Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 januari 2024, 12:09   #21
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.748
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Er wordt zoveel bullshit geschreven over de woningmarkt. Het weerbericht is nog betrouwbaarder. Maar een ding weten we wel zeker: een door immigratie stijgend bevolkingsaantal heeft geen impact op de woningprijzen, ik herhaal, samen met alle kwaliteitskrantopinieschrijvers en experten, een door immigratie stijgend bevolkingsaantal heeft geen impact op de woningprijzen, elk jaar een provinciestad van 55.000 nieuwe Belgen erbij heeft geen invloed op de woningprijzen ...
Natuurlijk heeft dat wel een grote invloed op de woningprijzen.

Eigenlijk zijn er in België voldoende huizen om iedereen te huisvesten, alleen zijn er veel mensen die een tweede woning hebben.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2024, 13:37   #22
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.600
Standaard

foutje
__________________
It's just a ride.

Laatst gewijzigd door BigF : 26 januari 2024 om 13:38.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2024, 14:35   #23
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.748
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
foutje
Waar?
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2024, 15:18   #24
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.616
Standaard

Wie haalt het in zijn hoofd om die studie te doen op basis van brutojaarlonen. Dat slaat toch echt helemaal nergens op.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2024, 16:41   #25
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.748
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Wie haalt het in zijn hoofd om die studie te doen op basis van brutojaarlonen. Dat slaat toch echt helemaal nergens op.
Europese onderzoekers doen dat.
Op het nettoloon ware mss beter hé.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2024, 10:21   #26
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 19.166
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Natuurlijk heeft dat wel een grote invloed op de woningprijzen.

Eigenlijk zijn er in België voldoende huizen om iedereen te huisvesten, alleen zijn er veel mensen die een tweede woning hebben.
Twee verdiepingen boven mij wonen ze met drie generaties in een appartement. Onder mij zijn de sociale diensten gisteren drie van de vier kinderen van een alleenstaande moeder uit het driekamerappartement komen weghalen. Naast me woont een koppel met een kind in een eenkamerappartement. En ga zo maar door. We zakken in sneltempo af naar 19-eeuwse toestanden. En dat is enkel in mijn zeer zeer directe omgeving. Enkele verdiepingen verder heb ik er al geen zicht meer op maar de verhalen die ik hoor zijn nog schrijnender. Om nog maar te zwijgen over wat ik hoor over appartementen waar illegalen in en uit lopen. En het is hier niet eens een sociale woningenblok. Toen ik hier kwam wonen was er voor zover ik weet nergens die discrepantie aantal kamers/inwoners. Kan dat eigenlijk zelfs wettelijk ? Want er is toch een enorme wetgeving over het aantal m² voor dit, voor dat en voor 't geen in de woningbouw. En dan wandel ik honderd meter verder en daar staan halve straten sociale woningen jaren leeg. Blijkbaar hoeft de overheid aan zichzelf geen leegstandtaks te betalen ? FTW!

Misschien is er toch een alternatief voor mij om in Antwerpen niet meer op De Wever te hoeven stemmen (en niet op de sossen, communisten, groenen en het VB)
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

De islamieten zijn de kolonisatoren.

Laatst gewijzigd door Vlad : 27 januari 2024 om 10:29.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2024, 10:49   #27
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.759
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht

Nog eens:

Klikkerdeklik

Ha!! Da's al iets anders!!
België heeft inderdaad de 'meest betaalbare huizenmarkt in Europa'...
...in functie van het brutoloon.

Kleine nuance toch...
Jammer genoeg zit dat artikel voor mij achter een betaalmuur...

Ik geef niet op!!

Klikkerdeklik
Hele artikel, zonder betaalmuur, met de belangrijke nuance dat die prijzen bekeken worden tov het brutoloon en dat brutoloon ligt in België zowat hoger dan in eender welk ander Europees land.



Nu nog een studie die onze bruto-lonen vergelijkt met die van andere Europese landen maar ik ga hier vandaag niet alle werk doen eh.

Geen dank.
Uit de Standaard ook dit:

https://www.standaard.be/cnt/dmf20231005_96467437

Citaat:
Het rapport stelt wel dat huizen in België het afgelopen jaar minder betaalbaar werden tegenover het jaar ervoor, door een combinatie van hogere hypotheekrentes en een verdere stijging van de huizenprijzen in 2022. Dat we nu toch de eerste plaats bekleden op de betaalbaarheidsindex, is dus relatief: de verslechtering van de betaalbaarheid was in België minder erg dan in de buurlanden.

Waar we wel slechter scoren, is de uitstaande hypotheekschuld in procent van het jaarlijks bruto-inkomen. Met 100,3 procent staan we hier op plaats vier. Nederland scoort hier het slechtst met een hypotheekschuld die 178 procent van het inkomen bedraagt. In Hongarije is dat maar 16,3 procent. Landen waar het huizenbezit traditioneel hoog ligt – zoals België – hebben een hogere hypotheekschuld dan landen waar vooral gehuurd wordt.
__________________
Op de vraag hoe Rousseau bij zijn café terechtkwam, reageert Misja ontwijkend. … Maar laat ons zeggen dat we een bruin café zijn en geen zwart.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240606_96305829
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2024, 15:31   #28
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.748
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Twee verdiepingen boven mij wonen ze met drie generaties in een appartement. Onder mij zijn de sociale diensten gisteren drie van de vier kinderen van een alleenstaande moeder uit het driekamerappartement komen weghalen. Naast me woont een koppel met een kind in een eenkamerappartement. En ga zo maar door. We zakken in sneltempo af naar 19-eeuwse toestanden. En dat is enkel in mijn zeer zeer directe omgeving. Enkele verdiepingen verder heb ik er al geen zicht meer op maar de verhalen die ik hoor zijn nog schrijnender. Om nog maar te zwijgen over wat ik hoor over appartementen waar illegalen in en uit lopen. En het is hier niet eens een sociale woningenblok. Toen ik hier kwam wonen was er voor zover ik weet nergens die discrepantie aantal kamers/inwoners. Kan dat eigenlijk zelfs wettelijk ? Want er is toch een enorme wetgeving over het aantal m² voor dit, voor dat en voor 't geen in de woningbouw. En dan wandel ik honderd meter verder en daar staan halve straten sociale woningen jaren leeg. Blijkbaar hoeft de overheid aan zichzelf geen leegstandtaks te betalen ? FTW!

Misschien is er toch een alternatief voor mij om in Antwerpen niet meer op De Wever te hoeven stemmen (en niet op de sossen, communisten, groenen en het VB)
Alsof De Wever iets te zeggen heeft over de sociale woningen.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2024, 06:49   #29
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 19.166
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Alsof De Wever iets te zeggen heeft over de sociale woningen.
Inderdaad. De Wever lijkt niets in de pap te brokken te hebben als burgemeester van zijn stad. Al zijn woorden klinken hol wanneer je ze met de werkelijkheid vergelijkt.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

De islamieten zijn de kolonisatoren.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2024, 10:44   #30
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.911
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Inderdaad. De Wever lijkt niets in de pap te brokken te hebben als burgemeester van zijn stad. Al zijn woorden klinken hol wanneer je ze met de werkelijkheid vergelijkt.
Als hij over zijn programma spreekt, dan herken je daar het programma van de N-VA niet eens in.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2024, 11:10   #31
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De onderzoekers hebben gewoon gekeken hoeveel bruto jaarlonen men nodig heeft om een woning te verwerven.
In Vlaanderen zijn dat 4.3 jaarlonen, in Nederland zijn dat er meer dan 7.
Waarmee de geloofwaardigheid van die hele studie naar de vuilbak dient te verhuizen.
Wat een onzin.
De meeste Vlamingen houden van hun 'bruto' loon op het einde van de maand niks meer over.
Ze zouden beter uitrekenen hoeveel overschot op jaarlonen men nodig heeft om een woning te verwerven.
En dan nog specifiek van arbeiders en jonge gezinnen.
Wordt een heel ander liedje....

Ik ga toch eens een draad opstarten: 'ondertussen in Frankrijk'
Een zou een schitterend voorbeeld zijn hoe realiteit en 'cijfers' zich tot elkaar verhouden.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 28 januari 2024 om 11:14.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2024, 11:23   #32
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.748
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Inderdaad. De Wever lijkt niets in de pap te brokken te hebben als burgemeester van zijn stad. Al zijn woorden klinken hol wanneer je ze met de werkelijkheid vergelijkt.
De Wever heeft z'n stad goed in handen, er klinkt niets hol, maar een sociale woonmaatschappij handelt wel autonoom.

Dat hij de stad goed in handen heeft bewijst hij door de enorme schuldafbouw die hij op 11 jaar realiseerde.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2024, 11:24   #33
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.748
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Als hij over zijn programma spreekt, dan herken je daar het programma van de N-VA niet eens in.
Is dat zo?
Waarschijnlijk ken je het N-VA programma niet eens, hetgeen me verwondert omdat je ooit werkte voor de N-VA.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2024, 11:25   #34
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.748
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Waarmee de geloofwaardigheid van die hele studie naar de vuilbak dient te verhuizen.
Wat een onzin.
De meeste Vlamingen houden van hun 'bruto' loon op het einde van de maand niks meer over.
Ze zouden beter uitrekenen hoeveel overschot op jaarlonen men nodig heeft om een woning te verwerven.
En dan nog specifiek van arbeiders en jonge gezinnen.
Wordt een heel ander liedje....

Ik ga toch eens een draad opstarten: 'ondertussen in Frankrijk'
Een zou een schitterend voorbeeld zijn hoe realiteit en 'cijfers' zich tot elkaar verhouden.
Doe dat, niemand houdt u tegen.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2024, 11:27   #35
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.748
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Waarmee de geloofwaardigheid van die hele studie naar de vuilbak dient te verhuizen.
Wat een onzin.
De meeste Vlamingen houden van hun 'bruto' loon op het einde van de maand niks meer over.
Ze zouden beter uitrekenen hoeveel overschot op jaarlonen men nodig heeft om een woning te verwerven.
En dan nog specifiek van arbeiders en jonge gezinnen.
Wordt een heel ander liedje....

Ik ga toch eens een draad opstarten: 'ondertussen in Frankrijk'
Een zou een schitterend voorbeeld zijn hoe realiteit en 'cijfers' zich tot elkaar verhouden.
Daarom is een stem voor de N-VA zo belangrijk.
We hadden in de legislatuur 2014 - 2018 belangrijke hervormingen doorgevoerd, de schulden daalden net zoals de tekorten. Jammer genoeg heeft VIVALDI intussen alles teniet gedaan door met geld te smijten.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2024, 18:52   #36
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Doe dat, niemand houdt u tegen.
Dat is zo. Alleen moet er met een neutrale blik worden gekeken.
Ben niet zeker of ik daar vandaag ... morgen ... of ooit toe in staat ben.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2024, 10:25   #37
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.600
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Waar?
In de reactie waarvan ik de inhoud wijzigde naar "foutje" natuurlijk.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2024, 11:02   #38
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.695
Standaard

De woningprijzen zijn vooral laag op het platteland. Maar wie wil daar nog wonen?

Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2024, 11:03   #39
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
De woningprijzen zijn vooral laag op het platteland. Maar wie wil daar nog wonen?

Alle mensen die niet in een stad willen wonen?
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2024, 11:06   #40
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Daarom is een stem voor de N-VA zo belangrijk.
We hadden in de legislatuur 2014 - 2018 belangrijke hervormingen doorgevoerd, de schulden daalden net zoals de tekorten. Jammer genoeg heeft VIVALDI intussen alles teniet gedaan door met geld te smijten.

Zolang de mensen maar niet voor extreem rechts en partijen stemmen die al tientallen jaren het laken naar hun achterban
trekken ten koste van de lage lonen.

Wie blijft er over?
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 29 januari 2024 om 11:07.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be