Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 februari 2017, 00:08   #21
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.261
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Dat vanzelfsprekend volksrecht staat alleen in de statuten geschreven van het VB en de PVDA.
Alle andere politieke partijen geven hier verstek en zijn dus bij uitstek ondemocratisch te noemen.
Precies!

Ik heb een sterk vermoeden dat de plotse democratische reflex van praha van eenmalige aard is. Stel je voor dat Di Rupo zijn voorstel om een referendum te houden over "het voortbestaan van Belgique" herhaalt? En er gaan niet alleen het VB en de N-VA akkoord? D�*t kunnen we toch niet riskeren?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2017, 00:29   #22
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Dat vanzelfsprekend volksrecht staat alleen in de statuten geschreven van het VB en de PVDA.
Alle andere politieke partijen geven hier verstek en zijn dus bij uitstek ondemocratisch te noemen.
... daar kan je een hele discussie over opzetten en in mijn ogen is dat ook zo.
Onder democratie verstaat men net iets meer dan gewoon de dictatuur van de meerderheid... en daar glijdt je nogal makkelijk naar af bij zo'n referenda omwille van diverse redenen.
Ik ben ook geen absolute tegenstander.
Beide ( een raadpleging/BOV en een representatieve ) zijn slechts een middel en zouden al geen doel op zich mogen zijn

... maar het ging het me even over de hypothetische denkpiste ervan.
Zou hij het halen, denk je ?
Is het een legitieme vraag ?
En als hij het niet zou halen mogen dan uitgaan dat een soeverein land zelf kan beslissen wie ze binnenhalen onafgezien gegronde criteria en dat hij er dus gewoon niet inkomt ?
( niet dat die laatste zouden ontbreken bij Trump )
praha is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be