Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 juni 2007, 12:58   #421
lantjes
Eur. Commissievoorzitter
 
lantjes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 9.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Ik heb alleszins vastgesteld dat er in mijn geboortestreek veel meer eksters, kraaien en katten zijn. Jagers zouden hun overbevolking wat kunnen terugschroeven.
En? wat is het probleem met meer eksters kraaien en (huis)katten?
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2007, 13:02   #422
lantjes
Eur. Commissievoorzitter
 
lantjes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 9.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Essevee_VL Bekijk bericht
Kan er iemand zeggen wat we wel nog mogen doen als tijdsverdrijf indien die Ecolo-pezenwevers aan de macht zijn?
Als je zonodig uw geweeertje moet gebruiken, ga in een schietclub schieten. Of paint-ballen, dan kan je naar bewegend wild schieten dat ook nog eens terugschiet, zoooveeel plezanter.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2007, 13:04   #423
Essevee_VL
Minister-President
 
Essevee_VL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2007
Locatie: Muskrun, Das Großflämisches Reich
Berichten: 4.311
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vox Populi Bekijk bericht
Als het van mij afhing bestond er al lang niet meer zoiets als 'de jachtsport'. Ten eerste omdat het voor mij een uitgemaakte zaak is dat de beschikbaarheid van wapens moet worden bestreden tot ze gereduceerd is tot nihil (of toch zo dicht mogelijk daarbij), en ten tweede omdat de jacht dieronvriendelijk is. Twee sterke argumenten om deze barbaarse, gedateerde 'sport' af te schaffen, al was één argument voor mij al voldoende, namelijk het eerste.
Hetgene dat vetgedrukt is uw bericht is alleszins geen "vox populi" ofte in het Nederlands "stem van het volk". U weet zeker niet hoeveel mensen de jacht-en schietsport aantrekt dus ik zou Uw onozele opmerking voor Uzelf houden.
De bewijsgrond dat jagen dieronvriendelijk is hebt U wellicht hierin bijgesleurd niet zozeer dat U inzit voor die dieren maar omdat U gedacht zou kunnen doordrijven m.b.t. het verdwijnen van vuurwapens. Dit kon ik afleiden door uw laaste zin.
U hebt wellicht ook te veel gekeken naar Amerikaanse uitzendingen waar wapens als een spotprent worden voorgesteld.
Het Vuurwapen is een heel boeiende tijdsverdrijf dat aandacht en veiligheid eist. Het zijn die misdadigers die vuurwapens in een slecht daglicht stellen. Vroeger werd in de oorlog ook met andere wapens gestreden bv. de boog. Vergeet niet het zijn mensen die elkaar doden niet de wapens want met elk ding kan U iemand vermoorden.

Het voorgaande kunt U ook uitdrukken met een oerwoudgeluid dat min of meer neerkomt op Uw barbaarse, overdraagzame peil van Romeinse keizer.

__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yoda Bekijk bericht
Zei de neo nazi
Essevee_VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2007, 13:09   #424
Essevee_VL
Minister-President
 
Essevee_VL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2007
Locatie: Muskrun, Das Großflämisches Reich
Berichten: 4.311
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Toen we op een ogenblik aan mijn schoonvaders tractor een electrisch probleem aan het herstellen waren hebben we de hagel van de heren eens tot tegen de cabine horen tikken, dat zal ook niet mogelijk zijn zeker?
Het merendeel van dat gespuis dat door de velden dartelt met het geweer in aanslag zijn rasechte macho's die er op kikken een levend wezen aan flarden te schieten. Sorry hoor zoontje of dochtertje, die mijnheer heeft uw poes doodgeschoten of vergiftigd. Al wat durft bewegen moet er aan geloven en ieder die in "de weg" durft te lopen riskeert op zijn minst verbaal geweld. De wet zal daar niets aan veranderen, aan notaris, advocaat en dergelijke kan je niet raken. Het gepeupel dat meeloopt mag dat enkel om in de heren hun morbide drang te helpen voorzien. Er is vandaag GEEN ENKEL maatschappelijk draagvlak om gewapende bendes nog toe te laten in Vlaanderen, er is gewoon geen plaats meer voor. Alle passieve rekreanten moeten ten koste van de 15000 "jagers" uit veld en bos verdwijnen. Om dergelijke moreel verwerpelijke hobby uit te oefenen moet je eigenlijk zelf al een ziek iemand zijn. Raak je daar opgewonden van om een weerloos dier neer te kogelen voor de fun en de kick? Een paar sessies psychiatrie is u anders aan te raden.
Ten eerste die zogezegde hagel dat U hoorde kletteren zal wellicht enkele rondvliegende stenen geweest zijn.
ten tweede hebt U ook van die snotneuzen die dieren martelen en doden op een gruwelijke wijze.
Ten derde wat gaat U doen met die jagers? gevangenisstraf, doodstraf, verbannen,...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yoda Bekijk bericht
Zei de neo nazi
Essevee_VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2007, 13:11   #425
Essevee_VL
Minister-President
 
Essevee_VL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2007
Locatie: Muskrun, Das Großflämisches Reich
Berichten: 4.311
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Als je zonodig uw geweeertje moet gebruiken, ga in een schietclub schieten. Of paint-ballen, dan kan je naar bewegend wild schieten dat ook nog eens terugschiet, zoooveeel plezanter.
Schieten met klodders verf? Is dat niet vervuilend voor de omgeving...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yoda Bekijk bericht
Zei de neo nazi
Essevee_VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2007, 13:13   #426
Essevee_VL
Minister-President
 
Essevee_VL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2007
Locatie: Muskrun, Das Großflämisches Reich
Berichten: 4.311
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de kat Bekijk bericht
Hobby, die het veiligheids gevoel ondermijnd in eigen thuis.

Hobby...........
Mijn vrijheid m.b.t. de keuze van tijdsverdrijf en veiligheid is ondermijnd door Uw onverdraagzaam peil...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yoda Bekijk bericht
Zei de neo nazi
Essevee_VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2007, 13:18   #427
Vox Populi
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 25 juni 2007
Locatie: presidentieel paleis
Berichten: 48
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Essevee_VL Bekijk bericht
Hetgene dat vetgedrukt is uw bericht is alleszins geen "vox populi" ofte in het Nederlands "stem van het volk". U weet zeker niet hoeveel mensen de jacht-en schietsport aantrekt dus ik zou Uw onozele opmerking voor Uzelf houden.
Ik ken er geen enkele, en ik schat dat het er maximum duizend zijn over heel het land.

Citaat:
De bewijsgrond dat jagen dieronvriendelijk is hebt U wellicht hierin bijgesleurd niet zozeer dat U inzit voor die dieren maar omdat U gedacht zou kunnen doordrijven m.b.t. het verdwijnen van vuurwapens. Dit kon ik afleiden door uw laaste zin.
Dat is niet het geval, en zelfs als het wel zo was zou het niet terzake doen, en dat weet u. Feit blijft dat jagen hoe je het ook draait of keert dieronvriendelijk is, dus mijn argument geldt wel degelijk.

Citaat:
U hebt wellicht ook te veel gekeken naar Amerikaanse uitzendingen waar wapens als een spotprent worden voorgesteld.
Het Vuurwapen is een heel boeiende tijdsverdrijf dat aandacht en veiligheid eist. Het zijn die misdadigers die vuurwapens in een slecht daglicht stellen. Vroeger werd in de oorlog ook met andere wapens gestreden bv. de boog. Vergeet niet het zijn mensen die elkaar doden niet de wapens want met elk ding kan U iemand vermoorden.
Ik kijk zelden naar Amerikaanse programma's, maar dat neemt niet weg dat ik de gevaren van wapens ken. Het feit dat vuurwapens gewoon beschikbaar zijn is voor mij iets dat zo snel mogelijk zou moeten worden afgeschaft. Het feit dat een paar honderd mensen er hun hobby van hebben gemaakt weegt daar absoluut niet tegen op imo.

Citaat:
Het voorgaande kunt U ook uitdrukken met een oerwoudgeluid dat min of meer neerkomt op Uw barbaarse, overdraagzame peil van Romeinse keizer.

Een barbaarse Romeinse keizer? Interessant, mijn eerste eretitel hier!

Echter, ik heb van u geen enkel geldig tegenargument gekregen, nl. over het feit dat de beschikbaarheid van wapens een probleem is en dat de jacht dieronvriendelijk is. Hierop wacht ik nog steeds met veel interesse.
Vox Populi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2007, 13:19   #428
lantjes
Eur. Commissievoorzitter
 
lantjes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 9.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Essevee_VL Bekijk bericht
Ten eerste die zogezegde hagel dat U hoorde kletteren zal wellicht enkele rondvliegende stenen geweest zijn.
ten tweede hebt U ook van die snotneuzen die dieren martelen en doden op een gruwelijke wijze.
Ten derde wat gaat U doen met die jagers? gevangenisstraf, doodstraf, verbannen,...
Terwijl de tractor in het veld stilstaat, motor af? Als je er niet bij was, gelieve te onthouden.
ten tweede, hoor je me dat goedkeuren? Als ik dat ene zie doen zal hij wat meemaken.
Ten derde, jachtverlof verbeurd verklaren, weeral wat jagers die het niet goed menen uit het milieu.

Nog een verhaaltje. Een collega was jachtopzichter in Erpe-Mere tot hij op een nacht wat "jagers" betrapte die zonder twijfelen zijn auto hebben doorzeefd terwijl hij er in zat. Goede jagers? Er zijn er zoveel als witte raven....
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2007, 13:21   #429
lantjes
Eur. Commissievoorzitter
 
lantjes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 9.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Essevee_VL Bekijk bericht
Schieten met klodders verf? Is dat niet vervuilend voor de omgeving...
Neen want meestal gebeurd dit in een afgesloten gebouw waar wat hindernissen en schuilplaatsen zijn aangebracht om het wat spannend te maken.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2007, 13:29   #430
lantjes
Eur. Commissievoorzitter
 
lantjes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 9.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Essevee_VL Bekijk bericht
Mijn vrijheid m.b.t. de keuze van tijdsverdrijf en veiligheid is ondermijnd door Uw onverdraagzaam peil...
Uw vrijheid zou zover mogen gaan tot ze die van een ander individu, ten gevolge van uw acties, beperkt of onmogelijk maakt. Momenteel gijzelen 15.000 jagers 5.985.000 niet jagers in hun vrijheid om te wandelen, te fietsen, paard te rijden.......enkel omdat u het nodig acht naar een mager konijn, duif, kat, ekster of uitgezette fazant te moeten schieten.

Nog een verhaaltje. Bij een andere college, uit Moorsel bij Aalst, kropen de heren tot over zijn afsluiting om het kapotgeschoten konijn op te rapen dat ze TUSSEN ZIJN SCHAPEN hadden geschoten. Maar daar was de echtgenoot van een plaatselijke politica bij zodat klacht indienen ook niet veel zin heeft gehad. Bij de plaatselijke politie werd "de jager" in kwestie met open armen ontvangen....
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2007, 13:38   #431
Essevee_VL
Minister-President
 
Essevee_VL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2007
Locatie: Muskrun, Das Großflämisches Reich
Berichten: 4.311
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Neen want meestal gebeurd dit in een afgesloten gebouw waar wat hindernissen en schuilplaatsen zijn aangebracht om het wat spannend te maken.
Ga eens lekker zelf gaan "verfklodderen"! hindernissen en schuilplaatsen ...spannend
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yoda Bekijk bericht
Zei de neo nazi
Essevee_VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2007, 13:38   #432
Essevee_VL
Minister-President
 
Essevee_VL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2007
Locatie: Muskrun, Das Großflämisches Reich
Berichten: 4.311
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Uw vrijheid zou zover mogen gaan tot ze die van een ander individu, ten gevolge van uw acties, beperkt of onmogelijk maakt. Momenteel gijzelen 15.000 jagers 5.985.000 niet jagers in hun vrijheid om te wandelen, te fietsen, paard te rijden.......enkel omdat u het nodig acht naar een mager konijn, duif, kat, ekster of uitgezette fazant te moeten schieten.

Nog een verhaaltje. Bij een andere college, uit Moorsel bij Aalst, kropen de heren tot over zijn afsluiting om het kapotgeschoten konijn op te rapen dat ze TUSSEN ZIJN SCHAPEN hadden geschoten. Maar daar was de echtgenoot van een plaatselijke politica bij zodat klacht indienen ook niet veel zin heeft gehad. Bij de plaatselijke politie werd "de jager" in kwestie met open armen ontvangen....
Waar hebt U dat cijfer gehaald?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yoda Bekijk bericht
Zei de neo nazi
Essevee_VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2007, 13:40   #433
Essevee_VL
Minister-President
 
Essevee_VL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2007
Locatie: Muskrun, Das Großflämisches Reich
Berichten: 4.311
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Terwijl de tractor in het veld stilstaat, motor af? Als je er niet bij was, gelieve te onthouden.
ten tweede, hoor je me dat goedkeuren? Als ik dat ene zie doen zal hij wat meemaken.
Ten derde, jachtverlof verbeurd verklaren, weeral wat jagers die het niet goed menen uit het milieu.

Nog een verhaaltje. Een collega was jachtopzichter in Erpe-Mere tot hij op een nacht wat "jagers" betrapte die zonder twijfelen zijn auto hebben doorzeefd terwijl hij er in zat. Goede jagers? Er zijn er zoveel als witte raven....
Jachtverlof verbeurd verklaren... verklaar eens lekker uw eigen verlof verbeurd! Want dan zult U met nuttigere zaken bezig houden dan jagers pesten.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yoda Bekijk bericht
Zei de neo nazi

Laatst gewijzigd door Essevee_VL : 26 juni 2007 om 13:40.
Essevee_VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2007, 14:15   #434
jurgen79
Banneling
 
 
jurgen79's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2006
Locatie: Berlaar
Berichten: 2.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door postbus24 Bekijk bericht
Nogal kinderachtig om enkel dat stukje te quoten hé jongen !? Er staat nog duidelijk bij dat dit me niet eens kan schelen.
Dus zelfs als ik verkeerd zou zijn en u uw gellijk in huis haalt (door zoals gewoonlijk door hard te brullen zonder enige vorm van argumentatie/bewijs)
Dan nog maakt het geen bal uit
Bij mijn weten mag er niet geschoten worden in de richting van de huizen vanaf een bepaalde afstand, verteld gij nu nekeer welke die afstand is ?
En wat dan volgens u de afstand is die zowizo moet gerespecteerd worden ?

Voor de rest:
Mijne PM box staat open en ge moogt desnoods zelfs langs komen als ge iets persoonlijk te vertellen of uit te vechten hebt Maar niet het forum daarvoor misbruiken graag
Lees dit topic of het forum eens door, ik heb al een copy paste gedaan met daarin het artikel ivm de afstanden die men moet respecteren.
Wat u zegt is larie en apekool. En als 'jagers' dit bij u doen gelieve dan de politie te verwittigen met desnoods de wetgeving erbij.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2007, 14:31   #435
postbus24
Partijlid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2006
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Essevee_VL Bekijk bericht
Dit kan niet want hagel is te zwaar om meegevoerd te worden met de wind. ....
Het zijn nochtans de jagers zelf die dat vertellen

Feit is dat ik tijdens de jacht af en toe met rondvliegende bollekes in mijn hof te maken heb (die op het dak zijn niet echt het probleem aangezien het dak vrij stevig is) ,metalen bollekes die hard aankomen bij een volwassene laat staan bij de klein mannen

En dan gade gij nu op zen Verhofstatees komen vertellen dat daar niks van waar is en er dus eigelijk geen probleem is.
Ik denk dat u bij de verkeerde partij zit
postbus24 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2007, 15:34   #436
lantjes
Eur. Commissievoorzitter
 
lantjes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 9.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Essevee_VL Bekijk bericht
Waar hebt U dat cijfer gehaald?
6.000.000 Vlamingen waarvan 15.000 jagers......
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2007, 15:43   #437
Essevee_VL
Minister-President
 
Essevee_VL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2007
Locatie: Muskrun, Das Großflämisches Reich
Berichten: 4.311
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
6.000.000 Vlamingen waarvan 15.000 jagers......
Dus alle Vlamingen hebben last van jagers... ik was al bang dat U dat ging beweren.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yoda Bekijk bericht
Zei de neo nazi
Essevee_VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2007, 15:46   #438
lantjes
Eur. Commissievoorzitter
 
lantjes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 9.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Essevee_VL Bekijk bericht
Jachtverlof verbeurd verklaren... verklaar eens lekker uw eigen verlof verbeurd! Want dan zult U met nuttigere zaken bezig houden dan jagers pesten.
Met dergelijke wetenschappelijk onderbouwde argumenten ga je zonder twijfel enkele niet jagers voor uw kamp winnen. Maar het illustreert perfect de mentaliteit van de gemiddelde jager....
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2007, 15:49   #439
lantjes
Eur. Commissievoorzitter
 
lantjes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 9.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Essevee_VL Bekijk bericht
Dus alle Vlamingen hebben last van jagers... ik was al bang dat U dat ging beweren.
Met mijn bewering zeg ik enkel dat 15.000 jagers, door hun "hobby" de rest van Vlaanderen in zijn/haar mogelijkheden beperkt.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2007, 16:19   #440
delcom
Burgemeester
 
Geregistreerd: 22 juni 2007
Locatie: Zelzate
Berichten: 564
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Met mijn bewering zeg ik enkel dat 15.000 jagers, door hun "hobby" de rest van Vlaanderen in zijn/haar mogelijkheden beperkt.
dus u bent zo een type dat zich aansluit bij de grootste groep?
de jagers zijn slechts met 15000 en de niet jagers met 6 miljoen dus besluit je maar dat de jagers moeten verdwijnen omdat ze misschien (wat niet bewezen is) 1 of 2 % van die 6 miljoen mensen in hun hobby beperken.
ik zou het anders wel interresant vinden om eens concreet cijfers te hebben over hoeveel mensen eigen echt problemen hebben met de jachtsport, grote kans dat de groep jagers dan groter word dan hun tegenstanders.
delcom is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be