Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

 
 
Discussietools
Oud 19 december 2011, 08:47   #441
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.677
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Indien Limburg bij Liège was gebleven zouden ze in hu taalgebied zeker niet minder stiefmoederlijk behandeld zijn geworden binnen hun taalgebied.
La Cité Ardente weet je wel.

Ik heb steeds meer de indruk dat Limburgers in het bijzonder algemeen als mindere vlamingen beschouwd worden binnen vlaanderen.
dat jij veel foute indrukken hebt, dat wisten we al.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 19 december 2011, 08:54   #442
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Iedereen heeft recht op zijn of haar mening. Die van jou toont alvast aan dat politiek inzicht hebben niet jouw ding is. Zelfs al zou je zo naief zijn te geloven dat het akkoord er zonder BDW hetzelfde had uitgezien, zelfs al zou je zo naief zijn te geloven dat de regeringssamenstelling even instabiel zou zijn zonder BDW, dan nog moet je stekeblind zijn om het paniekvoetbal in Antwerpen en Tongeren te missen.

Maar goed, blijf maar roepen en tieren tegen de N-VA. Blijf ze maar in hetzelfde hoekje als het VB steken. Ook hier mankeer je duidelijk het politiek inzicht dat jou zou moeten vertellen wat er gebeurt met het groeipotentieel van partijen die worden gedemoniseerd.
Laat hem zo, maak hem vooral niet slimmer al moet je hier niet veel moeite voor doen.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline  
Oud 19 december 2011, 09:05   #443
SDG
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 27 september 2010
Berichten: 8.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Indien Limburg bij Liège was gebleven zouden ze in hu taalgebied zeker niet minder stiefmoederlijk behandeld zijn geworden binnen hun taalgebied.
La Cité Ardente weet je wel.

Ik heb steeds meer de indruk dat Limburgers in het bijzonder algemeen als mindere vlamingen beschouwd worden binnen vlaanderen.
Vreemd dan toch dat bijvoorbeeld de mensen uit Voeren die terug naar Luik willen zonder uitzondering allen rabiate francofielen zijn, nietwaar?
SDG is offline  
Oud 19 december 2011, 09:35   #444
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dat verwondert me niet echt.
Hij ging op vrij jeugdige leeftijd regelmatig naar Frankrijk om zijn groot idool te gaan bezoeken, zou dat misschien de reden kunnen zijn ?
Rikske, het is duidelijk dat jij zelfs nog nietde moeite gedaan hebt om naar het interview van BDW op RTL-TVI te kijken. Anders zou je zulke onnozelheden niet verkondigen tenzij je absoluut de plezantste wou zijn.
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 19 december 2011, 09:36   #445
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik ben bij deze zwaar onder de indruk van uw inhoudelijk ijzersterke repliek.
Voel je je aangesproken, Rikske?
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 19 december 2011, 09:37   #446
Vladja
Burger
 
Geregistreerd: 7 december 2011
Berichten: 110
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Illuminatus Bekijk bericht
U bent duidelijk een Limburger. Wel ik ben dat ook, maar woon reeds jaren in Wallonië en ik beken dat ik een echte Francofiel ben (geworden)...zelfs mijn levensgezellin is een Française, dus dat kan tellen. En juist door steeds Frans te spreken ben ik gaan beseffen dat deze taal en 'les idées et valeurs de la république Française' een voorbeeld zijn voor de ganse wereld...een 'lichtbaken' als het ware, vandaar ook de nickname...

En als ik regelmatig terugkeer naar Vlaanderen en Limburg in het bijzonder, besef ik pas wat een provinciaal nest dat was/is en waarschijnlijk ook altijd zal blijven
We waren beter bij Liège gebleven i.p.v. ons met arrogante Antwerpenaren of onverstaanbare West-Vlamingen te identificeren....Paysans
Uw voorliefde voor de Franse taal en de Franse cultuur zijn uw goed recht. De ideeën en waarden van de Franse republiek, daar heb ik serieus mijn vragen bij.

Ten eerste leidden deze ideeën tot de opgang van Napoleon. Deze man heeft inderdaad voor Frankrijk veel gerealiseerd. Feit is dat hij aan de macht kwam op een moment dat de Franse schatkist leeg was, en om de Franse economie aan te wakkeren nagenoeg alle (toenmalige) landen op het Europees continent leeggeplunderd heeft. Het is dan ook geen verrassing dat hij door andere landen 'de grote dief van Europa' werd genoemd. Deze man wordt nu nog in Frankrijk en Wallonië op handen gedragen als de grootste Fransman aller tijden. Het was gewoon een tiran, massamoordenaar en meester-plunderaar. Stel je eens voor dat de Duitsers Hitler zouden herdenken als grootste Duitser ooit? Ondenkbaar! In Frankrijk kan dat echter wel ...

Ten tweede zijn de ideeën van gelijkheid, vrijheid en broederlijkheid in hun oorspronkelijke betekenis nog altijd niet gerealiseerd, en zeker niet in Frankrijk. Met broederlijkheid werd onder andere bedoeld dat de beschikbare middelen broederlijk onder elkaar verdeeld zouden worden. Van die Franse broederlijkheid is onder andere in het Noorden weinig te merken.

Ten derde denk ik niet dat het 'supermatiegevoel' a la 'iedereen moet zich maar aan ons aanpassen' een lichtend baken is voor de hele wereld; man man man, hoe zou de internationale politiek eruit zien als iedereen een dergelijke houding zou aannemen? Inderdaad: oorlogen zouden quasi continu op ons afkomen.
Vladja is offline  
Oud 19 december 2011, 09:40   #447
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Iedereen heeft recht op zijn of haar mening. Die van jou toont alvast aan dat politiek inzicht hebben niet jouw ding is. Zelfs al zou je zo naief zijn te geloven dat het akkoord er zonder BDW hetzelfde had uitgezien, zelfs al zou je zo naief zijn te geloven dat de regeringssamenstelling even instabiel zou zijn zonder BDW, dan nog moet je stekeblind zijn om het paniekvoetbal in Antwerpen en Tongeren te missen.

Maar goed, blijf maar roepen en tieren tegen de N-VA. Blijf ze maar in hetzelfde hoekje als het VB steken. Ook hier mankeer je duidelijk het politiek inzicht dat jou zou moeten vertellen wat er gebeurt met het groeipotentieel van partijen die worden gedemoniseerd.
Ach, hij is bang dat zijn 'switch' naar het Zuiden' in de schaduw van la douce France hem uiteindelijk veel geld en inspanning zal kosten wanneer Vlaanderen het juk afschudt en ze hun hangmatcultuur moeten opgeven. Ik zeg dan: eigen schuld, dikke bult!
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 19 december 2011, 09:42   #448
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Zo groot is Charles Aznavour nu ook weer niet.
Ik denk dat hij het over Serge Gainsbourg heeft. Weetje, in die tijd was 'Je t'aime, moi non plus' een hit, vooral omwille van het gekreun van Jane Birkin.
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 19 december 2011, 09:49   #449
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.323
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vladja Bekijk bericht
Uw voorliefde voor de Franse taal en de Franse cultuur zijn uw goed recht. De ideeën en waarden van de Franse republiek, daar heb ik serieus mijn vragen bij.

Ten eerste leidden deze ideeën tot de opgang van Napoleon. Deze man heeft inderdaad voor Frankrijk veel gerealiseerd. Feit is dat hij aan de macht kwam op een moment dat de Franse schatkist leeg was, en om de Franse economie aan te wakkeren nagenoeg alle (toenmalige) landen op het Europees continent leeggeplunderd heeft. Het is dan ook geen verrassing dat hij door andere landen 'de grote dief van Europa' werd genoemd. Deze man wordt nu nog in Frankrijk en Wallonië op handen gedragen als de grootste Fransman aller tijden. Het was gewoon een tiran, massamoordenaar en meester-plunderaar. Stel je eens voor dat de Duitsers Hitler zouden herdenken als grootste Duitser ooit? Ondenkbaar! In Frankrijk kan dat echter wel ...

Ten tweede zijn de ideeën van gelijkheid, vrijheid en broederlijkheid in hun oorspronkelijke betekenis nog altijd niet gerealiseerd, en zeker niet in Frankrijk. Met broederlijkheid werd onder andere bedoeld dat de beschikbare middelen broederlijk onder elkaar verdeeld zouden worden. Van die Franse broederlijkheid is onder andere in het Noorden weinig te merken.

Ten derde denk ik niet dat het 'supermatiegevoel' a la 'iedereen moet zich maar aan ons aanpassen' een lichtend baken is voor de hele wereld; man man man, hoe zou de internationale politiek eruit zien als iedereen een dergelijke houding zou aannemen? Inderdaad: oorlogen zouden quasi continu op ons afkomen.
Dit is de lijst van de 10 grootste Fransen allertijden : 1. Charles de Gaulle 2. Louis Pasteur 3. Abbé Pierre 4. Marie Curie 5. Coluche 6. Victor Hugo 7. Bourvil 8. Molière 9. Jacques-Yves Cousteau 10. Edith Piaf

Napoleon komt er niet eens in voor. Na de vakantie mag je nog eens proberen ...
DucDEnghien is offline  
Oud 19 december 2011, 09:54   #450
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Dit is de lijst van de 10 grootste Fransen allertijden : 1. Charles de Gaulle 2. Louis Pasteur 3. Abbé Pierre 4. Marie Curie 5. Coluche 6. Victor Hugo 7. Bourvil 8. Molière 9. Jacques-Yves Cousteau 10. Edith Piaf

Napoleon komt er niet eens in voor. Na de vakantie mag je nog eens proberen ...
Het in verhouding hoge gehalte aan komieken valt wel op !
En dan reken ik daar Charles de Gaulle en Abbé pierre nog niet bij!
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 19 december 2011 om 09:56.
Bokkenreyder is offline  
Oud 19 december 2011, 09:59   #451
stropdrager
Minister-President
 
stropdrager's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Locatie: Gents hoofdstedelijk gewest, Nederland
Berichten: 4.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Vreemd dan toch dat bijvoorbeeld de mensen uit Voeren die terug naar Luik willen zonder uitzondering allen rabiate francofielen zijn, nietwaar?
En de mensen die willen dat Voeren bij Limburg blijft, hebben massaal op de N-VA gestemd.
stropdrager is offline  
Oud 19 december 2011, 10:12   #452
job
Minister-President
 
job's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 4.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vladja Bekijk bericht
Uw voorliefde voor de Franse taal en de Franse cultuur zijn uw goed recht. De ideeën en waarden van de Franse republiek, daar heb ik serieus mijn vragen bij.

Ten eerste leidden deze ideeën tot de opgang van Napoleon. Deze man heeft inderdaad voor Frankrijk veel gerealiseerd. Feit is dat hij aan de macht kwam op een moment dat de Franse schatkist leeg was, en om de Franse economie aan te wakkeren nagenoeg alle (toenmalige) landen op het Europees continent leeggeplunderd heeft. Het is dan ook geen verrassing dat hij door andere landen 'de grote dief van Europa' werd genoemd. Deze man wordt nu nog in Frankrijk en Wallonië op handen gedragen als de grootste Fransman aller tijden. Het was gewoon een tiran, massamoordenaar en meester-plunderaar. Stel je eens voor dat de Duitsers Hitler zouden herdenken als grootste Duitser ooit? Ondenkbaar! In Frankrijk kan dat echter wel ...

Ten tweede zijn de ideeën van gelijkheid, vrijheid en broederlijkheid in hun oorspronkelijke betekenis nog altijd niet gerealiseerd, en zeker niet in Frankrijk. Met broederlijkheid werd onder andere bedoeld dat de beschikbare middelen broederlijk onder elkaar verdeeld zouden worden. Van die Franse broederlijkheid is onder andere in het Noorden weinig te merken.

Ten derde denk ik niet dat het 'supermatiegevoel' a la 'iedereen moet zich maar aan ons aanpassen' een lichtend baken is voor de hele wereld; man man man, hoe zou de internationale politiek eruit zien als iedereen een dergelijke houding zou aannemen? Inderdaad: oorlogen zouden quasi continu op ons afkomen.
2
__________________
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' (eigen citaat)
job is offline  
Oud 19 december 2011, 10:49   #453
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vladja Bekijk bericht
Uw voorliefde voor de Franse taal en de Franse cultuur zijn uw goed recht. De ideeën en waarden van de Franse republiek, daar heb ik serieus mijn vragen bij.

Ten eerste leidden deze ideeën tot de opgang van Napoleon. Deze man heeft inderdaad voor Frankrijk veel gerealiseerd. Feit is dat hij aan de macht kwam op een moment dat de Franse schatkist leeg was, en om de Franse economie aan te wakkeren nagenoeg alle (toenmalige) landen op het Europees continent leeggeplunderd heeft. Het is dan ook geen verrassing dat hij door andere landen 'de grote dief van Europa' werd genoemd. Deze man wordt nu nog in Frankrijk en Wallonië op handen gedragen als de grootste Fransman aller tijden. Het was gewoon een tiran, massamoordenaar en meester-plunderaar. Stel je eens voor dat de Duitsers Hitler zouden herdenken als grootste Duitser ooit? Ondenkbaar! In Frankrijk kan dat echter wel ...

Ten tweede zijn de ideeën van gelijkheid, vrijheid en broederlijkheid in hun oorspronkelijke betekenis nog altijd niet gerealiseerd, en zeker niet in Frankrijk. Met broederlijkheid werd onder andere bedoeld dat de beschikbare middelen broederlijk onder elkaar verdeeld zouden worden. Van die Franse broederlijkheid is onder andere in het Noorden weinig te merken.

Ten derde denk ik niet dat het 'supermatiegevoel' a la 'iedereen moet zich maar aan ons aanpassen' een lichtend baken is voor de hele wereld; man man man, hoe zou de internationale politiek eruit zien als iedereen een dergelijke houding zou aannemen? Inderdaad: oorlogen zouden quasi continu op ons afkomen.
³
__________________
https://stratlingo.com
Snerror is offline  
Oud 19 december 2011, 10:56   #454
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Indien Limburg bij Liège was gebleven zouden ze in hu taalgebied zeker niet minder stiefmoederlijk behandeld zijn geworden binnen hun taalgebied.
La Cité Ardente weet je wel.

Ik heb steeds meer de indruk dat Limburgers in het bijzonder algemeen als mindere vlamingen beschouwd worden binnen vlaanderen.
Ik heb na 180 jaar nog steeds de indruk dat vlamingen in het bijzonder als mindere belgen worden beschouwd...

Met dank aan de francofone 'bekeerling'...
Eigenzinnig is offline  
Oud 19 december 2011, 10:59   #455
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.666
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Illuminatus Bekijk bericht
U bent duidelijk een Limburger. Wel ik ben dat ook, maar woon reeds jaren in Wallonië en ik beken dat ik een echte Francofiel ben (geworden)...zelfs mijn levensgezellin is een Française, dus dat kan tellen. En juist door steeds Frans te spreken ben ik gaan beseffen dat deze taal en 'les idées et valeurs de la république Française' een voorbeeld zijn voor de ganse wereld...een 'lichtbaken' als het ware, vandaar ook de nickname...

En als ik regelmatig terugkeer naar Vlaanderen en Limburg in het bijzonder, besef ik pas wat een provinciaal nest dat was/is en waarschijnlijk ook altijd zal blijven
We waren beter bij Liège gebleven i.p.v. ons met arrogante Antwerpenaren of onverstaanbare West-Vlamingen te identificeren....Paysans
Aaaaah! Daar hebben we het! Wel het pleit voor jou dat je toch zo eerlijk bent een verklaring te geven voor jouw standpunt. Niet iedereen is hier zo, integendeel, er zijn er die hier die héél angstvallig erover waken dat niets, maar dan ook niets omtrent hun identiteit aan het licht komt.

Je bent dus in feite een "bekeerling". Nu ja, dat is uw volste recht. L'amour n'est-ce-pas? Ik heb ook een grote belangstelling voor bepaalde aspecten van de Franse cultuur, meer bepaald de literatuur. Dat heb ik evenwel in een nog grotere mate voor de Italiaanse en de Britse. En dat heeft niet voor gevolg dat ik van mijn eigen identiteit afstap. Evenmin belet het mij een klare kijk en een duidelijke mening te hebben over deze staat, la Belgique, die twee naties omvat met totaal verschillende publieke opinies, politieke voorkeuren en beleidskeuzes. Jij kunt Vlaanderen dan wel een provinciaal nest vinden, maar dat belet niet dat een sterk groeiend aantal Vlamingen dit provinciaal nest liever veel meer of zelfs volledig autonoom wil zien bestuurd worden, los van de francofone bemoeienissen en bevrijd van het bloedzuiger-effect van de volstrekt on-transparante transfers.

Hou je dus verder maar warm aan "les lumières de la langue et de la civilisation française", maar wij kijken er wel wat meer genuanceerd tegenaan.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline  
Oud 19 december 2011, 11:07   #456
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.666
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Illuminatus Bekijk bericht
Op welke manier kan u mijn kennis van de Franse taal inschatten??? Denkt u dat mijn vrouw dat plezant zou vinden als ik ganser dagen lig te 'wauwelen'?
Mijn grootvader was een Fransman die zijn kinderen maar wat graag tweetalig had opgevoed...maar mijn Vlaams/Duitsgezinde Bomma was daar tegen. Resultaat : mijn vader spreekt amper goed Frans en ik heb alles vanaf nul moeten leren En dat terwijl onze Bompa Frans, Nederlands en vlot 'plat Genkers' sprak! Merci Bomma 'Stahlhelm'

Vlaanderen is de stinkende sloot tussen Nederland en Frankrijk...en dat zowel op cultureel als op moreel vlak...hoe verklaar je ander het succes van ranzige partijen als de VU, Vlaams Blok/Belang en nu de NVA? Daar dwepen ze nu nog met de beschimmelde ideeën van die gestoorde Oostenrijker
Verval niet in het Godwin-syndroom, als de Franse cultuur je tenminste toelaat te weten wat zoiets is.

Je bent dus een-en-al beate bewondering voor "le français". Maar hoe zit het met je kennis van het Engels? Want uw "français" is eigenlijk flink gedegradeerd "sur le plan mondial". Ook in de ex-Franse kolonies in Afrika wordt steeds meer op het Engels overgeschakeld wanneer het om buitenlandse betrekkingen gaat. En het Duits vriend? Oui oui, "le Schleu" is terug zeer sterk in kracht aan het toenemen. En dat zal er in de toekomst niet op verminderen. In jou plaats zou ik toch wel regelmatig wat afstand nemen van de zo notoire "exception française".
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline  
Oud 19 december 2011, 11:09   #457
Lesane
Provinciaal Statenlid
 
Lesane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 november 2002
Locatie: Lille, Leuven
Berichten: 781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Illuminatus Bekijk bericht
Op welke manier kan u mijn kennis van de Franse taal inschatten??? Denkt u dat mijn vrouw dat plezant zou vinden als ik ganser dagen lig te 'wauwelen'?
Mijn grootvader was een Fransman die zijn kinderen maar wat graag tweetalig had opgevoed...maar mijn Vlaams/Duitsgezinde Bomma was daar tegen. Resultaat : mijn vader spreekt amper goed Frans en ik heb alles vanaf nul moeten leren En dat terwijl onze Bompa Frans, Nederlands en vlot 'plat Genkers' sprak! Merci Bomma 'Stahlhelm'

Vlaanderen is de stinkende sloot tussen Nederland en Frankrijk...en dat zowel op cultureel als op moreel vlak...hoe verklaar je ander het succes van ranzige partijen als de VU, Vlaams Blok/Belang en nu de NVA? Daar dwepen ze nu nog met de beschimmelde ideeën van die gestoorde Oostenrijker
Juist, de Fransen zijn inderdaad wereldvermaard omwille van hun meertaligheid. Of waren dat nu die Vlaamse boerkes?
__________________
If there is going to be any peace on earth, it is going to come in the consequence of our people uniting to defeat US imperialism once and for all!!!

http://www.faithfreedom.org
http://dutch.faithfreedom.org/forum

Forumnar Hans1 over de Vlaamse transfers naar Wallonië: "Bovendien komt er niet voldoende economische steun uit het noorden zoals van West- naar Oost-Duitsland."
Lesane is offline  
Oud 19 december 2011, 11:13   #458
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.323
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lesane Bekijk bericht
Juist, de Fransen zijn inderdaad wereldvermaard omwille van hun meertaligheid. Of waren dat nu die Vlaamse boerkes?
Aan de Rijselse balie schieten er nog twee Vlaamse advocaten over die geaccrediteerd zijn om aan deze balie te pleiten. Twee van de 450 advocaten van de Kortrijkse balie. De rest is te Fransonkundig om aan de Rijselse balie benoemd te kunnen worden.
DucDEnghien is offline  
Oud 19 december 2011, 11:20   #459
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.666
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Aan de Rijselse balie schieten er nog twee Vlaamse advocaten over die geaccrediteerd zijn om aan deze balie te pleiten. Twee van de 450 advocaten van de Kortrijkse balie. De rest is te Fransonkundig om aan de Rijselse balie benoemd te kunnen worden.
Et alors? Er zijn aan die Rijselse balie waarschijnlijk ook geen Nederlandse, Duitse of Engelse advokaten geaccrediteerd. So what? Waarom moeten er per se Vlaamse advokaten geaccrediteerd worden? Onze taal is het Nederlands en onze belangrijkste en eerste vreemde taal is het Engels, ook al is dat in het Vlaams onderwijs nog steeds niet doorgedrongen.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline  
Oud 19 december 2011, 11:23   #460
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.323
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Et alors? Er zijn aan die Rijselse balie waarschijnlijk ook geen Nederlandse, Duitse of Engelse advokaten geaccrediteerd. So what? Waarom moeten er per se Vlaamse advokaten geaccrediteerd worden? Onze taal is het Nederlands en onze belangrijkste en eerste vreemde taal is het Engels, ook al is dat in het Vlaams onderwijs nog steeds niet doorgedrongen.
Er zijn nog maar twee over omdat de anderen de taal niet meer machtig zijn. Maw uw talenkennis gaat achteruit.
DucDEnghien is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be