Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

 
 
Discussietools
Oud 7 juni 2005, 08:24   #441
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meia noite
Grenzen zijn beteknisloos voor mij, niks meer dan bij conventie vastgelegde lijntjes op een wereldkaart die enkel op papier iets te betekenen hebben. Er zijn voor mij dan ook geen vlamingen of walen of belgen of whatever. Die termen duiden enkel op het feit dat iemand geboren is binnen die bepaalde opdeling.
Zonder grenzen geen menselijke beschaving. Op het persoonlijke vlak: een kind kan alleen groeien dank zijn duidelijke grenzen. Zonder grenzen wordt het een zelfvernietigend nietsnut. Op het institutionele vlak: een democratische rechtsstaat kan alleen bestaan binnen een duidelijk afgelijnd territorium. Wetten moeten immers voor iedereen in dezelfde mate gelden. Als niet duidelijk is voor wie ze wel gelden en voor wie niet (= de grens), dan is er geen rechtsgelijkheid meer.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 7 juni 2005, 09:31   #442
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde
 
Meia noite's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 december 2004
Berichten: 928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Zonder grenzen geen menselijke beschaving. Op het persoonlijke vlak: een kind kan alleen groeien dank zijn duidelijke grenzen. Zonder grenzen wordt het een zelfvernietigend nietsnut. Op het institutionele vlak: een democratische rechtsstaat kan alleen bestaan binnen een duidelijk afgelijnd territorium. Wetten moeten immers voor iedereen in dezelfde mate gelden. Als niet duidelijk is voor wie ze wel gelden en voor wie niet (= de grens), dan is er geen rechtsgelijkheid meer.

Egidius
Ik had het wel over geografische grenzen, u meer over wettelijke enzo denk ik

Overigens, dat er een afgelijnd territorium moet zijn zal ik niet betwisten. Het is idd zo dat zonder gebiedsbepaling onduidelijkheid kan optreden waar een bepaald wettelijk kader stopt.
Mij gaat het er echter om welke waarde men toekent aan deze grenzen. Voor mijn part is het gebied dat heden Vlaanderen heet, morgen een provincie van Italië. Daar zou ik niet het minste probleem mee hebben, het gaat om de inhoud niet om de vorm. Het stoort mij enorm dat sommigen een gebied willen afbakenen en dan zeggen 'dit is van ons, dit is onze cultuur,...'. Sorry, maar dat geloof ik niet. Ik voel niks bij de termen Vlaamse cultuur, vlaamse verbondenheid, ed waar vaak mee geschermd wordt.(vlaams is inwisselbaar voor belgisch hierbij).
Meia noite is offline  
Oud 7 juni 2005, 09:38   #443
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meia noite
Ik had het wel over geografische grenzen, u meer over wettelijke enzo denk ik
Overigens, dat er een afgelijnd territorium moet zijn zal ik niet betwisten. Het is idd zo dat zonder gebiedsbepaling onduidelijkheid kan optreden waar een bepaald wettelijk kader stopt.
Geografische en wettelijke grenzen zijn in het kader van deze discussie dezelfde hé?

Citaat:
Mij gaat het er echter om welke waarde men toekent aan deze grenzen.
Dat heeft u hierboven (zie vet) net zelf gedaan...

Citaat:
Voor mijn part is het gebied dat heden Vlaanderen heet, morgen een provincie van Italië. Daar zou ik niet het minste probleem mee hebben, het gaat om de inhoud niet om de vorm. Het stoort mij enorm dat sommigen een gebied willen afbakenen en dan zeggen 'dit is van ons, dit is onze cultuur,...'.
Ik begrijp wat u bedoelt. Er zou een boompje apart kunnen opgezet worden over het verband tussen grenzen, democratie, identiteit en gelijkberechtiging.

Maar dat zou ons deze morgen te ver leiden, waarschijnlijk.

Alleen dit: als het juist is dat grenzen essentieel zijn voor de democratie én voor de rechtsstaat (zie boven), dan heeft eenieder het recht volgens eigen inzicht zijn grenzen te bewaken.

Egidius[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Egidius on 07-06-2005 at 10:39
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meia noite
Ik had het wel over geografische grenzen, u meer over wettelijke enzo denk ik
Overigens, dat er een afgelijnd territorium moet zijn zal ik niet betwisten. Het is idd zo dat zonder gebiedsbepaling onduidelijkheid kan optreden waar een bepaald wettelijk kader stopt.
Geografische en wettelijke grenzen zijn in het kader van deze discussie dezelfde hé?

Citaat:
Mij gaat het er echter om welke waarde men toekent aan deze grenzen.
Dat heeft u hierboven (zie vet) net zelf gedaan...

Citaat:
Voor mijn part is het gebied dat heden Vlaanderen heet, morgen een provincie van Italië. Daar zou ik niet het minste probleem mee hebben, het gaat om de inhoud niet om de vorm. Het stoort mij enorm dat sommigen een gebied willen afbakenen en dan zeggen 'dit is van ons, dit is onze cultuur,...'.
Ik begrijp wat u bedoelt. Er zou een boompje apart kunnen opgezet worden over het verband tussen grenzen, democratie, identiteit en gelijkberechtiging.

Maar dat zou ons deze morgen te ver leiden, waarschijnlijk.

Alleen dit: als het juist is dat grenzen essentieel zijn voor de democratie én voor de rechtsstaat (zie boven), dan heeft eenieder het recht volgens eigen inzicht zijn grenzen te bewaken.

Egidius[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meia noite
Ik had het wel over geografische grenzen, u meer over wettelijke enzo denk ik
Overigens, dat er een afgelijnd territorium moet zijn zal ik niet betwisten. Het is idd zo dat zonder gebiedsbepaling onduidelijkheid kan optreden waar een bepaald wettelijk kader stopt.
Geografische en wettelijke grenzen zijn in het kader van deze discussie dezelfde hé?

Citaat:
Mij gaat het er echter om welke waarde men toekent aan deze grenzen.
Dat heeft u hierboven (zie cursief) net zelf gedaan...

Citaat:
Voor mijn part is het gebied dat heden Vlaanderen heet, morgen een provincie van Italië. Daar zou ik niet het minste probleem mee hebben, het gaat om de inhoud niet om de vorm. Het stoort mij enorm dat sommigen een gebied willen afbakenen en dan zeggen 'dit is van ons, dit is onze cultuur,...'.
Ik begrijp wat u bedoelt. Er zou een boompje apart kunnen opgezet worden over het verband tussen grenzen, democratie, identiteit en gelijkberechtiging.

Maar dat zou ons deze morgen te ver leiden, waarschijnlijk.

Alleen dit: als het juist is dat grenzen essentieel zijn voor de democratie én voor de rechtsstaat (zie boven), dan heeft eenieder het recht volgens eigen inzicht zijn grenzen te bewaken.

Egidius[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Egidius : 7 juni 2005 om 09:39.
Egidius is offline  
Oud 7 juni 2005, 09:58   #444
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde
 
Meia noite's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 december 2004
Berichten: 928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Alleen dit: als het juist is dat grenzen essentieel zijn voor de democratie én voor de rechtsstaat (zie boven), dan heeft eenieder het recht volgens eigen inzicht zijn grenzen te bewaken.

Egidius
Dat is idd zo, en zolang een meerderheid van het land wil dat belgië behouden blijft is dat maar zo voor mij, wil een meerderheid vlaanderen ook goed. Met mijn ideeën zal ik toch nooit de meerderheid halen.

Sommigen lijken echter soms wat te vergeten dat dit een discussieforum is waar iedereen zijn ideeën kan naar voren brengen, zonder daarom deze manu militari op te willen leggen aan anderen. Jij hebt respect voor mijnn mening, en ik voor de jouwe, ook al verschilt die. Het schoolmeesterige vingertje dat alles placht beter te weten is op een dergelijk forum dan ook bijzonder misplaatst. Uiteindelijk zijn we hier geen politici, maar slechts mensen die elk hun eigen idee hebben.
Meia noite is offline  
Oud 7 juni 2005, 10:00   #445
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meia noite
Sommigen lijken echter soms wat te vergeten dat dit een discussieforum is waar iedereen zijn ideeën kan naar voren brengen, zonder daarom deze manu militari op te willen leggen aan anderen. Jij hebt respect voor mijnn mening, en ik voor de jouwe, ook al verschilt die. Het schoolmeesterige vingertje dat alles placht beter te weten is op een dergelijk forum dan ook bijzonder misplaatst.
Ik heb er alle baat om jouw mening te respecteren, als ik je voor mijn mening wil winnen.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 7 juni 2005, 10:03   #446
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde
 
Meia noite's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 december 2004
Berichten: 928
Standaard

Doortrapte realpolitik dus...

U mag proberen hoor, maar dit forum heeft me eigenlijk enkel nog meer radicaal gemaakt en een nog grotere afkeer bezorgt van politiek
Meia noite is offline  
Oud 7 juni 2005, 10:15   #447
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meia noite
Doortrapte realpolitik dus...

U mag proberen hoor, maar dit forum heeft me eigenlijk enkel nog meer radicaal gemaakt en een nog grotere afkeer bezorgt van politiek
Overtuigen staat respect niet in de weg : het omgekeerde is waar.

En wat dat proberen betreft: heb je je mening over grenzen niet een klein beetje verfijnd? Dat is precies het interessante aan een discussieforum: de tegenspeler verplicht je om over je eigen standpunten na te denken, ze te verdiepen of te verfijnen, en indien nodig bij te stellen.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 7 juni 2005, 10:27   #448
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde
 
Meia noite's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 december 2004
Berichten: 928
Standaard

Mss even verfijnd, zeker over nagedacht toch.

Maar ik vrees dat dat toch maar blijft duren tot er weer ene kaloot met zijn vingertje staat te zwaaien
Meia noite is offline  
Oud 7 juni 2005, 10:29   #449
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meia noite
Maar ik vrees dat dat toch maar blijft duren tot er weer ene kaloot met zijn vingertje staat te zwaaien
Tja, ook dat slijt af, Meia. Neem het aan van een die het allemaal al gezien heeft...

Egidius
Egidius is offline  
Oud 7 juni 2005, 10:32   #450
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meia noite
Grenzen zijn betekenisloos voor mij, niks meer dan bij conventie vastgelegde lijntjes op een wereldkaart die enkel op papier iets te betekenen hebben. Er zijn voor mij dan ook geen vlamingen of walen of belgen of whatever. Die termen duiden enkel op het feit dat iemand geboren is binnen die bepaalde opdeling.
Je bent daar natuurlijk vrij in. Gelukkig echter delen maar weinig mensen je mening. Om de eenvoudige reden dat de wereld alvlug nog een veel grotere puinhoop zou worden. De machtigen en de criminelen krijgen dan helemaal vrij spel.
Als voor jou grenzen betekenisloos zijn, dan ook geen afsluitdraad met je buurman, en geen sleutel op je deur?
Geen grenzen en dus ook geen staten meer, met enkel een 'Wereldgrondwet' met als voertaal een soort Chinglish.
Na het overtuigend NON - NEEN voor de Europese grondwet is je voorstel een gevaarlijk luchtkasteel.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by luc broes on 07-06-2005 at 11:35
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meia noite
Grenzen zijn betekenisloos voor mij, niks meer dan bij conventie vastgelegde lijntjes op een wereldkaart die enkel op papier iets te betekenen hebben. Er zijn voor mij dan ook geen vlamingen of walen of belgen of whatever. Die termen duiden enkel op het feit dat iemand geboren is binnen die bepaalde opdeling.
Je bent daar natuurlijk vrij in. Gelukkig echter delen maar weinig mensen je mening. Om de eenvoudige reden dat de wereld alvlug nog een veel grotere puinhoop zou worden. De machtigen en de criminelen krijgen dan helemaal vrij spel.
Als voor jou grenzen betekenisloos zijn, dan ook geen afsluitdraad met je buurman, en geen sleutel op je deur?
Geen grenzen en dus ook geen staten meer, met enkel een 'Wereldgrondwet' met als voertaal een soort Chinglish.
Na het overtuigend NON - NEEN voor de Europese grondwet is je voorstel een gevaarlijk luchtkasteel.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meia noite
Grenzen zijn betekenisloos voor mij, niks meer dan bij conventie vastgelegde lijntjes op een wereldkaart die enkel op papier iets te betekenen hebben. Er zijn voor mij dan ook geen vlamingen of walen of belgen of whatever. Die termen duiden enkel op het feit dat iemand geboren is binnen die bepaalde opdeling.
Je bent daar natuurlijk vrij in. Gelukkig echter zijn maar weinig mensen die je mening delen. Om de eenvoudige reden dat de wereld alvlug nog een veel grotere puinhoop zou worden. De machtigen en de criminelen krijgen dan helemaal vrij spel.
Als voor jou grenzen betekenisloos zijn, dan ook geen afsluitdraad met je buurman, en geen sleutel op je deur?
Geen grenzen en dus ook geen staten meer, met enkel een 'Wereldgrondwet' met als voertaal een soort Chinglish.
Na het overtuigend NON - NEEN voor de Europese grondwet lijkt me je voorstel een gevaarlijk luchtkasteel.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door luc broes : 7 juni 2005 om 10:35.
luc broes is offline  
Oud 7 juni 2005, 10:40   #451
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde
 
Meia noite's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 december 2004
Berichten: 928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Je bent daar natuurlijk vrij in. Gelukkig echter delen maar weinig mensen je mening. Om de eenvoudige reden dat de wereld alvlug nog een veel grotere puinhoop zou worden. De machtigen en de criminelen krijgen dan helemaal vrij spel.
Als voor jou grenzen betekenisloos zijn, dan ook geen afsluitdraad met je buurman, en geen sleutel op je deur?
Geen grenzen en dus ook geen staten meer, met enkel een 'Wereldgrondwet' met als voertaal een soort Chinglish.
Na het overtuigend NON - NEEN voor de Europese grondwet is je voorstel een gevaarlijk luchtkasteel.
Idd, geen afsluitdraad, geen sleutel op mijn deur (wat ik trouwens effectief ook doe), natuurlijk op voorwaarde dat dat systeem er is he. Ik besef ook wel dat mijn ideeën pas kunnen werken als iedereen er achter zou staan. Wat ook meteen de optie criminaliteit zou wegwerken.

Het maakt me werkelijk triest. Iedereen is waarschijnlijk wel voorstander van een wereld waar iedereen gelijkwaardig is, waar geen criminaliteit is, geen winstbejag tov anderen,.... maar tegelijkertijd legt iedereen er zich bij neer dat de wereld zo niet is...
wel met zo'n instelling zal de wereld idd nooit zo worden
Meia noite is offline  
Oud 7 juni 2005, 10:46   #452
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meia noite
Het maakt me werkelijk triest. Iedereen is waarschijnlijk wel voorstander van een wereld waar iedereen gelijkwaardig is, waar geen criminaliteit is, geen winstbejag tov anderen,.... maar tegelijkertijd legt iedereen er zich bij neer dat de wereld zo niet is...
wel met zo'n instelling zal de wereld idd nooit zo worden
Je kan van een koe geen stier maken, hoe triest dat je ook maakt, en wat dat ook aan negatieve gevolgen meebrengt. En als je er toch zou in slagen, zou je creatie waarschijnlijk nog erger zijn dan het origineel.
Wat ons rest is zo goed en zo kwaad als het kan voor onszelf en de onzen te zorgen. Gelukkig te worden, quoi.

Egidius (even in preekmode)
Egidius is offline  
Oud 7 juni 2005, 11:02   #453
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meia noite
Ik merk idd nooit enige problemen op daaromtrent, maar ik woon dan ook in een regio waar er geen traditie is van vlaamsgezindheid.

Ik heb trouwens Hans beledigd hoor, alleen is die post verdwenen.
Erg laf van hem. Hij beledigt ons constant.
lomeanor is offline  
Oud 7 juni 2005, 11:21   #454
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde
 
Meia noite's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 december 2004
Berichten: 928
Standaard

Tkan ook de moderatie geweest zijn hoor, het was een combinatie van kutbelgië, koning en rukken
Meia noite is offline  
Oud 7 juni 2005, 13:02   #455
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

lomeanor is offline  
Oud 7 juni 2005, 13:25   #456
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard Totaal off-topic

Egidius,

Je gaf een knap staaltje ehtische filosofie -
voorbeeld : als iedereen voor zijn eigen deur veegt is de ganse stad proper

nog : Il faut cultiver son jardin

en ten slotte : Als iedereen er voor zorgt zelf gelukkig te zijn is iedereen gelukkig

ligt het aan mij of zijn dit wel degelijk 3 verschillende zaken, of is het allemaal in wezen hetzelfde...


(Misschien is het toch niet zo erg off-topic ; in wezen zegt "De Koning onder de verantwoordelijkheid van de premier" hetzelfde : Ik ben gelukkig, dus moet er in feite zeker niets veranderen)
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline  
Oud 7 juni 2005, 16:12   #457
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
als iedereen voor zijn eigen deur veegt is de ganse stad proper

nog : Il faut cultiver son jardin

en ten slotte : Als iedereen er voor zorgt zelf gelukkig te zijn is iedereen gelukkig

ligt het aan mij of zijn dit wel degelijk 3 verschillende zaken, of is het allemaal in wezen hetzelfde...
Volgens mij is dat idd drie keer hetzelfde

Egidius[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Egidius on 07-06-2005 at 17:12
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
als iedereen voor zijn eigen deur veegt is de ganse stad proper

nog : Il faut cultiver son jardin

en ten slotte : Als iedereen er voor zorgt zelf gelukkig te zijn is iedereen gelukkig

ligt het aan mij of zijn dit wel degelijk 3 verschillende zaken, of is het allemaal in wezen hetzelfde...
Volgens mij is dat idd drie keer hetzelfde

Egidius[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

[quote=1handclappingals iedereen voor zijn eigen deur veegt is de ganse stad proper

nog : Il faut cultiver son jardin

en ten slotte : Als iedereen er voor zorgt zelf gelukkig te zijn is iedereen gelukkig

ligt het aan mij of zijn dit wel degelijk 3 verschillende zaken, of is het allemaal in wezen hetzelfde...[/QUOTE]

Volgens mij is dat idd drie keer hetzelfde

Egidius[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Egidius : 7 juni 2005 om 16:12.
Egidius is offline  
Oud 7 juni 2005, 16:45   #458
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meia noite
Ik ook, ik ook, ik ook!!

Hoe flauw trouwens van je dat je mijn post heb laten weghalen. Dat kunnen ze wel die laffe belgen
Onze makkers bubers beledigen iedereen constant, maar als we van weerwoord dienen, gaan ze wenen bij de moderatie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
'De stoute flamiganten zeggen vuile woorden!'
(DIt is natuurlijk een valse quote, ik maak enkel een punt duidelijk)
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 7 juni 2005, 17:19   #459
Jonas Elossov
Europees Commissaris
 
Jonas Elossov's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Veurne
Berichten: 6.609
Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Je bent daar natuurlijk vrij in. Gelukkig echter delen maar weinig mensen je mening. Om de eenvoudige reden dat de wereld alvlug nog een veel grotere puinhoop zou worden. De machtigen en de criminelen krijgen dan helemaal vrij spel.
Als voor jou grenzen betekenisloos zijn, dan ook geen afsluitdraad met je buurman, en geen sleutel op je deur?
Geen grenzen en dus ook geen staten meer, met enkel een 'Wereldgrondwet' met als voertaal een soort Chinglish.
Na het overtuigend NON - NEEN voor de Europese grondwet is je voorstel een gevaarlijk luchtkasteel.
Criminelen stop je naar mijn mening niet bij grenzen... Integendeel, grenzen zorgen voor een nieuwe vorm van criminaliteit; Smokkel... Jouw idee klopt dus niet.

Grenzen dienen alleen maar om de interne economie van een land te beschermen, in onze samenleving toch... Ze dienen om de vrije markt toch iets minder vrij te maken, zolang het de burgerij goed uitkomt. Verder hebben grenzen geen betekenis, behalve dan voor conservatieve anarchisten. Ikzelf ben nochtans ook voorstander dat we met alle staten ter wereld zouden afspreken om één gemeenschappelijke voertaal naar voor te brengen, die iedereen verstaat. Dat zou veel efficienter zijn; dan hoeven we maar twee talen te leren op school, moedertaal en voertaal en we kunnen met iedereen ter wereld communiceren. Nu moeten we er minsten 4 of 5 leren op school, antieke niet meegerekend, en je kan je nog steeds niet verstaanbaar maken tegenover 80% van de wereldbevolking.

Zelfs voor de nationalisten zou dat een stap vooruit zijn, in hun oogpunt, want het VLAEMSCH zou dan slechts concurrentie hebben van één taal, pakweg engels, in plaats van de honderden die er nu zijn.


EN IK WAS EN BEN OOK TEGEN DE GRONDWET! Een stem tegen de gronwet heeft niets met nationalisme te maken, wel met het feit dat europa een neoliberale besparingsmachine is, de grondwet zo rechts was als coveliers en dat kapitalistisch europa enkel en alleen de vrije markt en het kapitaal ten goede komt.
__________________
Jonas Elossov is offline  
Oud 7 juni 2005, 18:50   #460
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Een rasechte kommie. (grapje he)
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be