Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 juli 2016, 17:16   #4981
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Met een dergelijk toestel kan zover begrepen heb een deel aanvullend getraind blijven
worden wat door een vlieger ook met een 4e generatie toestel getraind wordt.
Inderdaad. Dat is het enige dat kan, maar dan niet terzelfdertijd op het ene én het andere, dat heeft geen zin.

Wat mogelijk is dat is dat bijvoorbeeld een heel ervaren vlieger die een staffunctie opneemt zijn vliegervaring bijhoudt op een (veel goedkoper) trainingsvliegtuig en van daar uit na een jaar of 3 vanuit zijn vroegere ervaring met weinig moeite (maar wel met tijd omdat hij zich opnieuw moet kwalificeren in alle wapendisciplines) opnieuw operationeel integreert in een smaldeel dat op zijn gekend gevechtstoestel vliegt.

Je verwacht toch ook niet van een formule 1 piloot dat hij zijn ervaring bijhoudt op een 2 pk-tje. Waarom zou het voor een formule 1 gevechtspiloot anders zijn?

En zoals je schrijft, de stap bij een 5e generatie staat in de overtreffende trap.Zelfs bij een 4e generatie zijn de mogelijkheden al zo divers en veeleisend dat niemand die volledig in de vingers kan hebben. Have been there, done that. (En dat was dan nog op een simpele block 15 en vroeger...)
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2016, 10:09   #4982
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.210
Standaard Farnborough Air show

https://www.flightglobal.com/news/ar...crowds-427416/

Demonstreerde de F-35B verleden jaar op Farnborough nog zijn bijzonder indrukwekkende stealth-capaciteiten (hij werd inderdaad op geen enkel moment gespot in de lucht) dan was het dit jaar de beurt aan een demootje van zijn STOVL-capaciteiten...of in ieder geval.....het deel daarvan dat betrekking heeft op het in de lucht stil blijven hangen....

Horen en zien vergaat.....voor een "show" die nog altijd MINDER is dan wat de Harriers tot enkele jaren geleden demonstreerden.......


O

Laatst gewijzigd door kelt : 15 juli 2016 om 10:13.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2016, 16:30   #4983
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
https://www.flightglobal.com/news/ar...crowds-427416/

Demonstreerde de F-35B verleden jaar op Farnborough nog zijn bijzonder indrukwekkende stealth-capaciteiten (hij werd inderdaad op geen enkel moment gespot in de lucht) dan was het dit jaar de beurt aan een demootje van zijn STOVL-capaciteiten...of in ieder geval.....het deel daarvan dat betrekking heeft op het in de lucht stil blijven hangen....

Horen en zien vergaat.....voor een "show" die nog altijd MINDER is dan wat de Harriers tot enkele jaren geleden demonstreerden.......


O
Misschien het overige deel van de demo ook wat om te bekijken?
https://www.youtube.com/watch?v=KaSHXR9FPjs

Gecombineerd met de demo's in Nederland lijkt me het nogal meevallen met de als hopeloos toegedichte kwaliteiten.
Maar ja, ben een leek om te kunnen beoordelen. Denk maar zo, als de vliegers aangeven - hun leven hangt ervan af-
het wel goed zit met de F35 maak ik me er niet druk om.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2016, 16:53   #4984
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Misschien het overige deel van de demo ook wat om te bekijken?
https://www.youtube.com/watch?v=KaSHXR9FPjs

Gecombineerd met de demo's in Nederland lijkt me het nogal meevallen met de als hopeloos toegedichte kwaliteiten.
Maar ja, ben een leek om te kunnen beoordelen. Denk maar zo, als de vliegers aangeven - hun leven hangt ervan af-
het wel goed zit met de F35 maak ik me er niet druk om.
Ik zit natuurlijk wat te dollen.

Wat moet je,uiteindelijk,tonen op zo een airshow nietwaar.Het ziet er fundamenteel niet anders uit dan.....pakweg de airshows boven het vliegveldje van Moorsele een kwart eeuw geleden ,hier vlakbij, waar altijd "machtige" militaire toestellen kwamen demonstreren.(De Su-27 met zijn onwaarschijnlijke "cobra-stand" in de lucht blijft me, na al die jaren ,nog levendig bij...)


Ach,voor een SF-fan als ondergetekende is het zelfs enigszins .....teleurstellend ......dat zowat 20 jaar ontwikkeling resulteert in een straaljager met een straalmotor waar nog lawaai en rook uitkomt (maar nu zit ik weer wat te dollen uiteraard )


Wat zou ik nu niet willen gegeven hebben om eens op de radar van het vliegveld van Farnborough te mogen gekeken hebben....

Laatst gewijzigd door kelt : 15 juli 2016 om 16:56.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2016, 17:15   #4985
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Wat zou ik nu niet willen gegeven hebben om eens op de radar van het vliegveld van Farnborough te mogen gekeken hebben....
Wees gerust, toestellen met minder radarsignatuur zenden signalen uit om deftig op de radar waargenomen te kunnen worden. Dat is...euhh.... al 30 jaar zo.

Je zou dus niets gemerkt hebben, of juist wel, het is maar hoe je het bekijkt.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2016, 17:19   #4986
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik zit natuurlijk wat te dollen.

Wat moet je,uiteindelijk,tonen op zo een airshow nietwaar.Het ziet er fundamenteel niet anders uit dan.....pakweg de airshows boven het vliegveldje van Moorsele een kwart eeuw geleden ,hier vlakbij, waar altijd "machtige" militaire toestellen kwamen demonstreren.(De Su-27 met zijn onwaarschijnlijke "cobra-stand" in de lucht blijft me, na al die jaren ,nog levendig bij...)


Ach,voor een SF-fan als ondergetekende is het zelfs enigszins .....teleurstellend ......dat zowat 20 jaar ontwikkeling resulteert in een straaljager met een straalmotor waar nog lawaai en rook uitkomt (maar nu zit ik weer wat te dollen uiteraard )


Wat zou ik nu niet willen gegeven hebben om eens op de radar van het vliegveld van Farnborough te mogen gekeken hebben....
Heus, vergeefse moeite. Vorig jaar op Farnborough heeft zelfs de beste radaroperator geen F35 op de radar waargenomen
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2016, 06:48   #4987
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.210
Standaard

Als mooie demonstratie van waartoe de onwil van Europese naties om nu eens echt samen te werken, kan leiden volgend artikeltje uit Janes...

http://www.janes.com/article/62524/d...n-mali-mission

In Mali is alweer een paar jaar een NUTTIGE militaire VN-missie bezig om een opstand van idiote jonge mannetjes,aangestuurd door perfide oude mannetjes ,enigszins in toom te houden zodat "normale mensen" in staat gesteld worden toch een modicum van een nuttig leven te hebben.

Nederland draagt daar 4 Apaches en 3 Chinooks aan bij.
Een gering aantal machines,maar zoals al eerder in dit draadje verschillende keren aan bod gekomen, heeft zoiets zware gevolgen op de (toch al kleine-)militaire organisatie die ze moet inzetten.....

Nu Nederland zinnens zou zijn die dingen begin volgend jaar terug te trekken (om de betrokken squadrons weer wat ademruimte te geven),zit de Vn natuurlijk met een probleem....

Laatst gewijzigd door kelt : 26 juli 2016 om 06:50.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2016, 21:03   #4988
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.696
Standaard

Eigenlijk begint het belachelijke twee boeken voor de bladzijde 40 nieuwe gevechtsvliegtuigen kopen. Wat doen ze: met een tuig van 4000000000 € ander tuig van 4000000 € gooien op een tuig van 4000 €.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2016, 10:08   #4989
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Eigenlijk begint het belachelijke twee boeken voor de bladzijde 40 nieuwe gevechtsvliegtuigen kopen. Wat doen ze: met een tuig van 4000000000 € ander tuig van 4000000 € gooien op een tuig van 4000 €.
......
.....dat misschien op punt staat een tuig van 400000000000000 € of wat kostbare onschuldige mensenlevens die allemaal geliefden hebben te vernietigen.

Je hebt dat goed gezien.

Jammer dat je vergat je redenering af te maken.

Volgende keer beter! Wie niet waagt niet wint.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2016, 21:08   #4990
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Als mooie demonstratie van waartoe de onwil van Europese naties om nu eens echt samen te werken, kan leiden volgend artikeltje uit Janes...

http://www.janes.com/article/62524/d...n-mali-mission

In Mali is alweer een paar jaar een NUTTIGE militaire VN-missie bezig om een opstand van idiote jonge mannetjes,aangestuurd door perfide oude mannetjes ,enigszins in toom te houden zodat "normale mensen" in staat gesteld worden toch een modicum van een nuttig leven te hebben.

Nederland draagt daar 4 Apaches en 3 Chinooks aan bij.
Een gering aantal machines,maar zoals al eerder in dit draadje verschillende keren aan bod gekomen, heeft zoiets zware gevolgen op de (toch al kleine-)militaire organisatie die ze moet inzetten.....

Nu Nederland zinnens zou zijn die dingen begin volgend jaar terug te trekken (om de betrokken squadrons weer wat ademruimte te geven),zit de Vn natuurlijk met een probleem....
Joost mag weten wat ervoor in de plaats komt

1. Apaches: 4
- De Apaches waren een initiatief van Nederland. Ze dienen in de eerste plaats voor Verkenning
Niet iets waar de UN om gevraagd had, de sensoren zijn uitgebreider dan van kleine drones
Tevens om in nood ondersteuning eigen troepen te kunnen geven

2. Scan Eagles: 3
- Verkenning

3. Chinooks: 3
- Medevac
- Transport: bevoorrading en SF
- Aanvullend verkenning uit de lucht. Hiervoor worden fotografen met camera`s ingezet

Een samengesteld geheel verkenning, als wel mbv drones, was nieuw voor de UN
Medevac met geschikte heli’s was er niet. Hennis heeft destijds geleurd bij bondgenoten, maar geen enkel land was bereid heli’s in te willen zetten.

Er zitten nu ongeveer 600 Duitsers, 300 á 400 Zweden, als wel Tjechen.
- Vrees als zo’n SF eenheid 1000 á 1200 km het land intrekt ze toch iets zullen moeten om hun militairen te bevoorraden, als wel Medevac
- Een Duitse eenheid is onder vuur komen te liggen waarop Apaches te hulp geroepen werden, uiteindelijk bleek inzet niet nodig.

De UN is veel te laat zoals ook de Nato was in Afghanistan. De UN had begin af aan moeten gaan zoeken wie het over zou nemen.

Geen opvolgers
Quote: Opvolging van de toestellen is nog niet geregeld, meldde een woordvoerder van de VN. Wel wordt er al enige tijd met andere landen gepraat om helikopters naar Mali te sturen. Die gesprekken zouden naar verluidt redelijk goed verlopen.

De Nederlandse missie duurt tot eind dit jaar. In het kabinet wordt gesproken om het in kleinere vorm voort te zetten. Minister Jeanine Hennis (Defensie) maakte zich in die discussie hard voor terugkeer van de helikopters. Het kabinet hoopte voor het zomerreces nog een besluit te nemen, maar dat is niet gelukt.
http://www.nu.nl/politiek/4293734/ne...erug-mali.html
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2016, 21:31   #4991
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Mocht iemand interesse hebben, waard om te zien.
Levert een goed beeld op hoe buitengewoon moeilijk, als wel de puinhoop waar officieren mee te maken krijgen. Laat vooral zien de chaos van zo'n UN.
Voor JeeBee allemaal niets bijzonders, maar voor ons als nitwits verhelderend
Nooit beseft wat een problematiek ze voor hun kiezen krijgen, petje af voor onze hogere "Belgische" en "Nederlandse" officieren

Verbaasde me dat sommige fragmenten uitgezonden mochten worden.
De kolonel maakt in een fragment gehakt van een NL diplomaat.

Mali-missie getoond van binnenuit (video)
De Missie – documentaire
Kolonel Joost de Wolf is een Nederlandse officier van het Korps Mariniers die zijn leven in dienst van het leger heeft gesteld. In 2014 wordt hij aangesteld als waarnemend chef operaties van de VN-missie 'MINUSMA' in Mali. De Wolf probeert met een mix van charme en daadkracht de regie terug te winnen, maar wordt gehinderd door een gebrek aan politieke sturing van zowel het VN-hoofdkwartier in New York als leidinggevenden in Den Haag. De Wolf besluit eigenhandig de grenzen van het VN-mandaat op te zoeken, maar brengt daarmee onverhoopt zijn eigen militaire carrière in gevaar.
http://www.eo.nl/tv/eo-documentaires...160711t202000/
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2016, 08:42   #4992
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Er is op de Nederlandse TV eerder deze week ook een zeer mooie reportage geweest vanaf de basis Volkel omtrent de F-16 en het menselijke aspect van de inzet daarvan. (Ik meen dat de titel Sponk of zoiets was). Ik was ook aangenaam verrast over de openheid van de Nederlandse piloten.

Je uitzending omtrent Mali is overigens hier niet te bekijken ivm de uitzendrechten.
__________________
Fortuna favet fortibus

Laatst gewijzigd door JeeBee : 28 juli 2016 om 08:46.
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2016, 13:14   #4993
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Er is op de Nederlandse TV eerder deze week ook een zeer mooie reportage geweest vanaf de basis Volkel omtrent de F-16 en het menselijke aspect van de inzet daarvan. (Ik meen dat de titel Sponk of zoiets was). Ik was ook aangenaam verrast over de openheid van de Nederlandse piloten.

Je uitzending omtrent Mali is overigens hier niet te bekijken ivm de uitzendrechten.
De Wereld volgens Spong F-16 piloten
(ws, evenmin te bekijken ivm uitzendrechten?)
http://www.npo.nl/de-wereld-volgens-.../VPWON_1265501

U zult vast wel eens hartelijk hebben moet lachen om al diegenen die op het web de "enorme kosten" van een F35 helm aanvoerden
F16 helm: €355.000 = $393.331
F35 helm: €361.019 = $400.000
Bron bovenstaande documentaire. Koers: 28 juli 2016

Wat me buitengewoon interesseerde in de docu hoe geweten naar voren kwam.
Tot op zekere hoogte herken ik het als "enigszins" vergelijkbaar.

Euthanasie is aan uiterst strenge regels gebonden. Er wordt een complex geheel doorlopen waar punt voor punt aan voldaan moet worden.
Mogelijk vergelijkbaar als Rules of Engagement?
Wanneer eenmaal zover dan handel je, kun je niet meer twijfelen en doe je je werk. Hoewel een arts via een infuus injecteert, voer
je zijn opdrachten uit. Hoge dosis zuurstof geven en bouwt ingeval beademingsapparatuur beademing af, uiteindelijk zet je de machine uit.
Je vertrouwt erop dat aan alle uiterst strenge regels voldaan is. Twijfel je kun je het werk niet doen.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2016, 18:42   #4994
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Die is wel te bekijken.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2016, 19:50   #4995
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.309
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
......
.....dat misschien op punt staat een tuig van 400000000000000 € of wat kostbare onschuldige mensenlevens die allemaal geliefden hebben te vernietigen.

Je hebt dat goed gezien.

Jammer dat je vergat je redenering af te maken.

Volgende keer beter! Wie niet waagt niet wint.
Testen de Amerikanen hun F-35's boven Syrië ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2016, 09:37   #4996
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Testen de Amerikanen hun F-35's boven Syrië ?
Ik zou dat niet weten maar ik durf dat sterk betwijfelen. En mochten ze het toch doen (maar ik zie geen enkele reden) dan zullen ze dat zeker niet aan onze neus hangen.

Officieel kan het niet omdat nog geen enkel smaldeel van de air force een initiële operational ready status heeft.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2016, 11:21   #4997
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.210
Standaard

Wanneer die "top gunnertjes" van de Amerikaanse luchtmacht nog iets gaan doen met hun F-35.....wie weet.

Wie zit te wachten op die lieve roze gezichtjes nietwaar....

Persoonlijk zie ik de "Marine Corps Aviators" van VMFA-121 als eerste aan een knokpartijtje deelnemen.Dit squadron was het eerste dat officieel de F-35B in dienst nam....heeft recent aan Red Flag deelgenomen,en mag,bijgevolg,als tamelijk dicht bij effectieve ontplooiing beschouwd worden.



Bommetjes gooien op vrijwel weerloze vijanden,dat zou onderhand wel mogen kunnen met die F-35.

Laatst gewijzigd door kelt : 30 juli 2016 om 11:34.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2016, 11:56   #4998
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Weet het maar zie de Marines niet zo snel opduiken die kanten.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2016, 12:25   #4999
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Testen de Amerikanen hun F-35's boven Syrië ?
Toch gaat de tijd sneller dan u mogelijk denkt.
Over een jaar of 5 á 6 zijn de meeste F35's geleverd aan drie EPAF F16 landen en zullen er nauwelijks nog F16's bij hen in dienst zijn.
Meen bij de KLU op drie stuks na in 2022 allen geleverd.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2016, 12:53   #5000
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Wanneer die "top gunnertjes" van de Amerikaanse luchtmacht nog iets gaan doen met hun F-35.....wie weet.

Wie zit te wachten op die lieve roze gezichtjes nietwaar....

Persoonlijk zie ik de "Marine Corps Aviators" van VMFA-121 als eerste aan een knokpartijtje deelnemen.Dit squadron was het eerste dat officieel de F-35B in dienst nam....heeft recent aan Red Flag deelgenomen,en mag,bijgevolg,als tamelijk dicht bij effectieve ontplooiing beschouwd worden.



Bommetjes gooien op vrijwel weerloze vijanden,dat zou onderhand wel mogen kunnen met die F-35.
Tja, een uiterst dure Typhoon kan ook. Slechts 1 type bom, een Brimstone missile is nog steeds niet mogelijk. Nou ja, ook een kanon aan boord
Toch best wel veelzijdig vliegtuig een Belgische F16 en ... pakweg een kwart van de kosten per vlieguur van een Typhoon

Wat zit bij de kosten van een F35 ingegrepen en moet bij een ander type vliegtuig extra er bijgekocht worden?
- Een helm, pakweg $400.000
- Een doel aanwijspod
- Evt. een verkenningspod
- Een type pod als bijv ALQ131
- Een flink aantal externe brandstof tanks (in principe heeft een F35 deze zelden tot niet nodig)
(Een type Zweedse external tank zou ongeveer $50.000 dollar kosten?)

Bij een prijsvergelijking met een F18, Typhoon of een Rafale kan het bovenstaande erbij gerekend worden.
Dit geldt eveneens voor update en onderhoudskosten als extra pods. Update kosten etc van bijv een ALQ131 gelden bij de KLU als separate kosten.
Bij een F35 zijn deze kosten inclusief waardoor een vertekend beeld ontstaat van aanschaf, update en onderhoudskosten
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be