Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 mei 2024, 00:17   #51301
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 45.188
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Daarmee wil ik het leed een gezicht geven.

Ver weg van domme westerlingen die zich niet respectvol uitlaten over de doden.
Op dat vlak hebben Russen en Oekrainers veel meer met elkaar gemeen dan met mensen die in het Westen wonen en in de verste verte niet meer weten wat oorlog ECHT betekent en het als een videospelletje zien. En die bvb. kicken op dode Russische soldaten. (Pandareus en anderen hebben zich daaraan schuldig gemaakt op dit forum)
Ik kick niet op dode Oekraiense soldaten. Ik zie hoe zulke jonge mensen een zinloze dood gestorven zijn en denk aan hun familie.

Daarom moet er zo vlug mogelijk een einde komen aan de geweldsspiraal die begon op Maidan. Als het Westen perse bloedvergieten wil zien dan in het Westen zelf, of op westerse doelwitten in bvb. het Midden-Oosten.
Je bent zelf een westerling.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2024, 05:56   #51302
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Je bent zelf een westerling.
Dat weet jij niet.
En zelfs moest dit zo zijn ik had het over de westerse elite.

Niet elke westerling is verantwoordelijk voor de misdaden van hun elite, net zoals niet elke Rus verantwoordelijk is voor Poetin, niet elke Oekrainer voor Zelensky, niet elke Israeli voor Netanyahu en niet elke Palestijn voor Hamas.

Maar het Westen en hun proxy (Israel) nemen wel wraak tegen de hele bevolking. Door een totale economische blokkade tegen Rusland en een ware genocide tegen de Palestijnen.

Van mij mag Vander Leugen, Verhofstadt, Biden, etc. aan stukken gereten worden, ze verdienen niets beter, maar ik ga nooit opzettelijke aanslagen tegen onschuldige burgers goedkeuren.
En als het Westen er in slaagt om Poetin te vermoorden chapeau, natiurlijk moest het omgekeerd zijn evenzeer chapeau.

Laatst gewijzigd door tomm : 10 mei 2024 om 06:06.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2024, 06:25   #51303
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Het wordt wachten op het volgende drietal aan één tafel: Xi die Macron en Putin ontvangt, in Peking.
Hopelijk zonder Macron maar met Mélenchon of desnoods zelfs Le Pen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2024, 06:28   #51304
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Die ontmoeting zal weinig voorstellen ,want Frankrijk is niet de EU , niet de VS en niet de NAVO.
De handelsoorlog van het Westen met China zal er niet toe bijdragen dat China een rol kan spelen in de oorlog van Poetin.
China speelt nu al een grote rol, en er is bitter weinig dat het Westen daaraan kan doen zonder in eigen vel te snijden.

Frankrijk is niet de VS of NAVO, maar als de Fransen besluiten om de stekker uit de Rusland-sancties te trekken, is het over en uit voor die sancties.
Idem dito EU en NAVO lidmaatschap van Oekraïne.

De Fransen hebben dat al eens gedaan, onder De Gaulle.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2024, 06:28   #51305
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Die ontmoeting zal weinig voorstellen ,want Frankrijk is niet de EU , niet de VS en niet de NAVO.
De handelsoorlog van het Westen met China zal er niet toe bijdragen dat China een rol kan spelen in de oorlog van Poetin.
China speelt nu al een grote rol, en er is bitter weinig dat het Westen daaraan kan doen zonder in eigen vel te snijden.

Frankrijk is niet de VS of NAVO, maar als de Fransen besluiten om de stekker uit de Rusland-sancties te trekken, is het over en uit voor die sancties.
Idem dito EU en NAVO lidmaatschap van Oekraïne.

De Fransen hebben dat al eens gedaan, onder De Gaulle.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2024, 06:42   #51306
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
En blijkbaar niet van 'de minsten':

het royale brein (nou ja) achter de moord op Patrice Lumumba, de door 'weldenkend links' méér dan een klein beetje gehate "Iron Lady", de "Peanut President", de door 'weldenkend links' vervloekte Valéry Giscard d'Estaing, nog wat méér 'parasieten met blauw bloed'.


Ik had er eerlijk gezegd geen flauw idee van dat u zo'n fan was.

Ik ben uiteraard geen fan, maar al deze figuren waren wel fan van Ceausescu. En dat had slechts een reden: Ceausescu verzette zich tegen de Sovjet-dominantie in het Oostblok, en ook tegen bvb. de onderdrukking van de Praagse lente. Roemenië weigerde troepen te sturen en veroordeelde de beslissing.

Als gevolg van hun onafhankelijke koers kreeg Roemenië veel minder hulp dan bvb. Bulgarije, en lag de levensstandaard dus ook wat lager. Daar tegenover stond dat Roemenië een belangrijke rol speelde in de ongebonden beweging, en ook kon genieten van heel wat westerse voordelen. Dit woog echter niet op tegen de enorme investeringen die "flinke jongens" zoals Bulgarije kregen van de Sovjet-Unie.

Roemenië was dus iets armer dan de omringende landen (Hongarije, Bulgarije, etc.) maar volgens de grote meerderheid van de Roemenen leefden ze nog steeds beter dan vandaag de dag. (zie boven)

De nostalgie naar het communisme in landen als Bulgarije is nog groter.

A 2013 Gallup survey showed that 56% of Ukrainians thought the dissolution of the USSR was harmful, while only 23% thought it was beneficial.[11]

https://en.wikipedia.org/wiki/Commun...%20regret%20it.

Voor Sovjet-nostalgie strafbaar werd gaf de grote meerderheid van de Oekraïners ook aan dat ze beter leefden in de Sovjet-tijd. De meesten denken dit nog steeds, maar houden hun mening nu liever voor zichzelf, want kan erg gevaarlijk zijn en je een enkeltje richting front opleveren.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2024, 08:25   #51307
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.631
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht

1) Average Ivan zal wel een leuke en intelligente mens zijn,

2) maar spijtig genoeg blijft het land voor obscurantisme kiezen.

1) Uiteraard, even leuk en intelligent als Average Ahmed, Average Bart, Average Charlie, ...

2) De keuze voor obscurantisme wordt - zoals zowat altijd & overal - gemaakt door de bandieten die 'hun' land mismeesteren.

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2024, 08:33   #51308
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.631
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Wie is die vent eigenlijk?
https://en.wikipedia.org/wiki/Mikhail_Shishkin_(writer)

Hij woont al sinds 1995 in Zwitserland, ...

U doet het wéér.

Een 'argumentum ad hominem' is een DROGREDEN.

Voor mijn part woont 'die vent' op Mars.


Het énige dat telt, is of de informatie (en de interpretatie ervan) die hij brengt correct is of niet.

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2024, 08:44   #51309
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.631
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
... de geweldsspiraal die begon op Maidan...

"Maidan" is niet méér dan een étappe in een 'geweldsspiraal' die al véél vroeger begon.

Ook dit: https://en.wikipedia.org/wiki/Ukrainian–Soviet_War was slechts een étappe.


Indien u https://en.wikipedia.org/wiki/Ivan_Mazepa nog niet kende, dan is het nu misschien hét moment om uw kennis van de geschiedenis een beetje bij te spijkeren.

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2024, 09:01   #51310
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
... kunnen uitsluitend nog worden gevoerd met spijtoptanten van het misdaad-syndicaat "Poetin & C°".


Voor uw capo di tutti capi hebben we een héél grote doos vol zilveren kogels in petto.


Voor de meeste meelopers in/van z'n maffiabende kunnen taakstraffen overwogen worden.


Voor de "inner circle" zijn er niet minder dan drie opties:

- een elektrische stoel

- een galg

- een injectie met cyaankali.


En welke opties zou U voorstellen voor de westerse elite en de Israëlische elite?
Ik weet wel iets: KABOEM.
https://en.wikipedia.org/wiki/Brighton_hotel_bombing
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2024, 09:03   #51311
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
"Maidan" is niet méér dan een étappe in een 'geweldsspiraal' die al véél vroeger begon.

Ook dit: https://en.wikipedia.org/wiki/Ukrainian–Soviet_War was slechts een étappe.


Indien u https://en.wikipedia.org/wiki/Ivan_Mazepa nog niet kende, dan is het nu misschien hét moment om uw kennis van de geschiedenis een beetje bij te spijkeren.

Mis poes. Oekraïne was een vreedzaam land van de jaren 50 tot en met Maidan, dus meer dan 60 jaar. Even vreedzaam als pakweg België.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2024, 09:05   #51312
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
1
2) De keuze voor obscurantisme wordt - zoals zowat altijd & overal - gemaakt door de bandieten die 'hun' land mismeesteren.

2) Volledig met U eens, de westerse buitenlandse politiek is puur obscurantisme. Opgedrongen door Wallstreet en andere obscure krachten.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2024, 09:12   #51313
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.631
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
... nostalgie ...

... is volgens mij al bij al weinig meer dan een sentimentele vluchtroute voor mensen die niet kunnen/willen verkroppen dat 'de wereld verandert'.

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2024, 09:16   #51314
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
U doet het wéér.

Een 'argumentum ad hominem' is een DROGREDEN.

Voor mijn part woont 'die vent' op Mars.


Het énige dat telt, is of de informatie (en de interpretatie ervan) die hij brengt correct is of niet.

Hoe kan die informatie correct zijn, hij is al 30 jaar niet meer in Rusland geweest...

Een van de eerste dingen die men mij leerde als historicus was om met een erg kritische blik naar de bron te kijken. Historische kritiek van Catarina Lis, veruit het interessantste vak van mijn opleiding.

Als ik RT bekijk ga ik er altijd van uit dat dit propaganda is, en alle informatie die je uit die bron haalt zal dan ook gekleurd en eenzijdig zijn. Idem dito al uw bronnen. Blijkbaar hebt U geen gedegen opleiding gehad als historicus, U maakt de beginnersfout dat er zoiets zou bestaan als "neutrale informatie". ALLE bronnen zijn eenzijdig, en deze die specifiek ontworpen werden om eenzijdig te zijn (propaganda) nog meer dan andere bronnen. "Correct" bestaat niet, zelfs bronnen die de beste bedoeling hebben vergeten al eens zaken. En een "Russe de service" die al 30 jaar in het Westen woont is een zeer onbetrouwbare bron als het op Rusland aankomt. Zou U de politieke analyse van een journalist over België, op RT, die al 30 jaar niet meer in België geweest is, serieus nemen of zou U de bron in twijfel trekken?
Natuurlijk zou U dat doen, maar waarschijnlijk te hypocriet om dit toe te geven.

Het is pas door verschillende bronnen bij elkaar te leggen, en ook (wat ik op dit forum doe) door bronnen te gebruiken die er geen enkel belang bij hebben eenzijdig te zijn in het voordeel van gene partij. Daarom zoveel referenties naar westerse, in plaats van Russische, media. Deze kan niemand ervan verdenken eenzijdig pro-Russisch te zijn.

Laatst gewijzigd door tomm : 10 mei 2024 om 09:21.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2024, 09:20   #51315
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.631
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
En welke opties zou U voorstellen voor de westerse elite en de Israëlische elite?
Ik weet wel iets: KABOEM.
https://en.wikipedia.org/wiki/Brighton_hotel_bombing

Uw vriend "Kaboem" maakt (doelbewust?) véél (te véél) onschuldige slachtoffers.

Ik zie hem liever gaan dan komen.

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2024, 09:29   #51316
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Uw vriend "Kaboem" maakt (doelbewust?) véél (te véél) onschuldige slachtoffers.

Ik zie hem liever gaan dan komen.

Tiens, plots bent U tegen geweld.
Nochtans had U het in uw bijdrage over mensen vergiftigen met cyaancali of mensen ophangen of mensen elektrocuteren.
Maar dat zijn "de anderen", van zodra ik het over onze eigen elite heb, bent U plots tegen geweld... geweld, dat is voor de "anderen", de "tegenstander".

Mijn "vriend" KABOEM is ook een vriend van de westerse elite. Bvb. toen ze wapens gaven aan Tsjetsjeense terroristen in de jaren 90, of aan Syrische terroristen zo'n 10 jaar geleden, of toen ze Servië plat bombardeerden om een stuk van dat land af te pakken. Of Irak, Vietnam, de lijst met westerse KABOEM is eindeloos. Maar dat is "goede KABOEM" zeker?

Laatst gewijzigd door tomm : 10 mei 2024 om 09:31.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2024, 09:40   #51317
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.631
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Tiens, plots bent U tegen geweld.
Nochtans had U het in uw bijdrage over mensen vergiftigen met cyaankali of mensen ophangen of mensen elektrocuteren...

Met mijn 'geweld' viseer ik uitsluitend de kopstukken van de diverse bandietenbendes die mij het leven zuur maken.

Voor de meelopers kunnen/zullen taakstraffen volstaan.

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2024, 09:43   #51318
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
... is volgens mij al bij al weinig meer dan een sentimentele vluchtroute voor mensen die niet kunnen/willen verkroppen dat 'de wereld verandert'.

Als ik of anderen afkom met opiniepeilingen waaruit blijkt dat een groot aantal mensen in Oost- en Centraal-Europa en de voormalige Sovjet-Unie nostalgie hebben naar het communistische verleden is het standaard antwoord:
1) ze hebben nostalgie naar de tijd dat ze nog een stijve hadden. (om het wat cru te zeggen)
2) Stockholm-syndroom.

Dat mensen nostalgie hebben naar een tijd dat er werkzekerheid was, dat alle basisbehoeften zo goed als gratis waren, dat er voor iedereen gezorgd werd van wieg tot graf, DAT is uiteraard UITGESLOTEN.

Maar hoe komt het dan, als het communisme zo'n hel was, dat mensen GEEN nostalgie hebben naar de concentratiekampen, naar wereldoorlog 2, zelfs in Spanje en Portugal zie je volgens opiniepeilingen dat de grote meerderheid niet terug wil naar het Franco of Salazar regime, en het nu veel beter vinden. In Griekenland wil niemand terug naar het kolonelsregime, en in Latijns-Amerika wil niemand (enfin, een kleine minderheid) terug naar de militaire dictaturen van de jaren 70 en 80.

In Rusland wil niemand (enfin, een zeer kleine minderheid) terug naar de tsaren, en in China wil niemand terug naar de burgeroorlog of de culturele revolutie. Ik ken ook geen enkele Jood met heimwee naar het ghetto van Warschau, en geen enkele zwarte Zuid-Afrikaan met heimwee naar het Apartheidsregime.

Laatst gewijzigd door tomm : 10 mei 2024 om 09:50.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2024, 09:48   #51319
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Met mijn 'geweld' viseer ik uitsluitend de kopstukken van de diverse bandietenbendes die mij het leven zuur maken.

Voor de meelopers kunnen/zullen taakstraffen volstaan.

Welke bandietenbendes maken U het leven zuur en op welke manier?

Er even aan herinneren dat de beslissing om geen Russisch gas en olie meer te importeren, waardoor het leven in Europa ontzettend duur werd, een beslissing is die genomen werd door ONZE elite. En als het ooit tot een kernoorlog komt, zal dat ook een beslissing zijn van onze elite, namelijk de beslissing om als kernmacht rechtstreeks de troepen van een andere kernmacht aan te vallen.

Dus onze elite beschouwt U niet als een bandietenbende? Enkel de elite van de Russen en andere geostrategische tegenstanders van de westerse wereldorde?
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2024, 10:15   #51320
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.631
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Welke bandietenbendes maken U het leven zuur en op welke manier?

...
Ze zijn té talrijk om hier op te sommen en ze maken mij het leven zuur door te bestaan.



Maar binnen afzienbare tijd ben ik er hoe dan ook vanaf: geen één van ons zal eeuwig blijven leven.

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be