Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

 
 
Discussietools
Oud 6 januari 2009, 18:11   #21
Quixote
Burger
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 102
Standaard

Citaat:
En fundi blijven tot men zijn zin krijgt is ook niet bepaald wat ik "volwassen" en "verantwoordelijk" en "bereid tot praten" noem.
Ja want daar staat de mens zo om bekend in de geschiedenis en overal ter wereld...

U toont wel fotos van Hamas en veracht hun manier van doen, maar waar u blijkbaar gewoon weigert bij stil te staan is het feit dat er een REDEN is dat de mensen daar zo denken over Israël.
Zolang u weigert dit onder ogen te zien kan u zich blijven wentelen in wat simpele propagandafotos en herhalingen van hoe 'slecht' Hamas wel niet is.
__________________
“De gezellig pruttelende boemeltrein der hypocrieten sjokt, als een meanderende lintworm, met vrolijke beginselloosheid gestaag voort”
Quixote is offline  
Oud 6 januari 2009, 18:14   #22
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde
 
DenDane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 augustus 2006
Berichten: 876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Als men mijn land inpikte zou ik mijn kinderen ook aanzetten het terug proberen te krijgen. Liefst zonder geweld (het blijven mijn kinderen), maar desnoods met geweld.

Maar iemand die de lijkzakkenpolitiek van de Israeli's probeert goed te praten kijkt liever de andere kant op.

Zeker maar mijn zonen en dochters van 10-12 jaar een bommengordel omdoen en hun een paar maagden beloven in de hiernamaals wanneer ze zichzelf opblazen, terwijl ze zelf nog niet eens aan het ander geslacht denken, laat staan in hun puberteit zijn, en dus geen genot zullen hebben van deze maagden, gaat mezelf toch iets te ver...
DenDane is offline  
Oud 6 januari 2009, 18:19   #23
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde
 
DenDane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 augustus 2006
Berichten: 876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Hoe snel en ten koste van wat?
Denkt u niet dat er weerwerk volgt (van Syrië o.a. en Hezbollah)?
Gaat Israel nog sterk genoeg staan op het eigen front (gaza, west. jordaan)?.
Syrië en Hezbollah ? Komaan precies of deze meer kunnen doen dan wat ze momenteel doen, een paar raketjes afsturen en bidden dat ze iemand raken...
Indien Israël ooit tot de aanval gaat tegen Iran, zal er ook geen sprake zijn van een grondoffensief.
Zelf de hele Arabische wereld zal geen enkele militaire actie durven ondernemen...

Laatst gewijzigd door DenDane : 6 januari 2009 om 18:20.
DenDane is offline  
Oud 6 januari 2009, 18:28   #24
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Goedkope propaganda noem je dus gewone foto's van de hamas?

En fundi blijven tot men zijn zin krijgt is ook niet bepaald wat ik "volwassen" en "verantwoordelijk" en "bereid tot praten" noem.

Maar wat ik nog erger vind eigenlijk, is het importeren van "het conflict", en het geweld dat daaruit voortvloeit.

PS: Ik post gewoon foto's van Hamas en jij noemt dat propaganda
Moet ik hier dan nog wat foto's van gedode palestijnse kinderen gaan plaatsen speciaal voor jou....

Jij noemt zulks immers ook propaganda.....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
En fundi blijven tot men zijn zin krijgt is ook niet bepaald wat ik "volwassen" en "verantwoordelijk" en "bereid tot praten" noem.
En een héél volk opsluiten in een gebied en dit afgrendelen met hekken en volledige controle over voedsel en watervoorraad hiervan in handen houden is dan bepaald vredelievend zeker....
Svennies is offline  
Oud 6 januari 2009, 19:31   #25
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 19.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quixote Bekijk bericht
U toont wel fotos van Hamas en veracht hun manier van doen, maar waar u blijkbaar gewoon weigert bij stil te staan is het feit dat er een REDEN is dat de mensen daar zo denken over Israël.
Zolang u weigert dit onder ogen te zien kan u zich blijven wentelen in wat simpele propagandafotos en herhalingen van hoe 'slecht' Hamas wel niet is.
Exact.

We kunnen alleen maar hopen dat deze oorlog genoeg Israëli's de ogen opent, en hen moedig genoeg maakt om eens naar zichzelf te kijken.
__________________
  • Er zijn mensen van wie het vals karakter op hun gelaat te lezen staat, en in ons land hebben die zich verenigd in een door u betaalde eigenbelangenvereniging: Open VLD (Kaaiman in De Tijd van 1 juni 2024)
  • Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
E. Gidius is offline  
Oud 6 januari 2009, 19:40   #26
AbdulAlhazred
Vreemdeling
 
AbdulAlhazred's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 augustus 2008
Berichten: 60
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Goedkope propaganda noem je dus gewone foto's van de hamas?

En fundi blijven tot men zijn zin krijgt is ook niet bepaald wat ik "volwassen" en "verantwoordelijk" en "bereid tot praten" noem.

Maar wat ik nog erger vind eigenlijk, is het importeren van "het conflict", en het geweld dat daaruit voortvloeit.

PS: Ik post gewoon foto's van Hamas en jij noemt dat propaganda
vrij naief om ge denken dat een verantwoordelijk, volwassen karakter en bereidheid tot dialoog zo vanzelfsprekend is als jij en je naasten keer en keer weer worden gehumilieerd. Altijd makkelijk om te praten vanuit een "verlicht" perspectief dat maar mogelijk is indien je je in de juiste context vind. Het enige dat Israel hoopt is is een stilzwijgen van de palestijnen, of ze daarvoor helemaal geliquideerd moeten worden zal hun worst wezen. Hamas is gewoon het bewijs tot wat een mens in staat is wanneer hij in een hoekje wordt gedreven.
AbdulAlhazred is offline  
Oud 6 januari 2009, 20:03   #27
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AbdulAlhazred Bekijk bericht
vrij naief om ge denken dat een verantwoordelijk, volwassen karakter en bereidheid tot dialoog zo vanzelfsprekend is als jij en je naasten keer en keer weer worden gehumilieerd. Altijd makkelijk om te praten vanuit een "verlicht" perspectief dat maar mogelijk is indien je je in de juiste context vind. Het enige dat Israel hoopt is is een stilzwijgen van de palestijnen, of ze daarvoor helemaal geliquideerd moeten worden zal hun worst wezen. Hamas is gewoon het bewijs tot wat een mens in staat is wanneer hij in een hoekje wordt gedreven.
Voor de zionisten bestaat er geen gematigde of goede palestijn, volgens de zionisten is een goede palestijn en dode palestijn !

Vandaag perez gezien aan de praat (de nobelprijs winnaar!!!); wij doden geen kinderen, vijf minuten later, unrwa school gebombardeerd met als gevolg 40 doden in één klap,.

En zo werden de laatste dagen drie scholen gebombardeerd , één ziekenhuis, een tv reporter werd geraakt, spelende kinderen op het straat gebombardeerd, enz, enz...en natuurlijk ironisch genoeg als je hier sommigen ziet het geweld goedpraten; "tja, hamas verschuilt toch tussen de burgers, of het is allemaal de schuld van hamas, en hamas moet maar stoppen met het afschieten van raketten, op den duur gaan ze ons nog vertellen; dat het toch allemaal de schuld is van die moslims, ze haaten ons toch, maakt ze af dan zijn we ineens van dat gespuis van de wereld af",.

Meer nog, er zijn zelfs die een orgasme bij krijgen wanneer ze de beelden te zien krijgen van de gruwel uit de gaza strook !!!
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline  
Oud 6 januari 2009, 20:15   #28
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde
 
DenDane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 augustus 2006
Berichten: 876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lincoln Bekijk bericht
Voor de zionisten bestaat er geen gematigde of goede palestijn, volgens de zionisten is een goede palestijn en dode palestijn !
Voor de moslims bestaan er geen gematigde of goede joden, volgens de moslims is een goede jood een dode jood...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lincoln Bekijk bericht
Meer nog, er zijn zelfs die een orgasme bij krijgen wanneer ze de beelden te zien krijgen van de gruwel uit de gaza strook !!!
Zoals er anderen dan weer een orgasme krijgen bij het zien van een ontplofte autobus vol met Israëlische mannen / vrouwen en kinderen die aan flarden zijn gescheurd ?

Kwa gruwelijk misdaden begaan moeten beide partijen echt niet voor mekaar onderdoen...
DenDane is offline  
Oud 6 januari 2009, 20:18   #29
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DenDane Bekijk bericht
Kwa gruwelijk misdaden begaan moeten beide partijen echt niet voor mekaar onderdoen...
Kwantitatief toch wel. Vergelijk de cijfers maar eens. Die zijn veelzeggend.
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •

ministe van agitatie is offline  
Oud 6 januari 2009, 20:20   #30
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde
 
DenDane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 augustus 2006
Berichten: 876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Kwantitatief toch wel. Vergelijk de cijfers maar eens. Die zijn veelzeggend.
Tja als je een machine geweer hebt, waarom zou je een steen gebruiken...
DenDane is offline  
Oud 6 januari 2009, 21:04   #31
Uh-Huh
Banneling
 
 
Uh-Huh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2006
Locatie: "A"
Berichten: 7.491
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Om nu te gaan claimen dat Israel een oorlog voert tegen de internationale gemeenschap, vind ik even tendentieus als het ontmenselijken van Hamas-terroristen als kakkerlakken...
Israel lacht de internationale gemeenschap wel hard in het gezicht uit. Sinds het begin van hun "oorlog" hebben verschillende partijen/wereldleiders diplomatisch aangedrongen op een staak-t-het-vuren, hun "oorlog" veroordeeld en zijn er daartegen wereldwijd protesten uitgebroken (nog steeds aan de gang) maar Israel geeft daar, met steun van de VS, absoluut geen enkel gehoor aan. Ze blijven gewoon rustig verder hun zin doen, mensen afslachten en denken daarmee zomaar weg te kunnen geraken. Zulk onrecht heb ik nog nooit eerder in m'n leven gezien...

En als half-Europeaan ben ik niet te spreken over de manier waarop Europa (laf?) weigert daadwerkelijk acties te ondernemen. Praten en onderhandelen kan iedereen maar het kost allemaal kostbare tijd en elke minuut vallen er meer doden in Gaza. Er moet nu ACTIE ondernomen worden tegen die terreur. Er moet nu een staak-t-vuren komen.

Jeetje, Al-Jazeera heeft trouwens m'n ogen geopend en ik besef nu hoe inherent racistisch/discriminerend deze oorlog is. En al die hypocriete Arabische dictators zijn al geen haar beter. De meeste mensen zien moslimlanden liever zonder wapens omdat ze denken dat die daar niet mee om kunnen gaan maar het kan nooit erger dan de manier waarop de VS/Israel nu tekeer gaan! Kleurt het bloed van moslims dan werkelijk minder rood dan dat van niet-moslims??? Als islamitische Europeaan zal ik dit laatste goed in mijn achterhoofd houden.

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 6 januari 2009 om 21:05.
Uh-Huh is offline  
Oud 6 januari 2009, 21:32   #32
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 19.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Kleurt het bloed van moslims dan werkelijk minder rood dan dat van niet-moslims??? Als islamitische Europeaan zal ik dit laatste goed in mijn achterhoofd houden.
Ik denk dat je dit uitgerekend van Europa niet kan zeggen.
__________________
  • Er zijn mensen van wie het vals karakter op hun gelaat te lezen staat, en in ons land hebben die zich verenigd in een door u betaalde eigenbelangenvereniging: Open VLD (Kaaiman in De Tijd van 1 juni 2024)
  • Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
E. Gidius is offline  
Oud 6 januari 2009, 21:35   #33
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde
 
DenDane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 augustus 2006
Berichten: 876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Israel lacht de internationale gemeenschap wel hard in het gezicht uit. Sinds het begin van hun "oorlog" hebben verschillende partijen/wereldleiders diplomatisch aangedrongen op een staak-t-het-vuren, hun "oorlog" veroordeeld en zijn er daartegen wereldwijd protesten uitgebroken (nog steeds aan de gang) maar Israel geeft daar, met steun van de VS, absoluut geen enkel gehoor aan. Ze blijven gewoon rustig verder hun zin doen, mensen afslachten en denken daarmee zomaar weg te kunnen geraken. Zulk onrecht heb ik nog nooit eerder in m'n leven gezien...

En als half-Europeaan ben ik niet te spreken over de manier waarop Europa (laf?) weigert daadwerkelijk acties te ondernemen. Praten en onderhandelen kan iedereen maar het kost allemaal kostbare tijd en elke minuut vallen er meer doden in Gaza. Er moet nu ACTIE ondernomen worden tegen die terreur. Er moet nu een staak-t-vuren komen.

Jeetje, Al-Jazeera heeft trouwens m'n ogen geopend en ik besef nu hoe inherent racistisch/discriminerend deze oorlog is. En al die hypocriete Arabische dictators zijn al geen haar beter. De meeste mensen zien moslimlanden liever zonder wapens omdat ze denken dat die daar niet mee om kunnen gaan maar het kan nooit erger dan de manier waarop de VS/Israel nu tekeer gaan! Kleurt het bloed van moslims dan werkelijk minder rood dan dat van niet-moslims??? Als islamitische Europeaan zal ik dit laatste goed in mijn achterhoofd houden.
Israël is nog steeds een bondgenoot zowel op economisch als militair vlak van Europa en Amerika, dus verder dan een paar oproepen tot staakt het vuren zal het nooit komen...
Hoeveel men ook doet op diplomatisch, "militair" of economisch vlak het zal een pleister op de wonde blijven, ze moorden elkaar al zoveel jaar uit, en ze zullen dat nog vele jaren doen...

Laatst gewijzigd door DenDane : 6 januari 2009 om 21:35.
DenDane is offline  
Oud 6 januari 2009, 21:37   #34
Uh-Huh
Banneling
 
 
Uh-Huh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2006
Locatie: "A"
Berichten: 7.491
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Ik denk dat je dit uitgerekend van Europa niet kan zeggen.
Misschien niet helemaal maar men heeft tot nu toe weinig gedaan t.o.v. haar potentieel.

Zoals bijv. ook blijkt uit dit artikel:

Europa heeft een machtige arm en een grote stok in handen om Tel Aviv in te tomen: de associatieakkoorden en de intense economische betrekkingen tussen Europa en Israël. Maar Europa laat Israël begaan. Bij het begin van de oorlog veroordeelde minister van Buitenlandse Zaken Karel De Gucht Hamas als aanstoker van het conflict omdat het de raketbeschietingen had hervat. Israël daarentegen wordt geen strobreed in de weg gelegd, zelfs niet in woorden: De Gucht "verzoekt" Tel Aviv alleen om geen buitensporig geweld te gebruiken (DM 29/12). En zelfs na het uitbreken van het grondoffensief blijft De Gucht op de vlakte. Geen enkele eis voor Tel Aviv, alleen maar de vaststelling dat het grondoffensief "een zorgwekkende evolutie" is die "onvermijdelijk meer burgerslachtoffers zal maken" (Radio 1, 4/1).

Bron: De Morgen
Uh-Huh is offline  
Oud 6 januari 2009, 21:37   #35
Jean-Pierre
Staatssecretaris
 
Jean-Pierre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2002
Locatie: Zaventem
Berichten: 2.682
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Het gaat er op lijken dat Israël voor de vlucht vooruit gekozen heeft... We zijn nu 60 jaar later en het ziet er naar uit dat het laboratoriumexperiment onder zijn eigen zwaktes bedolven gaat raken. Slechte voortekenen zijn de barsten in de Amerikaanse wereldhegemonie (zonder de welke het experiment zichzelf niet kan betalen noch verdedigen), het fiasco van het seculiere Palestijnse nationalisme (totaal gediscrediteerd door Israël) en de radicalisering in de Arabische landen alsook in de publieke opinies in Europa.
Weinig Amerikanen zijn op de hoogte van de sommen geld die naar Israël getransfereerd worden. Ik ben hier op een artikel gevallen dat wat meer uitleg geeft. (sorry... dat ik niet vertaald heb)

Exactly how much does israel cost US?
Dr. Stephen Zunes and Tom Malthaner, http://www.uruknet.de/?p=m29969&hd=&size=1&l=e , originally published at: Wake Up From Your Slumber, 22/07

It's neither by hard work, nor by chance that israel has the world's 36th largest economy.

Since 1992, the U.S. has offered Israel an additional $2 billion annually in loan guarantees. Congressional researchers have disclosed that between 1974 and 1989, $16.4 billion in U.S. [were offered]

Military loans were converted to grants and [this] was the understanding from the beginning. Indeed, all past U.S. loans to Israel have eventually been forgiven by Congress, which has undoubtedly helped Israel's often-touted claim that they have never defaulted on a U.S. government loan. U.S. policy since 1984 has been that economic assistance to Israel must equal or exceed Israel's annual debt repayment to the United States.

Unlike other countries, which receive aid in quarterly instalments, aid to Israel since 1982 has been given in a lump sum at the beginning of the fiscal year, leaving the U.S. government to borrow from future revenues. Israel even lends some of this money back through U.S. treasury bills and collects the additional interest.

In addition, there is the more than $1.5 billion in private U.S. funds that go to Israel annually in the form of $1 billion in private tax-deductible donations and $500 million in Israeli bonds. The ability of Americans to make what amounts to tax-deductible contributions to a foreign government, made possible through a number of Jewish charities, does not exist with any other country. Nor do these figures include short- and long-term commercial loans from U.S. banks, which have been as high as $1 billion annually in recent years.

Dr. Stephen Zunes is an assistant professor in the Department of Politics at the University of San Francisco
Jean-Pierre is offline  
Oud 6 januari 2009, 21:39   #36
Jean-Pierre
Staatssecretaris
 
Jean-Pierre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2002
Locatie: Zaventem
Berichten: 2.682
Standaard

U.S. Aid to Israel: What U.S. Taxpayer Should Know
by Tom Malthaner
[...]
For the fiscal year ending in September 30, 1997, the U.S. has given Israel $6.72 billion: $6.194 billion falls under Israel's foreign aid allotment and $526 million comes from agencies such as the Department of Commerce, the U.S. Information Agency and the Pentagon.

The $6.72 billion figure does not include loan guarantees and annual compound interest totalling $3.122 billion the U.S. pays on money borrowed to give to Israel.

It does not include the cost to U.S. taxpayers of IRS tax exemptions that donors can claim when they donate money to Israeli charities.

(Donors claim approximately $1 billion in Federal tax deductions annually. This ultimately costs other U.S. tax payers $280 million to $390 million.)

When grant, loans, interest and tax deductions are added together for the fiscal year ending in September 30, 1997, our special relationship with Israel cost U.S. taxpayers over $10 billion.

Since 1949 the U.S. has given Israel a total of $83.205 billion. The interest costs borne by U.S. tax payers on behalf of Israel are $49.937 billion, thus making the total amount of aid given to Israel since 1949 $133.132 billion.

This may mean that U.S. government has given more federal aid to the average Israeli citizen in a given year than it has given to the average American citizen.

I am angry when I see Israeli settlers from Hebron destroy improvements made to Shuhada Street with my tax money.

Also, it angers me that my government is giving over $10 billion to a country that is more prosperous than most of the other countries in the world and uses much of its money for strengthening its military and the oppression of the Palestinian people.
Jean-Pierre is offline  
Oud 6 januari 2009, 21:41   #37
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 19.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
This may mean that U.S. government has given more federal aid to the average Israeli citizen in a given year than it has given to the average American citizen.
Inkaderen.
__________________
  • Er zijn mensen van wie het vals karakter op hun gelaat te lezen staat, en in ons land hebben die zich verenigd in een door u betaalde eigenbelangenvereniging: Open VLD (Kaaiman in De Tijd van 1 juni 2024)
  • Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
E. Gidius is offline  
Oud 6 januari 2009, 21:42   #38
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Misschien niet helemaal maar men heeft tot nu toe weinig gedaan t.o.v. haar potentieel.
Terwijl de verantwoordelijkheid voor Europa juist bijzonder groot is zoals Prof. Amnon Raz-Krakotzkin hier uitlegt:

Citaat:
In principle, Europe accepts the American policies, although sometimes they express some criticism, without any practical meaning. Europe has no independent policy with respect to the question of Israel/Palestine. They accept the American formulas, like "the roadmap" even if with some criticism.But this direction leads to nowhere. On the contrary, on the practical level, it serves for the legitimation of the occupation, and Israel "right to fight against terror" is interpreted as legitimating the brutal policy of destruction. All Israeli actions, that destroy the infra-structure of the Palestinian society, are accepted without serious criticism, not to say any effective pressure. I think Europe should be aware of its responsibility to the present catastrophe. That is because when they signed the Oslo Accords, the Palestinians could trust that the EU and each of the European countries, will take a more neutral stand, and will support the Palestinian elementary demand for a sovereign state in 22% of Historical Palestine.

It was very clear that the United States would always be on Israel's side. But Europe did not play any significant role, and therefore is responsible for the collapse of the talks, and particularly for the escalation. Violation of fundamental human rights is accepted in a way we couldn't think about five years ago. Everything is justified in the name of the "war against terror", although it brings nothing but the escalation of violence.

Today, Europe continues to support the line of the Israeli left, now in the opposition, to encourage irrelevant "dialogues" and initiatives. But all these initiatives are virtual, and at the same time the oppression of the Palestinians is accepted without any criticism.

Not for the first time, the world is silent.

But what can Europe do in terms of actual political steps?

Amnon Raz-Krakotzkin: The main thing that should be understood is that the very logic of the present negotiations cannot, by definition, bring the end of the conflict. Unless we recognize that this is an illusion, we cannot think of any change. The virtual agreements create the illusion of a possible "solution", as if the only problem is the 'details". For the moment, it is difficult to think about any change without an international intervention, and in that sense European intervention. And I mean an international force that will protect the Palestinians, but will be responsible also to prevent terror attacks (that should be condemned). This is the only way to try to bring an end of the violence, and a step towards the end of occupation.

I am well aware of the difficulties of that idea, but I can't see an alternative. Under the present state of destruction, including the destruction of the Palestinian Authority, a kind of intervention is necessary.

But one can't ask Europe to take responsibility without trying to change Israeli public opinion. As an Israeli, this is still my main responsibility. We have to offer a comprehensive alternative, a new way of thinking. For the long run, this is not only the way to fulfill Palestinian rights, but also to protect the Jewish existence.
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •

ministe van agitatie is offline  
Oud 6 januari 2009, 21:42   #39
Jean-Pierre
Staatssecretaris
 
Jean-Pierre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2002
Locatie: Zaventem
Berichten: 2.682
Standaard

Benefits to Israel of U.S. Aid Since 1949 (As of November 1, 1997)

Foreign Aid Grants and Loans: $74,157,600,000
Other U.S. Aid (12.2% of Foreign Aid): $9,047,227,200
Interest to Israel from Advanced Payments: $1,650,000,000

Grand Total: $84,854,827,200

Total Benefits per Israeli: $14,630 Cost to U.S. Taxpayers of U.S. Aid to Israel

Grand Total: $84,854,827,200

Interest Costs Borne by U.S.: $49,936,680,000

Total Cost to U.S. Taxpayers: $134,791,507,200

Total Taxpayer Cost per Israeli: $23,240

Stephen Zunes

Total U.S. aid to Israel is approximately one-third of the American foreign-aid budget, even though Israel comprises just .001 percent of the world's population and already has one of the world's higher per capita incomes.

Indeed, Israel's GNP is higher than the combined GNP of Egypt, Lebanon, Syria, Jordan, the West Bank and Gaza. With a per capita income of about $14,000, Israel ranks as the sixteenth wealthiest country in the world; Israelis enjoy a higher per capita income than oil-rich Saudi Arabia and are only slightly less well-off than most Western European countries.

AID does not term economic aid to Israel as development assistance, but instead uses the term "economic support funding." Given Israel's relative prosperity, U.S. aid to Israel is becoming increasingly controversial.

In 1994, Yossi Beilen, deputy foreign minister of Israel and a Knesset member, told the Women's International Zionist organization, "If our economic situation is better than in many of your countries, how can we go on asking for your charity?"
Jean-Pierre is offline  
Oud 6 januari 2009, 21:44   #40
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 19.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Misschien niet helemaal maar men heeft tot nu toe weinig gedaan t.o.v. haar potentieel.
Ik denk dat wat in Gaza gebeurt mij evenzeer verbijstert en zelfs raakt als jou.

Maar vind jij dat Europa één of andere plicht tegenover de Palestijnen heeft? Waarop zou die plicht dan wel gebaseerd zijn?
__________________
  • Er zijn mensen van wie het vals karakter op hun gelaat te lezen staat, en in ons land hebben die zich verenigd in een door u betaalde eigenbelangenvereniging: Open VLD (Kaaiman in De Tijd van 1 juni 2024)
  • Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
E. Gidius is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be