Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 augustus 2012, 16:51   #21
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Multipus Bekijk bericht
Geleerd in het middelbaar Daarna bevestigd door een strip.
Doet me denken aan de zgn. voorspellingen van Nostradamus. Met enige fantasie en speurwerk vind je post factum altijd wel iets wat eventueel zou kunnen slaan op de voorspelling.
Citaat:
met een wel zéér knappe heks
Sorry, er is maar één knappe stripheks, en dat is Melisande.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  9789031423880-G.JPG‎
Bekeken: 76
Grootte:  38,8 KB
ID: 87148  

kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2012, 17:08   #22
Multipus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 augustus 2012
Berichten: 547
Standaard

Melisande is een meisje, Calendula daarentegen ...
Multipus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2012, 17:10   #23
Multipus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 augustus 2012
Berichten: 547
Standaard

en wat ze doet met irritante flikken ....grrrrrrrrrrrraaauuuuuwwwwww
Multipus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2012, 22:05   #24
Macchiavelli
Minister
 
Macchiavelli's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: Lommel
Berichten: 3.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Ik begrijp dat mensen hierdoor aangesproken worden maar van een planeet kun je niet meer verwachten dan wat zwaartekracht, hoe kunnen planeten nu je gemoed en karakter voorspellen? Hoogstens goeie mensenkennis zoals bij handlezers, kaartlezers, ingewandenlezers en wat-je-ook-maar-wil-lezers die allemaal 1 doel hebben, vroeg of laat je geld afhandig maken.
Ah, de nobele kunst van de haruspexie die bijna even betrouwbaar is als de welbekende alektromantie, oftewel het lezen van hoe een haan zijn graantjes pikt.
__________________
"Ognuno vede quello che tu pari, pochi sentono quello che tu se."

Laatst gewijzigd door Macchiavelli : 7 augustus 2012 om 22:08.
Macchiavelli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2012, 22:32   #25
Multipus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 augustus 2012
Berichten: 547
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Ah, de nobele kunst van de haruspexie die bijna even betrouwbaar is als de welbekende alektromantie, oftewel het lezen van hoe een haan zijn graantjes pikt.
Die kende ik nog niet ..divine rooster
Multipus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2012, 09:39   #26
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter
 
Esperanza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door perzie Bekijk bericht

Enfin, willen de mensen zich eens verdiepen in astrologie vooraleer ze zo oppervlakkig reageren op dit topic. Ik zie anders weinig discussie dan een welles-nietes spelletje.
Kun je net zo goed aan een scheikundige vragen om zich eens wat meer in alchemie te verdiepen...
__________________
Etiam si omnes, ego non.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2012, 10:02   #27
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door perzie Bekijk bericht
Na WOII kwamen de 'babyboomers', oftewel mensen met Pluto in Leeuw (van 1937 tot 1958).
Ik kan met redelijk grote zekerheid zeggen dat WOII een grotere invloed op de westerse bevolking heeft gehad dan Pluto.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door perzie Bekijk bericht
Enfin, ik ben maar een leek en geen echte astroloog.
Maar zou astrologie ergens kunnen kloppen? Of valt het eerder onze verbeelding, het "ombuigen van de eigen perceptie naar de theorie"?
Het is even geloofwaardig en bewijsbaar als een god
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2012, 10:05   #28
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door perzie Bekijk bericht
Nu terug naar pluto in de verschillende generaties:

Na WOII kwamen de 'babyboomers', oftewel mensen met Pluto in Leeuw (van 1937 tot 1958). Als je naar de eigenschappen die toegekend worden aan mensen die in de constellatie van leeuw geboren worden kijkt, zie je duidelijk dat de babyboomers ietwat op zulke wijze hun stempel op de wereld hebben gedrukt. Leeuw staat oa. symbool voor: egocentrisme (we zitten met een systeem van krediet, leven op kap van de volgende generaties, ten koste van de aarde,..), creativiteit (heel wat beroemde popsterren, andere geprezen zangers en acteurs hebben pluto in leeuw: madonna, prince, jimi hendrix, michael jackson, Al Pacino, ...).

Dan kwam Pluto in Maagd (jaren '60 tot mid '70). Het teken van werk en dienstbaarheid. Kortom: de mensen waren bescheiden verschijningen die door de pluto's in leeuw werden gebruikt.

Vanaf jaren mid '70 tot begin '80: Pluto in Weegschaal. Ah, pluto in het teken van schoonheid, liefde, gebalanceerdheid, relaties,...
We zien een hoop moeilijkheden met relaties in deze periode, het was ook plots geen schande meer om te scheiden van uw man, enz...
Mensen die in deze generatie zijn geboren, hebben dus wat te maken met de problemen (en voordelen) van pluto in weegschaal.

Vanaf mid '80 tot mid '90 jaren: Pluto in Schorpioen.
Hier bevond pluto zich in z'n "natuurlijke domein". De '80's staan erom bekend voor het doorbreken van sekstaboe's,...

Mid '90's tot mid 2000: Pluto maakte z'n tocht in de hemel door naar Boogschutter. We bespeuren avontuurlijke reizen (geestelijk of fysiek), (economische) groei, spirituele en wetenschappelijke zoektochten, een gevoel van algemeen optimisme, enz...
Deze periode was ideaal voor zulke zaken.

Huidige periode, vanaf 2008: Pluto in Steenbok.
Het teken steenbok wordt geregeerd door saturnus die bekend staat voor beperkingen, het tonen van resultaten (positieve of negatieve waarvoor/waarnaar je in je leven hebt gestreefd), het drukken van de neus op de feiten, discipline/disciplineren,....
Ok mannekes, 't is gedaan met de (economische) groei: we oogsten, wat we zaaien zegt saturnus.
Bereidt u dus maar voor op een periode met een sobere toets, euh, tot 2024
Je voorbeelden zijn extreem westers, het verloopt helemaal anders als je kijkt naar de trends in arabische landen, china, midden amerika etc. Je vertaalt alles naar westerse normen omdat je hier woont al zou dit over heel de wereld hetzelfde effect moeten hebben. De rest van de wereld heeft ook een bevolkingsexplosie gehad en dat levert andere problemen op dan je met pluto kan verklaren vrees ik.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2012, 16:29   #29
cor
Minister
 
Geregistreerd: 14 oktober 2004
Berichten: 3.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door perzie Bekijk bericht
Gelooft u in iets anders buiten een materialistische wereld? Gelooft u bv. in de werking van astrologie? Ik heb het nu niet over zaken als de toekomst voorspellen, e.d., maar basis begrippen als de constellaties, planeten en hun interacties.
Je begeeft je op gevaarlijk terrein.
Niet door je vragen te stellen over astrologie, maar door dit onderwerp hier aan te snijden. Het westen koos rond de 16e-17e eeuw voor de rationele weg en plukte er massaal vruchten van. Alternatieve wijzen om de wereld te bekijken gingen daardoor echter in de taboesfeer.

Wat je hier oogst is er het gevolg van. Hopelijk hoopte je niet op een zinnige discussie.
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2012, 16:37   #30
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Ik heb met volle maan rond middernacht telkens een paar uren black out.

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 13 augustus 2012 om 16:38.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2012, 11:25   #31
cor
Minister
 
Geregistreerd: 14 oktober 2004
Berichten: 3.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ik heb met volle maan rond middernacht telkens een paar uren black out.
Minder zuipen helpt.
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2012, 11:31   #32
Multipus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 augustus 2012
Berichten: 547
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cor Bekijk bericht
Minder zuipen helpt.
hey hey, beetje respect aub.
Op dat moment doe ik dan mijn RAMADAN. En niet die zielige wannabe 40dagen van een niet nader genoemde religieuze groep maar ELKE DAG van mijn HELE LEVEN.
Multipus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2012, 08:02   #33
Visjnu
Minister
 
Visjnu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2006
Berichten: 3.822
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cor Bekijk bericht
Alternatieve wijzen om de wereld te bekijken gingen daardoor echter in de taboesfeer.
Astrologie lijkt mij geen alternatieve wijze om de wereld te bekijken. De 'kennis' in de astrologie komt niet uit 'goddelijke inspiratie' maar gewoon uit een welbepaald formeel systeem. Verder doet het uitspraken over natuurlijke fenomenen, welke ook gewoon meetbaar zijn.

Zeg mij wat ik moet meten en welke patronen de astrologie voorspelt in deze data, met plezier zal ik verifieren of dit ook klopt. Het 'taboe' berust in het feit dat men eerder onwillend is om deze eenvoudige oefening te maken.
__________________
sin otra luz y guía
sino la que en el corazón ardía.
Visjnu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2012, 08:09   #34
cor
Minister
 
Geregistreerd: 14 oktober 2004
Berichten: 3.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Astrologie lijkt mij geen alternatieve wijze om de wereld te bekijken. De 'kennis' in de astrologie komt niet uit 'goddelijke inspiratie' maar gewoon uit een welbepaald formeel systeem. Verder doet het uitspraken over natuurlijke fenomenen, welke ook gewoon meetbaar zijn.
Ik begrijp je niet. Moet een alternatieve kijk op de wereld uit goddelijke inspiratie voortkomen?
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2012, 08:18   #35
Visjnu
Minister
 
Visjnu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2006
Berichten: 3.822
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cor Bekijk bericht
Ik begrijp je niet. Moet een alternatieve kijk op de wereld uit goddelijke inspiratie voortkomen?
Niet noodzakelijk, dat was als voorbeeld bedoeld en bewust tussen aanhalingstekens geplaatst. Ik bedoel dat de bron van kennis bij astrologie op zich niet metafysisch is, maar gewoon een formeel systeem.

Op zich is astrologie gewoon het toepassen van formele regels op de stand van planeten, daar lijkt mij niets 'alternatiefs' aan te zijn. Het is niet alsof beweerd wordt dat kennis naar ons neerdaalt wanneer men naar de sterren kijkt.
__________________
sin otra luz y guía
sino la que en el corazón ardía.
Visjnu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2012, 11:22   #36
cor
Minister
 
Geregistreerd: 14 oktober 2004
Berichten: 3.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Ik bedoel dat de bron van kennis bij astrologie op zich niet metafysisch is, maar gewoon een formeel systeem.

Op zich is astrologie gewoon het toepassen van formele regels op de stand van planeten, daar lijkt mij niets 'alternatiefs' aan te zijn.
Op wat baseer jij je als je zegt dat de kennis van astrologie niet metafysisch zou zijn?
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2012, 12:16   #37
Visjnu
Minister
 
Visjnu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2006
Berichten: 3.822
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cor Bekijk bericht
Op wat baseer jij je als je zegt dat de kennis van astrologie niet metafysisch zou zijn?
Ik had het niet over kennis van astrologie, maar over de kennis die de astrologie meent te kunnen verschaffen. Dat is een groot verschil.

De kennis die de astrologie meent te kunnen verschaffen is -voor zover ik de astrologie begrijp althans!- duidelijk niet metafysisch:

a) Meet de huidige stand van de sterren
b) Pas formele regels toe op deze meting

Daar is niets bovennatuurlijks aan. Een computerprogramma kan dat waarschijnlijk ook gewoon doen. De vraag is: komt dit resultaat overeen met de realiteit? Dit kan je echter gewoon meten.

Waar de kennis van astrologie vandaan komt is een heel andere discussie, een die ik veel minder interessant vind aangezien dit maar moeilijk te onderzoeken valt en het veel gemakkelijk is om gewoon naar de resultaten te kijken. Of Newton nu een appel op zijn hoofd kreeg of iets ingefluisterd kreeg door een cherubijntje, als zijn theorie werkt dan heeft dat in de praktijk verder maar weinig belang.
__________________
sin otra luz y guía
sino la que en el corazón ardía.
Visjnu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2012, 13:08   #38
Multipus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 augustus 2012
Berichten: 547
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Multipus Bekijk bericht
hey hey, beetje respect aub.
Op dat moment doe ik dan mijn RAMADAN. En niet die zielige wannabe 40dagen van een niet nader genoemde religieuze groep maar ELKE DAG van mijn HELE LEVEN.
van middernacht tot 7 eet ik niets, ja u hoort het goed HELEMAAL NIETS.
Ik zit dus gegarandeerd op de tribune bij het armageddon

Laatst gewijzigd door Multipus : 15 augustus 2012 om 13:09.
Multipus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2012, 13:33   #39
cor
Minister
 
Geregistreerd: 14 oktober 2004
Berichten: 3.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Multipus Bekijk bericht
van middernacht tot 7 eet ik niets, ja u hoort het goed HELEMAAL NIETS.
Ik zit dus gegarandeerd op de tribune bij het armageddon
Pas dan maar op dat je niet per ongeluk een mug inslikt, of je ligt naast de tribune.
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2012, 13:42   #40
Multipus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 augustus 2012
Berichten: 547
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cor Bekijk bericht
Pas dan maar op dat je niet per ongeluk een mug inslikt, of je ligt naast de tribune.
Multipus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be