Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Vlaams Blok arrest
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vlaams Blok arrest Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen die te maken hebben met het Vlaams Blok arrest terecht.

Bekijk resultaten enquête: Bent u van oordeel dat we na dat schandalige arrest nog in een democratie leven ?
ja 43 31,39%
NEEN 94 68,61%
Aantal stemmers: 137. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 23 november 2004, 23:07   #421
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
"de westerse cultuur" die moet je toch eens uitleggen : wat versta je daaronder?
Wel, de Westerse cultuur heeft Grieks-Romeinse, Keltische en Germaanse invloeden.
Stefanie is offline  
Oud 23 november 2004, 23:10   #422
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Simpele ziel 1940 was het rustig op gebied van anti-semetisme? Ach ja het proberen uitroeien van de joden was echt peanuts vergeleken met vandalen die joodse graven schennen

Je weet toch wat er in 1940 bezig was? WO 2? Holocaust ooit van gehoord?
En tussen '45 en '64? En tijdens de jaren '20?
Stefanie is offline  
Oud 23 november 2004, 23:17   #423
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
En daar gaat het hem nu juist over, "mogelijk wel".

Onze gepensioneerden zijn binnen 30 jaar mogelijk ook een gevaar (en een veel reeler dan "de moslims", het verkeer is nu al een veel groter "gevaar". De VS? kan ook ene gevaar worden, rusland,china...

ALle gepensioneerden preventief euthanaseren? Kernwapens ontwikkelen en de de helft van de wereld preventief wegblazen?
Als we zo doorgaan zoals nu, zal de medicatie voor vele bejaarden onbetaalbaar zijn en zullen veel bejaarden effectief vroegtijdig sterven doordat ze de nodige medicatie of de nodige onderzoeken in het ziekenhuis niet konden betalen. Ik hoorde onlangs (was wel op de VRT) over een Amerikaanse vrouw die hoge bloeddruk had. Ze kon de nodige medicatie niet betalen, kreeg een beroerte en heeft toen in het ziekenhuis in coma gelegen. Ze is uiteindelijk VROEGTIJDIG gestorven. Dus uw vraag over euthanasie was voor haar werkelijkheid. En in 't nieuws was er vandaag een verslag over een gehandicapte die pas vandaag een plaats gevonden had. De gehandicapten staan nu al op een wachtlijst.
Stefanie is offline  
Oud 23 november 2004, 23:21   #424
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Het is 1 vd meest belachelijke vergelijkingen die ik ooit gehoord hebt. Indien jij echt gelooft dat het een goede is dan ken je niks van de huidige situatie in belgie en van de spaanse invasie van zuid amerika.
Ik had het dan ook niet over de situatie van vandaag. Ik zei over "binnen dertig jaar". Ik doelde ook op de steden, cultuur, kunst en religie van de Indianen. Ik sprak enkel over het feit dat een bepaalde cultuur verdween. Hoe die cultuur verdween en met welke methode, is iets anders.
Stefanie is offline  
Oud 23 november 2004, 23:37   #425
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Ik had het dan ook niet over de situatie van vandaag. Ik zei over "binnen dertig jaar". Ik doelde ook op de steden, cultuur, kunst en religie van de Indianen. Ik sprak enkel over het feit dat een bepaalde cultuur verdween. Hoe die cultuur verdween en met welke methode, is iets anders.
Ik snap niet goed waarom je dit dan ten berde bracht.
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.
gm10 is offline  
Oud 24 november 2004, 05:56   #426
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Voor wat het waard is : 81 op de 120 stemmers vinden dat wij na dit arrest niet meer in een democratie leven. Waarschijnlijk zou een zelfde percentage vinden dat we geen onafhankelijke rechtspraak meer hebben. Eigenaardig toch dat de zogenaamde democratische tegenstanders van het Vlaams Belang deze partij niet via het stemhokje kunnen of willen nekken.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
Oud 24 november 2004, 09:01   #427
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Nee, nee, nee. Ge moet lezen wat er staat. De Romeinen hebben het Christendom naar hier gebracht.
So? Het christendom heeft voor miljoenen doden gezorgt, leuk geschenk hoor . De arabieren hebben evenveel bijgedragen aan onze samenleving maar dat negeer je gewoon.

Citaat:
Ze hebben een invloed gehad. De autochtone Spanjaarden zijn doorgaans geen moslim. Spanjaarden spreken een Romaanse taal, geen Arabisch.
Nee natuurlijk niet alle moslims zijn weggejaagd
Citaat:
Wel, de Westerse cultuur heeft Grieks-Romeinse, Keltische en Germaanse invloeden.
Dat is geen antwoord, wat is die cultuur hoe herken je die,... Dat wil ik weten niet dit rond de pot gedraai .

Citaat:
En tussen '45 en '64? En tijdens de jaren '20?
Weet je nu eigenlijk wat de holocaust is?

Citaat:
Als we zo doorgaan zoals nu, zal de medicatie voor vele bejaarden onbetaalbaar zijn en zullen veel bejaarden effectief vroegtijdig sterven doordat ze de nodige medicatie of de nodige onderzoeken in het ziekenhuis niet konden betalen.
Steedr duurdere medicatie en steeds meer ingrepen op bejaarden zorgen hier inderdaad voor. Niks met migratie te maken, alles met dokters die patienten hun leven zo lang mogelijk willen rekken (vaak nodeloos) . Gelukkig komt men daar nu op terug soms is het gewoon beter iemand te laten sterven ipv zijn leven een jaar rekken met vele operaties/zware medicijnen en constant in het ziekenhuis.

Citaat:
Ik hoorde onlangs (was wel op de VRT) over een Amerikaanse vrouw die hoge bloeddruk had. Ze kon de nodige medicatie niet betalen, kreeg een beroerte en heeft toen in het ziekenhuis in coma gelegen. Ze is uiteindelijk VROEGTIJDIG gestorven.
Ja en? Dat is in de VS , niet hier.

Citaat:
Dus uw vraag over euthanasie was voor haar werkelijkheid.
Had ze een ziekteverzekering gehad was dat niet gebeurd. In de VS heb je de keuze, als jij een ziekteverzekering niet belangrijk vind ...

In belgie kan je die keuze niet maken en dus heb je dat probleem niet.

Citaat:
En in 't nieuws was er vandaag een verslag over een gehandicapte die pas vandaag een plaats gevonden had. De gehandicapten staan nu al op een wachtlijst.
En enkele maanden geleden was er een onderzoek dat aantoonde dat vele nog niet gehandicapten (maar wel bijna) zich voortijdig inschrijven om toch direct (en meestal te vroeg) hulp te krijgen. Met als gevolg wachtlijsten en andere echt gehadicapten die wel moeten wachten.

Citaat:
Ik had het dan ook niet over de situatie van vandaag. Ik zei over "binnen dertig jaar". Ik doelde ook op de steden, cultuur, kunst en religie van de Indianen. Ik sprak enkel over het feit dat een bepaalde cultuur verdween. Hoe die cultuur verdween en met welke methode, is iets anders.
Nog steeds belachelijk en ik ben al verchillende keren in zuid amerika geweest, die indiaanse cultuur is bijlange na niet verdwenen .
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 24 november 2004, 23:06   #428
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
Ik snap niet goed waarom je dit dan ten berde bracht.
Als men nu laat begaan, zou het kunnen dat er binnen een aantal jaar keiharde maatregelen zullen komen. Vandaag was het weer van dat in Nederland. Dienen énen wenst Geert Wilders dood. Nu ja, ik weet niet of de moslims in Vlaanderen even radicaal zijn. 'n Nederlander is het ook gewoon om rechtuit (of botweg) zijn mening te zeggen. Wij hebben een traditie om wat diplomatischer te zijn, maar toch... En vergeet niet dat dienen snel Belg wet nog altijd van kracht is. Hoeveel moslim-fundi's hebben ze vandaag Belg gemaakt? Ik weet het niet, maar geruststellend is het niet.
Stefanie is offline  
Oud 24 november 2004, 23:07   #429
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Ja en? Dat is in de VS , niet hier.
Inderdaad. Ge hebt gelijk, maar als ze zo doorgaan zullen we om financiële redenen wel genoodzaakt zijn om het Amerikaanse systeem of iets dat daar sterk op lijkt in te voeren. Dat is net het punt.
Stefanie is offline  
Oud 24 november 2004, 23:10   #430
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Steedr duurdere medicatie en steeds meer ingrepen op bejaarden zorgen hier inderdaad voor. Niks met migratie te maken, alles met dokters die patienten hun leven zo lang mogelijk willen rekken (vaak nodeloos) . Gelukkig komt men daar nu op terug soms is het gewoon beter iemand te laten sterven ipv zijn leven een jaar rekken met vele operaties/zware medicijnen en constant in het ziekenhuis.
Het is inderdaad een verantwoordelijkheid van de overheid, maar als men laaggeschoolden of naar het schijnt zelfs ongeletterden naar hier haalt en Belg maakt, helpt dat niet om die medische kosten te kunnen betalen. En nodeloos is het lang niet altijd.
Stefanie is offline  
Oud 24 november 2004, 23:10   #431
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Dat is geen antwoord, wat is die cultuur hoe herken je die,... Dat wil ik weten niet dit rond de pot gedraai .
Ik draai niet rond de pot.
Stefanie is offline  
Oud 24 november 2004, 23:13   #432
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
So? Het christendom heeft voor miljoenen doden gezorgt, leuk geschenk hoor . De arabieren hebben evenveel bijgedragen aan onze samenleving maar dat negeer je gewoon.
De Arabieren hebben veel overgenomen uit andere culturen en van andere volkeren. De Romeinen hebben ook vrij veel van anderen overgenomen. Maar daar gaat het niet om. De mensenrechten bestonden toen nog niet. Bovendien zijn veel van die Marokkanen Berbers en géén Arabieren. En Turken zijn geen Arabieren. Feit is ook dat veel van de kapers van 11 september uit Saudi Arabië kwamen.
Stefanie is offline  
Oud 25 november 2004, 09:30   #433
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Inderdaad. Ge hebt gelijk, maar als ze zo doorgaan zullen we om financiële redenen wel genoodzaakt zijn om het Amerikaanse systeem of iets dat daar sterk op lijkt in te voeren. Dat is net het punt.
Helemaal niet , en zelfs al zouden ze het invoeren dan nog kan je zonder al te veel problemen of kosten een ziekteverzekering krijgen. Als jij je geld liever aan iets anders uitgeeft ...

Citaat:
Het is inderdaad een verantwoordelijkheid van de overheid, maar als men laaggeschoolden of naar het schijnt zelfs ongeletterden naar hier haalt en Belg maakt, helpt dat niet om die medische kosten te kunnen betalen. En nodeloos is het lang niet altijd.
Je bedoelt als ongeleteerde vluchtelingen naar hier komen en de nationaliteit verwerven?

De overheid heeft in geen decenia vreemdelingen naar hier gehaald. En zelfs ongeletterden kunnen een job uitoefenen hoor.
Citaat:
Ik draai niet rond de pot.
Antwoord dat concreet op de vraag: Wat is de europese cultuur. Aan wat herken JIJ die?

Citaat:
De Arabieren hebben veel overgenomen uit andere culturen en van andere volkeren. De Romeinen hebben ook vrij veel van anderen overgenomen. Maar daar gaat het niet om. De mensenrechten bestonden toen nog niet. Bovendien zijn veel van die Marokkanen Berbers en géén Arabieren.
Wat juist nog eens aantoont hoe belachelijke je redenering was over romeinen en italiaanse allochtonen.


Citaat:
En Turken zijn geen Arabieren.
Ja en?


Citaat:
Feit is ook dat veel van de kapers van 11 september uit Saudi Arabië kwamen.
En nogmaals, ja en?
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 25 november 2004, 11:47   #434
Prettigeraf
Vreemdeling
 
Prettigeraf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 november 2004
Locatie: Sint-Truiden
Berichten: 1
Stuur een bericht via MSN naar Prettigeraf
Standaard Apenland

Het moet maar eens gedaan zijn met de struisvogelpolitiek en apenmentaliteit. Ik zeg niet dat ik pro Blok ben (lees Belang), maar het wordt wel stillaan tijd dat er iemand de moed heeft om ze erbij te nemen, ipv ze uit te sluiten. Als ze toch alles zo goed gaan doen, laat ze het dan eens bewijzen. In het buitenland is vaak aangetoond dat "doodknuffelen" de enige oplossing is! Wat dat arrest betreft: dat is een pure schande! Ik ben eerder blauw getint (met rechtse kantjes), maar mensen veroordelen om hun mening te uiten, gaat me wat ver! Beste struisvogels en apen, kom eens samen, en toon de moed om eens eindelijk te laten zien dat we niet altijd de bananenrepubliek hoeven te zijn!
Prettigeraf is offline  
Oud 25 november 2004, 12:16   #435
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Prettigeraf
Het moet maar eens gedaan zijn met de struisvogelpolitiek en apenmentaliteit. Ik zeg niet dat ik pro Blok ben (lees Belang), maar het wordt wel stillaan tijd dat er iemand de moed heeft om ze erbij te nemen, ipv ze uit te sluiten..
Dat is toch onzin? Een partij heeft een standpunt, daar gaat het mee naar de kiezer . Moet het nu opeens zeggen van "we smijten dat volledig overboord, pakken het VB programma over en werken met hen samen?"

ALS het VB hun extreme standpunten aanpakt kan het meeregeren anders niet zo simpel is het . het hangt niet af van de andere partijen maar van het VB zelf.



Citaat:
Als ze toch alles zo goed gaan doen, laat ze het dan eens bewijzen. In het buitenland is vaak aangetoond dat "doodknuffelen" de enige oplossing is! Wat dat arrest betreft: dat is een pure schande! Ik ben eerder blauw getint (met rechtse kantjes), maar mensen veroordelen om hun mening te uiten, gaat me wat ver!
De wet is de wet , omdat het nu een VZW van het VB is makt niet uit.
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 25 november 2004, 21:10   #436
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Wat juist nog eens aantoont hoe belachelijke je redenering was over romeinen en italiaanse allochtonen.
Helemaal niet. Wij hebben een soort historische band met Italië. De paus zit in Rome, bv., het feit dat we een senaat hebben (net zoals de oude Romeinen), ons alfabet... Punt is dat wij de mensenrechten hebben ingevoerd. Dat was, als ik het goed heb, een Westers idee en een Westers initiatief. Tot voor kort was de Marokkaanse wet gebaseerd op de Sjaria, de Islamitische wet. Zelfs tot vorig jaar werden Marokkaanse vrouwen in Marokko benadeeld tegenover mannen als ze wilden scheiden bv.
Stefanie is offline  
Oud 25 november 2004, 21:13   #437
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Helemaal niet , en zelfs al zouden ze het invoeren dan nog kan je zonder al te veel problemen of kosten een ziekteverzekering krijgen. Als jij je geld liever aan iets anders uitgeeft ...
Juist wel. Dat is net het drama. Men is bezig om onze sociale zekerheid om zeep te helpen. Op deze manier zal het systeem volledig instorten. Een hervorming dringt zich op. Het is een echt drama dat niet iedereen dat inziet.
Stefanie is offline  
Oud 25 november 2004, 21:16   #438
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Bovendien zijn veel van die Marokkanen Berbers en géén Arabieren.
Citaat:
En Turken zijn geen Arabieren.
Het is trouwens niet omdat de Arabieren dat met de Turken en Berbers deden, dat ze dat met de Vlamingen ook moeten doen.
Stefanie is offline  
Oud 25 november 2004, 21:18   #439
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Antwoord dat concreet op de vraag: Wat is de europese cultuur. Aan wat herken JIJ die?
Dat is een smeltkroes van de Grieks-Romeinse, Keltische en Germaanse cultuur + ook wat Joodse invloeden via het oud testament. Voor de rest zijn er de mensenrechten, de verlichting en het individualisme.
Stefanie is offline  
Oud 25 november 2004, 21:20   #440
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Je bedoelt als ongeleteerde vluchtelingen naar hier komen en de nationaliteit verwerven?

De overheid heeft in geen decenia vreemdelingen naar hier gehaald. En zelfs ongeletterden kunnen een job uitoefenen hoor.
Ik bedoel als iemand met de Belgische nationaliteit met een ongeletterde persoon uit het buitenland wil trouwen. Trouwens, in 2000 heeft de overheid een aantal illegalen gelegaliseerd. Dat ging om duizenden of tienduizenden mensen. Naar 't schijnt hebben zelfs een aantal criminelen de Belgische nationaliteit verworven. Heb daar iets over gehoord. Maar dat is een andere kwestie.
Stefanie is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be