Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
|
Discussietools |
11 februari 2007, 19:04 | #21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Men kan minstens de mensen betalen voor hun werk, in plaats van hun in kampen te zetten, inclusief kinderen, en ze chocolade te laten maken voor de weldoorvoede vetzakken en hun verwende jongen. |
|
11 februari 2007, 19:07 | #22 |
Gouverneur
|
Geen probleem, ik lust toch geen chocolade.
11 februari 2007, 19:11 | #23 | |
|
Citaat:
Dat is wat NGO's zeggen. Je haalt dingen uit hun context. Daarenboven is slavenarbeid inderdaad nog iets anders dan kinderarbeid. Slaven zijn mensen die als machines beschouwd worden. Die geen loon krijgen maar slaag (indien ze niet gratis werken). Die gegijzeld worden, die vaak ook mishandeld worden. Zij worden behandeld als dieren. Dit is nooit goed te praten. Degenen die dit accepteren zijn in mijn ogen dan ook zo moreel gedegenereerd dat men ze gerust een jaartje werkkamp mag laten doen. Inclusief de bedrijven die hier geld uit maken: hun eigenaars, hun managers en het gedeelte van het personeel dat weet waar ze mee bezig zijn mogen van mijn part, na sluiten van het bedrijf bij recidieve, worden opgesloten en verplicht tot dwangarbeid. |
|
11 februari 2007, 19:17 | #24 | |
|
Citaat:
Daarom verwarren ze een mensenrecht (scholing) met slavernij (uitbuiting). Men had ze beter wat langer verplicht lessen te volgen, misschien had dat kunnen helpen |
|
11 februari 2007, 19:20 | #25 | |
|
Citaat:
Volgens mij eet hij teveel M&m's. Daar zitten ook nog eens apennoten in, naast melkchokola. Het schijnt natuurvoeding te zijn voor Geerten |
|
11 februari 2007, 19:21 | #26 | |
|
Citaat:
|
|
11 februari 2007, 19:38 | #27 |
Secretaris-Generaal VN
|
Het gaat niet om "we gooien er wat geld tegen aan want dat kunnen we ons permitteren", dát is wat de NGO's zeggen.
11 februari 2007, 19:39 | #28 | ||||||
Parlementslid
|
Citaat:
Citaat:
b) eet geen chocolade. Dat crapuleus en spastisch kan dus enkel op uw eigen chocoladevretende ik slaan. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
11 februari 2007, 19:51 | #29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En het wordt er niet beter op, ondanks al die grote lichten is het betrekkelijk duister aan het worden door net "gebrek aan opgedane kennis". En nu?
11 februari 2007, 20:15 | #30 | |
Minister-President
|
Citaat:
Wat betreft "weldoorvoede vetzakken" al eens gekeken naar een partijvoorzitter van wat zichzelf noemt een "progressieve democratische partij" zullen maar geen namen noemen zeker (spirit) zou deze zich bezig houden met zich af te vragen door welke slavenhandel zijn stukske (in zijn geval stuk) chocolade is tot stand gekomen. Dus de wereld verbeteren doet men niet met schelden en de schuld op een ander af te schuiven, doet men door eerst voor z'n eigen deur te kuisen iets wat voor de "zogenaamde" pc'ers altijd een brug te ver is. Schelden en de schuld doorschuiven is makkelijker. |
|
11 februari 2007, 20:35 | #31 | |
Minister-President
|
Citaat:
|
|
11 februari 2007, 20:37 | #32 |
Minister
|
Ik merk dat veel mensen hier gewoon maar wat roepen, dus voor de belangstellenden, hier kunt u alle afleveringen bekijken: http://www.rvu.nl/kvw/index.php?r=90
Het is zeker een aanrader.
Laatst gewijzigd door Brandaan : 11 februari 2007 om 20:58. |
11 februari 2007, 20:57 | #33 |
Minister
|
Morgen leren we chocolademousse maken in de kookles. Zal ik zeggen dat ik daar gewetensproblemen mee heb?
11 februari 2007, 21:17 | #34 |
Banneling
|
|
11 februari 2007, 21:35 | #35 | |
|
Citaat:
Een poging: Indien jij een vracht chokolade koopt van een handelaar aan een prikje. En je weet dat deze afkomstig is van een misdaad: - tussen boot en wal "gevallen" - klein kraakje gedaan, wat doe ik met de chokolade? en je weet dit. En je koopt dat toch. Zelf duur. En je verkoopt dat, zelf met verlies dan bedrijf je een misdaad. Net zoals degene die het aan jou verkoopt twee misdaden begaat. De verkoper is natuurlijk een dief, en dit omdat hij de waren stal. Hij is ook een heler: omdat hij gestolen waren verkoopt. Indien je dus chokolade verkoopt, en je weet dat deze is tot stand gekomen door een misdaad ben je zelf een crimineel: een heler. Uiteindelijk kan slavenhandel in de choloade bussiness alleen blijven bestaan indien er HIER mensen zijn (wit, zwart, groen, blauw) die chokolade verkopen waarvan ze weten dat deze bloed chokolade is. Deze verkopers, inclusief de grootwarenhuizen en hun bezitters zijn dus criminelen: het zijn evenzeer helers als een louche verkoper in een achterbuurt die gepikte TV's verkoopt. Snappie? |
|
11 februari 2007, 21:36 | #36 | |
|
Citaat:
En het is lekkere! |
|
11 februari 2007, 21:37 | #37 |
Banneling
|
Ik boycot Max Havelaar.
|
11 februari 2007, 21:49 | #38 | |
Parlementslid
|
Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=14
11 februari 2007, 21:51 | #39 | |
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door born2bewild : 11 februari 2007 om 21:53. |
|
11 februari 2007, 21:55 | #40 | |
|
Citaat:
En die van Oxfam? Hoort die daar ook bij? Ben je zeker dat er geen fair trade geld bij Afrikaanse krijgsheren beland, net als veel ontwikkelingshulp? Daarnaast komt de cacao eigenlijk uit Zuid-Amerika. En? Als jij op restraurant gaat, ga jij dan in de keuken checken wat je op je bord krijgt? Die chocoladedressing op het dessert zou zo eens van slavernij afkomstig moeten zijn. Waaraan herken je trouwens slavenchocolade? Staat daar ergens een logo op? Een afbeelding van een zweepje bv? Geachte, ben je zeker dat je dure schoenen niet ergens door kinderen in Azië gemaakt zijn, die voor een abbekrats veel geld verdienen voor rijke industriëlen? Is je hemd wel politiek correct? Vele grote modehuizen nemen het ook niet zo nauw met de manier waarop hun personeel moet werken. In Parijs, Rome of Milaan naaien ze de labels er in en zeggen ze "made in", maar de werkelijkheid is dikwijls dat ze enkel het label er in naaien en de rest van het hemd eigenlijk in een pover, Aziatisch altelier gemaakt wordt. En wat nu? Hoelang wordt er al chocolade op de markt gebracht door slaven? Blijkbaar al meer dan 100 jaar, als je kijkt sinds wanneer de grote chocolademerken actief zijn. Waarom er nu opeens zoveel heisa rond verkopen? Ja, er moet iets aan de slavernij gedaan worden, maar alles boycotten, verbeterd inderdaad niet de levensomstandigheden van die slaven. Lombas gaf het hier al aan. Er gebeurd zoveel uitbuiting in de wereld en als je alles uit de wereld wil, dan moet en een volledig zelfvoorzienende markt creëren, zonder import, dan kan je volledig controleren en zien hoe je spullen gemaakt worden. Klinkt niet echt logisch, als je ziet dat we voor vele dingen grondstoffen uit het buitenland nodig hebben. Weet jij hoe die arbeider aan de oliebron door zijn poeprijke sjeiks behandelt wordt? Nee, maar je tankt wel benzine in je auto. Laatst gewijzigd door Boadicea : 11 februari 2007 om 21:57. |
|