Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 mei 2024, 10:31   #21
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het was maar een lichte tik. De chauffeur had vol gas moeten geven om weg te komen. Maar hij was waarschijnlijk volledig verrast.
Durven ze niet, want hij is verantwoordelijk voor de gebeurlijke schade aan het voertuig.

Zijn bonus malus zou omhoog kunnen gaan...
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2024, 10:46   #22
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.574
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Wees gerust, het zal er met de huidige mentaliteit van de politiekers die ons regeren niet op verbeteren, integendeel. Leer er mee leven met dergelijke toestanden.
Geloof je echt dat een bepaalde politieker zo'n zaken gaat kunnen voorkomen??

Die gasten plegen moord. Daar staat levenslang op. En toch draaien die gasten daar hun hand niet voor om.
Welke politieker gaat hen zo bang kunnen maken dat ze zo'n fratsen niet meer uithalen? Denk je echt dat een mogelijke doodstraf die gasten plots wel afschrikt?
Voor mijn part mag het hoor, als straf voor wat ze gedaan hebben maar ik geloof niet dat het toekomstige criminelen gaat afschrikken.

Hoe jammer het ook is; zulke dingen gebeuren tegenwoordig nu eenmaal.
En ik zeg niet dat we het maar moeten laten gebeuren (men kan minstens moeite doen om het risico zo klein mogelijk te houden) maar helemaal onmogelijk maken gaat geen enkele politieker klaar krijgen hoor.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2024, 10:51   #23
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Geloof je echt dat een bepaalde politieker zo'n zaken gaat kunnen voorkomen??

Die gasten plegen moord. Daar staat levenslang op. En toch draaien die gasten daar hun hand niet voor om.
Welke politieker gaat hen zo bang kunnen maken dat ze zo'n fratsen niet meer uithalen? Denk je echt dat een mogelijke doodstraf die gasten plots wel afschrikt?
Voor mijn part mag het hoor, als straf voor wat ze gedaan hebben maar ik geloof niet dat het toekomstige criminelen gaat afschrikken.

Hoe jammer het ook is; zulke dingen gebeuren tegenwoordig nu eenmaal.
En ik zeg niet dat we het maar moeten laten gebeuren (men kan minstens moeite doen om het risico zo klein mogelijk te houden) maar helemaal onmogelijk maken gaat geen enkele politieker klaar krijgen hoor.
De fluwelen handschoen, het gepamper en de straffeloosheid helpen blijkbaar niet, dat probeert men al decennia.
De criminele grenzen worden verder en verder verlegd.
Tijd voor iets anders.
De ijzeren hand.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2024, 11:06   #24
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.574
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
De fluwelen handschoen, het gepamper en de straffeloosheid helpen blijkbaar niet, dat probeert men al decennia.
De criminele grenzen worden verder en verder verlegd.
Tijd voor iets anders.
De ijzeren hand.
Zou dat in het geval van criminelen als deze iets uithalen?
Zouden zo'n gasten zich laten afschrikken door een 'ijzeren hand'?

Ze schieten op flikken waarvan ze weten dat die zelf ook wapens dragen.
Waar gaan we zo'n gasten bang mee maken?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2024, 11:30   #25
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.846
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Of met een basketbalknuppel.
Hoe ziet zoiets eruit?
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2024, 11:41   #26
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het was maar een lichte tik. De chauffeur had vol gas moeten geven om weg te komen. Maar hij was waarschijnlijk volledig verrast.
Ik weet niet hoe het zit met hun training, maar ik dacht toch dat die gasten moet aangeleerd worden ten alle tijden in beweging te blijven, zelf met rokende motor en op de velgen, elke seconde die je wint win je.

Wapens zullen ook aan hun broeksriem gehangen hebben en dat is niet ideaal als je zit. Beter dus die mannen te voorzien van schouderholsters en een submachine gun meegeven dat op het dashboard kan liggen. Iets als ne P90 of nen MP5.

Dan had het er heel anders uitgezien, maar ja dat zijn vijgen na pasen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2024, 11:44   #27
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Durven ze niet, want hij is verantwoordelijk voor de gebeurlijke schade aan het voertuig.

Zijn bonus malus zou omhoog kunnen gaan...
Dat is iets waar ik toch ferm mijn kloten aan zou vegen, zelf nen onozele carjacker of verkeersagressor vlam ik omver, ik zal achteraf de papieren wel gaan invullen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2024, 11:46   #28
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.683
Standaard

Blijkbaar zaten in de camionnette (zo een precies van UPS) blijkbaar gewone cipiers met lichte wapens. De gevangene was blijkbaar ook verdacht van moord en dan mag hij alleen getransporteerd worden door speciale interventie teams met geblindeerde trucks onder toezicht van een speciale overheidsdienst.
Men had dat gewoon niet doorgeseind, die wisten van niets.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2024, 11:46   #29
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Geloof je echt dat een bepaalde politieker zo'n zaken gaat kunnen voorkomen??

Die gasten plegen moord. Daar staat levenslang op. En toch draaien die gasten daar hun hand niet voor om.
Welke politieker gaat hen zo bang kunnen maken dat ze zo'n fratsen niet meer uithalen? Denk je echt dat een mogelijke doodstraf die gasten plots wel afschrikt?
Voor mijn part mag het hoor, als straf voor wat ze gedaan hebben maar ik geloof niet dat het toekomstige criminelen gaat afschrikken.

Hoe jammer het ook is; zulke dingen gebeuren tegenwoordig nu eenmaal.
En ik zeg niet dat we het maar moeten laten gebeuren (men kan minstens moeite doen om het risico zo klein mogelijk te houden) maar helemaal onmogelijk maken gaat geen enkele politieker klaar krijgen hoor.
Het hangt er vanaf hoe die straf wordt voltrokken, als dat met genade is door het vuurpeleton of met de guiliotine, dan is dat om mee te lachen natuurlijk...

als je 5 dagen lang in uw eigen stront in een bootje op de Seine drijft, terwijl je door alle mogelijke insecten u bijten en de vleesvliegen zich in uw anus hebben genesteld ga je er wel anders over denken.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2024, 11:51   #30
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.932
Standaard

In de niet te vertrouwen en door debielen van journalisten bemande Vlaamse media lees ik dat er een luchtgeweer zou gebruikt zijn voor de executies.

In zowel Le Monde als Le Figaro lees ik daar niks over, ook niet op France24 of de BBC ?

Enig opzoekwerk leert me dat in Frankrijk luchtdrukwapens boven de 20 joules verguninngsplichtig zijn... ?

In bovengenoemde kranten heeft men het overigens ook over oorlogswapens. Hoe zit het HLN en Nieuwsblad, weer de stagair iets slecht laten vertalen van de Reuters telex ?
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2024, 12:03   #31
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Zou dat in het geval van criminelen als deze iets uithalen?
Zouden zo'n gasten zich laten afschrikken door een 'ijzeren hand'?

Ze schieten op flikken waarvan ze weten dat die zelf ook wapens dragen.
Waar gaan we zo'n gasten bang mee maken?
Als men deze daders pakt en euthanaseert kunnen ze in elk geval niet herbeginnen. Daar is geen speld tussen te krijgen.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2024, 12:19   #32
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 21.183
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Hoe ziet zoiets eruit?
Dit is voor mij ook een raadselachtig voorwerp. Mevrouw Knuppel noemde het gisteren in een ander topic over grondrechten die in de Grondwet zouden moeten komen.

Sindsdien spreekt het erg tot mijn verbeelding maar mevrouw Knuppel heeft nog geen verdere uitleg verstrekt.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2024, 12:24   #33
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Dat is iets waar ik toch ferm mijn kloten aan zou vegen, zelf nen onozele carjacker of verkeersagressor vlam ik omver, ik zal achteraf de papieren wel gaan invullen.
Ja, maar jij zou er voor je begint er al uitgefilterd worden, je hebt de verkeerde instelling.

Begrijp je, zelf beslissingen nemen, desnoods geweld gebruiken is een grote nono.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2024, 12:28   #34
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
In de niet te vertrouwen en door debielen van journalisten bemande Vlaamse media lees ik dat er een luchtgeweer zou gebruikt zijn voor de executies.

In zowel Le Monde als Le Figaro lees ik daar niks over, ook niet op France24 of de BBC ?

Enig opzoekwerk leert me dat in Frankrijk luchtdrukwapens boven de 20 joules verguninngsplichtig zijn... ?

In bovengenoemde kranten heeft men het overigens ook over oorlogswapens. Hoe zit het HLN en Nieuwsblad, weer de stagair iets slecht laten vertalen van de Reuters telex ?
Het is een aanzet naar het verbieden van luchtdrukwapens in Belgie, want die storen de staat al lang. Want de mensen die zich met luchtdruk geweertjes bezig houden, die kunnen redelijk goed schieten, ook dat stoort de staat al lang.

Valt allemaal te klasseren onder de noemer "wees bang domme Vlaming, wees bang en onderdanig."
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2024, 12:31   #35
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
In de niet te vertrouwen en door debielen van journalisten bemande Vlaamse media lees ik dat er een luchtgeweer zou gebruikt zijn voor de executies.

In zowel Le Monde als Le Figaro lees ik daar niks over, ook niet op France24 of de BBC ?

Enig opzoekwerk leert me dat in Frankrijk luchtdrukwapens boven de 20 joules verguninngsplichtig zijn... ?

In bovengenoemde kranten heeft men het overigens ook over oorlogswapens. Hoe zit het HLN en Nieuwsblad, weer de stagair iets slecht laten vertalen van de Reuters telex ?
Niet correct vertaald, men spreekt over fusils a pompe. Daar zitten wel moordende tuigen onder.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 15 mei 2024 om 12:32.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2024, 12:42   #36
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.631
Standaard

Die jongens die dat deden, zijn wel zeer stoute jongens.

Maar groensels, linkiewinkies en zelfs sommige forummers kennen de ongelooflijke truuk om van deze mannen lieve hardwerkende huisvaders te maken: cannabis en andere illegale drugs legaliseren. Als bij toverslag gaan die criminelen dan ineens heiligen worden. Die gaan niks geen andere gemakkelijke winstgevende dingen gaan uitsteken, zonder ervoor te moeten werken.

Dit gezegd zijnde,
zo'n moordcommando komt voor mij dicht in de buurt voor de effectieve uitvoering van de doodstraf.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2024, 13:10   #37
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.241
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De politie? Die doen het in de broek van die jongens. Heb je een tijd geleden in Brussel die agenten bezig gezien die iemand wilden oppakken op straat en petsen kregen van een viertal onbewapende snotjong? Dat zijn dat volwassen, gewapende mannen, die slaag krijgen van kinderen.

Zo is het gegeven nu eenmaal, ze gaan bij de politie om dat ze te lui zijn om zelfs maar taxichauffeur te worden.

Trouwens, de psychologische testen, waar ze aan onderworpen worden, die dienen om de types die het wapen willen trekken en schieten eruit te filteren op voorhand.

Begrijp je, ze dienen in het algemeen om de bevolking bang en onder controle te houden, niet om op mensen te schieten. We weten wat daar van komt als ze het proberen - stop het voertuig of we schieten uw kinderen dood - het geval Mawda.

Net zoals bij het leger, de meesten zijn daar om weinig te werken en redelijk vroeg op pensioen te gaan. Dat ze, al naargelang de omstandigheden, wel eens echt zouden moeten gaan vechten, dat is bij de meesten zelfs nooit niet opgekomen.
Verbaasde blikken alom.

Cowboys of Kafka. Zo simpel is de wereld niet.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2024, 13:33   #38
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.418
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Niet correct vertaald, men spreekt over fusils a pompe. Daar zitten wel moordende tuigen onder.
aka riot guns
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2024, 13:40   #39
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Niet correct vertaald, men spreekt over fusils a pompe. Daar zitten wel moordende tuigen onder.
ik vermoede al zoiets, met een pomp bedoelen ze wel gene luchtbuks maar ne riot gun. (overigens lang vrij te koop geweest in La Douce France wanneer het hier al lang verboden was.)
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2024, 13:43   #40
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
aka riot guns
Ik dacht dat riot-guns gebruikt worden met cartouches voorzien van een zwaar kaliber hagel.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be