Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 december 2009, 18:18   #381
xrc
Parlementsvoorzitter
 
xrc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2005
Berichten: 2.114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Vier vingers heeft een duidelijk Darwinisch nadeel. Homoseksualiteit niet.
En?
xrc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2009, 18:19   #382
xrc
Parlementsvoorzitter
 
xrc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2005
Berichten: 2.114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Gelovigen snappen niet zo goed wat bewijslast is.
Gelovige wetenschappers bestaan niet? Galilei draait zich om in zijn graf.

Laatst gewijzigd door xrc : 28 december 2009 om 18:19.
xrc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2009, 18:24   #383
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xrc Bekijk bericht
Aangezien seksualiteit per defintie hetero, is en dus alle andere vormen van seksualiteit afwijken van de norm, is ook homoseksualiteit afwijkend, en dus medisch gezien een ziekte.
Seksualiteit is helemaal niet hetero. Niet per definitie en niet anders.

Citaat:
Bovendien worden organen gebruikt die niet tot de seksualiteitsorganen dienen te worden gebruikt en spreekt men in de medische wereld wederom van een afwijking, en dus een ziekte.
Want organen hebben één en maar één functie, en de mens kan daar geen andere gebruik van maken?
Vertel mij eens, waarvoor dient een hand dan?
Waarvoor dienen lippen, een tong?

O, en zeg mij eens: heb je ooit een kopstoot moeten incasseren? Anders zou je best weten dat je organen voor heel andere zaken gebruiken dan waarvoor ze dienen.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2009, 18:25   #384
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xrc Bekijk bericht
Dus een ziekte wordt geschrapt op irrationele, niet-onderbouwde basis, omdat het er oorspronkelijk zou opgezet zijn omwille van irrationele argumenten?
Hoe zit het dan met idiopathische ziektes (nog steeds enorm talrijk in de 21ste eeuw, jammer genoeg)?
Neen. Die "ziekte" is geschrapt omdat ze nooit op die lijst hoorde te staan.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2009, 18:43   #385
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xrc Bekijk bericht
Ik ben ook geneigd tot het kwade, ja. Hoe u dat uit mijn avater kan afleiden is me toch een raadsel.
De slechte mens ziet niet altijd meer de sublimatie van het kwade. En daarom wijs ik u erop.

Laatst gewijzigd door system : 28 december 2009 om 18:44.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2009, 18:54   #386
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xrc Bekijk bericht
Gelovige wetenschappers bestaan niet? Galilei draait zich om in zijn graf.
http://www.youtube.com/watch?v=4EWyD34FxmI
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2009, 18:55   #387
xrc
Parlementsvoorzitter
 
xrc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2005
Berichten: 2.114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Neen. Die "ziekte" is geschrapt omdat ze nooit op die lijst hoorde te staan.
Zou necrofilie ook geschrapt zijn? Hoort die er nog op te staan?
xrc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2009, 18:59   #388
xrc
Parlementsvoorzitter
 
xrc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2005
Berichten: 2.114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Seksualiteit is helemaal niet hetero. Niet per definitie en niet anders.
Toch wel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Want organen hebben één en maar één functie, en de mens kan daar geen andere gebruik van maken?
Vertel mij eens, waarvoor dient een hand dan?
Waarvoor dienen lippen, een tong?

O, en zeg mij eens: heb je ooit een kopstoot moeten incasseren? Anders zou je best weten dat je organen voor heel andere zaken gebruiken dan waarvoor ze dienen.
Neen, organen kunnen meerdere functies hebben, maar bijvoorbeeld het rectum heeft geen seksualiteitsfunctie. Het gaat zelfs met een verhoogde incidentie van SOA's gepaard, omdat de mucosa in de darm absorberend werkt en bovendien erg dun en broos is.
xrc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2009, 19:00   #389
xrc
Parlementsvoorzitter
 
xrc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2005
Berichten: 2.114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Je verwacht toch niet dat ik zo'n filmpje ga uitkijken?

Procentueel gezien hebben studenten burgerlijk ingenieur een hoger IQ, dus die moeten wel gelijk hebben..
xrc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2009, 19:01   #390
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xrc Bekijk bericht
Je verwacht toch niet dat ik zo'n filmpje ga uitkijken?

Procentueel gezien hebben studenten burgerlijk ingenieur een hoger IQ, dus die moeten wel gelijk hebben..
Het filmpje beweert, met overweldigend bewijs, dat religie en wetenschap negatief met elkaar gecorreleerd zijn. Er is dus een aangetoond verband. Nu u weer.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2009, 20:13   #391
xrc
Parlementsvoorzitter
 
xrc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2005
Berichten: 2.114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Het filmpje beweert, met overweldigend bewijs, dat religie en wetenschap negatief met elkaar gecorreleerd zijn. Er is dus een aangetoond verband. Nu u weer.
U zal die negatieve correlatie toch moeten verduidelijken wil 'ik weer' repliceren.
xrc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2009, 21:04   #392
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xrc Bekijk bericht
Aangezien seksualiteit per defintie hetero, is en dus alle andere vormen van seksualiteit afwijken van de norm, is ook homoseksualiteit afwijkend, en dus medisch gezien een ziekte.
Wat een kromme en totaal onwetenschappelijke 'renedering'. Zelf uitgevonden om je dwaze theorie te staven, neem ik aan...

Seksualiteit is niet "per definitie" hetero. Net zo min dat alles dat afwijkt van de 'norm' een ziekte is.

Ook roodharigen zijn een relatief kleine minderheid. Volgens uw 'theorie' wijken ze ook af van de "norm". Zijn zij dan ook ziek?

Citaat:
Bovendien worden organen gebruikt die niet tot de seksualiteitsorganen dienen te worden gebruikt en spreekt men in de medische wereld wederom van een afwijking, en dus een ziekte.
Ahbon, we hebben hier te maken met de spreekbuis van de medische wereld in hoogst eigen persoon.

Men spreekt helemaal niet van een ziekte als organen worden gebruikt 'waarvoor ze niet dienen'. Is een arm gemaakt om tennis te spelen? Zijn benen gemaakt om voetbal te spelen? Is een mond gemaakt om te kussen? Volgens uw theorietje is dus de gehele wereldbevolking ziek.


ps: mag ik eens vragen hoe oud jij bent?

Laatst gewijzigd door Zeno! : 28 december 2009 om 21:04.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2009, 21:12   #393
xrc
Parlementsvoorzitter
 
xrc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2005
Berichten: 2.114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Wat een kromme en totaal onwetenschappelijke 'renedering'. Zelf uitgevonden om je dwaze theorie te staven, neem ik aan...

Seksualiteit is niet "per definitie" hetero. Net zo min dat alles dat afwijkt van de 'norm' een ziekte is.

Ook roodharigen zijn een relatief kleine minderheid. Volgens uw 'theorie' wijken ze ook af van de "norm". Zijn zij dan ook ziek?
Seksualiteit is wel hetero. Het is het gedrag tussen man en vrouw, met het oog op de voortplanting.
Een minderheid zijn is niet hetzelfde als abnormaal. Dat is een nogal kromme redenering van u.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Ahbon, we hebben hier te maken met de spreekbuis van de medische wereld in hoogst eigen persoon.

Men spreekt helemaal niet van een ziekte als organen worden gebruikt 'waarvoor ze niet dienen'. Is een arm gemaakt om tennis te spelen? Zijn benen gemaakt om voetbal te spelen? Is een mond gemaakt om te kussen? Volgens uw theorietje is dus de gehele wereldbevolking ziek.
Een arm is alleszins niet niet gemaakt om te tenissen. Het is er om handelingen uit te voeren, zaken vast te grijpen,... Tennis spelen past dus in het plaatje.
Een rectum daarentegen is overduidelijk niet gemaakt om seksuele betrekking te hebben, zoals hierboven reeds gesteld.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
ps: mag ik eens vragen hoe oud jij bent?
Wat doet dat ertoe?
xrc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2009, 21:22   #394
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xrc Bekijk bericht
Seksualiteit is wel hetero. Het is het gedrag tussen man en vrouw, met het oog op de voortplanting.
Een minderheid zijn is niet hetzelfde als abnormaal. Dat is een nogal kromme redenering van u.
Er bestaan verschillende vormen van seksualiteit.

Citaat:
Een arm is alleszins niet niet gemaakt om te tenissen. Het is er om handelingen uit te voeren, zaken vast te grijpen,... Tennis spelen past dus in het plaatje.
Een rectum daarentegen is overduidelijk niet gemaakt om seksuele betrekking te hebben, zoals hierboven reeds gesteld.
Is een penis gemaakt om gepijpt te worden? Zijn vrouwen/mannen die dat doen ziek?
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2009, 21:31   #395
xrc
Parlementsvoorzitter
 
xrc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2005
Berichten: 2.114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Er bestaan verschillende vormen van seksualiteit.
Normale seksualiteit, en afwijkende seksualiteit.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Is een penis gemaakt om gepijpt te worden? Zijn vrouwen/mannen die dat doen ziek?
Neen en neen.
Er is een verschil tussen gedrag (dat sporadisch is of kan zijn) en wat nu op eufemistische wijze "een voorkeur" genoemd wordt.
xrc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2009, 21:39   #396
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xrc Bekijk bericht
Normale seksualiteit, en afwijkende seksualiteit.
Ah, we gaan het op z'n Goebbels spelen? Hoe meer de leugen herhaald wordt, hoe meer die geloofd wordt.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2009, 21:42   #397
xrc
Parlementsvoorzitter
 
xrc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2005
Berichten: 2.114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ah, we gaan het op z'n Goebbels spelen? Hoe meer de leugen herhaald wordt, hoe meer die geloofd wordt.
Haha. Als dat uw analyse is van dit gesprek, mij goed hoor.
xrc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2009, 22:59   #398
Boontjes
Parlementslid
 
Geregistreerd: 4 april 2005
Berichten: 1.600
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fatalistische fakir Bekijk bericht
'Het katholieke geloof is poppenkast. Maar mooie poppenkast.' - Gerard Reve
En vooral ZEER dure poppenkast--Jezus had een wonderbare visvangst en veranderde water in wijn - het Vaticaan, de kerk, verandert alles in goud, en weigert te delen-Maar wel iemand heilig verklaren die men jarenlang verguisde omdat hij het 'kerkelijke geld' verprutste..Worden Vlamingen dan nooit wijzer?

Laatst gewijzigd door Boontjes : 29 december 2009 om 23:01.
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2009, 09:54   #399
Doki
Parlementsvoorzitter
 
Doki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 2.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xrc Bekijk bericht
Nee, u moet het niet omdraaien omdat u te lui bent om uw argumenten te staven. U stelde, terecht, dat homoseksualiteit sinds 1990 uit de lijst van geestesziekten is gescrapt op de WHO-lijst van ziekten. U stelde dat dit de enige autoriteit is op dat vlak en dat daar dan wel onderzoek zou naar zijn gedaan, want u stelde dat het "wetenschappelijk bewezen" was.
Ik trek dit sterk in twijfel en vraag naar dat wetenschappelijk onderzoek, wat ik nog steeds niet heb gekregen, en ik ook nooit zal krijgen.
Qua homofobie is dit forum wel wat gewoon, maar het is een tijd geleden dat ik hier nog eens een voorbeeld van de pseudo-wetenschappelijke variant ben tegengekomen. De meesten komen niet verder dan het aaneenrijgen van wat schuttingtaal.

Omdat ik zelf homo ben heb ik me in zekere mate verdiept in de aard van homoseksualiteit. Er bestaat over dit onderwerp erg leerrijke literatuur, ook in ons eigen taalgebied. Over homoseksualiteit (en over seksualiteit in het algemeen) is het laatste woord nog niet gezegd, maar wat wel zeker is is dat het ingewikkelder ligt dan het plakken van een etiket "normaal" of "abnormaal" op een bepaalde seksuele gedraging. Er is een biologisch-ethologische dimensie, maar ook andere disciplines zoals de psychologie en de antropologie bieden interessante invalshoeken.

Voer voor een boeiende discussie, ware het niet dat mensen als jij eigenlijk niet geïnteresseerd zijn in gefundeerde argumenten, maar zich uitsluitend op "de wetenschap" beroepen om hun eigen vooroordelen een waas van geloofwaardigheid te verlenen. De standpunten die je in deze thread verkondigt zijn het beste bewijs dat je over dit onderwerp nog nooit een ernstig boek of artikel hebt gelezen.
__________________
ZONDER HAAT DRAAD
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2009, 10:29   #400
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xrc Bekijk bericht
Dus een ziekte wordt geschrapt op irrationele, niet-onderbouwde basis, omdat het er oorspronkelijk zou opgezet zijn omwille van irrationele argumenten?
Nee, een vermeende ziekte wordt geschrapt op rationele, onderbouwde basis, omdat het er oorspronkelijk fouten zijn gemaakt omwille van irrationele argumenten

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xrc Bekijk bericht
Hoe zit het dan met idiopathische ziektes (nog steeds enorm talrijk in de 21ste eeuw, jammer genoeg)?
Ik zie niet in wat dit er mee te maken heeft.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be