Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 mei 2024, 11:45   #21
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.809
Standaard

Ik lees hier just dat dochterlief in Harvard gaat studeren,

allee dat wil dus zeggen dat als Tilleke hare was moet gaan halen of brengen, er ne vlieger van de kluchtmacht mag volgetankt worden om even over en weer te vliegen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2024, 11:52   #22
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.542
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Al was het 10 keer zo veel, die vergoedingen zijn volkomen wettelijk geregeld volgens het democratisch princippe van het aantal kiezers.

De cirque van Laken vliegt gratis rond en de enige reden is vaginaal toeval.

in deze tijden van schaarste en klimaattoestanden kunt ge dat toch niet recht lullen.
't Is toch wel erg eh?
Waar lul ik dat recht?
Waar heb ik gezegd dat ik van mening ben dat wij de koning zijn reisjes moeten betalen?

Ik vind gewoon dat partijen die daar iets aan willen doen "omdat er mensen zijn die op het einde van de maand amper rondkomen" zelf ook minstens de tering naar de nering moeten zetten.

Daarnaast zijn er volgens mij wel dringendere katten te geselen in dit land dan de 1,5 miljoen euro die de koning opbrast door rond te vliegen.

1,5 miljoen is welgeteld 0,0003% van de staatsschuld.

't Is geld, dat ga ik niet ontkennen. Maar volgens mij zijn er dringendere (maar natuurlijk niet zo'n populistische) zaken aan te pakken.

Meer wou ik niet zeggen maar dat had ik precies beter niet gedaan.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2024, 12:19   #23
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.809
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
't Is toch wel erg eh?
Waar lul ik dat recht?
Waar heb ik gezegd dat ik van mening ben dat wij de koning zijn reisjes moeten betalen?

Ik vind gewoon dat partijen die daar iets aan willen doen "omdat er mensen zijn die op het einde van de maand amper rondkomen" zelf ook minstens de tering naar de nering moeten zetten.

Daarnaast zijn er volgens mij wel dringendere katten te geselen in dit land dan de 1,5 miljoen euro die de koning opbrast door rond te vliegen.

1,5 miljoen is welgeteld 0,0003% van de staatsschuld.

't Is geld, dat ga ik niet ontkennen. Maar volgens mij zijn er dringendere (maar natuurlijk niet zo'n populistische) zaken aan te pakken.

Meer wou ik niet zeggen maar dat had ik precies beter niet gedaan.
van mij mag jij zeggen wat je wil.

Het gaat er hier natuurlijk om dat alle facturen hier altijd voor het volk zijn, Natuurlijk zijn er nog plekken waarop gesaneerd moet worden. Maar dit is een symbolische verliespost.

Allee wat zit die koning daar te doen, ik snap al niet dat ze daar 200 jaar geleden voor gekozen hebben. Iedereen in heel Europa was koningen en koninginnen beu, en wat doen ze hier achter hune revolution,...

Juist ja ne koning aanstellen , die hadden ze tijdens de koningskwestie, ze hadden toen ne goede steekop al moeten wegsaneren.

maar we zitten er dus nog mee.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2024, 12:51   #24
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.542
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
van mij mag jij zeggen wat je wil.
Dank.

Citaat:
Het gaat er hier natuurlijk om dat alle facturen hier altijd voor het volk zijn, Natuurlijk zijn er nog plekken waarop gesaneerd moet worden. Maar dit is een symbolische verliespost.
In tijden dat er dringend naar geld gezocht moet worden vind ik dat partijen zich niet te veel moeten inlaten met symbolische verliesposten.
Maar dat is mijn mening.

Citaat:
Allee wat zit die koning daar te doen, ik snap al niet dat ze daar 200 jaar geleden voor gekozen hebben. Iedereen in heel Europa was koningen en koninginnen beu, en wat doen ze hier achter hune revolution,...
Ik ben er ook geen fan van. Maar we zitten er al 200 jaar mee. En ja, dat mag gerust veranderen maar doe dat dan op momenten dat je niks anders te doen hebt. In tijden van voorspoed bv.
Als politieker nu uw tijd verdoen met gezaag over die 1,5 miljoen vind ik een even grote slag in het gezicht van de kiezer dan dat die 1,5 miljoen op zich al is.
Mensen liggen wel van wat anders wakker.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2024, 13:35   #25
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.809
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Dank.


In tijden dat er dringend naar geld gezocht moet worden vind ik dat partijen zich niet te veel moeten inlaten met symbolische verliesposten.
Maar dat is mijn mening.


Ik ben er ook geen fan van. Maar we zitten er al 200 jaar mee. En ja, dat mag gerust veranderen maar doe dat dan op momenten dat je niks anders te doen hebt. In tijden van voorspoed bv.
Als politieker nu uw tijd verdoen met gezaag over die 1,5 miljoen vind ik een even grote slag in het gezicht van de kiezer dan dat die 1,5 miljoen op zich al is.
Mensen liggen wel van wat anders wakker.

Als het aan mij zou liggen dan werd er ook dik gesneden, belastingen volledig hervormd de senaat en provincies afgeschaft, en de koning en zijn gevolg, ja die mocht op pensioen he.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2024, 13:57   #26
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Als het aan mij zou liggen dan werd er ook dik gesneden, belastingen volledig hervormd de senaat en provincies afgeschaft, en de koning en zijn gevolg, ja die mocht op pensioen he.
Van mij mag Phphphillippeke direct vrijgesteld worden en verder leven met het pensioen van een generaal van 't leger.
Liesbetje vrijgesteld, met een werkloosheidsvergoeding van vijf jaar de wedde van een universitair ambtenaar, zodat ze gelegenheid krijgt om nieuwe studies aan te vatten zodat ze kans heeft op een echte job daarna.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2024, 14:47   #27
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.809
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Van mij mag Phphphillippeke direct vrijgesteld worden en verder leven met het pensioen van een generaal van 't leger.
Liesbetje vrijgesteld, met een werkloosheidsvergoeding van vijf jaar de wedde van een universitair ambtenaar, zodat ze gelegenheid krijgt om nieuwe studies aan te vatten zodat ze kans heeft op een echte job daarna.
voilla niet meer als fair.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2024, 15:09   #28
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Dank.


In tijden dat er dringend naar geld gezocht moet worden vind ik dat partijen zich niet te veel moeten inlaten met symbolische verliesposten.
Maar dat is mijn mening.


Ik ben er ook geen fan van. Maar we zitten er al 200 jaar mee. En ja, dat mag gerust veranderen maar doe dat dan op momenten dat je niks anders te doen hebt. In tijden van voorspoed bv.
Als politieker nu uw tijd verdoen met gezaag over die 1,5 miljoen vind ik een even grote slag in het gezicht van de kiezer dan dat die 1,5 miljoen op zich al is.
Mensen liggen wel van wat anders wakker.
Als ik door P&L's ga laat ik alle kosten oplijsten en dan zijn er een aantal metrics. 1 daarvan is hoe noodzakelijk een bepaalde uitgave is. Van zodra een uitgave gecatalogeerd staat als irrelevant wordt hij meteen geschrapt en dan maakt het natuurlijk niet uit hoe groot die uitgave is. Hij is irrelevant en kan dus geschrapt worden zonder dat daar moeite voor gedaan moet worden. Het koningshuis is een schoolvoorbeeld van zo een uitgave.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 7 mei 2024 om 15:10.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2024, 16:33   #29
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.542
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
zoals het sponseren van VZW's allerhande, die ook enkel dienen ter entertainment van hun leden bvb.
Daar heeft de belastingsbetaler misschien nog iets aan.

Aan een privé-vlucht van de koning niet eh?
En aan partij-financiering ook niet eh?
Of't moet zijn dat hij in het personeelsbestand van die politieke partij zit natuurlijk...
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be