![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() alles wat normaal is , is slecht, hé? Amazone-indianen en andere "primitieve" mensen moeten nu ook al niet meer op jacht gaan, heeft Raf beslist...Nog een geluk dat gij niks te beslissen hebt, op deze aardkloot, t' zou wat worden!?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Maar als iemand zijn pleziertjes put uit het pijn berokkenen aan levende wezens, dan heb ik daar een probleem mee.
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Bij ons het bos naast mijn straat zitten nog hertjes in het wild. Als ik vorig jaar ging joggen in die bossen kwam ik ze soms tegen..... eigenlijk wel schattig he, maar die beesten zijn zo mensenschuw, die gaan sierlijk lopen als ze ne mens zien he...
Maar ik kan mij anderzijds voorstellen dat moest een everzwijn mijn pad kruisen en mij aanvallen dat ik wel snel zou kunnen lopen.... niet zo sierlijk als een hertje maar wel snel....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Het lijkt wel of de spoedgevallen in de buurt van Helchteren vol liggen met half dood gebeten kindjes maar geen enkele journalist kan daar sporen van terugvinden. Ook de mensen in de buurt van dat domein hun tuinen zijn omgeploegd door ganse meutes wilde varkens, zonder sporen na te laten. Of was het een mol ? Ohw en de opgejaagde huisdieren door die everwijnen!? als de heren jagers in de bos liggen te schieten moet je de beesten thuis en in de wei eens vrolijk zien rondhuppelen. NOOOOT ![]() Komaan seg, Maar het pas natuurlijk wel mooi in het verhaaltje als het 'gevaarlijke' dieren zouden zijn en de popaganda lijkt nog te werken ook ![]() Ge hebt verdomme meer kans om door een jager overhoop geschoten te worden dan aangevallen te worden door een everzwijn ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Vreemdeling
|
![]() Ik heb gelezen dat het over 80 everzwijnen ging. TACHTIG, en ze durven al over een plaag spreken.
En zoals hierboven staat vermeld, de meeste dieren zijn mensenschuw, aanvallen zullen ze dus nauwelijks doen. Laatst gewijzigd door VVouter : 3 augustus 2007 om 15:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
weet U,wie WOONT daar eigenlijk,in die bossen tussen,pakweg Brugge en Torhout..... juist ;"sjiek volk" en "midlifers" ,de SUV-people,die willen doen alsof ze in de natuur leven maar toch niet te ver van de "beschaving" (brugge) willen zitten... Dat ondertussen die mooie bossen eigenlijk ook een soort lintbebouwing geworden zijn,Kiss My Ass... Nee,er moet vastgesteld worden vanaf hoeveel everzwijnen/hektare er "overbevolking" is(en er dus afschot mag zijn),en de nuttige streekbewoners ,de landbouwers,moeten vergoed worden (materieel of financieel) voor eventuele schade (ik kan me inderdaad voorstellen dat zo een "everzwijn-wrijfput" in uw weide of uw aardappelveld verdomd ambetant kan zijn...... Dit zou perfect passen in het streven Vlaanderen tenminste een beetje natuurlijk te maken en de bossen die er nog zijn wat te doen "verruigen"..... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jagers zullen altijd voor het hart gaan en indien ze het wild niet hebben kunnen neerleggen blijven ze zelfs zoeken achter het arme beestje tot ze het vinden en op een deftige manier kunnen omleggen. Enkel blablabla van mensen die er totaal niks van kennen en nog nooit de jacht van kortbij hebben meegemaakt ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() Maar absoluut niet snel genoeg...tegen een everzwijn is een ongewapende mens niet opgewassen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zie je dat je er totaal niets van af weet ![]() ![]() ![]() Met hagel schieten op een fucking everzwijn? Ge gaat nogal wa zien peins ik ![]() Verwijder je toch uit discussies waar je totaal niets van afweet en enkel je buikgevoel laat spreken! Dom joch. En laat mij eens wat dieren zien die zijn blijven liggen dromerke...met indianen verhalen kan iedereen afkomen. Anyway...zie foto...dit is doeltreffend tot op 100meter...voor een verdere afstand moet je nog zwaarder gaan qua munitie om een goed schot te kunnen plaatsen. ![]() Laatst gewijzigd door jurgen79 : 3 augustus 2007 om 17:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister-President
|
![]() Ergens in West-Vlaanderen vrezen boeren een 40% verlies in hun oogst omdat kauwen alle zaad opvreten. Ik heb zelf gezien hoe sommige velden zwart zagen van die vogels. Kauwen zijn beschermd, boeren hun inkomen duidelijk niet. Vindt u niet dat ofwel jagers ofwel wat vergif de kauwenbevolking moet terugschroeven? Waarom die vogel, waar er blijkbaar geen tekort aan is, beschermd wordt, begrijp ik niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ah, wacht. Na lang zoeken... Vogel- en Zoogdierenopvangcentrum in Heusden-Zolder Ja, die wouden ze weg en het maakte niet uit hoe. Jammer dat hun (veel grotere) vrienden uit Opglabbeek het niet eens zijn met hun. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als ze toch aan natuurbeheer doen, waarom schieten ze bij herten dan enkel die exemplaren (de oudere mannetjes, zodat de jonge mannetjes verder kunnen kweken), zodat er nog meer herten bijkomen ipv ze verminderen? Juist, omdat ze dan nog meer kunnen schieten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Stel je vragen eens aan St. Hubertus ofzo... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tijd om sommigen is serieus bij te schaven zodat ze trots zijn op hun afkomst en cultuur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Tegenwoordig gebruikt men karabijnen, met kogels, geen "cartouchen" niet meer...Met een kogel schiet ge die gemakkelijk vanop 100 meter omver, en dat is precies.Met hagel kunt ge niet mikken, dat vliegt alle kanten op, daarom moet ge ook van zo dichtbij schieten, dat het doel getroffen word voor alle hagel verspreid is.Met een kogel kunt ge wel degelijk het hart treffen .Als ge met dat wapen om kunt gaan natuurlijk...Dat is trouwens aangeraden als ge op everzwijnejacht gaat. |
|
![]() |
![]() |