Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

 
 
Discussietools
Oud 19 januari 2009, 15:34   #21
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Nee, het omgekeerde is waar: vele joden zijn mensen die zich van het joodse geloof hebben afgekeerd.

Maar historisch gezien klopt het wel. Lees daarover dit stuk van de joods-Israëlische prof en historicus Shlomo Sand van de Universiteit van Tel Aviv.

De meeste joden stammen (logischerwijze) niet af van de verloren gelopen stammen van Israël (wat een mytologisch verhaal is) maar van volkeren die zich tot het jodendom bekeerd hebben. Zoals de Khazaren bijvoorbeeld, een Centraal-Aziatisch en Turkstalig nomadenvolk dat naar Europa trok, in contact kwam met joodse handelaars, zich bekeerde en aan de basis ligt van de Ashkenazi. Hun leider heette niet geheel toevallig Ashina of Ashkina.

Ongeveer hetzelfde verhaal deed zich voor in het Noorden van Afrika en in de Arabische landen met de Mizrachi-joden.
Glad ijs, minister.

Een boek wat om politieke redenen geschreven is (en niet in het vakgebied van deze 'historicus') voor waar aannemen terwijl genetisch onderzoek allang heeft aangetoond dat het flauwekul is.

Citaat:
This theory… is supported by no evidence whatsoever. It has long since been abandoned by all serious scholars in the field, including those in Arab countries, where the Khazar theory is little used except in occasional political polemics.
Bernard Lewis


Recent DNA studies on the Y-Chromosome of Ashkenazi Jews showed they had an "extremely close affinity [with] non-Jewish Middle Eastern populations", indicating "a common Middle Eastern origin", as does the mitochondrial DNA (mtDNA) of at least 40% of the current Ashkenazi population. So although Khazars might have been absorbed into the Jewish population it is unlikely that they formed a large percentage of the ancestors of modern Ashkenazim.

East European Jewish ancestry originates substantially from ancient Judea, and the same is true of most other modern Jewish populations (with the exception of groups like Libyan Jews and Ethiopian Jews). But, it is rational to conclude that some Jews also have some Khazar ancestors.

Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 19 januari 2009 om 15:38.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 19 januari 2009, 16:06   #22
roodhaar
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 28 december 2008
Berichten: 2.357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Men voelt dat de kern van het zionisme aan het wankelen is:
.
Men kan de leugens idd niet meer aanhouden, men had gedacht de Palestijnen voorgoed uit de geschiedenis te schrijven en verdrijven, doch ze hielden dapper stand en dit tot op de dag van vandaag.

het zionisme is in crisis en vertoont zijn laatste (weliswaar gruwelijk misdadige) stuiptrekkingen.
__________________
Citaat:
ZIONISME ; woorden schieten tekort...PollyCorrect :
Ik ga even naar Canvas terzake kijken, en zien hoe Zielig ze het daar wel vinden, van die 2 arme Palestijnse kindertjes en het lijden van hun gezinnen
.
roodhaar is offline  
Oud 19 januari 2009, 16:09   #23
De_Laatste_Belg
Minister
 
De_Laatste_Belg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2008
Locatie: Ex cathedra
Berichten: 2.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Ja, want de Palestijnse Joden noemen zich Israëliërs en wat wij nu Jordaniërs noemen zijn eigenlijk Transjordaniërs.
Hoe noem je de 20% moslims in Israël ?
__________________
maar denk niet ik ga mijn eigen gang,denk niet ik ga het veranderen,want alleen ben je te klein en te bang ,je kunt niet zonder de anderen
De_Laatste_Belg is offline  
Oud 19 januari 2009, 16:11   #24
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Dus ik en vele anderen met mij accepteren de bewoners van Gaza en de Westbank als zijnde Palestijnen en de Joodse inwoners van Israel als Israeliërs en niet als Israelieten.
En wat met de niet-joodse inwoners?
verkasgameren?
driewerf is offline  
Oud 19 januari 2009, 16:12   #25
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Hoe noem je de 20% moslims in Israël ?
Getolereerden.
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline  
Oud 19 januari 2009, 16:41   #26
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Glad ijs, minister.

Een boek wat om politieke redenen geschreven is (en niet in het vakgebied van deze 'historicus') voor waar aannemen terwijl genetisch onderzoek allang heeft aangetoond dat het flauwekul is.
Dat het glad ijs is, dat besef ik. Het is daar tenslotte het seizoen voor. Je hoeft daarom 'historicus' nog niet tussen aanhalingstekens te plaatsen.

Ik ben geen geneticus en dat is in deze jammer. Hoewel ook genetici het onderling niet eens zijn over de resultaten van het onderzoek.
Bernard Lewis aanhalen, ondergraaft niet bepaald de stelling van Sand; Lewis is nog veel controversiëler en is eenvoudig te duiden als neocon. Hij was tenslotte één van de belangrijke adviseurs die Bush ertoe hebben aangezet Irak aan te vallen.

Dat ter zijde. Ik heb nu niet de tijd om alles opnieuw op te zoeken wat ik daarover reeds verzameld heb, maar dat doe ik één dezer zeker. Het zijn interessante gedachtengangen en ik vind het leerrijk.

Toch nog drie bemerkingen:
1) Het zal zeker zijn dat Khazaren, Ashkenazi en volkeren uit Palestina gemeenschappelijk DNA hebben en dat dat ook is terug te vinden. Joden hebben tenslotte ook zowat 95 tot 98% van hun DNA gemeen met chimpansees. Dat betekent verder niets.
2) Gemeenschappelijk DNA maakt een groep mensen nog niet tot één volk. Het toont een verwantschap aan, ergens, ooit, maar het betekent niet dat die verwantschap niet ook bestaat met andere volkeren. Het ene sluit het andere niet uit.
3) De mate waarin joden al dan niet tot een volk behoren heeft verder geen enkele relevantie met betrekking tot hun claim op Israël of de manier waarop ze die claim met militaire middelen ten opzichte van de Palestijnen vandaag (trachten te) realiseren. Datzelfde argument geldt overigens (wat mij betreft) ook voor de Palestijnen. Maar daarover zijn we het, denk ik, wel eens.
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •

ministe van agitatie is offline  
Oud 19 januari 2009, 16:49   #27
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
En wat met de niet-joodse inwoners?
verkasgameren?
Kunt u mij de betekenis van het woord 'verkasgameren' uitleggen? Ik ken dat woord namelijk niet en kon het ook niet vinden in de woordenboeken die ik tot mijn beschikking heb. Bij voorbaat dank.
Sus Iratus is offline  
Oud 19 januari 2009, 16:51   #28
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Kunt u mij de betekenis van het woord 'verkasgameren' uitleggen? Ik ken dat woord namelijk niet en kon het ook niet vinden in de woordenboeken die ik tot mijn beschikking heb. Bij voorbaat dank.
Verkasgameren:
Citaat:
Verkasgameren ist der Landschaftsraum in Österreich am Nordrand der Alpen.

Historisch gesehen ist das Verkasgameren eine Region um Hallstatt, Bad Ischl und Ebensee, heute umfasst der Begriff Verkasgameren eine Landschaft, die sich von Regionen um den Wolfgangsee über das Almtal, vom Tal der Vöckla bis zum Dachstein und dem Grimming erstreckt. Die in der Verkasgameren Tourismus-Marketing GmbH zusammengefassten Gemeinden reichen im Westen sogar bis zur östlichen Stadtgrenze von Salzburg.
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •

ministe van agitatie is offline  
Oud 19 januari 2009, 16:56   #29
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
3) De mate waarin joden al dan niet tot een volk behoren heeft verder geen enkele relevantie met betrekking tot hun claim op Israël of de manier waarop ze die claim met militaire middelen ten opzichte van de Palestijnen vandaag (trachten te) realiseren.
Ik maak nochtans een serieus onderscheid tussen de twee.
Ik ben geen tegenstander van de idee van "een" staat Israël., maar wel van een militaire grootmacht die in een Lord of the Rings - mentaliteit leeft.
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline  
Oud 19 januari 2009, 17:06   #30
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Verkasgameren:
Vreemd toch dat een simpele zoekopdracht op google geen enkele hit geeft op het woord 'verkasgameren'.

Kunt u mij even een linkje doen toekomen waar het door u aangehaalde citaat én het woord 'verkasgameren' beide te lezen zijn?

Dank u.
Sus Iratus is offline  
Oud 19 januari 2009, 17:14   #31
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Vreemd toch dat een simpele zoekopdracht op google geen enkele hit geeft op het woord 'verkasgameren'.

Kunt u mij even een linkje doen toekomen waar het door u aangehaalde citaat én het woord 'verkasgameren' beide te lezen zijn?
Neen, want het was een grapje.
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •

ministe van agitatie is offline  
Oud 19 januari 2009, 17:24   #32
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Neen, want het was een grapje.
Aha, dat is dan ter kennisgeving aangenomen.

Waarmee we dus gevoeglijk kunnen concluderen dat het woord 'verkasgameren' tot nader order een nietbestaand woord in het Nederlands (noch een andere taal) is.

Het wachten is nu op driewerf om het één en ander te verduidelijken.
Sus Iratus is offline  
Oud 19 januari 2009, 17:32   #33
barfo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 mei 2007
Berichten: 517
Standaard

de term het joodse volk is anders ook redelijk recent
Tom Segev : "When and How Was the Jewish People Invented?"
barfo is offline  
Oud 19 januari 2009, 17:39   #34
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 19.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Waarmee we dus gevoeglijk kunnen concluderen dat het woord 'verkasgameren' tot nader order een nietbestaand woord in het Nederlands (noch een andere taal) is.
Gegeven de context waarin het gebruikt werd, zou het kunnen betekenen: een volk etnisch wegzuiveren, alle fysieke herinneringen vernielen en op het vrijgekomen land vervolgens een nieuwe staat op rassenbasis oprichten.
__________________
  • Er zijn mensen van wie het vals karakter op hun gelaat te lezen staat, en in ons land hebben die zich verenigd in een door u betaalde eigenbelangenvereniging: Open VLD (Kaaiman in De Tijd van 1 juni 2024)
  • Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
E. Gidius is offline  
Oud 19 januari 2009, 17:50   #35
moser
Europees Commissaris
 
moser's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 maart 2008
Berichten: 3.711
Standaard

In een alternatieve realiteit had de titel van dit topic evengoed "Kenianen bestaan niet" kunnen zijn. Wat opnieuw de bron van het eeuwigdurende conflict aanwijst.
moser is offline  
Oud 19 januari 2009, 18:03   #36
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Gegeven de context waarin het gebruikt werd, zou het kunnen betekenen: een volk etnisch wegzuiveren, alle fysieke herinneringen vernielen en op het vrijgekomen land vervolgens een nieuwe staat op rassenbasis oprichten.
Gewoon 'etnisch zuiveren' schrijven was dan al afdoende geweest.

Kijk, ik snap heel goed wat driewerf bedoelde natuurlijk, daarvoor hoeft men immers geen Einstein te zijn. We hoeven immers enkel de 'k' en de 'g' in het woord 'verkasgameren' van plaats te laten wisselen en zijn bedoeling is duidelijk.
Wellicht op deze manier door hem zo gebruikt om er niet van beticht te kunnen worden de Wet van Godwin gebruikt te hebben. Helaas voor hem gaat die vlieger niet op en heeft zijn overige argumentatie daarbij meteen behoorlijk aan kracht ingeboet.
Sus Iratus is offline  
Oud 19 januari 2009, 18:10   #37
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
En wat met de niet-joodse inwoners?
verkasgameren?
Iedereen die in Israel woont is een Israelisch burger.

Geen woordgrapjes aub die verwijzen naar gaskamers.
__________________
Derk de Tweede is offline  
Oud 19 januari 2009, 18:11   #38
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Dat het glad ijs is, dat besef ik. Het is daar tenslotte het seizoen voor. Je hoeft daarom 'historicus' nog niet tussen aanhalingstekens te plaatsen.
Eigenlijk wél en ik zal je uitleggen waarom. Hij is wel historicus maar in een ander vakgebied en niet in de tijd en plaats die hij heeft onderzocht. Hij geeft zelf toe in interviews dat hij te weinig kennis heeft (én te weinig talenkennis) om de oorspronkelijke bronnen te kunnen onderzoeken en zich daarom heeft beperkt tot 20e eeuws Europees materiaal. Als klap op de vuurpijl zegt hij dat hij het boek heeft geschreven om politieke redenen zodat 'we beter met elkaar kunnen samenleven'. Hoe sympathiek ook, in dat kader is de toevoeging 'historicus' niet op zijn plaats, denk ik.

Citaat:
(...)
3) De mate waarin joden al dan niet tot een volk behoren heeft verder geen enkele relevantie met betrekking tot hun claim op Israël of de manier waarop ze die claim met militaire middelen ten opzichte van de Palestijnen vandaag (trachten te) realiseren. Datzelfde argument geldt overigens (wat mij betreft) ook voor de Palestijnen. Maar daarover zijn we het, denk ik, wel eens.
Ja maar ik ben toch blij dat je het zegt.

In de afgelopen weken hebben we van de verschillende kanten diverse verhalen gelezen en bronnen aangedragen gekregen waarvan je kunt denken: ''Hoe kunnen mensen dit elkaar aandoen?'' Als ze juist zijn, zijn ze juist. Hoe meer informatie, hoe meer begrip.

Maar ik zie ook berichten verschijnen, naast de gebruikelijk haatdragende anti-Joodse en anti-Moslim zooi, die regelrecht uit het NWO-believers-kamp komen en die sluipend hun weg vinden en soms geciteerd worden door de fatsoenlijke discussiepartners. Kwaadaardige rommel van mensen die tijdens dit conflict hun kans schoon zien hun gif te spuien. Terwijl het mede aan de basis staat van veel ellende. Dit onderwerp verdient eigenlijk een aparte draad.
Dit 'De Joden zijn eigenlijk geen Joden'-verhaal past daar naadloos in en wordt veel gebruikt, ook hier op het forum.

Dat ''Palestijnen geen Palestijnen zijn'' is ook politiek bedoeld, en misschien zelfs wel kwaadaardig bedoeld, maar heeft ook een andere connotatie. Voor mij althans. Eigenlijk is het heel simpel: Als de Palestijnen zich één volk voelen dan zijn ze één volk.
Maar dat citaat van die PLO-leider toont iets anders aan en dat is hoe de buurlanden zich nog steeds bemoeien met het gebied en hoe de diverse Palestijnse groepen zich verbonden weten met anderen.
Deze man wilde rechtstreeks aansluiten bij Jordanië. Er is van andere groepen bekend dat zij zich eerder zuid-Syrieërs voelen. Ook dit is hun goed recht maar het bemoeilijkt een oplossing in de regio.

Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 19 januari 2009 om 18:12.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 19 januari 2009, 18:27   #39
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 19.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Iedereen die in Israel woont is een Israelisch burger.

Geen woordgrapjes aub die verwijzen naar gaskamers.
U permitteert zich anders van tijd tot tijd wél een grof racistisch discours als het over Palestijnen gaat. Tot en met in uw handtekening.
__________________
  • Er zijn mensen van wie het vals karakter op hun gelaat te lezen staat, en in ons land hebben die zich verenigd in een door u betaalde eigenbelangenvereniging: Open VLD (Kaaiman in De Tijd van 1 juni 2024)
  • Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
E. Gidius is offline  
Oud 19 januari 2009, 18:44   #40
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht

Geen woordgrapjes aub die verwijzen naar gaskamers.
Ook niet in de trend van 'Gazakamers' of 'vergazaïng'? Of zo iets uit Hebron:



__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •


Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 19 januari 2009 om 18:45.
ministe van agitatie is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be