Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

 
 
Discussietools
Oud 16 januari 2009, 23:17   #21
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
U lokt het zelf uit mijn beste, gezien hetgeen U allemaal uit uw mouw haalt om de zionisten in hun daden te gaan verrechtvaardigen...
Ik rechtvaardig helemaal niets. Ik probeer integendeel een beschouwende, niet een betogende schrijfvorm aan te nemen. Maar dat is soms nogal moeilijk met zo'n overvloed aan wegkijken van de Israëlische kant van het verhaal. Het is een conflict, weet u wel.
liberalist_NL is offline  
Oud 16 januari 2009, 23:20   #22
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Israël gaat pas ten onder als het Joodse volk ten onder gaat. België zal ten onder met ondersteuning en toestemming van de bevolking.
Het israelische volk moet leren samenleven met het palestijnse volk mijn beste...

Voor de oprichting van de staat israel ging dit wel....

Een palestijn heeft nét zoveel rechten als een joodse burger mijn beste,en hoort niet in een groot concentratiekamp opgesloten te worden dat volledig onder controle van de zionisten staat....

Het palestijnse volk heeft recht op zijn eigen zelfbestuur in de gebieden die voor 1967 aan de palestijnen behoorden....

De veroveringsdrang van de zionisten ligt aan de oorzaak van de hele ellende mijn beste....

In plaats van te willen samenleven hebben ze de palestijnen gewoonweg verdreven......

Het is destijds begonnen na de oprichting van de staat israel,en maar liefst 417 palestijnse dorpen zijn door de steeds verder oprukkende zionisten totaal met de grond gelijkgemaakt en de inwoners daarvan verdreven.....

Een vraag mijn beste,als men U uit Uw huis komt gooien ,en dit vervolgens met de grond gelijkmaken en U en Uw famillie opsluiten in een groot openluchtkamp,om vervolgens het land waarin U woont qua bestuur over te nemen en U voortaan gaan behandelen als tweederangsburger ...

Laat U dit zomaar gebeuren,en U 60 jaar lang laten opsluiten in een door uw bezetters uitgekozen gebied dat zij volledig controleren waar het voedsel,water én energievoorzieningen betreft....
Svennies is offline  
Oud 16 januari 2009, 23:24   #23
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Het israelische volk moet leren samenleven met het palestijnse volk mijn beste...

Voor de oprichting van de staat israel ging dit wel....

Een palestijn heeft nét zoveel rechten als een joodse burger mijn beste,en hoort niet in een groot concentratiekamp opgesloten te worden dat volledig onder controle van de zionisten staat....

Het palestijnse volk heeft recht op zijn eigen zelfbestuur in de gebieden die voor 1967 aan de palestijnen behoorden....

De veroveringsdrang van de zionisten ligt aan de oorzaak van de hele ellende mijn beste....

In plaats van te willen samenleven hebben ze de palestijnen gewoonweg verdreven......
De problematiek in dat gebied bestaat al meer dan honderd jaar, sinds de emigratie van Joden naar Palestina (omdat ze leden onder antisemitisme in Oost-Europa en elders). De Arabische bevolking moest, ondanks de vreedzame intenties van de Joodse bevolking, niets hebben van andersgelovigen op hun 'Heilige moslimlanden'. Nu, deze problemen werden hardhandig onderdrukt en er bleef artificiële vrede bestaan toen de gebieden in handen waren van anderen (waaronder de Britten), maar pas toen men na de tweede wereldoorlog een twee-staten oplossing voorstelde; toen brak de hel los. De Arabieren zeiden 'nee' tegen 80% van het land voor hen, 20% voor de Joden. Van daaruit is het probleem alleen maar geëscaleerd en de resultaten van dit religieuze conflict zien we nog elke dag.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 16 januari 2009 om 23:25.
liberalist_NL is offline  
Oud 16 januari 2009, 23:30   #24
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.731
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Een topic die misschien meer licht kan werpen op de zaak :

http://forum.politics.be/showthread.php?t=117797
Nog maar eens promoten.

Op het in deze draad gelinkte debat op FR3 komen wel wat meer apen uit de mouw!
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline  
Oud 16 januari 2009, 23:32   #25
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
De Arabieren zeiden 'nee' tegen 80% van het land voor hen, 20% voor de Joden.
Waar haalt u dergelijke leugens toch vandaan...

Het plan waar u naar verwijst, dateert van 1939 en is verworpen door de joden bij monde van The Jewish Agency for Israel.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 16 januari 2009 om 23:33.
Jaani_Dushman is offline  
Oud 16 januari 2009, 23:32   #26
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
De problematiek in dat gebied bestaat al meer dan honderd jaar, sinds de emigratie van Joden naar Palestina (omdat ze leden onder antisemitisme in Oost-Europa en elders). De Arabische bevolking moest, ondanks de vreedzame intenties van de Joodse bevolking, niets hebben van andersgelovigen op hun 'Heilige moslimlanden'. Nu, deze problemen werden hardhandig onderdrukt en er bleef artificiële vrede bestaan toen de gebieden in handen waren van anderen (waaronder de Britten), maar pas toen men na de tweede wereldoorlog een twee-staten oplossing voorstelde; toen brak de hel los. De Arabieren zeiden 'nee' tegen 80% van het land voor hen, 20% voor de Joden. Van daaruit is het probleem alleen maar geëscaleerd en de resultaten van dit religieuze conflict zien we nog elke dag.
Antwoord liever op mijn vraag in plaats van rond de pot de draaien ,of durft U niet.......

En logisch dat die "arabieren nee zeiden mijn beste, het was hun land dat moest worden afgegeven...

En naar hoeveel procent is die verhouding nu al zo geëvolueerd mijn beste,zowat in omgekeerde richting.....

Laatst gewijzigd door Svennies : 16 januari 2009 om 23:38.
Svennies is offline  
Oud 16 januari 2009, 23:34   #27
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Waar haalt u dergelijke leugens toch vandaan...

Het plan waar u naar verwijst, dateert van 1939 en is verworpen door de joden bij monde van The Jewish Agency for Israel.
Ik heb het over deze:
http://en.wikipedia.org/wiki/1947_UN..._Plan#The_vote
liberalist_NL is offline  
Oud 16 januari 2009, 23:36   #28
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Antwoord liever op mijn vraag in plaats van rond de pot de draaien ,of durft U niet.......
Niet dat die vraag echt terzake doet, maar goed. Ik zou hoogstwaarschijnlijk mijn uiterste best doen om een ander land in te geraken, mij goed te gedragen, daar een paspoort te verkrijgen, en een goed bestaan voor mezelf op te bouwen; misschien de Verenigde Staten. Daar zitten ook wel aardig wat Palestijnen trouwens.
liberalist_NL is offline  
Oud 16 januari 2009, 23:37   #29
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 19.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Tegen zoveel subjectiviteit kan geen argument op.
De Israëlische leugenpropaganda, die je hierboven zo rijkelijk weergeeft, kan er inderdaad niet tegen op.

Israël heeft nu al de strijd om de publieke opinie verloren, en dat zal zich de komende jaren wreken.
__________________
  • Er zijn mensen van wie het vals karakter op hun gelaat te lezen staat, en in ons land hebben die zich verenigd in een door u betaalde eigenbelangenvereniging: Open VLD (Kaaiman in De Tijd van 1 juni 2024)
  • Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
E. Gidius is offline  
Oud 16 januari 2009, 23:37   #30
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Dit plan voorzag 56% voor de joodse staat en 43% voor de Arabische staat.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 16 januari 2009, 23:38   #31
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Dit plan voorzag 56% voor de joodse staat en 43% voor de Arabische staat.
Ik zie dat je gelijk hebt.
liberalist_NL is offline  
Oud 16 januari 2009, 23:39   #32
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Niet dat die vraag echt terzake doet, maar goed. Ik zou hoogstwaarschijnlijk mijn uiterste best doen om een ander land in te geraken, mij goed te gedragen, daar een paspoort te verkrijgen, en een goed bestaan voor mezelf op te bouwen; misschien de Verenigde Staten. Daar zitten ook wel aardig wat Palestijnen trouwens.
Tuttut, U ontwijkt de vraag....

U bent gewoonweg verplicht daar te blijven,wat doet U in dat geval....
Svennies is offline  
Oud 16 januari 2009, 23:42   #33
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik zie dat je gelijk hebt.
Vind je het niet begrijpelijk dat zij tegen dit plan waren, als je weet dat slechts 1/3 van de bevolking joods was (waarvan een zeer groot aantal recente migranten)?
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 16 januari 2009, 23:43   #34
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Tuttut, U ontwijkt de vraag....

U bent gewoonweg verplicht daar te blijven,wat doet U in dat geval....
Dat is niet waar. Er wonen talloze Palestijnen in andere landen. En indien ik helemaal muurvast zou zitten, zou ik allereerst een werkvergunning aanvragen voor Israël (wat sommige Palestijnen doen), als dat niet zou lukken zou ik me met een boot weg laten smokkelen, als ik in die gebieden een goed bestaan voor mezelf zou kunnen volbrengen, zou ik dat doen. Maar ik zou mij niet gaan verzetten tegen Israël (met geweld). Zo'n persoon ben ik niet; met gevaar voor eigen leven anderen willen doden zonder uitzicht op verandering. Enkel een niet-rationeel denkend mens doet zoiets. En de barre situatie maakt dat een beweging als Hamas makkelijk dat kan exploiteren.
liberalist_NL is offline  
Oud 16 januari 2009, 23:46   #35
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Vind je het niet begrijpelijk dat zij tegen dit plan waren, als je weet dat slechts 1/3 van de bevolking joods was (waarvan een zeer groot aantal recente migranten)?
Laten we wel wezen, in het zuiden, daar woont bijna niemand. Het had ook niet veel uitgemaakt wie dat zou krijgen. Het is wel een eeuwige discussie. Ik had 'ja' gezegd. Het was in ieder geval een verbetering t.o.v. wat ze eerst hadden; overheersing.
liberalist_NL is offline  
Oud 16 januari 2009, 23:53   #36
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Laten we wel wezen, in het zuiden, daar woont bijna niemand.
Als u weet op welke manier de staat Israël tekeer gegaan is tegen de oorspronkelijke bevolking van het zuiden (de Negev-woestijn), namelijk de Bedoeïenen, dan zou u daar hopelijk niet zo lichtzinnig over gaan.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 16 januari 2009, 23:54   #37
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 19.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Als u weet op welke manier de staat Israël tekeer gegaan is tegen de oorspronkelijke bevolking van het zuiden (de Negev-woestijn), namelijk de Bedoeïenen, dan zou u daar hopelijk niet zo lichtzinnig over gaan.
Heb je een goede link?
__________________
  • Er zijn mensen van wie het vals karakter op hun gelaat te lezen staat, en in ons land hebben die zich verenigd in een door u betaalde eigenbelangenvereniging: Open VLD (Kaaiman in De Tijd van 1 juni 2024)
  • Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
E. Gidius is offline  
Oud 16 januari 2009, 23:54   #38
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.731
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Dat is niet waar. Er wonen talloze Palestijnen in andere landen. En indien ik helemaal muurvast zou zitten, zou ik allereerst een werkvergunning aanvragen voor Israël (wat sommige Palestijnen doen), als dat niet zou lukken zou ik me met een boot weg laten smokkelen, als ik in die gebieden een goed bestaan voor mezelf zou kunnen volbrengen, zou ik dat doen. Maar ik zou mij niet gaan verzetten tegen Israël (met geweld). Zo'n persoon ben ik niet; met gevaar voor eigen leven anderen willen doden zonder uitzicht op verandering. Enkel een niet-rationeel denkend mens doet zoiets. En de barre situatie maakt dat een beweging als Hamas makkelijk dat kan exploiteren.
Het zou ondertussen toch al duidelijk moeten zijn dat 'homo sapiens sapiens' niet altijd even rationeel denkt.

Wat denkt u bijvoorbeeld over diegenen die het steeds maar weer - tot in den treure (letterlijk!!!) - hebben over een door een onzichtbare YHWH aan een 'uitverkoren volk' 'beloofd' land, en er alles aan doen om de wèrkelijke bewoners van dat land niet als mede-mensen met gelijke mensenrechten te moeten zien?


Zijn dat dan rationeel-denkende mensen volgens u?

Zo ja, hoe dat zo?

Zo neen, waarom zouden we hèn wel een welwillend oor moeten lenen, en die �*nderen, die wellicht niet minder niet-rationeel denken, niet?
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg

Laatst gewijzigd door djimi : 16 januari 2009 om 23:55.
djimi is offline  
Oud 16 januari 2009, 23:56   #39
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Dat is niet waar. Er wonen talloze Palestijnen in andere landen. En indien ik helemaal muurvast zou zitten, zou ik allereerst een werkvergunning aanvragen voor Israël (wat sommige Palestijnen doen), als dat niet zou lukken zou ik me met een boot weg laten smokkelen, als ik in die gebieden een goed bestaan voor mezelf zou kunnen volbrengen, zou ik dat doen. Maar ik zou mij niet gaan verzetten tegen Israël (met geweld). Zo'n persoon ben ik niet; met gevaar voor eigen leven anderen willen doden zonder uitzicht op verandering.
Haha,U laat dus toe,dat U uit Uw eigen huis wordt gegooid door de nieuwe bezetters van Uw land en gaat U vervolgens zonder morren in een vluchtelingekamp wonen...
En nee, U geraakt niet weg uit uw voormalig land waarin de nieuwe heersers U als een tweederangsburger zonder al te veel rechten behandelen ...
U blijft dus gewoon zitten waar U zit in dat geval....

En erger nog, U laat zich gewoon doen.....
Hier noemen wij zulks lafhartig zijn.....

En zulks laat U zich dan voor de rest van Uw leven over U komen onderwijl dromend over hoe het vroeger was toen er nog géén bezetter in het zicht was die U Uw toekomst heeft afgenomen en Uw beste herinneringen allemaal in het verleden blijken te liggen....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
En de barre situatie maakt dat een beweging als Hamas makkelijk dat kan exploiteren.
Hamas is niet uit zichzelf ontstaan mijn beste, die barre situatie die U omschrijft is veroorzaakt door de bezetter zelf....

Indien die de palestijnen behandeld hadden zoals ze het verdienen om behandeld te worden had hamas niet die voedingsbodem gehad om zijn huidige populariteit op te bouwen....

De zionisten hebben zélf de omstandigheden geschapen die de populariteit van Hamas hebben omhooggestuwd....

Een tevreden palestijnse burger had dan immers gekozen voor een véél minder radicale partij....
Svennies is offline  
Oud 16 januari 2009, 23:57   #40
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Het is wel een eeuwige discussie.
De discussie had niet hoeven te gaan over percentages. Maar over de al dan niet wenselijkheid van de oprichting van "een joodse staat". Zeker in een gebied dat al eeuwen een mengeling was van moslims, joden en christenen. De bron van alle miserie was het geloof in religieuze segregatie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Het was in ieder geval een verbetering t.o.v. wat ze eerst hadden
Met dat soort logica hou ik mij niet bezig. Dergelijke logica gebruikten de Belgen in de 19e eeuw om het beleid van Leopold II in Kongo te vergoeilijken: het zou zogezegd beter geweest zijn dan de Arabische slavendrijvers...
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be