Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 september 2022, 22:24   #21
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
De fiere Arteveldestad wordt een spookstad.
Juist ,en Mechelen dreigt dezelfde weg op te gaan ,ook al dank zij die groentoeters...

Hier beginnen zones 30 zelfs al in een industriepark ....

Alleen waar ik woon ,daar waar een fiets én wandelroute doorloopt in een straat van amper 300 meter lang en nog géén 3 meter breed , én die verderop enkel toegankelijk is voor niet gemotoriseerd verkeer en voetgangers geldt nog altijd zone 50....

En als ge daar met 20 km per uur naar beneden rijdt zonder dat je door die bocht enig overzicht hebt ,ga je daar al méér dan snel genoeg..

En dan nog gebeurd het dat een groep wielerterroristen zich bijna te pletter rijden tegen je auto ,die dan immers een sprintje bergop over de hele breedte van de weg aan het trekken zijn ....

Dat is dan met het nodige gevloek tot gevolg ,waarna ik steeds vraag , ik woon hier,jullie ook ?

Laatst gewijzigd door Svennies : 4 september 2022 om 22:48.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2022, 00:29   #22
fbpolitics
Gouverneur
 
fbpolitics's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2012
Berichten: 1.265
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
... Terwijl ik binnen sta want ja dat gerief moet dus ook binnen geraken.... Steek er een ransel een briefje onder mijn ruitenwissers.
Hij moet gewacht hebben tot ik uit het zicht was.

Toppunt hij schrijft dan nog een uur op dat ik er niet was. De eigenaar van dat pand vond het ook verbijsterend en wil getuigen.

Ach iedere dag worden wij in Gent mentaal gefolterd door dat fietsgedoe.
Heb ook de indruk dat de parkeerwachters gewoon ergens aan het wachten zijn om te kunnen schrijven.
Onlangs geparkeerd en de oudere persoon die bij mij was, eerst binnen geholpen zodat we tijdig op de afspraak bij de arts waren. Dit heeft maximaal 7-8min geduurd. Terug bij de auto: boete.

De straat is zo'n 250-300m lopende voor en na mijn parkeerplaats, met geparkeerde auto's voor en na mij. Ik heb niemand op het voetpad gezien, bij aankomst, noch bij terugkomst enkele minuten later. Het is zo goed als onmogelijk om alle auto's te controleren over een afstand van 500m in minder dan 8min + uitschrijven boetes.

U moet weten dat men met quota's werkt - idem voor de politie.
Heeft dus niet met verkeersveiligheid te maken. Puur kassa kassa.
Wat is in feite het openbaar nut van parkeerbedrijven op de openbare weg?

Hetzelfde verhaal in Deinze en Tielt.

Vermijd deze steden, en ga naar plaatsen waar men nog redelijk is tegen mensen met een auto.


Gent moet en zal alle auto's buiten krijgen. Dat hierbij de kleine zelfstandige ten onder gaat, is bijzaak.
En daarna leest men in de krant dat Gent 200.000E wil uitgeven om volk te lokken naar het centrum. Juist...
.
__________________
- Om onze vrijheid die onder luid applaus blijvend wordt ontnomen terug te krijgen, zal een enorm grote meerderheid vallen.
Het enige doel is de coronapas, de schande, die te allen prijze blijvend zal en moet worden ingevoerd.

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?
fbpolitics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2022, 08:31   #23
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.439
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics Bekijk bericht
Heb ook de indruk dat de parkeerwachters gewoon ergens aan het wachten zijn om te kunnen schrijven.
Onlangs geparkeerd en de oudere persoon die bij mij was, eerst binnen geholpen zodat we tijdig op de afspraak bij de arts waren. Dit heeft maximaal 7-8min geduurd. Terug bij de auto: boete.

De straat is zo'n 250-300m lopende voor en na mijn parkeerplaats, met geparkeerde auto's voor en na mij. Ik heb niemand op het voetpad gezien, bij aankomst, noch bij terugkomst enkele minuten later. Het is zo goed als onmogelijk om alle auto's te controleren over een afstand van 500m in minder dan 8min + uitschrijven boetes.

U moet weten dat men met quota's werkt - idem voor de politie.
Heeft dus niet met verkeersveiligheid te maken. Puur kassa kassa.
Wat is in feite het openbaar nut van parkeerbedrijven op de openbare weg?

Hetzelfde verhaal in Deinze en Tielt.

Vermijd deze steden, en ga naar plaatsen waar men nog redelijk is tegen mensen met een auto.


Gent moet en zal alle auto's buiten krijgen. Dat hierbij de kleine zelfstandige ten onder gaat, is bijzaak.
En daarna leest men in de krant dat Gent 200.000E wil uitgeven om volk te lokken naar het centrum. Juist...
.
Nog nooit meegemaakt in Deinze. Je kan daar immers overal kosteloos een half uur gratis parkeren. Er is daar zelfs een grote gratis parking dicht bij het centrum waar je gewoon de blauwe kaart moet gebruiken. Als je dat vergelijkt met Gent...
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2022, 21:53   #24
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Gent heeft het allicht te bont gemaakt met hun doorlopend herinrichten van de straten en dies meer.

Vorig jaar hadden ze een tekort van 85 miljoen verhaalt door op personeel serieus te bezuinigen en de opcentiemen flink te verhogen. Dat was voor de inflatie en energie prijzen waar ze zich nu achter verstoppen.
https://www.hln.be/gent/oppositiepar...r-op~aefa380a/

En nu staat de schuld al boven het miljard.
https://www.hln.be/gent/volgend-jaar...rens~adaaafdb/

Tel daarbij de handelaars die hun valies al gepakt hadden en de nieuwe pop up restaurantjes die allicht hun eerste energie afrekening niet zullen kunnen betalen.

Ze mogen fier zijn op hun fietsstraten.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 5 september 2022 om 21:54.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2022, 01:05   #25
fbpolitics
Gouverneur
 
fbpolitics's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2012
Berichten: 1.265
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Nog nooit meegemaakt in Deinze. Je kan daar immers overal kosteloos een half uur gratis parkeren. Er is daar zelfs een grote gratis parking dicht bij het centrum waar je gewoon de blauwe kaart moet gebruiken. Als je dat vergelijkt met Gent...
Deinze... Hmm... Als ik er nog eens ben, zal ik dit bekijken.

Gent vermijd ik langs alle kanten, want onbereikbaar.
Een nieuwe auto kopen vanwege LEZ die weinig resultaat heeft, en enkel kassa kassa is. Neen.
En dan nog eens de parkeerboetes vanaf 40E.
Vermijdt Gent !
De groene schaduwburgemeester moet zijn reeds aangekochte camera's installeren, dus wenst de LEZ uit te breiden over gans Gent (incl. industriezone).
De fly-over aan Gent-Zuid staat ook op het punt te worden afgebroken.
De verloedering van Gent wegens leegstand, hetgeen criminaliteit aantrekt.
De Gentse Feesten met enorme prijzen om een kraampje te mogen plaatsen...
Kwestie van tijd dat de groene onrealistische en dure droom, ook uiteenspat in Gent.
.
__________________
- Om onze vrijheid die onder luid applaus blijvend wordt ontnomen terug te krijgen, zal een enorm grote meerderheid vallen.
Het enige doel is de coronapas, de schande, die te allen prijze blijvend zal en moet worden ingevoerd.

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?

Laatst gewijzigd door fbpolitics : 7 september 2022 om 01:06.
fbpolitics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2022, 08:02   #26
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Gent heeft het allicht te bont gemaakt met hun doorlopend herinrichten van de straten en dies meer.

Vorig jaar hadden ze een tekort van 85 miljoen verhaalt door op personeel serieus te bezuinigen en de opcentiemen flink te verhogen. Dat was voor de inflatie en energie prijzen waar ze zich nu achter verstoppen.
https://www.hln.be/gent/oppositiepar...r-op~aefa380a/

En nu staat de schuld al boven het miljard.
https://www.hln.be/gent/volgend-jaar...rens~adaaafdb/

Tel daarbij de handelaars die hun valies al gepakt hadden en de nieuwe pop up restaurantjes die allicht hun eerste energie afrekening niet zullen kunnen betalen.

Ze mogen fier zijn op hun fietsstraten.
Het maakt me razend benieuwd naar de volgende kiesuitslag.

Tegelijk blijf ik benieuwd naar het waarom dat jij zo nodig altijd naar Gent-centrum wil gaan werken. Er is elders toch ook genoeg te verdienen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2022, 08:45   #27
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics Bekijk bericht
Deinze... Hmm... Als ik er nog eens ben, zal ik dit bekijken.

Gent vermijd ik langs alle kanten, want onbereikbaar.
Een nieuwe auto kopen vanwege LEZ die weinig resultaat heeft, en enkel kassa kassa is. Neen.
En dan nog eens de parkeerboetes vanaf 40E.
Vermijdt Gent !
De groene schaduwburgemeester moet zijn reeds aangekochte camera's installeren, dus wenst de LEZ uit te breiden over gans Gent (incl. industriezone).
De fly-over aan Gent-Zuid staat ook op het punt te worden afgebroken.
De verloedering van Gent wegens leegstand, hetgeen criminaliteit aantrekt.
De Gentse Feesten met enorme prijzen om een kraampje te mogen plaatsen...
Kwestie van tijd dat de groene onrealistische en dure droom, ook uiteenspat in Gent.
.
Zijn er concrete plannen om de fly-over af te breken ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2022, 08:49   #28
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het maakt me razend benieuwd naar de volgende kiesuitslag.

Tegelijk blijf ik benieuwd naar het waarom dat jij zo nodig altijd naar Gent-centrum wil gaan werken. Er is elders toch ook genoeg te verdienen.
Dat is ook geen oplossing hee, gewoon ergens anders gaan werken. Finaal moet een bewoner van gent centrum toch ook nog een aannemer, loodgieter,
electricien over de vloer kunnen krijgen ?

Vb : nazicht en onderhoud waterverzachter, dat duurt maximum 30 minuten. Maar die technicus moet wel zijn auto ergens kunnen parkeren hee.
Als die dat op de duur niet meer kan, gaat de klant te horen krijgen : "trek uw plan met uw waterverzachter".
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2022, 12:07   #29
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Nog nooit meegemaakt in Deinze. Je kan daar immers overal kosteloos een half uur gratis parkeren. Er is daar zelfs een grote gratis parking dicht bij het centrum waar je gewoon de blauwe kaart moet gebruiken. Als je dat vergelijkt met Gent...
In Deinze is ook de handel veel gemilderd na hun ingrijpende mobiliteitsplan.
De tolpoortstraat in deinze, feitelijk de enige goede winkelstraat zijn gehalveerd.
Zodanig dat Deinze om den duur 8000 premie gaf om hun gevels wat aantrekkelijk te maken om terug wat volk te lokken.

Niet dat het gelukt is trouwens. De passage is weg en waar niet geparkeerd kan worden is het cliënteel weg.

Nu krijg je daar ook cheap pop up resto en dergelijke bazaars.

Allemaal tijdelijke affaires zonder waarde.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2022, 12:32   #30
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zijn er concrete plannen om de fly-over af te breken ?
Er zijn zeker al 20 jaar plannen in die richting,
maar volgens mij nog niks concreet.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2022, 12:34   #31
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat is ook geen oplossing hee, gewoon ergens anders gaan werken. Finaal moet een bewoner van gent centrum toch ook nog een aannemer, loodgieter,
electricien over de vloer kunnen krijgen ?

Vb : nazicht en onderhoud waterverzachter, dat duurt maximum 30 minuten. Maar die technicus moet wel zijn auto ergens kunnen parkeren hee.
Als die dat op de duur niet meer kan, gaat de klant te horen krijgen : "trek uw plan met uw waterverzachter".
Ik ga akkoord met jou voor de volle 100 procent.
Maar blijkbaar wil Watteeuw dat niet hé. En zijn schoothondje loopt braaf aan de lijn.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2022, 12:25   #32
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Speakers corner op het stadhuis.

Gentenaars mogen vragen stellen.
Aldus de vraag van de dag was " waar zijn alle parkeerplaatsen?"

Antwoord : voor iedere vierkante meter fietsplaats is er 63 m2 auto parkeerplaatsen.
Discussie gesloten.

Echter daar zitten 2 parkeertorens in die zoverre van Gent centrum liggen dat ze gewoon leeg blijven.

En voor de rest is het ook niet okay.
https://www.hln.be/gent/politici-gaa...vuld~a119fc96/
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2022, 12:27   #33
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.603
Standaard

Ik wist niet eens dat er daar in Gent gewerkt werd.
Wanneer doen ze dat?
's Nachts, als ik er niet passeer?
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2022, 12:41   #34
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.603
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Antwoord : voor iedere vierkante meter fietsplaats is er 63 m2 auto parkeerplaatsen.
Discussie gesloten.
Over die vierkante meters fietsplaatsen gesproken, klaarblijkelijk is Gent groot genoeg om elke maand honderden zogezegd achtergelaten fietsen "op te pikken".
Ik heb sinds medio juli 3 filmkes van evenveel nieuwe lichtingen opgepikte fietsen. Telkens 30 m2 gepikte, oeps, opgepikte fietsen. Wat is de m2 van 1 gemiddelde Gentse fietsparking?

Een leuke vraag op die Speakers Corner zou zijn: aan wie hebben jullie mijn velo verkocht?
Sjit die vraag staat niet op mijn lijstje.
Hanza menier kun je duidelijker articoeleren?
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 11 september 2022 om 12:50.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be