Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 februari 2007, 14:38   #21
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dat was een inside joke, vrees ik
Ik denk het: ik ben een femelleke en ben daar dus nooit geweest hoor.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 15:02   #22
garfield
Europees Commissaris
 
garfield's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 januari 2005
Locatie: Utopia of/en Hellhole
Berichten: 6.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
NJSV Houzee! In deze tijden van progressieve wereldverbeteraars en cultuurnihilisten is het altijd goed dat de Vlamingen weten dat er nog steeds een deftige rechtse reactie op komt

De hysterische reacties van sommige leerkrachten van het Sint-Jan Berchmans tonen ook dat dit soort acties zeker geen overbodige luxe zijn.
proficiat met jullie actie
__________________
Let's make sure that history never forgets... the name... Enterprise
garfield is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 15:13   #23
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Euh?

Dus 2/3 begrijpt de Nederlandse taal niet omdat ze een andere moedertaal hebben of thuis een andere taal spreken? Sorry circe, maar mensen zijn wezens die meerdere talen kunnen beheersen.
Nu begrijp ik je ook niet...
Heb je het over die twee derde die geen of onvoldoende Nederlands kennen, ook als zijn ze de derde generatie? Moeten wij misschien de talen leren van al wie hier binnenvalt en waarvan velen generaties lang zitten te vegeteren en nog steeds weinig of niets hebben bijgeleerd ivm met hun "uitverkozen" land? Mensen zijn wezens die meerdere talen kennen, sommige toch... anderen wachten gewoon af tot wij ons aanpassen. Met de Walen is het ook een beetje van datte, en nu krijgen we er nog een hoop bij...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 15:53   #24
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht

Dus 2/3 begrijpt de Nederlandse taal niet omdat ze een andere moedertaal hebben of thuis een andere taal spreken? Sorry circe, maar mensen zijn wezens die meerdere talen kunnen beheersen.
Ben je zeker?
Ik lees nochtans constant over scholieren die geen diploma behalen omdat ze een taalachterstand zouden hebben.
Bedoel je ..... je zou toch niet durven.... impliceer je nu dat sommige mensen géén meerdere talen kunnen beheersen? Hoe geraken ze anders aan die taalachterstand?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 16:02   #25
Uh-Huh
Banneling
 
 
Uh-Huh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2006
Locatie: "A"
Berichten: 7.491
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ben je zeker?
Ik lees nochtans constant over scholieren die geen diploma behalen omdat ze een taalachterstand zouden hebben.
Bedoel je ..... je zou toch niet durven.... impliceer je nu dat sommige mensen géén meerdere talen kunnen beheersen? Hoe geraken ze anders aan die taalachterstand?
Hebben alle mensen die zgn "thuis een andere taal spreken" een achterstand?

Ik denk trouwens ook niet dat taalachterstand DE (enige) reden is waarom sommige scholieren geen diploma behalen.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 16:03   #26
Uh-Huh
Banneling
 
 
Uh-Huh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2006
Locatie: "A"
Berichten: 7.491
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Nu begrijp ik je ook niet...
Heb je het over die twee derde die geen of onvoldoende Nederlands kennen, ook als zijn ze de derde generatie? Moeten wij misschien de talen leren van al wie hier binnenvalt en waarvan velen generaties lang zitten te vegeteren en nog steeds weinig of niets hebben bijgeleerd ivm met hun "uitverkozen" land? Mensen zijn wezens die meerdere talen kennen, sommige toch... anderen wachten gewoon af tot wij ons aanpassen. Met de Walen is het ook een beetje van datte, en nu krijgen we er nog een hoop bij...
Nu begrijp ik jou niet. Wil je soms impliceren dat die volledige 2/3 geen of onvoldoende Nederlands kan?
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 16:07   #27
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Hebben alle mensen die zgn "thuis een andere taal spreken" een achterstand?

Ik denk trouwens ook niet dat taalachterstand DE (enige) reden is waarom sommige scholieren geen diploma behalen.
Waar wil je naartoe Uh-huh?

Ze hebben dus géén taalachterstand. Ik heb er geen idee van waarom ze dan blijven buizen.
Het enige wat ik wil is dat mijn kinderen naar een school kunnen gaan waar ze niet met 2/3 medescholieren zitten die geen Nederlands als spreektaal kennen.

Dat die Antwerpse scholen dan hoe langer hoe meer verrijken is dan hun probleem. Ik vind namelijk niet dat mijn kinderen er mee voor moeten zorgen dat de integratie onwilligen toch nog vijf woorden Nederlands leren.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 16:08   #28
Online
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 8.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Nu begrijp ik jou niet. Wil je soms impliceren dat die volledige 2/3 geen of onvoldoende Nederlands kan?
Onvoldoende Nederlands Uh-Huh.
Vandaar de taalondersteuningsklassen voor allochtone scholieren en ... binnenkort ook voor de studenten zodat ze begrijpen wat er aan de unief gezegd wordt.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 16:11   #29
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Om eens flink duidelijk te zijn :

Een uitspraak zoals deze :

"Ik ben wat dommer dan de rest, maar dat mag want ik ben een marokkaan"

Is dus komplete onzin - Iemand gaan beoordelen met als maatstaf dat zijn overgrootouders van Marokka (of elders) kwamen is onzin. Ofwel beheerst die leerling zijn leerstof, ofwel niet. Ofwel past hij zich aan de school aan, ofwel niet. Integratie heeft niets te maken met positieve discriminatie door het verlagen van normen. De loutere aanwezigheid van 62 verschillende nationaliteiten in een school hoeft daardoor niet de exclusieve oorzaak te zijn van een verslechtering van het onderwijspeil.
Dat het een invloed heeft is zeker, dat die uitsluitend negatief zou zijn wil ik betwijfelen.
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 16:13   #30
Conscience
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Locatie: Istanbul & Flanders
Berichten: 2.966
Standaard

Het wordt hoe langer hoe hilarischer in Antwerpen.
Ik woon in een kleine stad, en ja mijne klein gasten gaan daar ook al naar een school buiten de stad. Het was de beste beslissing van de laatste jaren. Als ik zie wat er gebeurd is, amai.
Het zullen maar jouw kinderen zijn die de groeipijnen van anderen moeten ondergaan. Zo denken die politici. Doet me denken aan Michael Moore die aan de congresleden vroeg hun zonen naar Irak te sturen.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 16:17   #31
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Om eens flink duidelijk te zijn :

Een uitspraak zoals deze :

"Ik ben wat dommer dan de rest, maar dat mag want ik ben een marokkaan"

Is dus komplete onzin - Iemand gaan beoordelen met als maatstaf dat zijn overgrootouders van Marokka (of elders) kwamen is onzin. Ofwel beheerst die leerling zijn leerstof, ofwel niet. Ofwel past hij zich aan de school aan, ofwel niet. Integratie heeft niets te maken met positieve discriminatie door het verlagen van normen. De loutere aanwezigheid van 62 verschillende nationaliteiten in een school hoeft daardoor niet de exclusieve oorzaak te zijn van een verslechtering van het onderwijspeil.
Dat het een invloed heeft is zeker, dat die uitsluitend negatief zou zijn wil ik betwijfelen.
Dan moet je toch eerst wat meer met leerkrachten praten die negatief beoordeeld worden omdat ze het gebuisde marokkaantje er niet hebben doorgelaten.

Of heb je liever het voorbeeld van een hoofddoekmeisje dat weken na elkaar het huiswerk niet maakt en als gevolg daarvan een nul kreeg op die taken. Gevolg: de ouder (vader) die NOOOOOIIIIIITTTTT naar het oudercontact kon komen stond daags nadien bij de directeur, de leerkracht werd op het matje geroepen en in de leerkracht haar beoordelingspapier (nota bene +35 jaar dienst!) werd netjes "RACIST" ingevuld.
De leerkracht is op pensioen gegaan.

Van mij had het naaiende hoofddoekmeisje per definitie constant een tien gekregen op haar taken. Hoe ze haar soepjurken in mekaar ging flansen voor haar kroostrijke toekomst zou mij dan wel een worst wezen.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 16:56   #32
Bierke
Minister-President
 
Bierke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2006
Berichten: 4.767
Standaard

Ik vraag me effe af wanneer onze linkse rakkers tegen de non partijdige leerlingen gaan toegeven dat ze een leerachterstand hebben t.o.v een jaar of tien geleden, en dit enkel en alleen door de "multicultuur". Deze is mss verrijkend voor de sociale omgang (dat is althans de bedoeling), maar wat ben je met een rijke sociale achtergrond als je na de zesde klas nog niet deftig kan rekenen, omdat het niveau lager moest om scholen hun "geslaagde leerlingen quota" te laten halen.
__________________
... het enige zachte is dons ...
“You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 21:30   #33
Daphne
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 6 februari 2006
Berichten: 702
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
het doet mij denken aan de democratische verkiezingen in de USSR en de DDR ...
U was daar dus aanwezig?
__________________
Koop nooit nog de merken die reclamespots maken met negers of makakken.
Daphne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 21:36   #34
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Goede actie
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2007, 01:52   #35
Volksstormer
Minister-President
 
Volksstormer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: Dietsland-Europa
Berichten: 5.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
NJSV Houzee! In deze tijden van progressieve wereldverbeteraars en cultuurnihilisten is het altijd goed dat de Vlamingen weten dat er nog steeds een deftige rechtse reactie op komt

De hysterische reacties van sommige leerkrachten van het Sint-Jan Berchmans tonen ook dat dit soort acties zeker geen overbodige luxe zijn.
Leuk. Lotta Studentesca!
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2007, 08:04   #36
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Laten we een kristalnacht houden.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2007, 08:20   #37
La Chunga
Minister
 
La Chunga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2006
Locatie: Waar ik me thuisvoel...Overal dus
Berichten: 3.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Ik denk trouwens ook niet dat taalachterstand DE (enige) reden is waarom sommige scholieren geen diploma behalen.
De enige reden is het inderdaad niet. Spijbelen is een ander probleem. De gebrekkige motivatie van thuis uit om te studeren een andere. De taalachterstand is echter dé belangrijkste factor mbt de leerachterstand.
In deze kan ik het doornemen van het OESO-rapport "Where Immigrant Students Succeed" van 15 mei 2006 aanbevelen. Het rapport dat betrekking heeft op dit land heb ik ter info bijgevoegd in bijlage.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc Where Immigrant Students Succeed.doc‎ (103,0 KB, 134x gelezen)
__________________
Let your sympathies and your compassion be always with the under dog in the fight--this is magnanimity; but bet on the other one--this is business. - Mark Twain

Laatst gewijzigd door La Chunga : 14 februari 2007 om 08:21.
La Chunga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2007, 14:32   #38
Volksstormer
Minister-President
 
Volksstormer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: Dietsland-Europa
Berichten: 5.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Laten we een kristalnacht houden.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2007, 15:00   #39
Lao Tzu
Provinciaal Gedeputeerde
 
Lao Tzu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Laten we een kristalnacht houden.
Nog steeds dezelfde zinloze zever van bhairav. Nog steeds geen werk gevonden jongen?
Lao Tzu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2007, 15:04   #40
Lao Tzu
Provinciaal Gedeputeerde
 
Lao Tzu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 825
Standaard

NJSV Houzee!
Lao Tzu is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be