Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 mei 2024, 23:15   #21
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Van de tax shift van Van Tovertveldt (NVA) onder andere.
Bij de les blijven. Onder de regering Michel zakte de staatsschuld. Onder De Croo is hij geexplodeerd. Hoe graag je het ook zou willen, de cijfers zijn wat ze zijn en die vallen niet te ontkennen. De regering De Croo heeft een bom gelegd onder de welvaart van dit land. Ik ben trouwens niet de enige die dat zegt, zowat iedereen die iets van economie en staatsfinancien kent zegt exact hetzelfde.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2024, 23:22   #22
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Waar ik mij wel vragen over stel is al die burnouts en ‘depressies’.

Dat lijkt mij stilaan een luxeziekte.
Dat is een heel goed voorbeeld inderdaad.

naturlijk als je de kinders al opvoed om toch zeker niet te vallen op die rubbertegel, want zie dat ze zich pijn doen, ja, dan maakt ge een generatie watjes die niets meer kan.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2024, 07:31   #23
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.571
Standaard

Bart De Wever



Na de loze 1 mei-beloftes is het tijd om de realiteit te schetsen van onze begrotingssituatie en hoe we eruit kunnen geraken. De hoofdfilosofie: werken doen lonen in ruil voor een rechtvaardiger sociaal beleid.

Ik stelde vandaag samen met ??@SanderLoones?? ons herstelprogramma voor. pic.twitter.com/Dbzr8woWXC

2/05/2024, 16:07
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2024, 07:47   #24
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.768
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
  • Meer mensen aan het werk
  • Geen indexering van uitkeringen
  • Geen indexeringen van leeflonen
  • Minder opvang voor asielzoekers

Dat is een greep uit onze voorstellen (dat OVLD deels gekopieerd heeft), hoe we dat gaan doen, leest u voor een stuk hieronder. Veel van deze voorstellen zijn niet nieuw hé. Een debat hierover is mogelijk, hopelijk kan dit zonder het herhalen van de riedeltjes die hier al meermaals (bijna dagelijks zelfs) gepost werden.

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/oth...c2530340&ei=10

Om tegen 2029 opnieuw aan te knopen met de Europese begrotingsregels (tekort van maximaal 3 pct bbp) heeft de partij een budgettair plan uitgestippeld.
Extra belastingen zijn voor N-VA niet aan de orde, dus wil de partij stevig besparen. Tegen 2029 11,8 miljard euro in de sociale zekerheid en 3,7 miljard euro op de overheid zelf.
Die inspanningen moeten zorgen dat de kloof tussen werken en niet-werken groter wordt dan 500 euro.

Besparen op de sociale zekerheid
Hoe bespaar je op de sociale zekerheid? Onder meer door meer mensen aan het werk te zetten, langdurig zieken of ambtenaren die met medische pensioen zijn bijvoorbeeld.
Daarnaast wil N-VA de werkloosheidsuitkeringen beperken in de tijd en pleit de partij voor indexsprongen voor de uitkeringen en leeflonen. Concreet wil dat zeggen dat de uitkeringen en leeflonen bij een komende indexering niet zouden meestijgen.

Met ook een indexsprong op de allerhoogste pensioenen (boven de 3.500 euro) wil de partij ook de pensioenen betaalbaar houden. De perequatie (de koppeling van de ambtenarenpensioenen aan de ambtenarenlonen, red.) mag wat N-VA betreft dan weer op de schop en de pas voorgestelde pensioenbonus mag teruggeschroefd worden.

Wat de gezondheidszorg betreft, maakt de partij zich sterk dat ze niet zal snoeien, maar dat het groeipad "realistisch" moet zijn.

Ook bij nieuwe Belgen valt geld te rapen, vindt N-VA. De partij wil nieuwkomers pas na 5 jaar toegang geven tot een leefloon, dat is een minimuminkomen voor mensen die over onvoldoende bestaansmiddelen beschikken. Op dit moment heeft iedereen die legaal in ons land verblijft en te weinig bestaansmiddelen heeft recht op zo'n leefloon.

N-VA wil ook een deel van dat leefloon koppelen aan voorwaarden, een landstaal spreken bijvoorbeeld.

Op het vlak van migratie wil N-VA investeren in ontrading en terugkeer. De partij wil ook budget voorzien om de Belgische verplichtingen die zijn vastgelegd in het Europese migratiepact af te kopen. Op die manier kan de asielinstroom beperkt worden en de opvangcapaciteit afgebouwd worden.

"Dat valt te verantwoorden, want België heeft de afgelopen jaren al veel meer dan haar deel gedaan", luidt de verklaring.


Besparen op de overheid
Daarnaast wil de partij besparen op de overheid zelf, tegen 2029 gaat het om 3,7 miljard euro. Naast 'klassiekers' zoals de vermindering van het aantal parlementsleden en de afschaffing van de Senaat wil de partij ook het mes zetten in een reeks subsidies. Naast het veelbesproken krantencontract gaat het onder meer om het doorschuiven van ontwikkelingssamenwerking naar de deelstaten.

Van die deelstaten wordt ook een inspanning verwacht, meer bepaald een begrotingsevenwicht in elke regio in 2029.

Als het vet van de soep is, moeten we ervoor zorgen dat er opnieuw vet komt.
De N-VA is momenteel de enige partij die met realistische voorstellen komt om degelijk te besparen op de uitgaven.
Een begrotingsevenwicht bij de deelstaten?
De zieken moeten aan het werk?
De werklozen zonder inkomen?
De ambtenaren aanpakken na al die jaren.

Geen enkel van die dingen gaat gerealiseerd worden, maar het gaat jullie wel stemmen kosten.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2024, 08:06   #25
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.768
Standaard

Uiteindelijk is het allemaal blabla. De Walen en hun Nederlandstalige paladijnen zijn baas en daar gaat de N-VA niets aan veranderen.

Diegenen die denken dat Belgie nog te veranderen valt - met medewerking van de Walen dan nog, ze dwalen.

De zieken die moeten gaan werken, daar zullen de dokters eens goed mee lachen, om maar iets te zeggen.
Dreigen van de werkloosheid af te pakken, de Walen zullen daar eens goed mee lachen en in Vlaanderen zullen die zeker niet meer op de N-VA stemmen. Dan zwijgen we nog over de het leger aan ambtenaren dat men (zogezegd) gaat aanpakken - laat me niet lachen.

Een begrotingsevenwicht in de deelstaten - men bedoelt daarmee dat de Vlaming nog meer moet afdragen, want in de andere gewesten en hoofdstedelijke gewesten zullen ze ook daar eens smakelijk mee lachen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2024, 08:13   #26
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Dat is een heel goed voorbeeld inderdaad.

naturlijk als je de kinders al opvoed om toch zeker niet te vallen op die rubbertegel, want zie dat ze zich pijn doen, ja, dan maakt ge een generatie watjes die niets meer kan.
Ja want werken loont nog…
Dat ze eens zorgen dat een alleenstaande kassierster alle kosten kan dekken en nog overhoudt om te leven.
Dat mens kan geen huishuur van 1000 euro betalen.

Hoe is dat voor werkende mensen die moeten toezien hoe nieuwkomers betere rechten en onderdak krijgen? Terwijl ze moeten boksen zelf iets betaalbaar en leefbaar te vinden om te huren. Met overheden die u pluimen via de energiefactuur terwijl ze al uw rechten afpakken.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
Denk aan den IJzertoren!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2024, 08:16   #27
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.571
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Nu hebben we tenminste klaarheid. De ouderen, zieken en sociaal zwakkeren gaan moeten afdokken..

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240502_94661365



Met de vergrijzing die er aan de gang is, resulteert dat uiterard in een vermindering per persoon.

Uw mening?
Er bestaat reeds een draad over.

https://forum.politics.be/showthread.php?t=272032
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2024, 08:16   #28
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.571
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Weer schelden.
Verklaar u nader. Klopt het niet dat de ouderen en zieken gaan inboeten?
En waarom?
Dat klopt helemaal niet.
Lees het in de draad die ik gestart heb.

https://forum.politics.be/showthread.php?t=272032
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2024, 08:18   #29
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Van de tax shift van Van Tovertveldt (NVA) onder andere.


Ja, die heeft er een potje van gemaakt... En dat heeft dan nu nog de lef van vanuit zijn europese zitje nog wat te zitten orakelen...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2024, 08:19   #30
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.571
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik ga mij daar niet over uitspreken. Ik prijs mij gelukkig dat ik al duizenden en duizenden euro’s betaald heb voor gezondheidszorg en sociale zekerheid en er quasi niks voor teruggekregen heb (tot nu toe).

Dat men eerst eens begint met koterijen zoals salariswagens en dienstencheques af te schaffen.
De aap komt eindelijk uit de mouw. U bent jaloers op mensen die een extraatje krijgen omdat de lasten op lonen veel te hoog zijn.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2024, 08:20   #31
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.571
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Van de tax shift van Van Tovertveldt (NVA) onder andere.
Van Overtveldt heeft goede dingen in gang gezet.
Helaas kon hij z'n werk niet afmaken omdat Michel z'n persoonlijke loopbaan belangrijker vond.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2024, 08:24   #32
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.571
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ouderwetse conservatieve liberalen zijn belastingsfetishisten.

Belastingen dienen in een welzijnsstaat om te zorgen dat ‘iedereen’ een menswaardig bestaan heeft en passende gezondheidszorg heeft.

Je hebt dus de keuze tussen:

Ons model: je betaalt veel belastingen maar je bent zeker van een bijna gratis gezondheidszorg.

Het NVA/USA model: je betaalt weinig belasting, maar wel torenhoge verzekeringen en als je dat niet kan dan crepeer je maar.
Ik betaalde veel belastingen.
Ik ben nog steeds niet zeker van een betaalbare gezondheidszorg.
Niet omdat de staat te weinig middelen vrijmaakt, maar omdat de middelen niet efficiënt gebruikt worden.
De N-VA wil daar een groot deel van de besparing halen.
Middelen, waar de Vlamingen hard voor werken, moeten efficiënt gebruikt worden en gaan naar degenen die het nodig hebben.

We moeten bijvoorbeeld af van de hangmatcultuur die in het zuiden van het land heerst. Daar gaan ze liever vissen dan werken.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2024, 08:25   #33
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.564
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De aap komt eindelijk uit de mouw. U bent jaloers op mensen die een extraatje krijgen omdat de lasten op lonen veel te hoog zijn.
Het grote probleem daarbij is dat het selektief/oneerlijk is. Mensen die werken bij bedrijven zonder salariswagens zijn de pineut.
__________________
“Toen ze (Sihame El Khaouakibi) over haar werk vertelde, wist ik meteen: dit hebben we ook in Brussel nodig,” zei Jambon daarover.
https://www.bruzz.be/analyse/mist-ro...jft-2021-04-13
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2024, 08:26   #34
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Waar ik mij wel vragen over stel is al die burnouts en ‘depressies’.

Dat lijkt mij stilaan een luxeziekte.
https://www.riziv.fgov.be/nl/statist...an-uitkeringen


+46% langdurige burnouts en depresies in 5 jaar erbij. Dat lijkt dan wel heel sterk op een nieuwe route om mensen die vroeger op 'den dop' zouden gaan een andere uitweg te geven. Door het te medikaliseren valt de controle weg.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2024, 08:27   #35
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.768
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik betaalde veel belastingen.
Ik ben nog steeds niet zeker van een betaalbare gezondheidszorg.
Niet omdat de staat te weinig middelen vrijmaakt, maar omdat de middelen niet efficiënt gebruikt worden.
De N-VA wil daar een groot deel van de besparing halen.
Middelen, waar de Vlamingen hard voor werken, moeten efficiënt gebruikt worden en gaan naar degenen die het nodig hebben.

We moeten bijvoorbeeld af van de hangmatcultuur die in het zuiden van het land heerst. Daar gaan ze liever vissen dan werken.
We moeten niet af van die hangmatcultuur van het zuiden, we moeten af van het zuiden.

Belgie bestendigen zal niemand vooruit helpen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2024, 08:28   #36
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht


Ja, die heeft er een potje van gemaakt... En dat heeft dan nu nog de lef van vanuit zijn europese zitje nog wat te zitten orakelen...
Ik weet het, de lasten op arbeid gingen naar beneden, de begroting evolueerde in de goede richting en de staatsschuld ging naar beneden.

Allemaal zaken die voor Open VLD uit den boze zijn en dat werd dan ook netjes teruggedraaid door Alexander. De hoogste lasten op arbeid wereldwijd, zowat de slechtste begroting van de EU en een exploderende staatsschuld. DAT hebben we in de plaats gekregen van De Croo. Dat allemaal ter eer en glorie van zijn eigen carriere.







Een mooie balans voor de "liberalen".
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 3 mei 2024 om 08:32.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2024, 08:28   #37
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.571
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Waar ik mij wel vragen over stel is al die burnouts en ‘depressies’.

Dat lijkt mij stilaan een luxeziekte.
Is het ook.
Als we vergelijken met de ons omringende landen, dan zien we dat we hier de kroon spannen.

We kunnen misschien AI inzetten om deze mensen te onderzoeken, menselijke dokters zijn hier precies niet toe in staat.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2024, 08:28   #38
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.768
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het grote probleem daarbij is dat het selektief/oneerlijk is. Mensen die werken bij bedrijven zonder salariswagens zijn de pineut.
De wereld is oneerlijk, Belgie is daar het grootste voorbeeld van.

Tijd om te stoppen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2024, 08:29   #39
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Van Overtveldt heeft goede dingen in gang gezet.
Helaas kon hij z'n werk niet afmaken omdat Michel z'n persoonlijke loopbaan belangrijker vond.
Zijn tax shift was een ramp.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2024, 08:30   #40
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.768
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Is het ook.
Als we vergelijken met de ons omringende landen, dan zien we dat we hier de kroon spannen.

We kunnen misschien AI inzetten om deze mensen te onderzoeken, menselijke dokters zijn hier precies niet toe in staat.
Je beseft toch nog dat je het over een software programma hebt, dat enkel kan wat er in geprogrammeerd staat?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be