Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 augustus 2011, 11:36   #21
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Als moslima zal ik die zaken wel beter kunnen inschatten dan jij. Bovendien sta ik zelf in het onderwijs om te weten dat de meeste kinderen huis blijven tijdens het suiker- en offerfeest. Dat is een officiële feestdag en niemand maakt daar een probleem van buiten wat bleiters. Wat mij meer zorgen baart is het feit dat ik en mijn collega's onze lessen nooit volwaardig kunnen afwerken of een rapportbespreking kunnen houden met de ouders. Er zijn altijd ouders die vroeger op verlof vertrekken en wij, de leerkrachten zitten dan met de gebakken peren. In september mogen we ons dan nog eens bezig beginnen houden met ouders die hun verantwoordelijkheid niet nemen. Heel vervelend hoor.
Je bent hier veel mensen over dezelfde kam aan het scheren.
Dit kan / mag zolang het maar geen moslims zijn.

Van selectieve verontwaardiging gesproken.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 11:36   #22
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dat is een goed idee om onderzoek te voeren naar verzuim bij schoolkinderen.
Maar ik hoop dat hij dat voor iedereen zal doen, en niet discrimineren op basis van religie.
Zo kan er in België onderzoek gedaan worden naar schoolverzuim, de laatste dagen voor elke schoolvakantie. Naar het schijnt zijn kinderen dan massaal afwezig.
klopt volkomen. Er is dan ook geen ENKEL verschil tussen uw kinderen thuishouden als er toch geen lessen worden gegeven, om vervroegd op verlof te kunnen vertrekken, en uw kinderen thuishouden terwijl de lessen bezig zijn.

Blijkbaar zijn er mensen die daar een verschil in durven maken! hoe durven ze. Tenslotte doe je je kinderen toch naar school om geen babysit te moeten betalen hé.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 28 augustus 2011 om 11:37.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 11:40   #23
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 64.045
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Het zijn niet alleen kinderen die meer afwezig zijn tijdens de ramadan.
Ook werkgevers die praktiserend moslims tewerkstellen voelen het tijdens die maand. De eerstkomende jaren is het redelijk op te vangen, omdat de ramadan nu eenmaal 11 dagen per jaar opschuift (althans, met onze Gregoriaanse kalender), en daardoor de eerstkomende 3 jaar in de vakantieperiode valt, waardoor die 4 weken religieus hypocriet zijn gemakkelijker in te passen zijn in de vakantieplanningen van firma's.

Maar ik werk al meer dan 20 jaar, en die meer dan 220 dagen verschil hebben me ramadan in alle seizoenen op de werkvloer gegeven.
Alleen de paar laatste jaren wordt er over gezeken. En krijgen onwettig afwezigen verschoning voor hun afwezigheid. Gelukkig dat groepsdruk in bedrijven met een goeie sfeer dit snel terugbrengt naar een minimum.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 11:48   #24
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Als moslima zal ik die zaken wel beter kunnen inschatten dan jij. Bovendien sta ik zelf in het onderwijs om te weten dat de meeste kinderen huis blijven tijdens het suiker- en offerfeest. Dat is een officiële feestdag en niemand maakt daar een probleem van buiten wat bleiters.
Sinds wanneer zijn suiker en offerfeesten "officiële feestdagen"? Dit moet ik dan gemist hebben! Iedereen mag dus thuisblijven op die dagen? of wordt er onderscheid gemaakt op basis van religie toch niet? Moeten muzelkinderen naar school komen op tweede paasdag en zo?



Citaat:
Wat mij meer zorgen baart is het feit dat ik en mijn collega's onze lessen nooit volwaardig kunnen afwerken of een rapportbespreking kunnen houden met de ouders. Er zijn altijd ouders die vroeger op verlof vertrekken en wij, de leerkrachten zitten dan met de gebakken peren. In september mogen we ons dan nog eens bezig beginnen houden met ouders die hun verantwoordelijkheid niet nemen. Heel vervelend hoor.
raar hoor. Jullie geven dus nog lessen NADAT de examens gedaan zijn? En ineens is rapportbespreking zo belangrijk, maar oudercontactavonden waar de muzelmensen massaal afwezig zijn niet?
welke verantwoordelijkheid nemen ouders niet in september? hun kinderen niet naar een andere afdeling laten verhuizen? ze laten dubbelen? Hebben ouders daar enige "verantwoordelijkheid" in te nemen waardoor ze geen drie dagen vroeger op verlof mogen vertrekken? Dit intrigeert me, zelf ouder van twee kinderen. Ik heb nooit geweten wat er zo specifiek superbelangrijk was aan die twee laatste schooldagen waarin spelletjes werden gespeeld.

Wel had ik eens een probleem met een leerkracht die blijkbaar niet op voorhand kon mededelen of ik nu in de voor- dan wel namiddag om het rapport mocht komen. Ik kon namelijk geen verlof nemen in de namiddag wegens zeer belangrijke vergadering. Niet belangrijk genoeg voor de leerkracht blijkbaar. Mijn dochter is van school veranderd. zo snel gaat dat.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 28 augustus 2011 om 11:50.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 11:52   #25
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Waarom doet ge dat dan niet ipv de mensen te beledigen.
Alweer geen argumenten?
Spijtig.
is het vallen van de maskers een belediging straf, neen ik vind het juist heel fijn om te zien hoe pro islamering je bent...
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 12:05   #26
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
is het vallen van de maskers een belediging straf,
Ge hebt gelijk, het is niet echt beledigen, het is trollen.
My bad.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 12:07   #27
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ge hebt gelijk, het is niet echt beledigen, het is trollen.
My bad.
nope trollen is het ook al niet...
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 12:35   #28
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
klopt volkomen. Er is dan ook geen ENKEL verschil tussen uw kinderen thuishouden als er toch geen lessen worden gegeven, om vervroegd op verlof te kunnen vertrekken, en uw kinderen thuishouden terwijl de lessen bezig zijn.

Blijkbaar zijn er mensen die daar een verschil in durven maken! hoe durven ze. Tenslotte doe je je kinderen toch naar school om geen babysit te moeten betalen hé.
Alsof de ouders dit doen omdat er zogezegd enkel opvang is.
In de lagere school wordt er voor elke vakantie tot de laatste dag les gegeven.
In het secundair ook, uitgezonderd de kerst- en zomervakantie.
Toch is het voor elke vakantie een nieuwsitem.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 12:40   #29
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
In augustus sluiten de scholen voor mocht het je ontgaan zijn.
In Nederland is de schoolvakantie niet gelijk aan Belgie, zij hebben geen twee maanden vakantie dus mogelijk beginnen Nederlandse scholen wel al in augustus...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 12:42   #30
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Alsof de ouders dit doen omdat er zogezegd enkel opvang is.In de lagere school wordt er voor elke vakantie tot de laatste dag les gegeven.
In het secundair ook, uitgezonderd de kerst- en zomervakantie.
Toch is het voor elke vakantie een nieuwsitem.
cynisme is niet aan u besteed precies hé? Ga me nu niet vertellen dat je het te moeilijk vindt?

mijn kinderen kregen nooit tot de laatste dag les op het einde van het schooljaar, na de examens werden er spelletjes gespeeld, geen lessen meer gegeven. Maar we woonden dan ook niet in de westhoek.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 28 augustus 2011 om 12:44.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 12:46   #31
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
In Nederland is de schoolvakantie niet gelijk aan Belgie, zij hebben geen twee maanden vakantie dus mogelijk beginnen Nederlandse scholen wel al in augustus...
Jullie lezen duidelijk niet wat ik typ want ik heb het duidelijk over België en hier valt het suikerfeest dit jaar tijdens de zomervakantie en het offerfeest valt zondag 6/11/11. Ik vind het goed dat men eindelijk eens de handen uit de mouwen steekt maar waarom alleen een onderzoek naar de moslimkinderen? Ik sta zelf in het onderwijs om te weten dat er ook veel autochtonen zijn die zich hier aan schuldig maken.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 12:48   #32
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Jullie lezen duidelijk niet wat ik typ want ik heb het duidelijk over België en hier valt het suikerfeest dit jaar tijdens de zomervakantie en het offerfeest valt zondag 6/11/11. Ik vind het goed dat men eindelijk eens de handen uit de mouwen steekt maar waarom alleen een onderzoek naar de moslimkinderen? Ik sta zelf in het onderwijs om te weten dat er ook veel autochtonen zijn die zich hier aan schuldig maken.
u had het over OFFICIELE FEESTDAGEN. Sinds wanneer zijn suiker- en offerfeest een officiele feestdag? en mogen niet-muzelmaanse kinderen dan ook thuisblijven of wil je een apartheidsschoolsysteem?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 12:50   #33
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
u had het over OFFICIELE FEESTDAGEN. Sinds wanneer zijn suiker- en offerfeest een officiele feestdag? en mogen niet-muzelmaanse kinderen dan ook thuisblijven of wil je een apartheidsschoolsysteem?
Ik heb me verkeerd uitgedrukt. U weet best wel wat ik bedoel ofwel zie je weer zaken die er niet staan (voor de verandering). Moslimkinderen hebben het recht om 1 dag thuis de blijven op deze 2 islamitische feestdagen. Net als de joden trouwens. Het lijstje van feestdagen heb ik hierboven ergens getypt.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 13:00   #34
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
nope trollen is het ook al niet...
Tuurlijk niet dixie.
Die posts staan natuurlijk vol van prachtig geconstrueerde argumenten.
Spijtig dat ge ze in onzichtbare bits hebt gepost.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 13:02   #35
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
cynisme is niet aan u besteed precies hé? Ga me nu niet vertellen dat je het te moeilijk vindt?

mijn kinderen kregen nooit tot de laatste dag les op het einde van het schooljaar, na de examens werden er spelletjes gespeeld, geen lessen meer gegeven. Maar we woonden dan ook niet in de westhoek.
Het fenomeen van "we vertrekken op reis de laatste dagen voor de vakantie" doet zich evengoed voor, net voor de krokus-, paas-, herfst- en kerstvakantie.

Vertel me, mogen kinderen school verzuimen of niet?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 13:03   #36
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ik heb me verkeerd uitgedrukt. U weet best wel wat ik bedoel ofwel zie je weer zaken die er niet staan (voor de verandering). Moslimkinderen hebben het recht om 1 dag thuis de blijven op deze 2 islamitische feestdagen. Net als de joden trouwens. Het lijstje van feestdagen heb ik hierboven ergens getypt.
ik heb het gelezen ja. Dat U vindt dat die twee joodse kinderen (of hoeveel zijn het er per school?) ervoor zorgen dat de lessen worden stopgezet terwijl ze thuisblijven? of worden de lessen gewoon voortgegeven als de muzelkinderen (50% van de klas) verlof mogen nemen?
en mogen niet-muzelkinderen dan ook verlof nemen TIJDENS ht schooljaar omdat hun ouders volgelingen zijn van het FSM of enig ander onzichtbaar vriendje? Worden daar de lessen ook voor stilgelegd en herhalingen ingelast? of gaan we een nieuw hoofdstuk beginnen, zolang Piet en Jan het schriftje van Mohammed en Mustafa maar netjes bijvullen zeker?

nu, om eerlijk te zijn, ik heb steeds gewacht tot de hoogseizoenprijzen van tel waren alvorens met mijn kinderen op verlof te vertrekken, maar als ik nu hoor dat muzelkinderen zomaar mogen thuisblijven omwille van hun onzichtbaar vriendje, dan zouden we dus ook na de laatste dag van het examen vertrokken zijn hoor! Wij moeten dat van het Groene Draakje met de Platte Poten zie je!

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 28 augustus 2011 om 13:05.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 13:28   #37
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
de maskers vallen alweer...
Hoe bedoel je?
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 13:30   #38
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Jullie lezen duidelijk niet wat ik typ want ik heb het duidelijk over België en hier valt het suikerfeest dit jaar tijdens de zomervakantie en het offerfeest valt zondag 6/11/11. Ik vind het goed dat men eindelijk eens de handen uit de mouwen steekt maar waarom alleen een onderzoek naar de moslimkinderen? Ik sta zelf in het onderwijs om te weten dat er ook veel autochtonen zijn die zich hier aan schuldig maken.
Ik lees wel, maar de topic gaat niet over Belgie maar Nederland!
Dan is het niet erg zinvol over Belgische schoolvakanties te beginnen wanneer deze in Nederland anders zijn, toch?
U bent leerkracht? Mag ik vragen welk vak u dan geeft?
Heeft u veel autochtone leerlingen?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 13:31   #39
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Het ging over de ramanas. Dat is een ganse maand. En die valt niet altijd in de grote vakantie.
Dat is wel zo. Maar er moet een onderzoek komen naar alle leerlingen die zonder geldige reden thuis blijven. Beweren dat alleen moslims onwettig thuis blijven is op zn minst dom.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 13:32   #40
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
U bent leerkracht? Mag ik vragen welk vak u dan geeft?
Heeft u veel autochtone leerlingen?
Neen, u mag niet vragen welk vak ik geef. Dat zijn jouw zaken niet. En ja, ik geef les aan veel autochtonen.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be