Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 september 2013, 13:16   #21
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Neen, je mag er enkel gaan zitten wanneer de conducteur beslist een wagon te declasseren.
Doet hij dat met een spuitbus?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2013, 13:18   #22
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Hij roept het meestal af door de micro.
Heb hem ook al een blad zien hangen aan de schuifdeur. (ik trek die dan achter zijn gat weer af.)
Die tweedeklassers moeten ons niet komen lastig vallen.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2013, 13:29   #23
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
De trein is van iedereen, de 2de klasse reizigers dragen evenveel bij met hun belastingcenten als de eerste klas reizigers om dat spul te laten rondrijden en te onderhouden.
Dus die grendel tussen eerste en tweede klasse moet weg om eindelijk die broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren.
Voor eerste klasse reizigers is er dan ook niet alleen een hogere belasting verschuldigd, door het verlies aan inkomsten van de lege plaatsen.
Ze moeten maar een extra inspanning doen om tot die eerste klassers te behoren.
Waar heb jij leren rekenen?

Als de eerste klasse wordt afgeschaft en iedereen op elke wagon aan tweede klasse-ticket kan gaan zitten, dan heb je EXACT evenveel inkomsten als nu MINUS de toeslag die eerste klassers betalen.
De enige manier om geld te verdienen aan die operatie is het eerste klassevoertuig af te koppelen, en dan hebben jullie NOG MINDER plaats op de trein.

Weet wat je vraagt hoor, je zou het wel eens kunnen krijgen.
__________________
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2013, 13:30   #24
buitenlander
Schepen
 
Geregistreerd: 10 september 2013
Berichten: 468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Neen, je mag er enkel gaan zitten wanneer de conducteur beslist een wagon te declasseren.
Ik dacht dus dat het zo mocht. Nooit iets horen omroepen en heb ook nooit een opmerking gehoord van de conducteur dat er mensen in eerste klas zaten met een ticket van 2de klas.
buitenlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2013, 13:38   #25
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door buitenlander Bekijk bericht
Ik dacht dus dat het zo mocht. Nooit iets horen omroepen en heb ook nooit een opmerking gehoord van de conducteur dat er mensen in eerste klas zaten met een ticket van 2de klas.
Je bent fout. Je mag nooit in eerste klasse met een tweede klasse ticket, zelfs al moeten ze de tweede klassers 5 rijen dik stapelen.
Van dat deklasseren heb ik nog nooit gehoord, noch heb ik het meegemaakt. Maar DAT klinkt wel logisch, op voorwaarde dat de ze de eerste klassers vergoeden en hun toeslag terug betalen.
__________________
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2013, 13:41   #26
buitenlander
Schepen
 
Geregistreerd: 10 september 2013
Berichten: 468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Je bent fout. Je mag nooit in eerste klasse met een tweede klasse ticket, zelfs al moeten ze de tweede klassers 5 rijen dik stapelen.
Van dat deklasseren heb ik nog nooit gehoord, noch heb ik het meegemaakt. Maar DAT klinkt wel logisch, op voorwaarde dat de ze de eerste klassers vergoeden en hun toeslag terug betalen.
Het klopt wel wat giserke zei.
En uw geld krijg je jammer genoeg niet terug.

http://www.treintrambus.be/contact/v...gaan%20zitten?
buitenlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2013, 13:52   #27
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Hij roept het meestal af door de micro.
Heb hem ook al een blad zien hangen aan de schuifdeur. (ik trek die dan achter zijn gat weer af.)
Die tweedeklassers moeten ons niet komen lastig vallen.
Groot gelijk Als ik in eerste klasse ga zitten, betaal ik niet voor pluche, maar om de massa uit mijn wagon te halen.

Wat ik meer en meer zie zijn van die pipo's die in de ruimte naast eerste klasse gaan staan, om dan in eerste klasse te gaan zitten zodra de conducteur er uit komt. Ik vraag hen dan altijd beleefd om terug in de gang te gaan staan. Een positief antwoord, of zelfs maar een beleefd, heb ik nog nooit gekregen.
En dan vragen ze zich af waarom je daar niet naast wil gaan zitten. Boeren!
__________________
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2013, 13:56   #28
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door buitenlander Bekijk bericht
Het klopt wel wat giserke zei.
En uw geld krijg je jammer genoeg niet terug.

http://www.treintrambus.be/contact/v...gaan%20zitten?
Bedankt voor de link. Zoals ik zei, ik heb het nog nooit meegemaakt, maar ik kan me gevallen van heirkracht voorstellen waarin dat kan gebeuren. Er is een atoombom gevallen op Brussel bijvoorbeeld, en iedereen moet zo snel mogelijk geëvacueerd worden EN alle zit en staanplaatsen in tweede zijn bezet en er liggen ook al mensen in de bagage rekken.
Dan ga je mij niet moeilijk zien doen.
__________________

Laatst gewijzigd door Travis66 : 12 september 2013 om 14:13.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2013, 13:56   #29
NognenNVAer
Partijlid
 
Geregistreerd: 11 september 2013
Berichten: 231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Ik vraag hen dan altijd beleefd om terug in de gang te gaan staan. Een positief antwoord, of zelfs maar een beleefd, heb ik nog nooit gekregen.
En dan vragen ze zich af waarom je daar niet naast wil gaan zitten. Boeren!
Je hebt er waarschijnlijk massa's last van.
NognenNVAer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2013, 14:02   #30
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Diegenen die sowieso willen zitten? Mijn punt was dat lege plaatsen in een overvolle trein (wat ik al vaak gezien heb) mij erg zinloos lijkt.
U vergist zich.

Treinen stoppen vaak op verschillende plaatsen. Stelt U zich nu het volgende scenario voor: eerst stopt de trein in A, 2de klasse is volzet, de mensen zetten zich in eerste klasse, en nu is 1ste klasse ook volzet.

Wat later stopt de trein in B. Een man met een 1ste klasse biljet stapt op maar vindt geen zitplaats. Hij heeft dus MEER betaald voor MINDER comfort. De volgende keer gaat hij dus geen 1ste klasse biljet meer kopen.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?

Laatst gewijzigd door Karel Martel B : 12 september 2013 om 14:03.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2013, 14:10   #31
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NognenNVAer Bekijk bericht
Je hebt er waarschijnlijk massa's last van.
Uiteraard. Als ik Antwerpen - Landen doe, dan kost mij dat 16 euro extra, die ik graag afgeef om gerust te zitten. Als er dan zo'n boeren bij komen zitten en staan heb ik mijn 16 euro weggesmeten. Puur diefstal is het !!!

De enige reden waarom ik dat betaal is omdat ze vrijwel leeg zijn.
__________________

Laatst gewijzigd door Travis66 : 12 september 2013 om 14:13.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2013, 14:18   #32
Koenraad Noël
Europees Commissaris
 
Koenraad Noël's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2012
Locatie: Europa
Berichten: 7.744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Een man met een 1ste klasse biljet stapt op maar vindt geen zitplaats.
Dan zou er plaats gemaakt moeten worden. Indien niet vrijwillig, dan maar door de conducteur.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Hij heeft dus MEER betaald voor MINDER comfort.
En wat als Eerste Klasse nu vol zit met mensen die effectief zo'n biljet hebben? Dan heeft hij óók meer betaald voor minder comfort dan de mensen die in tweede klasse zitten.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2013, 14:23   #33
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
En wat als Eerste Klasse nu vol zit met mensen die effectief zo'n biljet hebben? Dan heeft hij óók meer betaald voor minder comfort dan de mensen die in tweede klasse zitten.
Daar speelt de wet van vraag en aanbod. Zodra eerste klas vol komt is er een keuze: of je hangt er een eerste klasse wagon extra aan, of je verliest de extra inkomsten.

Maar zolang de eerste klasse wagons toch leeg rondrijden, stelt dat probleem zich niet.

Edit: sarcasme verwijderd, met mijn excuses aan Koenraad Noël die dat niet verdiende.
__________________

Laatst gewijzigd door Travis66 : 12 september 2013 om 14:38.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2013, 14:27   #34
Koenraad Noël
Europees Commissaris
 
Koenraad Noël's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2012
Locatie: Europa
Berichten: 7.744
Standaard

Weet iemand eigenlijk of er in België zoiets bestaat als het overgangsbewijs? Ik zou er zelf niet mee inzitten om in een volle trein het verschil tussen 1ste en 2de klasse te betalen om een zitje te hebben.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2013, 14:28   #35
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Weet iemand eigenlijk of er in België zoiets bestaat als het overgangsbewijs? Ik zou er zelf niet mee inzitten om in een volle trein het verschil tussen 1ste en 2de klasse te betalen om een zitje te hebben.
Dat mag, ik doe dat vaak. Je zet je in eerste klas en als de conducteur langs komt vraag je om bij te mogen betalen.
__________________
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2013, 14:29   #36
rafkaf
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 augustus 2013
Berichten: 948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Weet iemand eigenlijk of er in België zoiets bestaat als het overgangsbewijs? Ik zou er zelf niet mee inzitten om in een volle trein het verschil tussen 1ste en 2de klasse te betalen om een zitje te hebben.
Die vraag stel je het beste aan de PS/SP.a.
rafkaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2013, 14:32   #37
Koenraad Noël
Europees Commissaris
 
Koenraad Noël's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2012
Locatie: Europa
Berichten: 7.744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Dat mag, ik doe dat vaak. Je zet je in eerste klas en als de conducteur langs komt vraag je om bij te mogen betalen.
Ja, ik zie op de website nu ook iets staan over klasverhoging. Daar kan ik dus in noodgevallen gebruik van maken.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2013, 14:35   #38
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Ja, ik zie op de website nu ook iets staan over klasverhoging. Daar kan ik dus in noodgevallen gebruik van maken.
Is toch mooi, als je gesteld bent op rust én uw centen (zoals ik), kan je de beslissing van de omstandigheden laten afhangen.
__________________
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2013, 14:40   #39
Koenraad Noël
Europees Commissaris
 
Koenraad Noël's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2012
Locatie: Europa
Berichten: 7.744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Is toch mooi, als je gesteld bent op rust én uw centen (zoals ik), kan je de beslissing van de omstandigheden laten afhangen.
Zeker. Nu, voor dat dik halfuurtje is zelfs rust geen noodzaak. Maar als ik pakweg een uur op de trein zou moeten zitten... Lijkt me dan ook de geschikte oplossing voor spitsuren.

Het lastigst zijn feitelijk de schaterlachende vrouwen en luidruchtige jongens. Zolang iedereen ongeveer een gelijkmatig geluid maakt, zodat de woorden in elkaar verdrinken, is het makkelijk om te lezen. Ik heb gelukkig op vrijdag amper les, dus ik kan de grote kudde meestal mijden.

Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 12 september 2013 om 14:42.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2013, 14:49   #40
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Zeker. Nu, voor dat dik halfuurtje is zelfs rust geen noodzaak. Maar als ik pakweg een uur op de trein zou moeten zitten... Lijkt me dan ook de geschikte oplossing voor spitsuren.

Het lastigst zijn feitelijk de schaterlachende vrouwen en luidruchtige jongens. Zolang iedereen ongeveer een gelijkmatig geluid maakt, zodat de woorden in elkaar verdrinken, is het makkelijk om te lezen. Ik heb gelukkig op vrijdag amper les, dus ik kan de grote kudde meestal mijden.
Kijk, dat vind ik nu ook. Laatst ben ik naar eerste klasse verhuisd omdat de wagon werd ingenomen door een bende kleuters onderweg naar de zoo. Ik heb niks tegen kleuters, vond het zelfs aangenaam en ontwapenend om hen bezig te zien. Ik neem het hen niet eens kwalijk dat ze joelen en rondlopen, dat horen ze te doen. Maar ik wou rustig lezen. En dan wil ik de keuze kunnen maken. Schaf de klassen af en dan kan dat niet meer, met het gevaar dat ik me dan wel aan diezelfde kleuters begin te ergeren. En verzuurd geraak
__________________
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be