Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

 
 
Discussietools
Oud 30 juni 2014, 19:31   #21
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het begrip hardwerkende Vlaming daarentegen bestaat al lang voor Somers of De Wever geboren waren.
Bron ?
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 30 juni 2014, 19:33   #22
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Vlamingen zullen gezellig zijn, of niet zijn.
Laat het aan de Vlamingen zelf toekomen of ze al dan niet gezellig dienen te zijn. Hoe minder Vlamingen zich een voorbeeld aanmeten van hun politieke leiders hoe meer kansen tot volksverheffing.
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 30 juni 2014, 19:42   #23
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.482
Standaard

Ik heb er geen problemen mee dat Dewever dit spelletje kaart speelde.
Het gaat om het symbool, hij toont ermee aan dat in België het kiessysteem van de democratie een spelletje blufpoker maakt.
Ik vraag mij wel af waar je dat kaartspel kan kopen.
Ik zou ook wel eens een spelletje kunnen kaarten en mij ondertussen afreageren op Vandelanotte en anderen, en vraag mij echt af wie de schoppenboer is ('piekezot') in dit kaartspel.

BTW : ik heb de debatten op RTL-TVi en RTBf voor één keer nog eens gevolgd, hoewel de aversie tegenover die Franstalige haatzaaiende politici, zoals een Delperé groot is.
Wat mij onder andere opvalt is hoe kritiekloos de journalisten zijn tov. ons politiek systeem.
Zo zei een presentatrice dat het toch nog niet zo erg is, we zijn precies nog maar kort na de verkiezingen.
Tja, als men na een maand palaveren nog nergens staat, en men vindt dan dat het allemaal goed meevalt, waarmee zijn we dan bezig ?
In Groot-Brittannië hebben ze meestal binnen de paar uur een nieuwe regering, soms duurt het een paar dagen, in het geval van een coalitie kan het wat langer duren, maar het maandenlange zwarte pieten, dat vind je alleen maar hier, en daar is men blijkbaar aan gewoon geraakt.
Men denkt dat het zo hoort, omdat het altijd zo geweest is hier.

Triestig onland.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline  
Oud 30 juni 2014, 19:44   #24
Jakko
Minister-President
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Berichten: 5.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Blufpoker?
Doorgestoken kaart.
Jakko is offline  
Oud 30 juni 2014, 19:55   #25
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ik heb er geen problemen mee dat Dewever dit spelletje kaart speelde.
Het gaat om het symbool, hij toont ermee aan dat in België het kiessysteem van de democratie een spelletje blufpoker maakt.
Ik vraag mij wel af waar je dat kaartspel kan kopen.
Ik zou ook wel eens een spelletje kunnen kaarten en mij ondertussen afreageren op Vandelanotte en anderen, en vraag mij echt af wie de schoppenboer is ('piekezot') in dit kaartspel.

BTW : ik heb de debatten op RTL-TVi en RTBf voor één keer nog eens gevolgd, hoewel de aversie tegenover die Franstalige haatzaaiende politici, zoals een Delperé groot is.
Wat mij onder andere opvalt is hoe kritiekloos de journalisten zijn tov. ons politiek systeem.
Zo zei een presentatrice dat het toch nog niet zo erg is, we zijn precies nog maar kort na de verkiezingen.
Tja, als men na een maand palaveren nog nergens staat, en men vindt dan dat het allemaal goed meevalt, waarmee zijn we dan bezig ?
In Groot-Brittannië hebben ze meestal binnen de paar uur een nieuwe regering, soms duurt het een paar dagen, in het geval van een coalitie kan het wat langer duren, maar het maandenlange zwarte pieten, dat vind je alleen maar hier, en daar is men blijkbaar aan gewoon geraakt.
Men denkt dat het zo hoort, omdat het altijd zo geweest is hier.

Triestig onland.
Ik begrijp jouw discours niet. Enerzijds verwijt je RTL & RTBF een gebrek aan kritiek op ons politiek systeem en anderzijds heb je er geen problemen mee dat 's lands grootse fractie een spelletje kaarten zit te spelen in het parlement.
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 30 juni 2014, 20:01   #26
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.938
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Na afspraak in de achterkamertjes werd door een ad-hoc anti-N-VA coalitie Dewael tot tijdelijke kamervoorzitter verkozen.

Vermits de N-VA dit wel kon zien aankomen, kan men beter zijn tijd verdoen met een spelletje dan met een lamenterij.
Amen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 30 juni 2014, 20:06   #27
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik begrijp jouw discours niet. Enerzijds verwijt je RTL & RTBF een gebrek aan kritiek op ons politiek systeem en anderzijds heb je er geen problemen mee dat 's lands grootse fractie een spelletje kaarten zit te spelen in het parlement.
Dat is omdat jij vaneigenst niet begrijpt dat ze eigenlijk geen spelletje kaarten aan het spelen waren.

Geen woorden kunnen zo striemend zijn, dan de boodschap die daar gegeven werd; en geen woorden zouden zo'n weerklank gevonden hebben, dan dat toneeltje.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 30 juni 2014, 20:11   #28
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.938
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Geen woorden kunnen zo striemend zijn, dan de boodschap die daar gegeven werd
Inderdaad.
Ze kenden immers van tevoren de afloop.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 30 juni 2014, 20:13   #29
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is omdat jij vaneigenst niet begrijpt dat ze eigenlijk geen spelletje kaarten aan het spelen waren.

Geen woorden kunnen zo striemend zijn, dan de boodschap die daar gegeven werd; en geen woorden zouden zo'n weerklank gevonden hebben, dan dat toneeltje.
Welke boodschap ?
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 30 juni 2014, 20:14   #30
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Inderdaad.
Ze kenden immers van tevoren de afloop.
Denk jij dat N-VA als 's lands grootste fractie genoegen zal nemen met oppositie ?
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 30 juni 2014, 20:28   #31
Cyrano
Minister
 
Cyrano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2006
Locatie: 3680
Berichten: 3.050
Standaard

Niets is wat het lijkt.

De kandidatuur van Bracke werd niet gedaan om het kamervoorzitterschap te verwerven. De N-VA wist vooraf dat hen dit niet zou gegund worden. Oh , quel horreur ! Door toch door te zetten werd bij de PS een pad in de korf gezet. Het kostte Flahaut zijn troon. Moest de N-VA niet gereageerd hebben dan zouden Groen en OVLD-MER geen kandidaat voor gedragen hebben en Flahaut zat nog op zijn plaats.

Operatie "Hoe-trek-ik-Flahaut-en-de-PS een- kl..-af ?" Geslaagd. De N-VA parlementairen toonden met hun kaartspel dat dit een postjes-spel was en dat het geen zin had voor Calvo om te negocieren. De OVLD-MER en Groen trapten er vierkant in.
Bracke werd zelfs niet als N-VA vice-voorzitter voorgesteld.
__________________
" Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort." W. Elsschot
W. Vl. Boerenwijsheid : De boeren slaan hun brave en dwaze honden dood.
Cyrano is offline  
Oud 30 juni 2014, 20:42   #32
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...De-Wever.dhtml

Ook het feit dat ze met Belgische kaarten spelen is verdekte een verwijzing.
Inderdaad een spel kaarten met fotos van parlementsleden..
Op vrt werd er op een moment even ingezoomd op de kaarten van De Wever.
Ik meen Andre Flahaut herkend te hebben als schoppen heer of schoppen boer.
Wapper is offline  
Oud 30 juni 2014, 20:44   #33
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Denk jij dat N-VA als 's lands grootste fractie genoegen zal nemen met oppositie ?
Ze zullen er moeten aan gewoon worden he.
patrickve is offline  
Oud 30 juni 2014, 20:45   #34
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.938
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Niets is wat het lijkt.

De kandidatuur van Bracke werd niet gedaan om het kamervoorzitterschap te verwerven. De N-VA wist vooraf dat hen dit niet zou gegund worden. Oh , quel horreur ! Door toch door te zetten werd bij de PS een pad in de korf gezet. Het kostte Flahaut zijn troon. Moest de N-VA niet gereageerd hebben dan zouden Groen en OVLD-MER geen kandidaat voor gedragen hebben en Flahaut zat nog op zijn plaats.

Operatie "Hoe-trek-ik-Flahaut-en-de-PS een- kl..-af ?" Geslaagd. De N-VA parlementairen toonden met hun kaartspel dat dit een postjes-spel was en dat het geen zin had voor Calvo om te negocieren. De OVLD-MER en Groen trapten er vierkant in.
Bracke werd zelfs niet als N-VA vice-voorzitter voorgesteld.
Niet alleen de blauwen trapten er vierkant is. Ook ViveLaBelgique heeft niet door wat er met dit nooit eerder vertoonde spelletje in het parlement bewezen werd.

In plaats van te juichen omdat blauwe haatsmoel Dewael het postje van "eerste Belg" krijgt toebedeeld zet hij ten allen kante de belangrijkste gebeurtenis in België in de kijker.

Hopelijk gaat het veelzeggende kaartspelletje in het Belgische parlement de wereld rond. Het moet niet altijd een lallende PS-minister van pensioenen zijn omringd door een schare vrouwelijk schoon, nietwaar?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 30 juni 2014, 20:45   #35
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Niets is wat het lijkt.

De kandidatuur van Bracke werd niet gedaan om het kamervoorzitterschap te verwerven. De N-VA wist vooraf dat hen dit niet zou gegund worden. Oh , quel horreur ! Door toch door te zetten werd bij de PS een pad in de korf gezet. Het kostte Flahaut zijn troon. Moest de N-VA niet gereageerd hebben dan zouden Groen en OVLD-MER geen kandidaat voor gedragen hebben en Flahaut zat nog op zijn plaats.

Operatie "Hoe-trek-ik-Flahaut-en-de-PS een- kl..-af ?" Geslaagd. De N-VA parlementairen toonden met hun kaartspel dat dit een postjes-spel was en dat het geen zin had voor Calvo om te negocieren. De OVLD-MER en Groen trapten er vierkant in.
Bracke werd zelfs niet als N-VA vice-voorzitter voorgesteld.
Brilliant
patrickve is offline  
Oud 30 juni 2014, 20:51   #36
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.938
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Inderdaad een spel kaarten met fotos van parlementsleden..
Op vrt werd er op een moment even ingezoomd op de kaarten van De Wever.
Ik meen Andre Flahaut herkend te hebben als schoppen heer of schoppen boer.


Flahaut, de geschopte hereboer.

La Belgique is in alle geval weer voor even gered. Met een man wiens lichaamstaal niets aan de verbeelding overlaat.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 30 juni 2014, 20:51   #37
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Ik meen Andre Flahaut herkend te hebben als schoppen heer of schoppen boer.
Het is inderdaad Flahaut, maar wel als koekenzot, heel toepasselijk.

<http://www.standaard.be/cnt/dmf20140630_01161960>
Zoom om 00:15

Laatst gewijzigd door Wapper : 30 juni 2014 om 20:52.
Wapper is offline  
Oud 30 juni 2014, 20:57   #38
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Ik ben geen fan van de N-VA, maar dit is schitterend.

Uitstekend getrol.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline  
Oud 30 juni 2014, 20:57   #39
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.938
Standaard

Citaat:
Bart De Wever en enkele van zijn collega's bij de N-VA hebben vanmiddag een duidelijk voorbereide stunt uitgehaald in de Kamer. Tijdens de schorsing van de zitting tussen de eerste en de tweede stemronde begon het viertal N-VA'ers een potje te kaarten. Opmerkelijk: de kaarten waren langs de achterkant ingekleurd met de Belgische driekleur. Op de voorkant stonden politici.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20140630_01161960


__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 30 juni 2014, 21:01   #40
Cyrano
Minister
 
Cyrano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2006
Locatie: 3680
Berichten: 3.050
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Foto 2 : De Wever slaat een slag.
__________________
" Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort." W. Elsschot
W. Vl. Boerenwijsheid : De boeren slaan hun brave en dwaze honden dood.
Cyrano is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be