Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

 
 
Discussietools
Oud 19 januari 2009, 21:02   #21
eric v68
Burgemeester
 
eric v68's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2008
Locatie: zuid oost Veluwe
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
In deze draad wil ik verder berichten en links posten over de vernietiging van Gaza, naarmate daarover nieuws en beelden beschikbaar komen.
is nogal eenzijdig hoor.

op de Westbank staan alle gebouwen nog overeind, dus als Hamas eea. anders had aangepakt waren ze niks slechter af geweest.
Daar kunnen de pro-Palestijnen en pro-Israel kampen het beide wel over eens worden, toch ?
__________________
O crassum ingenium! Suspicor fuisse Batavum
"Wat een plompe geest! Ik vermoed dat het een Nederlander was" (Erasmus 1466-1536)


ceterum censeo Belgicam delendam esse
eric v68 is offline  
Oud 19 januari 2009, 21:02   #22
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Zowel in Rotterdam als in Dresden zal wel meer dan 14% van de gebouwen zwaar beschadigd geweest zijn. Dat de verwoestingen in Gaza niet dezelfde zijn dan een aanval met brandbommen, dat is duidelijk.

Toch wil dat niet zeggen dat de effecten van de oorlog nauwelijks te zien zijn, of zelfs nog maar beperkte gevolgen zouden hebben, zoals Savatage deed uitschijnen. Het lijkt me immers erg waarschijnlijk dat de gevolgen van de oorlog (het vernietigen van een op zeven gebouwen, het uitstrooien van clustermunitie, het doelbewust raken van de civiele infrastructuur en de menselijke schade) nog lang zullen wegen op het welzijn van de Palestijnen in Gaza. Wat Israël met deze aanval gedaan heeft, is het hypothekeren van de economische ontwikkeling van die regio.
Nogmaals, ik hoop dat de verwoeste gebouwen snel hersteld zullen worden, dat de Palestijnen nu eindelijk een goede leider krijgen en dat er serieuze vredesbesprekingen met Israel en de andere betrokken landen komen.
Met Hamas gaat dat niet, dat een Salafistische terreurbende.
__________________
Derk de Tweede is offline  
Oud 19 januari 2009, 21:06   #23
eric v68
Burgemeester
 
eric v68's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2008
Locatie: zuid oost Veluwe
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Stelt u dan ook een combinatie van een Marshallplan en herstelbetalingen voor zoals na 1945?
ik zou eerlijk gezegd niet weten wat de jaarlijkse EU-subsidies aan Ghaza waren (voor Hamas de Ghaza-strip overnam), maar die waren toch aanzienlijk vermoed ik.

daarnaast hebben de 'arabische broeders' uit de arabische landen zich weer eens van hun minst-solidaire kant laten zien, ondanks de ontelbare olie-dollars.
__________________
O crassum ingenium! Suspicor fuisse Batavum
"Wat een plompe geest! Ik vermoed dat het een Nederlander was" (Erasmus 1466-1536)


ceterum censeo Belgicam delendam esse
eric v68 is offline  
Oud 19 januari 2009, 21:09   #24
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eric v68 Bekijk bericht
ik zou eerlijk gezegd niet weten wat de jaarlijkse EU-subsidies aan Ghaza waren (voor Hamas de Ghaza-strip overnam), maar die waren toch aanzienlijk vermoed ik.

daarnaast hebben de 'arabische broeders' uit de arabische landen zich weer eens van hun minst-solidaire kant laten zien, ondanks de ontelbare olie-dollars.
Saoedie-Arabië zegt net 1 miljard toe.
__________________
Derk de Tweede is offline  
Oud 19 januari 2009, 21:24   #25
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Ik zie idd veel vernielde gebouwen en menselijk leed. Maar het was allemaal niet nodig geweest.
Ondanks de vele beschadigde gebouwen is Gaza zeker niet verwoest zoals bv Dresden, of Rotterdam.
Ik plaats deze foto in volledige grootte.
Die foto, zo ziet Hamas graag heel hun toekomstig Palestina. Grijs, grauw, lelijk, onder de smog van een fundamentalistisch geloof.
liberalist_NL is offline  
Oud 19 januari 2009, 21:26   #26
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Saoedie-Arabië zegt net 1 miljard toe.
Daar worden alleen maar mega-moskees mee gebouwd. Investeren in nuttige dingen, zoals gezondheidzorg en windmolens.
liberalist_NL is offline  
Oud 19 januari 2009, 21:42   #27
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eric v68 Bekijk bericht
is nogal eenzijdig hoor.

op de Westbank staan alle gebouwen nog overeind, dus als Hamas eea. anders had aangepakt waren ze niks slechter af geweest.
Daar kunnen de pro-Palestijnen en pro-Israel kampen het beide wel over eens worden, toch ?
Met alle respect, maar je weet niet waarover je spreekt. Israël richtte dergelijke massamoorden ook aan toen Arafat nog aan de macht was. Israël heeft eerst geweigerd met Arafat vrede te sluiten, heeft de kolonisatie versneld, heeft de burgerbevolking geterroriseerd, heeft Arafat vermoord, ...
en nu komen ze wenen dat ze met Hamas zitten!
Kallikles is offline  
Oud 19 januari 2009, 21:42   #28
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 19.417
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
dat de Palestijnen nu eindelijk een goede leider krijgen en dat er serieuze vredesbesprekingen met Israel en de andere betrokken landen komen.
Dank zij de Israëlische terreur is Hamas populairder dan ooit...

Citaat:
Met Hamas gaat dat niet, dat een Salafistische terreurbende.
Met de Israëlische regering gaat het evenmin, dat is een racistische terreurbende.
__________________
  • Er zijn mensen van wie het vals karakter op hun gelaat te lezen staat, en in ons land hebben die zich verenigd in een door u betaalde eigenbelangenvereniging: Open VLD (Kaaiman in De Tijd van 1 juni 2024)
  • Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
E. Gidius is offline  
Oud 19 januari 2009, 21:44   #29
de mensen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 10 januari 2009
Berichten: 268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Dank zij de Israëlische terreur is Hamas populairder dan ooit...



Met de Israëlische regering gaat het evenmin, dat is een racistische terreurbende.
Jij bent schijnbaar niet erg gevonden voor vrede...
de mensen is offline  
Oud 19 januari 2009, 21:46   #30
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Ik zie idd veel vernielde gebouwen en menselijk leed. Maar het was allemaal niet nodig geweest.
Ondanks de vele beschadigde gebouwen is Gaza zeker niet verwoest zoals bv Dresden, of Rotterdam.
Ik plaats deze foto in volledige grootte.
Je had waarschijnlijk liever nog wat meer verwoesting en moorden gezien? Het cynisme van het pro-Israëlkamp in de VS, dat zich met biertje in de hand verlustigt aan het bloedvergieten op het scherm, kent echt wel geen grenzen.

De vergelijking met Dresden of Rotterdam is grotesk: het gaat hier niet over een oorlog, maar over een massamoord op burgers.
Kallikles is offline  
Oud 19 januari 2009, 21:48   #31
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Met alle respect, maar je weet niet waarover je spreekt. Israël richtte dergelijke massamoorden ook aan toen Arafat nog aan de macht was. Israël heeft eerst geweigerd met Arafat vrede te sluiten, heeft de kolonisatie versneld, heeft de burgerbevolking geterroriseerd, heeft Arafat vermoord, ...
en nu komen ze wenen dat ze met Hamas zitten!
Wow, dat zijn wel een hele hoop onbewezen beschuldigingen op een rij.
liberalist_NL is offline  
Oud 19 januari 2009, 21:49   #32
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 19.417
Standaard Israël, voorpost van de Westerse beschaving (4)

__________________
  • Er zijn mensen van wie het vals karakter op hun gelaat te lezen staat, en in ons land hebben die zich verenigd in een door u betaalde eigenbelangenvereniging: Open VLD (Kaaiman in De Tijd van 1 juni 2024)
  • Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
E. Gidius is offline  
Oud 19 januari 2009, 21:51   #33
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 19.417
Standaard Israël, voorpost van de Westerse beschaving (5)

__________________
  • Er zijn mensen van wie het vals karakter op hun gelaat te lezen staat, en in ons land hebben die zich verenigd in een door u betaalde eigenbelangenvereniging: Open VLD (Kaaiman in De Tijd van 1 juni 2024)
  • Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
E. Gidius is offline  
Oud 19 januari 2009, 21:52   #34
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Dit soort emotionele chantage daar schieten we niets mee op. Er zijn net zo goed Israëlische doden (waaronder ook een groot deel soldaten), en hoewel we de doden natuurlijk wel moeten blijven herinneren, heeft het geen zin om steeds dit soort beelden op te roepen. Tegen elk Palestijnse horrorplaatje kun je een Israëlische zetten en vice versa.
liberalist_NL is offline  
Oud 19 januari 2009, 21:52   #35
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 19.417
Standaard Israël, voorpost van de Westerse beschaving (6)

__________________
  • Er zijn mensen van wie het vals karakter op hun gelaat te lezen staat, en in ons land hebben die zich verenigd in een door u betaalde eigenbelangenvereniging: Open VLD (Kaaiman in De Tijd van 1 juni 2024)
  • Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
E. Gidius is offline  
Oud 19 januari 2009, 21:53   #36
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 19.417
Standaard Israël, voorpost van de Westerse beschaving (7)

__________________
  • Er zijn mensen van wie het vals karakter op hun gelaat te lezen staat, en in ons land hebben die zich verenigd in een door u betaalde eigenbelangenvereniging: Open VLD (Kaaiman in De Tijd van 1 juni 2024)
  • Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
E. Gidius is offline  
Oud 19 januari 2009, 21:54   #37
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 19.417
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Dit soort emotionele chantage daar schieten we niets mee op.
Een slapend kind, mooi toch?

Citaat:
Tegen elk Palestijnse horrorplaatje kun je een Israëlische zetten en vice versa.
Feel free!
__________________
  • Er zijn mensen van wie het vals karakter op hun gelaat te lezen staat, en in ons land hebben die zich verenigd in een door u betaalde eigenbelangenvereniging: Open VLD (Kaaiman in De Tijd van 1 juni 2024)
  • Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
E. Gidius is offline  
Oud 19 januari 2009, 21:58   #38
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Een slapend kind, mooi toch?
Wel een schatje ja. Hoop dat die niet in Palestina hoeft op te groeien maar in het buitenland. Waar het veilig is en de kansen krijgt die het verdient. Het ergste lot wat een kind kan krijgen is rigoureuze politiek-religieuze indoctrinatie.
Citaat:
Feel free!
No thanks. Maar ik ga dan ook niet zeggen dat Israël niet verantwoordelijk is, net zo goed als Hamas. Persoonlijk zou ik alle buurtbewoners tijdelijk asiel hebben verleend in Israël zodat Hamas effectiever uitgeschakeld zou kunnen worden.
liberalist_NL is offline  
Oud 19 januari 2009, 21:59   #39
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 19.417
Standaard Israël, voorpost van de Westerse beschaving (8)

Citaat:
Er zijn duizenden gewonden, waarvan velen zwaar verminkt. Veel mensen met amputaties, door brandwonden en door de bombardementen. Zij zullen, na noodzakelijke operaties, thuis verzorgd moeten worden, moeten genezen, bij komen van hun trauma, ze zullen moeten leren leven met rolstoel of krukken, hun familie zal moeten leren hoe ze met een patiënt om moeten gaan die misschien niet alleen naar de WC kan, oefeningen met hem moeten doen die ze leren van de fysiotherapeut. Ontzettend intensief werk. De home care teams van het NCCR zijn er al jaren zeer ervaren in, en maken zich op om de nieuwe gehandicapten en hun families bij te staan.
Bron
__________________
  • Er zijn mensen van wie het vals karakter op hun gelaat te lezen staat, en in ons land hebben die zich verenigd in een door u betaalde eigenbelangenvereniging: Open VLD (Kaaiman in De Tijd van 1 juni 2024)
  • Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
E. Gidius is offline  
Oud 19 januari 2009, 22:01   #40
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 19.417
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Persoonlijk zou ik alle buurtbewoners tijdelijk asiel hebben verleend in Israël zodat Hamas effectiever uitgeschakeld zou kunnen worden.
Dit is zo schattig... duidelijk dat je in een mediasprookjeswereld leeft. Het gaat om hun echtgenoten, broers, zoons etc.! Waarom zouden ze die achterlaten?
__________________
  • Er zijn mensen van wie het vals karakter op hun gelaat te lezen staat, en in ons land hebben die zich verenigd in een door u betaalde eigenbelangenvereniging: Open VLD (Kaaiman in De Tijd van 1 juni 2024)
  • Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
E. Gidius is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be