Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

 
 
Discussietools
Oud 15 december 2011, 13:13   #381
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 39.501
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen72 Bekijk bericht
1. De in dat persbericht voorgestelde deontologische code is er NIET. Dat u dan vindt dat N-VA toch het "goede voorbeeld" zou moeten tonen en niet aan TV-spelletjes zou moeten deelnemen is uw mening, maar zeker niet voldoende om N-VA van hypocrisie te beschuldigen.
Wat is in Uw mening dan wel ooit voldoende om de N-VA van hypocrisie te beschuldigen ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen72 Bekijk bericht
2. Ik ben er vast van overtuigd dat je, als je alle persberichten van andere partijen van 9 jaar geleden zou bekijken, dat je flagrante leugens en discrepanties zal aantreffen die veel verder gaan dan het al dan niet deelnemen aan TV-spelletjes.
Mag men van de N-VA niet meer verwachten ?
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 15 december 2011, 13:16   #382
HRobin
Minister
 
HRobin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2011
Berichten: 3.469
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Kom zeg, het bewijst dat ze OOK inconsequent zijn.
Ik ben zo vrij geweest om een foutje in je tekst te verbeteren
Eentje dat je blijkbaar altijd maar over het hoofd ziet.
__________________
Citaat:
In 1272, Muslims first invented the condom using a goat's lower intestine..
In 1873, the British somewhat refined this idea by taking it out of the goat first....
HRobin is offline  
Oud 15 december 2011, 14:23   #383
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
De NVA zijn eigenlijk een bende hypocrieten...
http://www.n-va.be/nieuws/persberich...-tv-spelletjes
En toen werd het stil...
Zelfs niet voor het goede doel??? Schijnheiligaard! De Wever doet mee aan Blokken en de Pappenheimers deze kerstperiode en telkens voor het goede doel. Als hij dat had geweigerd, had je daar weer over geleuterd! Hypocrieten!

Over het feit dat Sanderken en Wouterken meedoen, hoor ik niets.
Dat Lewieken Toebak en Yveske (ik ben weg) Leterme ook een spelletje Blokken komen spelen, daar is blijkbaar niets mis mee!
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 15 december 2011 om 14:26.
Bokkenreyder is offline  
Oud 15 december 2011, 14:32   #384
Jurgen72
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 8 december 2011
Berichten: 90
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Wat is in Uw mening dan wel ooit voldoende om de N-VA van hypocrisie te beschuldigen ?
Hypocrisie zou bijvoorbeeld zijn dat ze het opleggen / eisen voor anderen maar niet voor zichzelf.
Ze stellen het voor, maar zolang er geen consensus over is, is er geen reden waarom N-VA er zich wel moet aan houden (en anderen niet).
Kortom, ik heb tot op heden N-VA nog niet kunnen betrappen op hypocrisie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Mag men van de N-VA niet meer verwachten ?
Als N-VA-stemmer mag men dat uiteraard.
Als N-VA-tegenstander lijkt me dat net eerder aan de ... hm ... hypocriete kant van het spectrum te zitten.
Jurgen72 is offline  
Oud 15 december 2011, 14:49   #385
Jakko
Minister-President
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Berichten: 5.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Zelfs niet voor het goede doel??? Schijnheiligaard! De Wever doet mee aan Blokken en de Pappenheimers deze kerstperiode en telkens voor het goede doel. Als hij dat had geweigerd, had je daar weer over geleuterd! Hypocrieten!

Over het feit dat Sanderken en Wouterken meedoen, hoor ik niets.
Dat Lewieken Toebak en Yveske (ik ben weg) Leterme ook een spelletje Blokken komen spelen, daar is blijkbaar niets mis mee!

Omdat alle ogen op Bart De Wever gericht zijn en De Croo en Beke even in de marge vermeld worden. En dat moet toch wel even pikken. Er wordt beweerd dat Bart De Wever dankzij zijn deelname aan de slimste mens de verkiezingen gewonnen heeft. Anderen hebben hem dat nog niet kunnen nadoen, ondanks een kar vol BV's op hun verkiezingslijsten. Dan is een stok toch vlug gevonden.
Jakko is offline  
Oud 15 december 2011, 14:54   #386
mkb
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 30 juli 2011
Berichten: 2.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Zelfs niet voor het goede doel??? Schijnheiligaard! De Wever doet mee aan Blokken en de Pappenheimers deze kerstperiode en telkens voor het goede doel. Als hij dat had geweigerd, had je daar weer over geleuterd! Hypocrieten!
Had hij geweigerd waren het rechtse asociale zakken. Zo is er altijd wel iets om over te zeveren natuurlijk.
mkb is offline  
Oud 15 december 2011, 14:59   #387
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
De NVA zijn eigenlijk een bende hypocrieten...
http://www.n-va.be/nieuws/persberich...-tv-spelletjes
En toen werd het stil...
1) meerdere partijen willen dat dit stopt, de N-VA is niet de enige partij. Daaruit kan je dus stellen dat De Croo en Beke even hypocriet zijn. Maar ja N-VA bashen zonder verder te kijken dan je neus lang is, wordt door andere partijen ook aangemoedigd dus kan ik het je vergeven om deze hype mee te volgen.

2) O VLD en CD&V zijn niet alleen hypocriet tov dit thema maar ook tijdens hun job als partijvoorzitter en onderhandelaars. Iets wat mij veel meer stoort maar jou blijkbaar een pak minder.
Athelas is offline  
Oud 15 december 2011, 15:02   #388
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.985
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Wat is in Uw mening dan wel ooit voldoende om de N-VA van hypocrisie te beschuldigen ?
Uw partij stelt dat N-VA schuld heeft aan het drama in Luik. Zou je dan niet beter zwijgen als het over hypocrisie gaat?

Het is me trouwens een raadsel hoe je hypocriet kan zijn door je niet te houden aan een code die niet eens bestaat. Het is niet omdat je de regels wil veranderen dat je al moet gaan spelen volgens de regels die je in de toekomst wenst te zien. Ik zou bijvoorbeeld graag de voorrang van rechts regel op T-splitsingen afschaffen. Is het dan hypocriet van mij om nog steeds voorrang van rechts te verschaffen of zelf te nemen op een T-splitsing?
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 15 december 2011, 15:05   #389
Jakko
Minister-President
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Berichten: 5.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Wat is in Uw mening dan wel ooit voldoende om de N-VA van hypocrisie te beschuldigen ?



Mag men van de N-VA niet meer verwachten ?
Ik lees ook:


"Volgens de N-VA zijn ook de politici zelf vragende partij voor een deontologische code. Nu nemen politici dikwijls tegen hun zin deel aan spelletjesprogramma’s omdat ze weten dat als zij het niet doen, iemand van een andere partij het wél doet."


Dus:

Als die deontologische code zou bestaan, zijn dus alle politici hypocrieten of gewoon een stok om te slaan? Niet persoonlijk worden.
Jakko is offline  
Oud 15 december 2011, 15:08   #390
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Natuurlijk wel, mijn beste... Je kan toch geen code voorstellen en ze vervolgens zelf flagrant met de voeten treden.
Oh, jawel hoor, zelfs als ze is ingedient en goedgekeurd kan je dit nog, en mensen nemen je het zelfs helemaal niet kwalijk anders had de spa en o. vld al lang geen enkele stem meer.
Athelas is offline  
Oud 15 december 2011, 15:46   #391
Jakko
Minister-President
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Berichten: 5.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Oh, jawel hoor, zelfs als ze is ingedient en goedgekeurd kan je dit nog, en mensen nemen je het zelfs helemaal niet kwalijk anders had de spa en o. vld al lang geen enkele stem meer.
Of incognito.



Jakko is offline  
Oud 15 december 2011, 16:26   #392
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 39.501
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen72 Bekijk bericht
Hypocrisie zou bijvoorbeeld zijn dat ze het opleggen / eisen voor anderen maar niet voor zichzelf.
Ze stellen het voor, maar zolang er geen consensus over is, is er geen reden waarom N-VA er zich wel moet aan houden (en anderen niet).
Kortom, ik heb tot op heden N-VA nog niet kunnen betrappen op hypocrisie.


Als N-VA-stemmer mag men dat uiteraard.
Als N-VA-tegenstander lijkt me dat net eerder aan de ... hm ... hypocriete kant van het spectrum te zitten.
Ooit gehoord van een deontologische code ?

Je moet niet wachten op de wetgeving om er zelf mee te beginnen.

Je moet er gewoon niet hypocriet over doen. Bart De Wever speelt mee voor electorale redenen. Hij is er zelf tegen maar doet er toch maar aan mee om zijn populariteit te bestendigen.
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 15 december 2011, 16:28   #393
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 39.501
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
1) meerdere partijen willen dat dit stopt, de N-VA is niet de enige partij. Daaruit kan je dus stellen dat De Croo en Beke even hypocriet zijn. Maar ja N-VA bashen zonder verder te kijken dan je neus lang is, wordt door andere partijen ook aangemoedigd dus kan ik het je vergeven om deze hype mee te volgen.

2) O VLD en CD&V zijn niet alleen hypocriet tov dit thema maar ook tijdens hun job als partijvoorzitter en onderhandelaars. Iets wat mij veel meer stoort maar jou blijkbaar een pak minder.
Buiten Verhofstadt heeft niemand bij Open VLD zo openlijk zitten foeteren op de politici in TV spelprogramma's als de N-VA.
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 15 december 2011 om 16:28.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 15 december 2011, 16:41   #394
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.985
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ooit gehoord van een deontologische code ?

Je moet niet wachten op de wetgeving om er zelf mee te beginnen.

Je moet er gewoon niet hypocriet over doen. Bart De Wever speelt mee voor electorale redenen. Hij is er zelf tegen maar doet er toch maar aan mee om zijn populariteit te bestendigen.
Ik herhaal,

Uw partij stelt dat N-VA schuld heeft aan het drama in Luik. Zou je dan niet beter zwijgen als het over hypocrisie gaat?

Het is me trouwens een raadsel hoe je hypocriet kan zijn door je niet te houden aan een code die niet eens bestaat. Het is niet omdat je de regels wil veranderen dat je al moet gaan spelen volgens de regels die je in de toekomst wenst te zien. Ik zou bijvoorbeeld graag de voorrang van rechts regel op T-splitsingen afschaffen. Is het dan hypocriet van mij om nog steeds voorrang van rechts te verschaffen of zelf te nemen op een T-splitsing?
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 15 december 2011, 16:45   #395
Jakko
Minister-President
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Berichten: 5.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ooit gehoord van een deontologische code ?

Je moet niet wachten op de wetgeving om er zelf mee te beginnen.

Je moet er gewoon niet hypocriet over doen. Bart De Wever speelt mee voor electorale redenen. Hij is er zelf tegen maar doet er toch maar aan mee om zijn populariteit te bestendigen.
Ik vind dat elke politieker zelf wel best voor zijn eigen kan uitmaken waar de deontologisch verantwoorde grens ligt. Persoonlijk zie ik niets verkeerd in deelnemen aan de "slimste mens" en "de pappenheimers" of "blokken".
Waarom zouden De Croo en Beke toegestemd hebben, denkt u?
Verhofstadt is meerdere malen gevraagd geweest om deel te nemen aan "Debby en Nancy" en heeft dat steeds geweigerd.

Toch even opmerken dat er aan de slimste mens toch knappe koppen deelnemen. Misschien dat daar het probleem ligt bij de anderen?

Laatst gewijzigd door Jakko : 15 december 2011 om 16:54.
Jakko is offline  
Oud 15 december 2011, 16:48   #396
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
... Ik zou bijvoorbeeld graag de voorrang van rechts regel op T-splitsingen afschaffen. Is het dan hypocriet van mij om nog steeds voorrang van rechts te verschaffen of zelf te nemen op een T-splitsing? ...
Even off topic.
De voorrangsregel van rechts in de rechtsrijdende Europese landen vervangen door een voorrangsregel van links scheelt hem een kleine 5.000 minder dodelijke verkeersslachtoffers per jaar. Men moet enkel het reglement even aanpassen en klaar is kees. Daarvoor zijn geen infrastructuurwerken nodig gewoon de idiote politiek en bureaucratie verplichten te handelen naar de vaststelbare en bewijsbare inzichten van de operations research. Open doelkans voor vooruitstrevende politieke partijen!
fcal is offline  
Oud 15 december 2011, 16:50   #397
Jurgen72
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 8 december 2011
Berichten: 90
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ooit gehoord van een deontologische code ?
Deontologie gaat over plichten, over gedragsregels, vaak maar daarom niet altijd vervat in normen. Ook een deontologische code is een afspraak, een overeenkomst.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Je moet niet wachten op de wetgeving om er zelf mee te beginnen.
Je hebt gelijk, je "moet" niet wachten op de wetgeving. Dit niet doen is daarom nog niet "hypocrisie" te noemen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Je moet er gewoon niet hypocriet over doen. Bart De Wever speelt mee voor electorale redenen. Hij is er zelf tegen maar doet er toch maar aan mee om zijn populariteit te bestendigen.
Ik heb nooit gezegd dat BDW voor een andere reden dan electorale aan zo'n spelletjes meedoet. Hoewel het "goede doel" misschien ook kan meespelen in dit geval.
In geen geval is echter de "beschuldiging" van hypocriet doen aan mijn adres hier op zijn plaats.
Jurgen72 is offline  
Oud 15 december 2011, 17:18   #398
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 39.501
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik herhaal,

Uw partij stelt dat N-VA schuld heeft aan het drama in Luik. Zou je dan niet beter zwijgen als het over hypocrisie gaat?

Het is me trouwens een raadsel hoe je hypocriet kan zijn door je niet te houden aan een code die niet eens bestaat. Het is niet omdat je de regels wil veranderen dat je al moet gaan spelen volgens de regels die je in de toekomst wenst te zien. Ik zou bijvoorbeeld graag de voorrang van rechts regel op T-splitsingen afschaffen. Is het dan hypocriet van mij om nog steeds voorrang van rechts te verschaffen of zelf te nemen op een T-splitsing?
Inderdaad. De N-VA is even hypocriet als andere partijen. Je voorbeeld van de voorrangsregels is een absurde vergelijking. Dit heeft niets te maken met code-of-conduct regels.
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 15 december 2011, 17:25   #399
Jakko
Minister-President
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Berichten: 5.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Buiten Verhofstadt heeft niemand bij Open VLD zo openlijk zitten foeteren op de politici in TV spelprogramma's als de N-VA.

Verhofstadt van O Vld en Bourgeois van de N-VA zijn generatiegenoten. Niet te zwaar aan tillen. Ze spelen misschien niet graag spelletjes?

Leterminator
Jakko is offline  
Oud 15 december 2011, 18:03   #400
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Tof, ik doe morgen een wetsvoorstel voor het AFSCHAFFEN van belastingen. En omdat ik geen hypocriet wil zijn, stop ik vanaf morgen met belastingen betalen.

Wat een idiote discussie zeg. Alles is goed genoeg om de nva zwart te maken. Alleen valide argumenten niet blijkbaar.
__________________
Travis66 is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be