Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 september 2013, 15:09   #21
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.367
Standaard

@ AnarchoChristophe, "Welke jaren van verstand? Kijk rondom U, haal gewoon Uw buurtbewoners voor de geest. Meen jij nu echt dat die hun kansen gaan benutten? 9/10 (of ze nu 16, 30, of 50 zijn) gaan gewoon lenen bij de bank en hun leventje lang stilzwijgend in de loon- en belastingsslavernij. Ze weten niet beter, en zoland ze veel te dure prullerij en gadgets kunnen kopen kan het ze niet schelen. Als ze thuiskomen, zetten ze de tv aan, en kunnen ze nog wat hersencellen doden en genieten van hun dagelijkse portie indoctrinatie"

Ben jij zoveel anders dan? doe jij dit niet? Ga jij jezelf kunnen loskoppelen van dit systeem?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 15:24   #22
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
1) Die kleine herhaalt nochtans genoeg dat hij de beslissing zelf maakte. Moet dat nu voor elke 15-jarige gedaan worden die naar het buitenland gaat?
Neen, hoor, gewoon voor elke kleine waarvan de naaste familie of ingewijde de politie alarmeert. De weten daar namelijk meer over dan u of ik.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
2)Waarom zou dat minder breed zijn? Omdat het religie betreft misschien?
Omdat die nonkel dat beweert. Net zoals de politie niet elk huis moet gaan doorzoeken op drugs, alleen die waar een aanwijzing voor is. Lijkt me toch niet moeilijk te begrijpen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
3) Er is overal sprake van ingeplante ideeën. Van een moderne christelijke opvoeding tot islamitische opvoeding, en van boeddhisme tot de achterlijke prefab pop-cultuur van vandaag.
Dat is nu eenmaal deel van opvoeding. Vertel jij me eens hoe je een kind kan opvoeden zonder het jouw waarden en normen mee te geven.
Je kan dat niet. Je kan alleen reageren als je een signaal krijgt van een ingewijde die beweert dat het er over gaat en nadelig voor het kind wordt. Die ingewijde kan verkeerd zijn, maar daar is een onderzoek goed voor. Net wat er hier gebeurt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Waarom zou hij überhaupt moeten argumenteren? Moet jij ook beargumenteren waarom jij waar gaat en staat?
Waarom zit jij op dit forum, verantwoord eens.
Zodra iemand aangeeft aan de politie dat mijn aanwezigheid hier mijn gezondheid of welbehagen in gevaar brengt, en ik minderjarig blijk te zijn, zal ik dat doen, maak u geen zorgen. Meteen een antwoord op uw eerste en tweede vraag.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Danku, het gaat hier inderdaad maar weer eens over het autoritarisme van de meerderheid.
Tja, de maatschappij zet de grens op 18 jaar, en als gevolg daarvan is de kleine verantwoordelijk voor zijn eigen daden vanaf dat moment. Tot daarvoor is het de voogd die de verantwoordelijkheid draagt. Dat lijkt me dan een heel significant gegeven. Zodra je je op een openbare weg begeeft, pluk je de vruchten van die maatschappij en hoor je diens regels te respecteren. Problemen mee? Verander het systeem. Je kan beginnen met je kandidaat te stellen bij de verkiezingen, net zoals alle anderen dat kunnen. Vindt je het systeem niet 100%? Ik vind het ook spijtig dat het regent als ik naar een festival wil.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Buiten onze maatschappij, en als je ziet hoe ver die gedegenereerd is, kan je dat niemand kwalijk nemen. Ook, wat heb jij of Justitie daarover te zeggen?
En? Als Uwe kleine TSO gaat doen en hij verandert in het 3de van gedacht en wil ASO gaan doen, mag hij ook opnieuw beginnen. Though shit.
Ah, je begrijpt het concept Though shit toch. Mooi, dan moet ik daar niet meer over uitweiden. Zolang je maar onthoudt dat zulks geldt ook als jij er niet mee akkoord bent.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Ten minste? Jij zegt dat alsof dat iets goeds is.
Ik zeg letterlijk "Niet echt bewonderenswaardig." Ook "Ten minste" heeft een betekenis. Ik hoop dat ik in mijn argumentatie geen lessen Nederlands hoef te steken, dat wordt vermoeiend. Als je de moeite niet doet om mijn argumenten te begrijpen, heeft discussie weinig zin hoor.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Welke jaren van verstand? Kijk rondom U, haal gewoon Uw buurtbewoners voor de geest. Meen jij nu echt dat die hun kansen gaan benutten? 9/10 (of ze nu 16, 30, of 50 zijn) gaan gewoon lenen bij de bank en hun leventje lang stilzwijgend in de loon- en belastingsslavernij. Ze weten niet beter, en zoland ze veel te dure prullerij en gadgets kunnen kopen kan het ze niet schelen. Als ze thuiskomen, zetten ze de tv aan, en kunnen ze nog wat hersencellen doden en genieten van hun dagelijkse portie indoctrinatie.

Maar godzijdank dat ze niet religieus opgevoed zijn, dat zou pas erg zijn. Dan zouden ze geïndoctrineerd zijn enzo he

Je kind boeddhistisch opvoeden, wat een schande. Enkel de indoctrinatie die goedgekeurd is door Justitie mag! Doet me hieraan denken. Kies voor een opvoeding/stempel en levensbeschouwing die government-approved is!
Zodra mensen verantwoordelijk zijn voor zichzelf, vergooien ze hun leven zoveel ze willen en zijn ze onderhevig aan de sancties die daar voor worden uitgeschreven als ze de vrijheid van een ander beknotten. Ik dacht dat jij voor vrijheid van keuze was? Het lijkt alsof je pleit voor een justitie die volwassenen nog strenger behandeld dan dat 15jarig knaapje.
__________________

Laatst gewijzigd door Travis66 : 14 september 2013 om 15:31.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 15:34   #23
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
@ AnarchoChristophe, "Welke jaren van verstand? Kijk rondom U, haal gewoon Uw buurtbewoners voor de geest. Meen jij nu echt dat die hun kansen gaan benutten? 9/10 (of ze nu 16, 30, of 50 zijn) gaan gewoon lenen bij de bank en hun leventje lang stilzwijgend in de loon- en belastingsslavernij. Ze weten niet beter, en zoland ze veel te dure prullerij en gadgets kunnen kopen kan het ze niet schelen. Als ze thuiskomen, zetten ze de tv aan, en kunnen ze nog wat hersencellen doden en genieten van hun dagelijkse portie indoctrinatie"

Ben jij zoveel anders dan? doe jij dit niet? Ga jij jezelf kunnen loskoppelen van dit systeem?
Ik ben mij ten eerste al bewust van het probleem, ik kijk niet naar de tv, popcultuur interesseert mij geen zeik, ik ga nog liever dood dan +500 Euro uit te geven aan waardeloze Chinese brol met de afbeelding van een appel erop, en als ik nieuws moet hebben, is de regime-pers volgen wel het laatste dat ik zal doen etc.
Beschouw ik mezelf als beter dan de doorsnee zombie van vandaag? Ja, maar dat is niet moeilijk. Ik maak mij geen illusies, ik heb nog een lange weg te gaan, ik ben alles behalve 'verlicht' (om de boeddhistische insteek te gebruiken).

Ik ben hier ribedebie van zo vlug het gaat. Ik ben geenszins van plan hier tot 70 jaar (tegen dan zal het wel 85 zijn ofzo) loonslavernij te verrichten en daarvan +70% af te dragen aan de roverheid, om nog 10 jaar met een mager pensioen in een rusthuis te kunnen zitten in dit bemoeizieke land. Gegeven dat Justitie mij laat vertrekken natuurlijk.
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 15:42   #24
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
1) Die kleine herhaalt nochtans genoeg dat hij de beslissing zelf maakte. Moet dat nu voor elke 15-jarige gedaan worden die naar het buitenland gaat?
2)Waarom zou dat minder breed zijn? Omdat het religie betreft misschien?
3) Er is overal sprake van ingeplante ideeën. Van een moderne christelijke opvoeding tot islamitische opvoeding, en van boeddhisme tot de achterlijke prefab pop-cultuur van vandaag.
Dat is nu eenmaal deel van opvoeding. Vertel jij me eens hoe je een kind kan opvoeden zonder het jouw waarden en normen mee te geven.

Waarom zou hij überhaupt moeten argumenteren? Moet jij ook beargumenteren waarom jij waar gaat en staat?
Waarom zit jij op dit forum, verantwoord eens.

Danku, het gaat hier inderdaad maar weer eens over het autoritarisme van de meerderheid.

Buiten onze maatschappij, en als je ziet hoe ver die gedegenereerd is, kan je dat niemand kwalijk nemen. Ook, wat heb jij of Justitie daarover te zeggen?
En? Als Uwe kleine TSO gaat doen en hij verandert in het 3de van gedacht en wil ASO gaan doen, mag hij ook opnieuw beginnen. Though shit.

Ten minste? Jij zegt dat alsof dat iets goeds is.

Welke jaren van verstand? Kijk rondom U, haal gewoon Uw buurtbewoners voor de geest. Meen jij nu echt dat die hun kansen gaan benutten? 9/10 (of ze nu 16, 30, of 50 zijn) gaan gewoon lenen bij de bank en hun leventje lang stilzwijgend in de loon- en belastingsslavernij. Ze weten niet beter, en zoland ze veel te dure prullerij en gadgets kunnen kopen kan het ze niet schelen. Als ze thuiskomen, zetten ze de tv aan, en kunnen ze nog wat hersencellen doden en genieten van hun dagelijkse portie non-feiten en non-reality.
Maar godzijdank dat ze niet religieus opgevoed zijn, dat zou pas erg zijn. Dan zouden ze geïndoctrineerd zijn enzo he

Je kind boeddhistisch opvoeden, wat een schande. Enkel de indoctrinatie die goedgekeurd is door Justitie mag! Doet me hieraan denken. Kies voor een opvoeding/stempel en levensbeschouwing die government-approved is!
Volkomen mee eens. Die jongen gaat meer wijsheid opsteken bij die monniken en een betere opvoeding krijgen dan wat hem hier in de school wordt geboden. Ik duim voor hem.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 15:43   #25
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Ik ben mij ten eerste al bewust van het probleem, ik kijk niet naar de tv, popcultuur interesseert mij geen zeik, ik ga nog liever dood dan +500 Euro uit te geven aan waardeloze Chinese brol met de afbeelding van een appel erop, en als ik nieuws moet hebben, is de regime-pers volgen wel het laatste dat ik zal doen etc.
Beschouw ik mezelf als beter dan de doorsnee zombie van vandaag? Ja, maar dat is niet moeilijk. Ik maak mij geen illusies, ik heb nog een lange weg te gaan, ik ben alles behalve 'verlicht' (om de boeddhistische insteek te gebruiken).

Ik ben hier ribedebie van zo vlug het gaat. Ik ben geenszins van plan hier tot 70 jaar (tegen dan zal het wel 85 zijn ofzo) loonslavernij te verrichten en daarvan +70% af te dragen aan de roverheid, om nog 10 jaar met een mager pensioen in een rusthuis te kunnen zitten in dit bemoeizieke land. Gegeven dat Justitie mij laat vertrekken natuurlijk.
1: Wat is precies het probleem met TV kijken?

Ik weet dat jij een afkeer hebt voor bepaalde programma,s zoals dat pop-gedoe en bepaalde reality programma,s. Maar waarom heb je daar eigenlijk zo,n afkeer van?

Het is niet dat als mensen naar een reality programma gaan kijken dat ze zelf ook dat gedrag gaan vertonen wat in dat programma voorkomt. Je moet die dingen los van elkaar kunnen zien.

Daarbij, er komen ook genoeg relatief informatieve programma,s op tv.

2: Dat jij niet van plan bent om tot 70 jaar loonslaaf te zijn zegt natuurlijk helemaal niets. Wil je dat dan wel tot 69 jaar?

Nee, als je uit dit systeem wilt dan zal je ook compleet een ander pad moeten bewandelen. Dit soort halve werk heb je niets aan.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 15:44   #26
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Ik ben mij ten eerste al bewust van het probleem, ik kijk niet naar de tv, popcultuur interesseert mij geen zeik, ik ga nog liever dood dan +500 Euro uit te geven aan waardeloze Chinese brol met de afbeelding van een appel erop, en als ik nieuws moet hebben, is de regime-pers volgen wel het laatste dat ik zal doen etc.
Beschouw ik mezelf als beter dan de doorsnee zombie van vandaag? Ja, maar dat is niet moeilijk. Ik maak mij geen illusies, ik heb nog een lange weg te gaan, ik ben alles behalve 'verlicht' (om de boeddhistische insteek te gebruiken).

Ik ben hier ribedebie van zo vlug het gaat. Ik ben geenszins van plan hier tot 70 jaar (tegen dan zal het wel 85 zijn ofzo) loonslavernij te verrichten en daarvan +70% af te dragen aan de roverheid, om nog 10 jaar met een mager pensioen in een rusthuis te kunnen zitten in dit bemoeizieke land. Gegeven dat Justitie mij laat vertrekken natuurlijk.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 15:44   #27
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Volkomen mee eens. Die jongen gaat meer wijsheid opsteken bij die monniken en een betere opvoeding krijgen dan wat hem hier in de school wordt geboden. Ik duim voor hem.
Dat is ook weer erg overdreven.

Bij de monniken leert hij vrijwel niets. Maar van mij mag hij gaan, daar niet van hoor.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 17:54   #28
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Dat is ook weer erg overdreven.

Bij de monniken leert hij vrijwel niets. Maar van mij mag hij gaan, daar niet van hoor.
O, een ervaringsdeskundige in de zaal. In elk geval een stevige dosis karaktervorming, en daar in dit landje nog weinig aandacht voor.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 20:26   #29
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Neen, hoor, gewoon voor elke kleine waarvan de naaste familie of ingewijde de politie alarmeert. De weten daar namelijk meer over dan u of ik.
Omdat die nonkel dat beweert. Net zoals de politie niet elk huis moet gaan doorzoeken op drugs, alleen die waar een aanwijzing voor is. Lijkt me toch niet moeilijk te begrijpen.
Je kan dat niet. Je kan alleen reageren als je een signaal krijgt van een ingewijde die beweert dat het er over gaat en nadelig voor het kind wordt. Die ingewijde kan verkeerd zijn, maar daar is een onderzoek goed voor. Net wat er hier gebeurt.
Mijn nonkel is ook een klootzak, perfect te begrijpen. Goed dat Justitie blijkbaar niets beters te onderzoeken heeft dan 'mijn neefje wordt boeddhistisch opgevoed'. Het drama. De horror.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Zodra iemand aangeeft aan de politie dat mijn aanwezigheid hier mijn gezondheid of welbehagen in gevaar brengt, en ik minderjarig blijk te zijn, zal ik dat doen, maak u geen zorgen. Meteen een antwoord op uw eerste en tweede vraag.
Ah zijn gezondheid of welbehagen zijn gevaar? Hoezo?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Tja, de maatschappij zet de grens op 18 jaar, en als gevolg daarvan is de kleine verantwoordelijk voor zijn eigen daden vanaf dat moment. Tot daarvoor is het de voogd die de verantwoordelijkheid draagt. Dat lijkt me dan een heel significant gegeven. Zodra je je op een openbare weg begeeft, pluk je de vruchten van die maatschappij en hoor je diens regels te respecteren. Problemen mee? Verander het systeem. Je kan beginnen met je kandidaat te stellen bij de verkiezingen, net zoals alle anderen dat kunnen. Vindt je het systeem niet 100%? Ik vind het ook spijtig dat het regent als ik naar een festival wil.
Lol, verkiezingen
Wat een slaafse mentaliteit. Dura lex, sed lex met wat schuld-peper omdat de Staat diensten gemonopoliseerd heeft die je wel moet gebruiken.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Ah, je begrijpt het concept Though shit toch. Mooi, dan moet ik daar niet meer over uitweiden. Zolang je maar onthoudt dat zulks geldt ook als jij er niet mee akkoord bent.
Mensen hun beslissingsrecht ontnemen over iets waar ze niemand mee schaden, dat valt niet onder 'though shit'.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Ik zeg letterlijk "Niet echt bewonderenswaardig." Ook "Ten minste" heeft een betekenis. Ik hoop dat ik in mijn argumentatie geen lessen Nederlands hoef te steken, dat wordt vermoeiend. Als je de moeite niet doet om mijn argumenten te begrijpen, heeft discussie weinig zin hoor.
Volgens mij moet je zelf lessen Nederlands volgen, want als je zegt "groep A zijn ten minste kuddebeesten", impliceer je dat groep B dat niet zijn. Een vreemde premisse om van te starten als je wilt aantonen hoe groep A superieur is.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Zodra mensen verantwoordelijk zijn voor zichzelf, vergooien ze hun leven zoveel ze willen en zijn ze onderhevig aan de sancties die daar voor worden uitgeschreven als ze de vrijheid van een ander beknotten. Ik dacht dat jij voor vrijheid van keuze was? Het lijkt alsof je pleit voor een justitie die volwassenen nog strenger behandeld dan dat 15jarig knaapje.
Daar gaat het niet om, het gaat om het gezever omtrent de opvoedsituatie, die van een doorsnee 15-jarige zombie veel schadelijker is. Maar dat is niet religieus, dus dat mag wel.
__________________
Wortelloze bomen vallen

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 14 september 2013 om 20:27.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 20:36   #30
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
1: Wat is precies het probleem met TV kijken?

Ik weet dat jij een afkeer hebt voor bepaalde programma,s zoals dat pop-gedoe en bepaalde reality programma,s. Maar waarom heb je daar eigenlijk zo,n afkeer van?
Omdat je zoveel zou kunnen bereiken of tot zovele inzichten zou kunnen komen, in plaats van als een lamzak hersencellen te doden door als een zombie met verstand op nul naar een scherm met bewegende beelden te staren.

En ook vooral omdat dat nog altijd voor vele mensen hun grootste bron van informatie is. En ze geloven er elk woord van. Dan krijg je van die zever als 'ik heb beelden op tv gezien van enge moslims met geweren, meer staatsveiligheid en minder privacy graag!' of 'heb je die beelden van Syrië gezien, we moeten militair ingrijpen!'.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Het is niet dat als mensen naar een reality programma gaan kijken dat ze zelf ook dat gedrag gaan vertonen wat in dat programma voorkomt. Je moet die dingen los van elkaar kunnen zien.

Daarbij, er komen ook genoeg relatief informatieve programma,s op tv.
Het feit dat dat reality noemt, zegt genoeg. Mensen gaan ook degelijk geloven dat die zever de realiteit is. Dat zorgt er dan weer voor dat ze ook alles geloven wat het journaal voorkauwt etc.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
2: Dat jij niet van plan bent om tot 70 jaar loonslaaf te zijn zegt natuurlijk helemaal niets. Wil je dat dan wel tot 69 jaar?

Nee, als je uit dit systeem wilt dan zal je ook compleet een ander pad moeten bewandelen. Dit soort halve werk heb je niets aan.
Wie weet wordt ik wel Franciscaan in een kluis in Italië, want boeddhisme spreekt mij zo niet aan.
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 20:46   #31
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.976
Standaard

Je kan in dat apenland gemakkelijker naar Syrië gaan om onschuldige mensen te onthoofden dan naar een boeddhistisch klooster. Wat een zever allemaal.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 20:49   #32
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.976
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
5. Het is de verdomde plicht van justitie om deze zaken te onderzoeken.

Er zijn dringender zaken. Misschien toch maar eens Vlaamse jongens controleren die naar Syrië willen gaan onder invloed van vreemdrassige elementen. Uiteraard mogen de vreemdrasssige elementen wel vertrekken om niet meer terug te komen.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 20:51   #33
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Omdat je zoveel zou kunnen bereiken of tot zovele inzichten zou kunnen komen, in plaats van als een lamzak hersencellen te doden door als een zombie met verstand op nul naar een scherm met bewegende beelden te staren.

En ook vooral omdat dat nog altijd voor vele mensen hun grootste bron van informatie is. En ze geloven er elk woord van. Dan krijg je van die zever als 'ik heb beelden op tv gezien van enge moslims met geweren, meer staatsveiligheid en minder privacy graag!' of 'heb je die beelden van Syrië gezien, we moeten militair ingrijpen!'.

Het feit dat dat reality noemt, zegt genoeg. Mensen gaan ook degelijk geloven dat die zever de realiteit is. Dat zorgt er dan weer voor dat ze ook alles geloven wat het journaal voorkauwt etc.

Wie weet wordt ik wel Franciscaan in een kluis in Italië, want boeddhisme spreekt mij zo niet aan.
1: Dat alles heeft alleen niets met de tv an sich te maken.

Dat zijn gewoon domme mensen die niet verder kunnen denken dan dat de westerse media hun voorschrijft.

2: Je kunt ook gewoon overal heen reizen en genieten van de natuur + cultuur opsnuiven.

Vergeet alleen de Scandinavische dames niet.

Laatst gewijzigd door Nietzsche : 14 september 2013 om 20:52.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 22:32   #34
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
We kunnen het natuurlijk niet hebben dat 15-jarigen spiritueel zijn en waarden hebben. 15-jarigen moeten tv-zombies zijn, die ofwel gek zijn van One Direction of Michael Bay-films, matig op school presteren, alles geloven wat hen daar verteld wordt en vooral niet teveel nadenken.
Da's er mooi op gedrukt.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 23:24   #35
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
5. Het is de verdomde plicht van justitie om deze zaken te onderzoeken.
Begrijpt die jongen nu echt niet dat de enige kans op geluk erin bestaat van braaf je diplomaatje op te halen en dan tot je 65ste elke dag de trein naar Brussel te nemen om op een kantoor Powerpoint slides te maken?

Ja er MOET wel iets schelen met de thuissituatie

Nog best dat justitie waakzaam is, zodat er in dit land niks ontspoort!
__________________
Toen ze Fouad Belkacem arresteerden zweeg ik, want ik ben geen radicale moslim..

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 14 september 2013 om 23:26.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2013, 04:28   #36
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Begrijpt die jongen nu echt niet dat de enige kans op geluk erin bestaat van braaf je diplomaatje op te halen en dan tot je 65ste elke dag de trein naar Brussel te nemen om op een kantoor Powerpoint slides te maken?

Ja er MOET wel iets schelen met de thuissituatie

Nog best dat justitie waakzaam is, zodat er in dit land niks ontspoort!
Het ergst zou zijn dat dit navolging krijgt, mensen met een kijk op de wereld. Brrrrr....
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2013, 09:29   #37
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Als men gewoon discreet had geweest, had niemand van zijn vertrek weet gehad.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2013, 09:41   #38
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Als men gewoon discreet had geweest, had niemand van zijn vertrek weet gehad.
Maar dan hadden zijn ouders het wel moeten verantwoorden waar hun minderjarige zoon gebleven was. Minderjarigen krijgen geen visum om het land alleen te verlaten. De moeder had ook mee moeten reizen. Bij terugkomst zou ze wél een probleem gehad hebben.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2013, 09:55   #39
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Dat is inderdaad een probleem. Maar ik denk niet dat het aan ons of justitie is om daarover te oordelen. Als die jongen monnik wil worden en daar vroeg wil bij zijn, wie zijn wij om hem tegen te houden? Het is niet dat hij naar het gevang gaat he, als hij het daar beu is kan hem ongeacht weerkeren.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2013, 10:08   #40
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Dat is inderdaad een probleem. Maar ik denk niet dat het aan ons of justitie is om daarover te oordelen. Als die jongen monnik wil worden en daar vroeg wil bij zijn, wie zijn wij om hem tegen te houden? Het is niet dat hij naar het gevang gaat he, als hij het daar beu is kan hem ongeacht weerkeren.
Dat denk ik ook ja. In wat voor een bekrompen apenland leven we als zoiets ter discussie staat.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be