Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingsforum 2009
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingsforum 2009 Alle discussies omtrent de verkiezingen, de uitslagen, de (houdingen van) partijen, mogelijke meerderheden, de coalitiebesprekingen, commentaren, ...

 
 
Discussietools
Oud 7 juni 2009, 21:09   #21
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
zijn jullie ECHT zo dom?
Eigenlijk wel, ja.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 7 juni 2009, 21:10   #22
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
heel apart......

daar moet ik eens over nadenken.

.



.

zijn jullie ECHT zo dom?

(met alle respect, maarre, )
er is wel een mooie tendens:
- Vlaanderen stemt centrum-rechts zoals NL
- Wallonie stemt centrum-links zoals FR
Shadowke is offline  
Oud 7 juni 2009, 21:13   #23
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.305
Standaard

Dit toont gewoon aan dat de Franstalige kiezers in HV massaal voor de één-topic, eigen-taal-eerst partij kiezen en dat de democratie in Vlaanderen een stuk eerlijker en opener is dan in Brussel of Wallonië. Als er wederkerigheid en solidariteit zou bestaan in de twee richtingen dan zouden er al veel minder communautaire problemen zijn.
Jammer genoeg eisen de Franstaligen steeds weer voordelen die ze de Nederlandstaligen niet gunnen. Bovendien misprijzen ze de privileges die ze al krijgen in Vlaanderen en eisen steeds maar meer. In Brussel en Wallonië daarentegen worden de taalwetten genegeerd en vragen ze zelfs om de bestaande wetten maar af te schaffen.

UF is veel erger dan VB, want hun "eigen volk (taal) eerst" poneren ze in heel België, niet alleen in het Franstalig gebied.
Zucht is offline  
Oud 7 juni 2009, 21:23   #24
Felix (be)
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 3 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
heel apart......

daar moet ik eens over nadenken.

.



.

zijn jullie ECHT zo dom?

(met alle respect, maarre, )
Ik reken mezelf niet tot die groep, maar 90 �* 95%+ van de Nederlandstalige Belgen (zie mij het woordje Vlamingen vermijden!) wel vrees ik...
//En hoeveel Nederlanders liggen hiervan wakker? Eg nie veul denk ik zo.
Maar pas op, als het zo verder gaat ligt de taalgrens binnen pakweg 100 jaar boven Mechelen...//
Op een geïmmigreerde Roemeen na, die nu enthousiast voor het NVA militeert, heb ik daar nog nooit iemand in mijn Limburgse omgeving ook maar iets over horen zeggen.

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 7 juni 2009 om 21:24.
Felix (be) is offline  
Oud 8 juni 2009, 06:54   #25
eniotna
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 20 mei 2004
Locatie: België
Berichten: 611
Standaard

Hoe Vlaamsgezinder Vlaanderen stemt, hoe meer de Franstaligen voor de UF zullen stemmen. Hoe kan het ook anders? Na zo een verkiezingsoverwinning van de Vlaams-nationalistische partijen voel je je een beetje uitgesloten. Ik zou het denk ik ook beginnen te overwegen zou ik in Vlaams-Brabant wonen...
eniotna is offline  
Oud 8 juni 2009, 07:19   #26
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
De Europese verkiezingen waren inderdaad ongrondwettelijk en zouden dus feitelijk ongeldig dienen verklaard te worden.

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF20090607_014

Maar dit is België...
Maar waarom vecht niemand die verkiezingen dan aan ?
De helft van de politiekers heeft rechten gestudeert ...

Het zou ineens internationale media-aandacht geven , mss iets voor de bub
manta is offline  
Oud 8 juni 2009, 07:20   #27
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eniotna Bekijk bericht
Hoe Vlaamsgezinder Vlaanderen stemt, hoe meer de Franstaligen voor de UF zullen stemmen. Hoe kan het ook anders? Na zo een verkiezingsoverwinning van de Vlaams-nationalistische partijen voel je je een beetje uitgesloten. Ik zou het denk ik ook beginnen te overwegen zou ik in Vlaams-Brabant wonen...
Waarom zou je in Vlaams-Brabant gaan wonen als je geen Vlaming wil zijn ???
Wallonië is groot genoeg om een plaats te vinden waar ze wel Frans praten ...
manta is offline  
Oud 8 juni 2009, 07:29   #28
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eniotna Bekijk bericht
Hoe Vlaamsgezinder Vlaanderen stemt, hoe meer de Franstaligen voor de UF zullen stemmen. Hoe kan het ook anders? Na zo een verkiezingsoverwinning van de Vlaams-nationalistische partijen voel je je een beetje uitgesloten. Ik zou het denk ik ook beginnen te overwegen zou ik in Vlaams-Brabant wonen...
Franstaligen in Vlaams-Brabant dienen onderstaande in acht te nemen:

- zij wonen in Vlaanderen en blijven daar wonen: hun gemeentes worden in geval een meederheid van de inwoners Franstalig is NIET naar Brussel overgeheveld
- de bestuurstaal van de gemeentes is het Nederlands en de Vlaamse en Belgische wetten dienen nageleefd te worden
- de Franstaligen in Vlaams-Brabant dienen hun eigen politieke vertegenwoordiging in Vlaanderen te organiseren, los van Brussel of Wallonië

Wanneer met deze punten rekening gehouden wordt, zal ook de communautaire spanning in de Rand afnemen.
Zwartengeel is offline  
Oud 8 juni 2009, 09:04   #29
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

bon, het UF heeft 0,5% gewonnen, niet echt een overwinning te noemen, volgens mij. Ook blijven ze op 1 zetel steken.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 8 juni 2009, 09:14   #30
Felix (be)
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 3 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
bon, het UF heeft 0,5% gewonnen, niet echt een overwinning te noemen, volgens mij. Ook blijven ze op 1 zetel steken.
Spijtig vind ik. Als ze op 2 zetels gekomen waren in Vlaams Brabant zouden misschien de schellen van de ogen van sommige mensen gevallen zijn. Nu lijkt het alsof er niks aan de hand is.
De vorige keer werd die UF-zetel trouwens als een soort toevalstreffer afgedaan. Dat heb ik nu niet meer gehoord.
Felix (be) is offline  
Oud 8 juni 2009, 09:14   #31
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Projekt Bekijk bericht
Tweede goed nieuws, na de nerderlaag van het VB.
Zo zien we maar weer dat Belgicisten vooral de verfransing van Vlaanderen nastreven.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline  
Oud 8 juni 2009, 09:19   #32
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Ik dacht dat eventuele verkiezingen zonder gesplitst BHV ongrondwettelijk waren? Daar hoor ik niets meer over? Vergis ik me?
ja, ge vergist u
jogo is offline  
Oud 8 juni 2009, 09:24   #33
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Vlaams-Nationalisten worden ook quasi weggeveegd in Brussel. Ik geloof dat NVA met moeite één zetel haalt en VB zwaar achteruitgaat. LDD strand op nul.
solidarnosc is offline  
Oud 8 juni 2009, 09:49   #34
stropdrager
Minister-President
 
stropdrager's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Locatie: Gents hoofdstedelijk gewest, Nederland
Berichten: 4.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
bon, het UF heeft 0,5% gewonnen, niet echt een overwinning te noemen, volgens mij. Ook blijven ze op 1 zetel steken.
Inderdaad. Ik heb gisteren Christian Van Eyken gezien op de RTBF en echt tevreden zag hij er niet uit.

Het is dan ook niet zo een goed resultaat, zeker als je weet dat de 3 niet-benoemde burgemeesters lijstduwers waren en zich konden wentelen in hun slachtofferrol.
stropdrager is offline  
Oud 8 juni 2009, 09:51   #35
stropdrager
Minister-President
 
stropdrager's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Locatie: Gents hoofdstedelijk gewest, Nederland
Berichten: 4.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Vlaams-Nationalisten worden ook quasi weggeveegd in Brussel. Ik geloof dat NVA met moeite één zetel haalt en VB zwaar achteruitgaat. LDD strand op nul.
Het VB verliest inderdaad in Brussel, maar de trend is daar gewoon hetzelfde als in de rest van Vlaanderen. De N-VA zetelt voor het eerst in haar geschiedenis in het Brussels parlement.

Laatst gewijzigd door stropdrager : 8 juni 2009 om 09:51.
stropdrager is offline  
Oud 8 juni 2009, 09:55   #36
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Het VB verliest inderdaad in Brussel, maar de trend is daar gewoon hetzelfde als in de rest van Vlaanderen. De N-VA zetelt voor het eerst in haar geschiedenis in het Brussels parlement.
Het verlies van het VB in Brussel kan wellicht voor een deel toegeschreven worden aan de stemmen die men anders behaalde bij de Franstaligen omwille van het vreemdelingenstandpunt. Gezien de communautaire situatie van de laatste tijd zullen deze stemmen nu naar alle waarschijnlijkheid naar Franstalige partijen gegaan zijn.
Zwartengeel is offline  
Oud 8 juni 2009, 09:59   #37
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Het VB verliest inderdaad in Brussel, maar de trend is daar gewoon hetzelfde als in de rest van Vlaanderen. De N-VA zetelt voor het eerst in haar geschiedenis in het Brussels parlement.
Het VB in Brussel teert in hoge mate op het verleden van Demol en dat verleden begint steeds verder in het verleden te leggen. Ik vind de acteruitgang wel opmerkelijk gezien Franstalig extreem-rechts meer dan ooit een zootje ongeregeld is en VB de enigste partij is die zeikt op de allochtonen.

NVA. Nja 1 zetel (met moeite) die dan wellicht nog eens naar iemand gaat die zegt geen seperatist te zijn en eerder een Brabander is dan een Vlaming.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 8 juni 2009 om 10:05.
solidarnosc is offline  
Oud 8 juni 2009, 10:01   #38
stropdrager
Minister-President
 
stropdrager's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Locatie: Gents hoofdstedelijk gewest, Nederland
Berichten: 4.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Het verlies van het VB in Brussel kan wellicht voor een deel toegeschreven worden aan de stemmen die men anders behaalde bij de Franstaligen omwille van het vreemdelingenstandpunt. Gezien de communautaire situatie van de laatste tijd zullen deze stemmen nu naar alle waarschijnlijkheid naar Franstalige partijen gegaan zijn.
Dat zal hoogst waarschijnlijk de verklaring zijn.
stropdrager is offline  
Oud 8 juni 2009, 10:04   #39
stropdrager
Minister-President
 
stropdrager's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Locatie: Gents hoofdstedelijk gewest, Nederland
Berichten: 4.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Nja 1 zetel (met moeite) die dan wellicht nog eens naar iemand gaat die zegt geen seperatist te zijn en eerder een Brabander is dan een Vlaming.
Vreemd dat je daar zo tevreden over bent. Paul De Ridder noemt zichzelf een confederalist en ik die dacht dat jij zo een grote tegenstander was van het confederalisme.
stropdrager is offline  
Oud 8 juni 2009, 10:08   #40
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Vreemd dat je daar zo tevreden over bent. Paul De Ridder noemt zichzelf een confederalist en ik die dacht dat jij zo een grote tegenstander was van het confederalisme.
Ik wist dat niet. Een eerste voorwaarde van confederalisme is seperatisme. Alle confederalisten zijn dus per defenitie seperatisten. Confederalisten zijn m.a.w seperatisten zonder kloten. We willen wel onafhankelijk worden maar aangezien we in Brussel nog iets te zeggen willen hebben moeten we de illusie dat België bestaat in leven houden. Nope voor mij hoeft het dan niet meer.
solidarnosc is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be