! Suspicor fuisse Batavum
"Wat een plompe geest! Ik vermoed dat het een Nederlander was" (Erasmus 1466-1536)


ceterum censeo Belgicam delendam esse
eric v68 is offline  
Oud 8 januari 2009, 23:13   #28
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eric v68 Bekijk bericht
Wat ik inderdaad al in een aantal artikelen heb gelezen nog voor het opzeggen van het bestand is het verschil tussen (Nederland pro-Israel) en Vlaanderen (pro-Palestijnen).
Ik weet eigenlijk niet waar dat vandaan komt.
Zoiets is natuurlijk een serieuze veralgemening. Maar laat ons stellen dat de dominante visie in Noord-Nederland pro-Israëlisch is, en de dominante visie in het zuiden eerder pro-Palestijns.

Een analogie tussen Israël-Palestina en Nederland-Vlaanderen-België die ik wel bemerk, is het volgende.
In de Verenigde Nederlanden was de huidige staatsgrens geen religieuze grens. Het calvinisme stond sterk in steden als Gent en Antwerpen. De Beeldenstormwas ook niet gestart in het noorden, maar het huidige Frans-Vlaanderen. De tegenstelling was eerder tussen de centrale gebieden (Vlaanderen, Brabant en Holland als calvinistische bolwerken) en de periferie die sterk vasthield aan de katholieke kerk.
Ook vandaag is het absurd om in de scheiding België-Nederland een godsdienstgrens te zien, aangezien de voornaamste godsdienst in Nederland het katholicisme is, en niet het protestantisme.
Toch werd de religie als één van de excuses aangebracht voor de scheidingen in 1585 (ik neem nu 1585 als symbolische datum voor de hele 80-jarige Oorlog) en 1830.
Na deze scheidingen heeft men in de Zuidelijke Nederlanden, respectievelijk België, steeds het katholicisme gepromoot als symbool om zich af te zetten van het noorden. Het is niet voor niets dat de -nochtans Lutheraanse- koning Leopold I de macht van de katholieke kerk uitbreidde omdat hij hierin een bindend element zag.

De parallel met Palestina is snel gelegd. Palestina kende ook geen tweedeling, maar was een plaats die belangrijk was voor moslims (zo'n 80% �* 85% van de bevolking), joden (zo'n 5 �* 10% van de bevolking) en christenen (enkele procenten). Voor deze laatste twee, was Palestina zelfs de bakermat van hun religie. (Cijfers van eind 19e eeuw)
Desondanks, is er een scheiding in het land doorgevoerd op basis van de religie. De joden kregen goed de helft van het land (een aandeel dat intussen al aangegroeid is tot 80%). De moslims en christenen werden samendrumd in vluchtelingenkampen in binnen- en buitenland. Palestijnse joden en Palestijnse moslims werden plots andere volkeren, terwijl een Palstijnse jood een volksgenoot zou zijn van een Ethiopische jood wiens voorouders in geen 6000 jaar één voet op Palestijnse grond hebben gezet.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 8 januari 2009, 23:23   #29
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 22.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eric v68 Bekijk bericht
hop, hij moest een keer komen.

Sorry, geen stickers van terreurorganisaties op mijn auto.
__________________
E. Gidius is offline  
Oud 8 januari 2009, 23:23   #30
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde
 
Fiere Jood's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2008
Berichten: 944
Standaard

Interessante topic,chapeau.

Minister van Agitatie zou ik graag ontmoeten.
Ik ben totaal oneens met hem en vind hem naïef.
Maar hij valt nooit iemand persoonlijk(mij teminste niet),komt altijd met bronnen,negeert zelden(als men hem iets vragen of terug antwoorden)-wat niet van iedereen gezegd kan worden- en verdraaid zeker niet de woorden van de 'tegenstander'.
__________________
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says
Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands.

Published 12:49 11.05.11
Fiere Jood is offline  
Oud 8 januari 2009, 23:27   #31
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 22.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Minister van Agitatie zou ik graag ontmoeten.
Er zijn er wel meer uit het lijstje die ik zou willen ontmoeten. Jou bijvoorbeeld.

En in mijn stoutste dromen zie ik ons in een rokerige achterkamer, gebogen over kaarten en tussen stapels geschiedenisboeken, een plan maken dat door iedereen aanvaard wordt.
__________________
E. Gidius is offline  
Oud 8 januari 2009, 23:51   #32
eric v68
Burgemeester
 
eric v68's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2008
Locatie: zuid oost Veluwe
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Interessante topic,chapeau.

Minister van Agitatie zou ik graag ontmoeten.
Ik ben totaal oneens met hem en vind hem naïef.
Maar hij valt nooit iemand persoonlijk(mij teminste niet),komt altijd met bronnen,negeert zelden(als men hem iets vragen of terug antwoorden)-wat niet van iedereen gezegd kan worden- en verdraaid zeker niet de woorden van de 'tegenstander'.
De Minister van Agitatie ? Ik zou zeggen, schuif eens aan bij de Baarle Werkgroep....
www.baarlewerkgroep.org

ik vind het een hele aardige en vriendelijke man.
maar ik vrees dat ik het met hem, voor wat Israel betreft, niet eens ga worden.
__________________
O crassum ingenium! Suspicor fuisse Batavum
"Wat een plompe geest! Ik vermoed dat het een Nederlander was" (Erasmus 1466-1536)


ceterum censeo Belgicam delendam esse

Laatst gewijzigd door eric v68 : 8 januari 2009 om 23:53.
eric v68 is offline  
Oud 9 januari 2009, 00:19   #33
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Ik heb hier op het forum sinds 14 dagen al meer geleerd over het Palestijns-Israëlisch conflict dan in de rest van mijn leven. En dit dank zij eminente posters uit beide "kampen" (met vooraan op mijn lijstje Minister van Agitatie en Hertog van Gelre).
²
__________________
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline  
Oud 9 januari 2009, 00:25   #34
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Er zijn er wel meer uit het lijstje die ik zou willen ontmoeten. Jou bijvoorbeeld.

En in mijn stoutste dromen zie ik ons in een rokerige achterkamer, gebogen over kaarten en tussen stapels geschiedenisboeken, een plan maken dat door iedereen aanvaard wordt.
Hehe, en dan met zijn allen afgeschoten worden zeker omdat die plannen de plannetjes van de heren ginds achter de schermen flink doorkruisen....

En dan blijf ik hier eenzaam en alléén achter....
Svennies is offline  
Oud 9 januari 2009, 00:49   #35
lollysticky
Minister
 
lollysticky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 3.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Velen reageren ook puur uit antisemitisme en Jodenhaat en vergeten daarbij objectief naar de hele situatie in het Gaza gebied te kijken. De situatie an sich is vrij duidelijk: Hamas begint met raketten af te schieten op onschuldige Israëlische doelwitten en Israël slaat terug.
mag ik u aub eens vragen hoe u vanachter uw pc kunt 'weten' dat iemand iets zegt uit jodenhaat? Ik zal het zeggen; u ben pro-israël en bestempelt gewoon alle mensen wiens visie pro-palestina is als antisemiet... handige manier van non-argumentatie

zielig...zielig...zielig
PollyCorrect is trouwens in hetzelfde bedje ziek...


mijn persoonlijke mening nu:
ik vind dat Israël zeker moet reageren tegen de aanslagen van Hamas... maar zoals ze zich nu gedragen (aantal burgerslachtoffers, beschieten VN-konvooi, beschieten vluchtelingenkampen, weigeren om de burgers enige hulp te verlenen)... gaat recht in tegen alles waar zo'n moderne staat zou voor moeten staan.
__________________
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum)
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 9 januari 2009 om 00:56.
lollysticky is offline  
Oud 9 januari 2009, 10:37   #36
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde
 
Fiere Jood's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2008
Berichten: 944
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eric v68 Bekijk bericht
De Minister van Agitatie ? Ik zou zeggen, schuif eens aan bij de Baarle Werkgroep....
www.baarlewerkgroep.org

ik vind het een hele aardige en vriendelijke man.
maar ik vrees dat ik het met hem, voor wat Israel betreft, niet eens ga worden.
Ik zal waarschijnlijk nooit dezelfde standpunt al hem hebben.
Maar in mijn eerste jaar dat ik aanwezig ben op Poltics.be heb ik veel anti-Israel leden gezien maar zelden iemand(zoals Ministe) met goede argumenten.
Alleen Tomm kon me nog bekoren al heeft hij met één zin me enorm kwaad gemaakt.
__________________
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says
Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands.

Published 12:49 11.05.11
Fiere Jood is offline  
Oud 9 januari 2009, 10:44   #37
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Er zijn er wel meer uit het lijstje die ik zou willen ontmoeten. Jou bijvoorbeeld.

En in mijn stoutste dromen zie ik ons in een rokerige achterkamer, gebogen over kaarten en tussen stapels geschiedenisboeken, een plan maken dat door iedereen aanvaard wordt.
Geïnspireerd door Heel-Nederlander en talloze andere draadjes op politocs.be en stand.nl

.

Een oplossing voor het Israelisch-Palestijns conflict.

Na de wapenstilstand moet Israël moet de Westelijke Jordaanoever en de Gaza-Strook militair geheel ontruimen, op voorwaarde dat de Palestijnen (desnoods onder internationaal toezicht van de VN) niet weer aanvallen gaan doen op Israël. Hamas erkent de staat Israel als Joodse staat en past zijn Handvest daaraan aan.

De Palestijnse regering van Abbas moet met Hamas tot een overeenkomst komen inzake het parlement van de Palestijnse Autoriteit en er moet één duidelijke regering komen voor zowel de Gaza als de W. Jordaanoever.

Oost-Jeruzalem, ooit het Arabische deel van de heilige stad, moet bij Israël blijven zolangs moslims er gewoon hun gebeden in de moskee kunnen doen, Godsdientvrijheid is gegarrandeerd voor iedere religie.

Het probleem van de Joodse kolonisten: De Joodse nederzettingen in de Westelijke Jordaanoever moeten onder Internationaal bestuur komen.

Militair:
De Palestijnse Autoriteit mag een politiemacht hebben, maar geen leger. Israel behoudt zijn leger, maar betreedt geen Palestijnse gebieden meer, ook niet het luchtruim

Economie:
Israël de Palestijnen helpen met het opbouwen van hun economie. Daar tegenover staat echter wel dat de Palestijnen ook mee moeten werken aan een definitieve oplossing voor de Joodse minderheid op de W. Jordaanoever.

Israel ontruimt de Golanhoogvlakte en daarna kunnen definitieve vredesonderhandelingen beginnen tussen de Palestijnse regering, Libanon, Syrië, Jordanië en Egypte.
Maar eerst ontruimt Israel de Golanvlakte.
Derk de Tweede is offline  
Oud 9 januari 2009, 10:48   #38
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 22.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Geïnspireerd door Heel-Nederlander en talloze andere draadjes op politocs.be en stand.nl

.

Een oplossing voor het Israelisch-Palestijns conflict.

Na de wapenstilstand moet Israël moet de Westelijke Jordaanoever en de Gaza-Strook militair geheel ontruimen, op voorwaarde dat de Palestijnen (desnoods onder internationaal toezicht van de VN) niet weer aanvallen gaan doen op Israël. Hamas erkent de staat Israel als Joodse staat en past zijn Handvest daaraan aan.

De Palestijnse regering van Abbas moet met Hamas tot een overeenkomst komen inzake het parlement van de Palestijnse Autoriteit en er moet één duidelijke regering komen voor zowel de Gaza als de W. Jordaanoever.

Oost-Jeruzalem, ooit het Arabische deel van de heilige stad, moet bij Israël blijven zolangs moslims er gewoon hun gebeden in de moskee kunnen doen, Godsdientvrijheid is gegarrandeerd voor iedere religie.

Het probleem van de Joodse kolonisten: De Joodse nederzettingen in de Westelijke Jordaanoever moeten onder Internationaal bestuur komen.

Militair:
De Palestijnse Autoriteit mag een politiemacht hebben, maar geen leger. Israel behoudt zijn leger, maar betreedt geen Palestijnse gebieden meer, ook niet het luchtruim

Economie:
Israël de Palestijnen helpen met het opbouwen van hun economie. Daar tegenover staat echter wel dat de Palestijnen ook mee moeten werken aan een definitieve oplossing voor de Joodse minderheid op de W. Jordaanoever.

Israel ontruimt de Golanhoogvlakte en daarna kunnen definitieve vredesonderhandelingen beginnen tussen de Palestijnse regering, Libanon, Syrië, Jordanië en Egypte.
Maar eerst ontruimt Israel de Golanvlakte.
Neen, dit is geen oplossing, zelfs geen compromis. Het is gewoon de uitvoering van het zionistische plan om heel het gebied tussen de Middellandse Zee en de Jordaan te controleren.
__________________
E. Gidius is offline  
Oud 9 januari 2009, 11:02   #39
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Een oplossing voor het Israelisch-Palestijns conflict.
OK. Wat gebeurt er met de Palestijnse vluchtelingen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Hamas erkent de staat Israel als Joodse staat en past zijn Handvest daaraan aan.
En dus akkoord gaan dat er een staat komt, gebaseerd op religieus racisme?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Oost-Jeruzalem, ooit het Arabische deel van de heilige stad, moet bij Israël blijven zolangs moslims er gewoon hun gebeden in de moskee kunnen doen, Godsdientvrijheid is gegarrandeerd voor iedere religie.
Wat is hier de logica achter?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Het probleem van de Joodse kolonisten: De Joodse nederzettingen in de Westelijke Jordaanoever moeten onder Internationaal bestuur komen.
De nederzettingen zijn Palestijns grondgebied.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
De Palestijnse Autoriteit mag een politiemacht hebben, maar geen leger. Israel behoudt zijn leger
Is dat een compromis?? Waarom zou Palestina geen leger mogen hebben?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
een definitieve oplossing voor de Joodse minderheid op de W. Jordaanoever.
Deze kolonies zijn Palestijns grondgebied. Punt uit.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 9 januari 2009, 18:07   #40
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Ik ben een beetje computer-analfabeet, dus ik kwoot de hele post.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede
Een oplossing voor het Israelisch-Palestijns conflict.

OK. Wat gebeurt er met de Palestijnse vluchtelingen?

Onderhandelingen over terugkeer van mensen uit gebieden die nu Israelisch zijn. Ik vind dit een behoorlijke concessie.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede
Hamas erkent de staat Israel als Joodse staat en past zijn Handvest daaraan aan.

En dus akkoord gaan dat er een staat komt, gebaseerd op religieus racisme?
Is geen rascisme, er is godsdienstvrijheid in Israel.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede
Oost-Jeruzalem, ooit het Arabische deel van de heilige stad, moet bij Israël blijven zolangs moslims er gewoon hun gebeden in de moskee kunnen doen, Godsdientvrijheid is gegarandeerd voor iedere religie.

Wat is de logica hierachter ?
Dat nou een punt van concessie van Jordanië, Jerusalem blijft Israelisch, een stad deel je niet.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede
Het probleem van de Joodse kolonisten: De Joodse nederzettingen in de Westelijke Jordaanoever moeten onder Internationaal bestuur komen.

De nederzettingen zijn Palestijns grondgebied.
Idd, maar er wonen al jaren kolonisten. Optie zou dus kunnen zijn terug naar Israel, of daar blijven in Palestijns gebied onder de vlag van de VN.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede
De Palestijnse Autoriteit mag een politiemacht hebben, maar geen leger. Israel behoudt zijn leger

Is dat een compromis?? Waarom zou Palestina geen leger mogen hebben?
De eerste jaren zeker geen leger, zeker als er nog interne spanningen zijn tussen Fatah en Hamas.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede
een definitieve oplossing voor de Joodse minderheid op de W. Jordaanoever.

Deze kolonies zijn Palestijns grondgebied. Punt uit.

Zie punt nederzettingen.

En excuses voor de ongelukkige kwoot.
Derk de Tweede is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be