Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 december 2006, 13:30   #21
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Halle Vilvoorde is Vlaams grondgebied.
Wij vragen niet dat de Walen iets zouden afgeven!
Brussel duidelijk niet, en dus is het onjuist te beweren dat het een louter vlaamse aangelegenheid is.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 13:31   #22
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Brussel duidelijk niet, en dus is het onjuist te beweren dat het een louter vlaamse aangelegenheid is.
ongeveer even absurd als mee te gaan in de logica dat Vlaanderen zou moeten 'betalen' om een door de rechterlijke macht geeiste toepassing van de grondwet te realiseren.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 13:35   #23
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Dat heeft niks te maken met naïviteit of goedgelovigheid.
BDW maakt een reële kans om iets te krijgen, misschien niet veel maar toch iets.
Dat alleen maakt van hem een grotere vlaming dan al de roepers die alles ineeens willen, maar door hun houding zichzelf buiten spel zetten en dus niets zullen krijgen.
Het heeft dus alles met strategie en geleidelijkheid te zien, en met vastellingen en inschattingen.

En voor alle duidelijkheid, ik ben geen nva-er
nee nee, dat was ook niet mijn bedoeling, die vaststelling was ook striemender naar mijn eigen (verloren) idealisme bedoeld dan naar jou persoon hoor ...

echter die geleidelijkheid ... die heeft Vlaanderen al meer gekost dan ze heeft opgebracht ... i.e. nu heeft Vlaanderen gedeeltelijk autonomie idd ... en vroeger had Vlaanderen een meerderheid in Belgie.

in een land zonder federale loyauteit is federalisme én confederalisme! een utopie, een koloniserende schaamlap.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 13:46   #24
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
u lijkt mij nogal egocentrisch ingesteld ... ik lig meer wakker van de sociaal zwakkeren, de gehandicapten, de patiënten in de psychiatrie (zowel Waalse als Vlaamse) die momenteel niet krijgen waar ze recht op hebben vanwege de Belgische koehandel en het ondemocratisch en inert karakter van België, omwille van België ...
Ik zeg maar wat ik zelf ondervonden heb, maar om even op uw bekommernissen in te gaan.

Sociaal zwakkeren zijn er volgens mij evenveel als vroeger. Moesten de normen op het niveau van mijn jeugd gebleven zijn, dan waren er nu veel minder. Mittemin moet u toch eens naar de evolutie van uitkeringen en ondersteuning kijken, die zijn wel degelijk sneller geëvolueerd dan de levensduurte. Men kan nu sociaal zwakkeren zien op TV wiens GSM constant gaat, en de ene sigaret met de andere aansteken.

Gehandicapten bleven toen thuis of gingen naar een "gesticht" ga daar ook maar eens zien naar de accomodatie, de uitrusting, de manier van aanpak tegen vroeger, de budgetten voor assistentie, aanpassingen woningen, ....

Patienten in de psychiatrie, lagen in mijn jeugd op grote zalen, en werden vastgebonden als ze te veel last gaven. Ga nu maar eens zien.

Allemaal nog te weinig, ik weet het, maar ik weet ook door vrijwilligerswerk, dat het niet die sukkelaars zelf zijn, die hun lot willen verbeteren op kosten van hun anderstalige landgenoten, in tegendeel, solidariteit is daar zeer groot.

Bovendien weet ik het transfertgeld, want daar gaat het over waarschijnlijk, al minstens 20 keer uitgegeven, en die boodschap is dus totaal ongeloofwaardig. De ene zet er x aantal sociale woningen mee, de andere zal de wachtlijsten wegwerken, de belastingen verlagen, het openbaar vervoer verbeteren, de sociale uitkeringen en pensioenen verhogen, .... en ontelbaren meer. Wat mij betreft hebben de nationalisten hunne vis hier meer dan verdronken, door bij ieder dossier de transferts in te roepen als wondermiddel om problemen in vlaanderen op te lossen.
En dan is er niemand die piept over de kosten van vlaamse onafhankelijkheid, en hoeveel transfertgeld hier zal aan besteed moeten worden.

Eerst een duidelijke kosten/baten analyse, en met juiste en door ieder aanvaarde cijfers werken, en dan besluiten. Nu lijkt het eerder een religie dan een politiek onderbouwde eis.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 13:55   #25
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ongeveer even absurd als mee te gaan in de logica dat Vlaanderen zou moeten 'betalen' om een door de rechterlijke macht geeiste toepassing van de grondwet te realiseren.
Toepassing van de grondwet is niet hetzelfde als een splising opleggen, splitsing is één van de mogelijkheden, niet de enige.

Ik heb nergens gezegd dat ik voorstander ben van betaling, maar ik weet ook dat het nu éénmaal zo gaat in de wereld.

Als je iets wil van een ander, en je kunt het niet gerechtelijk afdwingen, dan kun je het proberen kopen, of te ruilen, of je kunt ook stoppen met het te willen, of wachten tot de andere iets NIEUW van jou nodig heeft.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 13:59   #26
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Dat heeft niks te maken met naïviteit of goedgelovigheid.
BDW maakt een reële kans om iets te krijgen, misschien niet veel maar toch iets.
Dat alleen maakt van hem een grotere vlaming dan al de roepers die alles ineeens willen, maar door hun houding zichzelf buiten spel zetten en dus niets zullen krijgen.
Het heeft dus alles met strategie en geleidelijkheid te zien, en met vastellingen en inschattingen.
En voor alle duidelijkheid, ik ben geen nva-er
durft een regimepartij als CD&V ingaan tegen de wensen van de PS en van het Hof ?
Het zou de eerste keer zijn.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 14:09   #27
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Ik stel enkel vast dat het de CD&V nog steeds vrij staat om de N-VA te dumpen vlak na de federale verkiezingen. Dan kunnen ze spanningen met hun belgicistische ACW vleugel missen.

Mijn stem zal alvast niet naar de N-VA gaan, maar ik zal wel deemoedig toegeven dat ik fout was en De Wever juist als mocht blijken dat er daadwerkelijk een degelijke staatshervorming komt.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 14:20   #28
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
durft een regimepartij als CD&V ingaan tegen de wensen van de PS en van het Hof ?
Het zou de eerste keer zijn.
Of de PS iets te wensen heeft, hangt af van de uitslag van de verkiezingen en de onderhandelingen. Er zijn in het verleden al rooms-blauwe kabinetten geweest, dus onmogelijk is dat niet. Als men in wallonie geen meerderheid kan vinden zonder de PS, dan zal de PS wegen op de onderhandelingen. Zo is het nu éénmaal.

Wat het koningshuis betreft, zijn er een heel deel nationalisten die zich ronduit LOMP en ONBESCHOFT gedragen, door het verstoren van plechtigheden, en zelfs betalende uitvoeringen. Hun vrije menig is daar absoluut ver te zoeken. Als je het koningshuis niet moet, blijf daar dan weg, of maak op een andere manier uw ongenoegen duidelijk, en heb respect voor de mening van anderen, en laat hen hun feest.
Buiten dit boertig gebrul heb ik onthouden, dat Leterme (en misschien is hij wel de enige) die kalm en zonder schreeuwen gezegd heeft dat hij in vlaanderen geen koning nodig heeft.

Ook daar, waarom daar zoveel energie aan verpillen, laat die koning zijn rol op federaal niveau, hij kost maar zoveel als een president, en heeft een levenslange job, en moet zijn schaapjes niet op het droge hebben op een paar jaar, zoals een president.

Hij is niet democratisch verkozen, dat klopt, val ik daarover, eigenlijk niet, bij presidentsverkiezingen zou ik ook maar op één kandidaat per partij/kartel kunnen stemmen, wat al evenmin echt democratisch is, temeer daar zelfs de leden niet altijd hun kopman rechtstreks kunnen kiezen.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 14:40   #29
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik stel enkel vast dat het de CD&V nog steeds vrij staat om de N-VA te dumpen vlak na de federale verkiezingen. Dan kunnen ze spanningen met hun belgicistische ACW vleugel missen.

Mijn stem zal alvast niet naar de N-VA gaan, maar ik zal wel deemoedig toegeven dat ik fout was en De Wever juist als mocht blijken dat er daadwerkelijk een degelijke staatshervorming komt.
Kent u dan de exacte inhoud van het vrijdagakkoord ?
Uiteraard kan er na de verkiezingen nog wat mis gaan, maar als ACW nu sinds de vlaamse verkiezingen het kartel respecteerd, en nva niet gedump heeft na vlaamse, provinciale en gemeenteverkiezingen, waarom dan nu ineens wel ?

Wat veel realistischer is, is dat NVa zich communotair laat opjagen in de komende campagne, een beloftes doet die verder gaan dan het akkoord.

Of dat bij de onderhandelingen zoals steeds compromissen moeten afgesloten worden, en dat het akkoord niet volledig tot in de puntjes kan uitgevoerd worden, en cd&v toch in een regering wil stappen, en nva het volledige akkoord eist.
Dat CD&V gewoon alles zou opblazen, en NVA dumpen nog voor de onderhandelingen lijkt mij weinig waarschijnlijk.

Als u ooit uw verontschuldigingen wil aanbieden, moet je wel vooraf zeggen wat er minimum moet zitten in de hervormingen. Asl je hoopt op een realisatie van het VB-programma, dan zul je je nooit hoeven te verontschuldigen.

Bovendien wat zit er in een term ? splitsen van is absoluut niet moeilijk, zolang inkomsten en uitgaven niet gesplitst worden, en ik denk dat de moeilijkheden daar zullen beginnen.

Als hierdoor een pad--stelling ontstaat, zal CD&v waarschijnlijk voor staatsmanschap kiezen, en het land niet laten afgleiden in een uitzichtloze crisis.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 14:43   #30
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Of de PS iets te wensen heeft, hangt af van de uitslag van de verkiezingen en de onderhandelingen. Er zijn in het verleden al rooms-blauwe kabinetten geweest, dus onmogelijk is dat niet. Als men in wallonie geen meerderheid kan vinden zonder de PS, dan zal de PS wegen op de onderhandelingen. Zo is het nu éénmaal.

Wat het koningshuis betreft, zijn er een heel deel nationalisten die zich ronduit LOMP en ONBESCHOFT gedragen, door het verstoren van plechtigheden, en zelfs betalende uitvoeringen. Hun vrije menig is daar absoluut ver te zoeken. Als je het koningshuis niet moet, blijf daar dan weg, of maak op een andere manier uw ongenoegen duidelijk, en heb respect voor de mening van anderen, en laat hen hun feest.
Buiten dit boertig gebrul heb ik onthouden, dat Leterme (en misschien is hij wel de enige) die kalm en zonder schreeuwen gezegd heeft dat hij in vlaanderen geen koning nodig heeft.

Ook daar, waarom daar zoveel energie aan verpillen, laat die koning zijn rol op federaal niveau, hij kost maar zoveel als een president, en heeft een levenslange job, en moet zijn schaapjes niet op het droge hebben op een paar jaar, zoals een president.

Hij is niet democratisch verkozen, dat klopt, val ik daarover, eigenlijk niet, bij presidentsverkiezingen zou ik ook maar op één kandidaat per partij/kartel kunnen stemmen, wat al evenmin echt democratisch is, temeer daar zelfs de leden niet altijd hun kopman rechtstreks kunnen kiezen.
de laatste keer dat ik checkte, maar dat kan intussen veranderd zijn, was er in het N-VA partijprogramma geen ruimte voor een overblijvend federaal niveau ... maar idd wat zijn die woorden van de N-VA nog waard als telkens het erop aankomt voor een paar jobs gekozen wordt ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 14:47   #31
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Kent u dan de exacte inhoud van het vrijdagakkoord ?
Uiteraard kan er na de verkiezingen nog wat mis gaan, maar als ACW nu sinds de vlaamse verkiezingen het kartel respecteerd, en nva niet gedump heeft na vlaamse, provinciale en gemeenteverkiezingen, waarom dan nu ineens wel ?
Omdat er nu federale regeringsonderhandelingen aankomen, tiens. ... en bij de weg, voor uw info, Cortebeeck heeft nog niet nagelaten meermaals duidelijk te stellen (Le Soir) dat er GEEN significante communautaire ronde komt ... en werd (dat was half september) NIET tegengesproken door N-VA
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht

Wat veel realistischer is, is dat NVa zich communotair laat opjagen in de komende campagne, een beloftes doet die verder gaan dan het akkoord.

Of dat bij de onderhandelingen zoals steeds compromissen moeten afgesloten worden, en dat het akkoord niet volledig tot in de puntjes kan uitgevoerd worden, en cd&v toch in een regering wil stappen, en nva het volledige akkoord eist.
Dat CD&V gewoon alles zou opblazen, en NVA dumpen nog voor de onderhandelingen lijkt mij weinig waarschijnlijk.

Als u ooit uw verontschuldigingen wil aanbieden, moet je wel vooraf zeggen wat er minimum moet zitten in de hervormingen. Asl je hoopt op een realisatie van het VB-programma, dan zul je je nooit hoeven te verontschuldigen.

Bovendien wat zit er in een term ? splitsen van is absoluut niet moeilijk, zolang inkomsten en uitgaven niet gesplitst worden, en ik denk dat de moeilijkheden daar zullen beginnen.

Als hierdoor een pad--stelling ontstaat, zal CD&v waarschijnlijk voor staatsmanschap kiezen, en het land niet laten afgleiden in een uitzichtloze crisis.
BdW kan zijn geloofwaardigheid nog slecht met één ding redden, en dat is dat akkoord (i.e. het communautaire eisenpakket erin) bekendmaken.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 14:48   #32
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
1) Of de PS iets te wensen heeft, hangt af van de uitslag van de verkiezingen en de onderhandelingen. Er zijn in het verleden al rooms-blauwe kabinetten geweest, dus onmogelijk is dat niet. Als men in wallonie geen meerderheid kan vinden zonder de PS, dan zal de PS wegen op de onderhandelingen. Zo is het nu éénmaal.

2) Wat het koningshuis betreft,
Hij is niet democratisch verkozen, dat klopt, val ik daarover, eigenlijk niet, .
1) De corrupte Ps werd in de verkiezingen niet afgestraft. Ze blijft incontournable. Zo is het nu eenmaal
Zeer juist. Daarom boedelscheiding.
2) Heel het hof is een anti-Vlaams bolwerk. Ondemocratisch, daar val ik wèl over. Afschaffen die middeleeuwse troep.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 14:52   #33
100% VLAMING
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Berichten: 799
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
de laatste keer dat ik checkte, maar dat kan intussen veranderd zijn, was er in het N-VA partijprogramma geen ruimte voor een overblijvend federaal niveau ... maar idd wat zijn die woorden van de N-VA nog waard als telkens het erop aankomt voor een paar jobs gekozen wordt ...
De N-VA blijft voor een onafhankelijk Vlaanderen. Maar hoe je dat wil realiseren is een vorm van interpretatie.

Je moet realistisch blijven, in Vlaanderen zal er nooit een revolutie komen tegen het Belgische gezag. Het enige wat je kan doen is op een democratische wijze Vlaanderen meer bevoegdheden geven, en zo de mensen laten zien dat Vlaanderen beter werkt dan België.

Evolutie of revolutie, dat is de keuze. N-VA heeft voor evolutie gekozen, door stilletjes de poten onder de Belgische stoel weg te zagen.

Dat ze op die manier zichzelf in hun been schieten kan goed zijn, N-VA is een middel naar meer Vlaanderen en geen doel op zich.
__________________
Racism is a weapon of mass destruction
100% VLAMING is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 15:05   #34
Don Quichote
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 juni 2003
Berichten: 3.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 100% VLAMING Bekijk bericht
De N-VA blijft voor een onafhankelijk Vlaanderen. Maar hoe je dat wil realiseren is een vorm van interpretatie.

Je moet realistisch blijven, in Vlaanderen zal er nooit een revolutie komen tegen het Belgische gezag. Het enige wat je kan doen is op een democratische wijze Vlaanderen meer bevoegdheden geven, en zo de mensen laten zien dat Vlaanderen beter werkt dan België.

Evolutie of revolutie, dat is de keuze. N-VA heeft voor evolutie gekozen, door stilletjes de poten onder de Belgische stoel weg te zagen.

Dat ze op die manier zichzelf in hun been schieten kan goed zijn, N-VA is een middel naar meer Vlaanderen en geen doel op zich.
Ze zien al 40 jaar dat Vlaanderen beter werkt dan Belgie.
Nva is het kind van de VU, die zichzelf naar de kloten geschoten hebben.
Blijkbaar is het erfelijk.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 15:09   #35
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Omdat er nu federale regeringsonderhandelingen aankomen, tiens. ... en bij de weg, voor uw info, Cortebeeck heeft nog niet nagelaten meermaals duidelijk te stellen (Le Soir) dat er GEEN significante communautaire ronde komt ... en werd (dat was half september) NIET tegengesproken door N-VA
Wat ik eigenlijk bedoelde is dat het kartel voor de vorige verkiezingen bij mijn weten niet in vraag werd gesteld door ACW, en dat bij de jongste gemeenteverkiezingen nogal wat kartels zijn gevormd, ook in ACW-bolwerken. Dat is een feit.

Wat het nationale nieveua betreft, is het kartel gesneuveld op JMDD oa op aangeven van het ACW, omdat hij in het verleden het al te bont had gemaakt mbt tot hun "waarden".

Het kartel werd terug gelijmd; zonder JMDD. Dat is ook een feit.
Heb jij weet van pogingen van het ACW om de lijmpoging te saboteren ?
Ik niet.
Dus al diegenen die beweerden dat ACW enkel zat te wachten op een gelegenheid om gelijk hoe het kartel op te blazen, zijn door de feiten achterhaald, en in hun hemd gezet. JMDD weg, geen probleem meer, en nva wat gunnen om de bocht te kunnen maken. Zo hoort het als je elkaar respecteert.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 15:09   #36
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Kent u dan de exacte inhoud van het vrijdagakkoord ?
Uiteraard kan er na de verkiezingen nog wat mis gaan, maar als ACW nu sinds de vlaamse verkiezingen het kartel respecteerd, en nva niet gedump heeft na vlaamse, provinciale en gemeenteverkiezingen, waarom dan nu ineens wel ?
Omdat er dit keer een staatshervorming staat aan te komen en het ACW al twee jaar aan het tieren is dat er communautair niets wezenlijks mag veranderen.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 15:15   #37
Don Quichote
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 juni 2003
Berichten: 3.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Wat ik eigenlijk bedoelde is dat het kartel voor de vorige verkiezingen bij mijn weten niet in vraag werd gesteld door ACW, en dat bij de jongste gemeenteverkiezingen nogal wat kartels zijn gevormd, ook in ACW-bolwerken. Dat is een feit.

Wat het nationale nieveua betreft, is het kartel gesneuveld op JMDD oa op aangeven van het ACW, omdat hij in het verleden het al te bont had gemaakt mbt tot hun "waarden".

Het kartel werd terug gelijmd; zonder JMDD. Dat is ook een feit.
Heb jij weet van pogingen van het ACW om de lijmpoging te saboteren ?
Ik niet.
Dus al diegenen die beweerden dat ACW enkel zat te wachten op een gelegenheid om gelijk hoe het kartel op te blazen, zijn door de feiten achterhaald, en in hun hemd gezet. JMDD weg, geen probleem meer, en nva wat gunnen om de bocht te kunnen maken. Zo hoort het als je elkaar respecteert.
De bocht die de CDV maakte is ingefluisterd vanaf een hoger niveau dan de ACW.

Volgens mij van de 2 hoogste...
Beire en strikje uit walenland.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 15:19   #38
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Denk ik niet .. Beuire en het acw zitten gewoon in het hoofd van de cdenv leiders. het zijn ACW'ers en het zijn royalisten.

Dus zij hebben zelfs die aanwijzingen niet nodig.

Wie nog gelooft in het tsjeefs kartel vraagt om bedrogen te worden. Maar sommigen moeten geen 3 x maar 10x met het hoofd tegen de muur lopen.

De greep vand e belgicisten en het ACW op de CDenV is totaal.

Het is duidelijk. lullen mag , handelen NIET. Dat is de koers van diegenen die de touwtjes in handen hebebn bij de tsjeven.

vlaams profiel omwille van de macht mag, maar er naar handelen is een brug te ver. Zo is het ook bij de VLD geweest overigens.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 15:19   #39
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Wat is het programma van het NV-A ? Een onafhankelijke republiek Vlaanderen.
Komt die er dank zij een kartel met de CD&V ? Neen
Wat is er dan voordelig aan zulk kartel ? NV-A zal profiteren van het aantal stemmen dat zulk kartel krijgt o.a. van ACW-stemmen om meer zetels te veroveren bij de federale verkiezingen.

Wat is het programma van de CD&V ? Na federale verkiezingen terug de eerste minister leveren van het "meer federale België"
Komt die er dank zij een kartel met NV-A ? 2 voorwaarden :
- een grote verkiezingsoverwinning
- totale loyauteit van de Nv-A
Is dit dan een onverdeeld voordelige zaak ? Dat is totaal afhankelijk van de beeldvorming bij de bevolking. Indien de vlaamse kiezer (het kiespubliek is alleszins gefragmenteerd) meent baat te hebben bij de "harde" lijn is het kartel zeker een goede zaak.
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 15:21   #40
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

NVA krijgt instructies van CD&V
CD&V krijgt instructies van ACV en het hof.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be