Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 augustus 2022, 11:04   #21
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.854
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik heb een fietsbel van den decathlon op mijn stuur staan. Hoeveel keer ik al de huid volgescholden werd omdat ik mensen deed verschieten,....

Tegenwoordig roep ik altijd "excuseer". Als ik wandel heb ik dat ook liever dan dat belgeluid.
Ik bel , op tijd zodat ze nog kunnen opzij gaan. Behalve bij paarden, anders verschieten die beesten hun een bult.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2022, 11:37   #22
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.826
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik heb een fietsbel van den decathlon op mijn stuur staan. Hoeveel keer ik al de huid volgescholden werd omdat ik mensen deed verschieten,....
Als ge belt en dan tegen 40km/ voorbij scheert , dan is dat niet verwonderlijk.

Citaat:
Tegenwoordig roep ik altijd "excuseer". Als ik wandel heb ik dat ook liever dan dat belgeluid.
En dan nog verschieten mensen zich een bult.
Maar ja, even vriendelijk excuseer zeggen (roepen is voor mij niet nodig, ik ben kort genoeg tegen wandeltempo achter hun), en dan gewoon terug doorfietsen.
Niet de eerste keer dat het uitdraaide in een toffe babbel.

Voor hardnekkige figuren heb ik een klaxon.
Want die heb je ook, voetgangers /groepsfietsers die moedwillig een vriendelijke vraag negeren,
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2022, 11:41   #23
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.826
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik bel , op tijd zodat ze nog kunnen opzij gaan. Behalve bij paarden, anders verschieten die beesten hun een bult.
Paarden zijn zeer gevoelig als er iets langs achter aan komt, en zeker als het wat vlotter is.

Ik maak dan wel even een omweggetje.

Honden zijn ook wel grappig op dat vlak.
Nog nooit eentje platgereden. Ben dat ook niet van plan.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2022, 14:49   #24
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Nogal ... veel ... vooringenomen uw post.

We horen ook maar één kant van het verhaal. Ik kan alleen maar veronderstellen dat de slapende wandelaar met zijn hond de weg innam en het daardoor tot een aanrijding en conflict kwam met de wielertoeristen.
Waren die paljassen gestopt om te zien hoe het ging met het peeke dat ze net van de weg gereden hadden en bewusteloos bleef liggen, dan hadden we de andere kant van het verhaal ook kunnen horen.
Als er maar 1 kant is.... bevestigt dat wel het label "wielerterrorist".
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2022, 14:57   #25
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.826
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Waren die paljassen gestopt om te zien hoe het ging met het peeke dat ze net van de weg gereden hadden en bewusteloos bleef liggen, dan hadden we de andere kant van het verhaal ook kunnen horen.
Als er maar 1 kant is.... bevestigt dat wel het label "wielerterrorist".
Dat is een kurkdroge benadering.

Eentje die de meesten hier wel kunnen volgen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2022, 15:44   #26
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.490
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Waren die paljassen gestopt om te zien hoe het ging met het peeke dat ze net van de weg gereden hadden en bewusteloos bleef liggen, dan hadden we de andere kant van het verhaal ook kunnen horen.
Als er maar 1 kant is.... bevestigt dat wel het label "wielerterrorist".
Vluchtmisdrijf is een laffe daad of dat nu met de fiets of met de auto is maakt niet veel uit. Ik moet blijkbaar tot in den treure toe herhalen dat het de persoon is die een handeling uitvoert, niet het vervoersmiddel.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2022, 16:30   #27
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.826
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Vluchtmisdrijf is een laffe daad of dat nu met de fiets of met de auto is maakt niet veel uit. Ik moet blijkbaar tot in den treure toe herhalen dat het de persoon is die een handeling uitvoert, niet het vervoersmiddel.
Daar zijn we het volmondig over eens.
In deze topics komt dat niet veel voor blijkbaar, en zijn we naast elkaar aan't typen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2022, 23:26   #28
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Would-be be wielrenners staan om hun asociaal gedrag in het verkeer bekend. Probeer dat te ontkennen.
Gisteren in Antwerpen weer twee keer moeten springen voor mijn leven voor zo'n speedelec die op 20 cm van mij voorbijvloog aan 50 km/u.

Ik heb me nog nooit zo onveilig gevoeld als de laatste jaren met al die halve garen op fietsen.

Dat ze godverdomme is op straat rijden. Ze rijden sowieso toch harder dan de auto's.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 augustus 2022 om 23:29.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2022, 07:15   #29
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik heb een fietsbel van den decathlon op mijn stuur staan. Hoeveel keer ik al de huid volgescholden werd omdat ik mensen deed verschieten,....

Tegenwoordig roep ik altijd "excuseer". Als ik wandel heb ik dat ook liever dan dat belgeluid.
De bel van mijn e-bike is ook nogal verschietachtig, alhoewel het niet elektronisch is. Hij geeft zo'n nijdige luide ping ... en is moeilijk regelbaar. Ik hou er nu mijn hand een beetje op zodat het geluid toch gedempt wordt.

Verder woon ik langs een breed comfortabel fietspad (net op een klein stukje waar het fietspad gewone weg wordt) en zie ook veel wielerterroristen.
Ik zie ook veel jonge dames op koersfietsen. In mooie flashy fietskledij. Mooie kontjes.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2022, 21:56   #30
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Laat ons de stepkes en quads niet vergeten.

Hier ene met zijn quad die al de dreven naar de kloten komt rijden als het geregend heeft. De marginaal.
Hier in Mechelen en de deelgemeenten hebben ze dat fenomeen opgelost op Somerse wijze ...

Verboden dus....

En al die Marokkaanse machokes die met hun quadjes de idioot uithingen waren er gelijk aan voor de moeite...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2022, 22:02   #31
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.826
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Hier in Mechelen en de deelgemeenten hebben ze dat fenomeen opgelost op Somerse wijze ...

Verboden dus....

En al die Marokkaanse machokes die met hun quadjes de idioot uithingen waren er gelijk aan voor de moeite...
Nu hangen ze gewoon op andere manieren de idioot uit.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2022, 00:28   #32
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Nu hangen ze gewoon op andere manieren de idioot uit.
Dat klopt , bij elke Marokkaan die trouwt krijgen we steeds weer dezelfde idioterie te zien als ze met hun auto's alle mogelijke overtredingen begaan door hun uiterst gevaarlijk rijgedrag ...

Anders zien we op de binnenring ettelijke politiewagens rondkarren ,maar op zo'n dagen zijn ze in géén velden en wegen te bekennen....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2022, 21:22   #33
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.626
Standaard

Er zijn mensen, alle types weggebruikers, die wandelen of rijden alsof ze op hun privé weg zijn.
Wandelaars die aan de ene kant van het fietspad lopen, hun lijn over het fietspad naar hun hond aan de andere kant. 3 oudere vrouwen op elektrische velo's aan 25/uur naast elkaar, 3 schoolgangers dito.
Ze weten dat ze zo niet gepasseerd kunnen worden en ze doen dat erom ook. En als je dan hen dat onmiskenbaar / niet meer te negeren duidelijk maakt, dan kijken ze boos naar je.
Er zijn wielertoeristen, zelfs alleen-rijdenden, die van 50 meter achter je beginnen te bellen, terwijl het fietspad te smal is om je in te halen, en vaak zelfs niks weg van fietspad om naar uit te wijken. Toch bellen ze, en blijven ze bellen.
Ook elektrische fietsers die rapper rijden dan 25 zonder nummerplaat, en ook speedbikes, maar die laatste minder, omdat ze op voorhand weten dat ze niet gaan kunnen inhalen, en gewoon op de baan tussen de auto's gaan rijden, mogen of niet mogen.
En dan heb je mensen die gewoon er rekening mee houden dat er andere weggebruikers zijn, en NIET naast elkaar rijden, of, als ze dat doen, opletten en als ze je zien, vanzelf achter elkaar gaan rijden.
Die focus op bepaalde types weggebruikers, het is mij nooit opgevallen dat bepaalde type(s) meer dat dit is mijn oprit gedrag vertonen dan andere.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 22 augustus 2022 om 21:22.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2022, 21:31   #34
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Dat klopt , bij elke Marokkaan die trouwt krijgen we steeds weer dezelfde idioterie te zien als ze met hun auto's alle mogelijke overtredingen begaan door hun uiterst gevaarlijk rijgedrag ...

Anders zien we op de binnenring ettelijke politiewagens rondkarren ,maar op zo'n dagen zijn ze in géén velden en wegen te bekennen....
Dat moet ik ook bevestigen, in Gent.
Zondag nog aan Vlaamse Kaai. Ik hoorde luide muziek, veel volk. Een kwartier later zetten ze aan, een kolonne auto's met alle radio's luid, alsof ze denken dat ze blauwe lichten voorrang hebben en iedereen maar opzij moet gaan. Ik zeg niet dat ze roekeloos zijn, gewoon dat ze het normaal vinden dat ze anderen eigenlijk van de weg drummen.
Ik zie dat ook op wegen tussen gemeentes. Zo van die lange slingerende en relatief smal. Her en daar is een stuk geasfalteerd naast de weg, maar geen deel uitmakende van de weg. Er zijn er die daar inhalen omdat ze weten dat hun tegenligger daar opzij kan gaan, en wat ze kunnen, moeten ze maar, vinden ze...
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2022, 10:50   #35
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.582
Standaard

Nu hebben ze bijna Roger De Vlaeminck doodgereden.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220823_97422407

Citaat:
Hij kent het baantje langs de Veldekensvaart in het Meetjesland als zijn broekzak, zegt De Vlaeminck. “Ik rij nog elke week zo’n 150 kilometer”, vertelt hij vanuit het ziekenhuis in Eeklo. “Eens een keer 50 kilometer, dan eens 30, of 60…” Ook dinsdag deed hij zijn “toerke”. “In Zomergem zat ik aan 35 kilometer en dacht ik langs de vaart terug te rijden. Op dat moment zie ik in de verte een groepje wielertoeristen aankomen. Een man of tien, twaalf, schat ik. Een mens telt dat niet, hé. Ik reed schoon aan de rechterkant en keek intussen naar het asfalt onder mij – ik wilde ook niet in de vaart rijden. Maar op een meter of zeven voor mij wijkt plots een van die mannen naar mijn kant uit. Had die mij niet gezien? Was hij moe? Ik weet het niet. Pas op de laatste nipper kreeg hij mij in de gaten en ging hij toch nog opzij. Maar te laat. Met zijn kop reed hij boenk tegen mijn schouder. Een serieuze klap. Ik reed 25 per uur, zij 35. Reken uit: een botsing aan zestig per uur.”
__________________
“Toen ze (Sihame El Khaouakibi) over haar werk vertelde, wist ik meteen: dit hebben we ook in Brussel nodig,” zei Jambon daarover.
https://www.bruzz.be/analyse/mist-ro...jft-2021-04-13
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2022, 12:02   #36
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.797
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Nu hebben ze bijna Roger De Vlaeminck doodgereden.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220823_97422407
De ene cyclopaat die de andere heeft aangereden. Goe bezig.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2022, 16:06   #37
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.814
Standaard

Verschiet er nog iemand van eigenlijk.

Daarstraks toen ik met de wagen op de baan was kwam er eentje met zo een snelle E-bike doorgevlogen, wat een snelheid dat die had dat was serieus.

Ik heb die clowneske figuur maar voorgelaten maar ja het is opletten met dat soort van wegterroristen.

Fietsers mogen teveel tegenwoordig en dan verschieten zij er soms van dat er andere bestuurders zijn die daar per ongeluk geen rekening met gehouden hebben.

Dat die zomaar uit alle richtingen in- den uit straten mogen rijden, op sommige plaatsen door het rode licht mogen rijdxen dat moet afgeschaft worden.

Ik ben wel voorstander van goede fietspaden en goede veiligheidscontroles aan scholen.

p.s.

Fietsplaat terug invoeren, de nodige reflectoren aan de fiets zoals het hoort, de fietser een goed zichtbaar jasje aan...



Yeah right!!
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 24 augustus 2022 om 16:12.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2022, 16:11   #38
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.402
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik heb een fietsbel van den decathlon op mijn stuur staan. Hoeveel keer ik al de huid volgescholden werd omdat ik mensen deed verschieten,....

Tegenwoordig roep ik altijd "excuseer". Als ik wandel heb ik dat ook liever dan dat belgeluid.
Beter is: "Pardong da'k mij verexcuseer".
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2022, 16:15   #39
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Beter is: "Pardong da'k mij verexcuseer".
Ik had er op één van mijn moto's vroeger zo eentje opgevezen.

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2022, 16:22   #40
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.402
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik had er op één van mijn moto's vroeger zo eentje opgevezen.

Als je dat onverwacht in gang zet net achter oudjes (zoals ik) dan zijn we op slag "er nie goe van" en vallen we pardoes op de grond.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be