Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 mei 2024, 18:39   #51361
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.387
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik wil het u alleszins niet verbieden, hé.

Ik vraag me wél af of u er niet beter aan doet de grote baas van de VN met uw vredesvoorstel lastig te vallen.

Waarom valt U de grote baas van de VN niet lastig met al uw voorstellen in plaats van ze te posten op dit onbeduidend forum?
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2024, 19:40   #51362
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.647
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Waarom valt U de grote baas van de VN niet lastig met al uw voorstellen in plaats van ze te posten op dit onbeduidend forum?

Over welke voorstellen hebt u het eigenlijk?



Dit hier:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik wil overigens mijn oprechte bewondering uitdrukken voor de intellectualistische acrobatiek waarmee sommigen de 'nul-komma-één-percenter-van-het-kremlin' in/tot een soortement 'robin-hood-aller-russofielen' proberen te transformeren.




"Ge moet het maar kunnen!", zou mijn bomma zaliger gezegd hebben.

is geen 'voorstel', hé.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg

Laatst gewijzigd door djimi : 14 mei 2024 om 19:41.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2024, 05:26   #51363
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.387
Standaard

Een mooi voorbeeld van buitenlandse inmenging in binnenlandse zaken van een onafhankelijk land:

US warns Georgia not to side with Moscow against the west

Georgia has been warned by the US not to become an adversary of the west by falling back in line with Moscow, as its parliament defied mass street protests to pass a “Kremlin-inspired” law.

In comments that appeared to signal a conviction in the US that the Georgian government was once again aligning with Russia, O’Brien suggested funding could soon be pulled.

Billions of dollars had been spent by the US on rebuilding Georgia after the fall of the Soviet Union and hundreds of millions more were planned for the country’s economy and military, he said.

“All that has to be under review if we are now regarded as an adversary and not a partner,” O’Brien told reporters at a press conference in Tbilisi.

He also called for the Georgian police to respect the peaceful protests that have filled the streets of Tbilisi and called for those found to have used excessive force to be arrested and prosecuted.

Georgia’s prime minister, Irakli Kobakhidze, claimed on Monday that the country was being victimised by a US-led “global party of war”, in language that had echoes that of that used by the Kremlin over the west’s aid to Ukraine.




O’Brien warned that the US was prepared to sanction Georgian government ministers and officials over the developing crisis.


“Dear Georgian people, we hear you and stand with you in your struggle for the European future of Georgia. Nobody has the right to take your European dream away. Nobody has the right to silence the will of the people to live by values,”.

Tina Bokuchava, parliamentary leader of the opposition United National Movement, said: “Today’s vote will focus minds on the urgent need for regime change in Georgia".

https://www.theguardian.com/world/ar...ainst-the-west

Geen enkel icon op dit forum kan de absolute weerzin en haat weergeven die ik ervaar bij zulke berichtgeving. (niet zozeer gericht tegen de Guardian, alhoewel ze dit nieuws brengen zonder enige kritische duiding, wat ze uiteraard WEL doen bij berichtgeving over de Russische standpunten)
Wat de VS en het Westen overduidelijk en zonder enige gene willen is "regime change", het wordt zelfs niet ontkent, en een Maidan, net alsof de extreme geweldcirkel die dit veroorzaakt heeft in Oekraïne zich nooit voltrokken heeft.

Ik hoop uit de grond van mijn hart dat de Georgische regering hard zal optreden tegen deze westerse poging tot "regime change" en beïnvloeding van buitenaf.

Het is overduidelijk dat het Westen een nieuw front tegen Rusland wil, een nieuwe oorlog, vanuit het Zuiden.

Hun referenties naar mensenrechten (van betogers die enkel klappen ontvangen als ze proberen het parlement te bestormen) zijn dermate wraakroepend als je weet wat hun proxy-regime in Oekraïne gedaan heeft met de oppositie (onder andere vele tientallen betogers levend verbranden), of als je weet dat het Westen wapens levert aan Israël dat bezig is een genocide uit te voeren en dagelijks tientallen onschuldige kindjes vermoordt.

Dit soort opruiïng en extreme bemoeienissen met de interne zaken van een land is niet nieuw, maar in het licht van wat er sindsdien allemaal gebeurd is toch wel onwaarschijnlijk dat ze onbeschaamd gewoon verder zetten wat ze al jaren doen, en dat daar niet meer kritiek op komt vanuit de internationale gemeenschap.

Terwijl in de VS zelf betogers die betogen tegen genocide en de VS bijdrage daartoe massaal worden opgepakt en veroordeeld, denken de VS het recht te hebben andere landen de les te spellen, met name omdat ze betogers die regime change willen doorvoeren en de verkozen regering en president willen omver werpen, arresteren.

Ik hoop, en ben er vrij zeker van, dat de GeorgiËrs zich daar niet door laten intimideren. In tegendeel, dit moet het signaal bij uitstek zijn om iedereen die de democratisch verkozen Georgische regering met geweld omver wil gooien, de vijfde kolonne van het Westen, ter verantwoording te roepen. En dus net als hun goeroe Saakashvili in de gevangenis te gooien. Net zoals de VS zelf gedaan hebben met degene die in 2021 het Amerikaanse parlement in Washington wilden bestormen.

In de bak ermee, voor vele jaren, en als ambassadepersoneel van buitenlandse machten betrokken is bij deze poging tot staatsgreep, wat in dit geval overduidelijk is, hen uitwijzen. Ik hoop en ben er vrij gerust in dat de democratisch verkozen Georgische regering de juiste beslissing zal nemen, en de fouten van zwakke figuren als Yanukovich niet zal herhalen.

De modus operandi van het Westen is niet veranderd, ze doen krak hetzelfde als tijdens Maidan, maar ik denk dat de wereld ondertussen wel geëvolueerd is, en dat zulke extreme inmenging in de binnenlandse zaken van andere landen, en met name ex-Sovjet landen met een nauwe band met Rusland, niet meer aanvaard worden. Meer zelfs, dit moet internationaal aangekaart worden.

Dat de VS en het Westen zo onbeschaamd een poging tot Maidan in Georgië steunen, is ook wel angstaanjagend, het maakt duidelijk dat het gevaar en de plannen zeer reëel zijn. Alle hens aan dek dus voor de Georgische regering, om hun volk het lot van Oekraïne te besparen.

Laatst gewijzigd door tomm : 15 mei 2024 om 05:54.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2024, 05:59   #51364
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.387
Standaard

Hier in het Westen moet er veel meer bewustzijn gecreëerd worden om deze destabilisatie van andere landen in onze naam aan te kaarten.

En aub niemand is toch nog stom genoeg om te geloven dat het hier om de verspreiding van democratie en mensenrechten gaat? Dit riedeltje moet eens doorbroken worden, net zoals nu eindelijk het Israëlische riedeltje dat kritiek op het onderdrukken en vermoorden van Palestijnen antisemitisch zou zijn, doorbroken is.

Laatst gewijzigd door tomm : 15 mei 2024 om 06:04.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2024, 02:21   #51365
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.387
Standaard

De moordaanslag op de pro-Russische premier van Slovakije is het gevolg van de extreme Russofobie en haatcampagne in de westerse pers.
?uboš Blaha, a lawmaker with Fico’s party, took aim at critics, linking them to the attack.

“You, the liberal media, and progressive politicians are to blame. Robert Fico is fighting for his life because of your hatred,” said Blaha.

Speaking to reporters, ?*utaj Eštok called on politicians and others to stop “spreading hate” on social media. “What has started now was sown by many of you, by your hate,” he said. The minister of defence, Kali?ák, described the shooting as a clear “political assault”.


https://www.theguardian.com/world/ar...prime-minister
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2024, 11:50   #51366
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.647
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Hier in het Westen moet er veel meer bewustzijn gecreëerd worden ...

... m.b.t. de ronduit schandalige manier waarop de "nul-komma-één-percenter-van-het-kremlin" om te beginnen al met zijn bloedeigen volk omspringt.

Ik vraag mij in alle ernst af hoe het mogelijk is dat er sufkoppen bestaan die denken/geloven/hopen/verwachten dat dat Stuk Stront ander volk béter zou behandelen.

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2024, 12:57   #51367
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 21.166
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Hier in het Westen moet er veel meer bewustzijn gecreëerd worden om deze destabilisatie van andere landen in onze naam aan te kaarten.

En aub niemand is toch nog stom genoeg om te geloven dat het hier om de verspreiding van democratie en mensenrechten gaat? Dit riedeltje moet eens doorbroken worden, net zoals nu eindelijk het Israëlische riedeltje dat kritiek op het onderdrukken en vermoorden van Palestijnen antisemitisch zou zijn, doorbroken is.
Zeg, meneer referendum.

https://www.iri.org/news/iri-georgia...tical-parties/
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2024, 13:11   #51368
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
...aanval op geloofwaardigheid van IRI inbound in 3... 2... 1...
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2024, 14:19   #51369
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.156
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
... m.b.t. de ronduit schandalige manier waarop de "nul-komma-één-percenter-van-het-kremlin" om te beginnen al met zijn bloedeigen volk omspringt.

Ik vraag mij in alle ernst af hoe het mogelijk is dat er sufkoppen bestaan die denken/geloven/hopen/verwachten dat dat Stuk Stront ander volk béter zou behandelen.

Ik vraag mij af wat de resultaten zullen zijn wanneer de nieuwe Amerikaanse wapens toekomen.

Laatst gewijzigd door Boduo : 16 mei 2024 om 14:20.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2024, 14:41   #51370
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.387
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
...aanval op geloofwaardigheid van IRI inbound in 3... 2... 1...
Wat had U nu gedacht?
Het devies van IRI luidt "advancing denocracy worldwide" en ze waren een fervente voorstander van de inval in Irak.

Het is onderdeel van de "National Endowment for Democracy", HET vehikel bij uitstek van de VS om zich te moeien in andere landen.

Moest ik afkomen met een studie van RT of sputnik waaruit blijkt dat de meeste Georgiers pro-Russiach zijn (en volgens mij bestaat er ook effectief zo n studie) zou u dan de feloofwaardigheid van de bron niet in vraag stellen?


Bvb. deze reportage van stutnik van vandaag legt haarfijn uit hoe de EU ministerraad een poging tot Maidan probeert oo te dringen.

https://sputnik-georgia.ru/20240516/...287953165.html

Gaat U nu de inhoud van dit artikel serieus nemen of toch liever de bron betwisten?

Laatst gewijzigd door tomm : 16 mei 2024 om 14:50.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2024, 14:45   #51371
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Wat had U nu gedacht?
Het devies van IRI luidt "advancing denocracy worldwide" en ze waren een fervente voorstander van de inval in Irak.

Het is onderdeel van de "National Endowment for Democracy", HET vehikel bij uitstek van de VS om zich te moeien in andere landen.

Moest ik afkomen met een studie van RT of sputnik waaruit blijkt dat de meeste Georgiers pro-Russiach zijn (en volgens mij bestaat er ook effectief zo n studie) zou u dan de feloofwaardigheid van de bron niet in vraag stellen?
called it!
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2024, 14:51   #51372
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.387
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
called it!
https://sputnik-georgia.ru/20240516/...287953165.html

Neemt U dit artikel serieus of verwerpt u de inhoud omdat de bron Sputnik is?
(met google translate kunt u perfect de inhoud begrijpen)
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2024, 14:59   #51373
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
https://sputnik-georgia.ru/20240516/...287953165.html

Neemt U dit artikel serieus of verwerpt u de inhoud omdat de bron Sputnik is?
(met google translate kunt u perfect de inhoud begrijpen)
Maar tomm toch, waarom probeert ge dit nu?...

Moet ge nu iets weten? Ik kende IRI niet, ik heb haastig die link geopend en niet eens deftig gelezen.

...en toch wist ik met zekerheid dat je de credibiliteit van de bron zou aanvallen.

ZO voorspelbaar ben je geworden.


Maar bon. Carry on he, carry on...
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2024, 15:08   #51374
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.156
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Wat had U nu gedacht?
Het devies van IRI luidt "advancing denocracy worldwide" en ze waren een fervente voorstander van de inval in Irak.

Het is onderdeel van de "National Endowment for Democracy", HET vehikel bij uitstek van de VS om zich te moeien in andere landen.

Moest ik afkomen met een studie van RT of sputnik waaruit blijkt dat de meeste Georgiers pro-Russiach zijn (en volgens mij bestaat er ook effectief zo n studie) zou u dan de feloofwaardigheid van de bron niet in vraag stellen?


Bvb. deze reportage van stutnik van vandaag legt haarfijn uit hoe de EU ministerraad een poging tot Maidan probeert oo te dringen.

https://sputnik-georgia.ru/20240516/...287953165.html

Gaat U nu de inhoud van dit artikel serieus nemen of toch liever de bron betwisten?
Georgiërs: 2 jaar terug waren wij in Georgië.
Ik kan u verzekeren dat de meesten niet meer moeten weten v.d. Russen sedert die in 2008 2 delen van hun land afpakten.
Op school is de 2de taal NIET meer R. maar Engels.


Laatst gewijzigd door Boduo : 16 mei 2024 om 15:17.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2024, 15:14   #51375
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.156
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Wat had U nu gedacht?
Het devies van IRI luidt "advancing denocracy worldwide" en ze waren een fervente voorstander van de inval in Irak.

Het is onderdeel van de "National Endowment for Democracy", HET vehikel bij uitstek van de VS om zich te moeien in andere landen.

Moest ik afkomen met een studie van RT of sputnik waaruit blijkt dat de meeste Georgiers pro-Russiach zijn (en volgens mij bestaat er ook effectief zo n studie) zou u dan de feloofwaardigheid van de bron niet in vraag stellen?


Bvb. deze reportage van stutnik van vandaag legt haarfijn uit hoe de EU ministerraad een poging tot Maidan probeert oo te dringen.

https://sputnik-georgia.ru/20240516/...287953165.html

Gaat U nu de inhoud van dit artikel serieus nemen of toch liever de bron betwisten?
Georgiërs: 2 jaar terug waren wij in Georgië.
Ik kan u verzekeren dat de meesten niet meer moeten weten v.d. Russen sedert die in 2008 2 delen van hun land afpakten.
Op school is de 2de taal NIET meer R. maar Engels.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2024, 12:41   #51376
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 45.195
Standaard

Vandaag is het de tweede verjaardag van de val van Azovstal.

__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2024, 17:44   #51377
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.636
Standaard

Citaat:
Fico predicted an assassination attempt on himself back in April

"And I'm just waiting for this frustration, intensified by Dennik N, SME or Aktuality (Slovak news), to turn into the murder of some of the leading government politicians," Slovak Prime Minister Robert Fico said in a video he posted on social media on April 10, 2024.
@geopolitics_live
Het lukt me niet de video te linken.

Media die mensen ophitsen tegen alles wat niet virulent anti Russisch is?

Laatst gewijzigd door Bach : 17 mei 2024 om 17:54.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2024, 21:34   #51378
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.387
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Maar tomm toch, waarom probeert ge dit nu?...

Moet ge nu iets weten? Ik kende IRI niet, ik heb haastig die link geopend en niet eens deftig gelezen.

...en toch wist ik met zekerheid dat je de credibiliteit van de bron zou aanvallen.

ZO voorspelbaar ben je geworden.


Maar bon. Carry on he, carry on...
Wel, die bron is nu eenmaal het instituut dat de Amerikaanse regering officieel gebruikt om zich te moeien en regime change op te leggen in andere landen.

Toch wel een vermeldenswaardig "detail", niet?

Laatst gewijzigd door tomm : 17 mei 2024 om 21:34.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2024, 21:42   #51379
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.387
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Georgiërs: 2 jaar terug waren wij in Georgië.
Ik kan u verzekeren dat de meesten niet meer moeten weten v.d. Russen sedert die in 2008 2 delen van hun land afpakten.
Op school is de 2de taal NIET meer R. maar Engels.

Ik ben ook vele malen in Georgië geweest.
Hangt er natuurlijk van af met wie je sprak, maar de grote meerderheid stemde wel voor pro-Russische partijen. Er is uiteraard een erg anti-Russische minderheid, en daarnaast zijn er spanningen rond Zuid-Ossetië en Abchazië reeds sinds eind jaren 80.
De meerderheid echter mist de Sovjet-Unie en ziet de Russen als een broedervolk. Ze weten ook dat zonder de Russen de kwestie Zuid-Ossetië en Abchazië nooit opgelost zal worden. En dat de Russen hun voornaamste handelspartners zijn. Zelfs dat hun band met de "Europese beschaving" via Rusland verloopt en niet Turkije.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2024, 21:45   #51380
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.387
Standaard

Heet van de naald:
In Beijing, Xi and Putin left no question of their close alignment in a divided world

https://edition.cnn.com/2024/05/17/c...hnk/index.html

De nieuwe wereldorde in full swing. En niets dat het Westen kan doen behalve gefrustreerd toekijken, geweldig toch?
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be