Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 februari 2008, 17:05   #41
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
ze moeten natuurlijk ook willen komen
Als ze willen komen, zijn ze dom. Er zijn al genoeg problemen tussen Franstaligen en Vlamingen.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2008, 17:08   #42
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Dat is inderdaad mooi!
Beter dat de walen hier komen werken dan dat ze geld krijgen om thuis te blijven.

Maar niet te vlug gejuichd! Ze moeten nu nog komen ook!
100% zeker dat het niet zal lukken. En gelukkig maar.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2008, 17:10   #43
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlientje Bekijk bericht
straks gaan ze nog zeggen of spandoeken met slogans als : Walen buiten, ze pakken ons werk af .... zal nooit goed zijn...
Zoiets zal zowiezo gebeuren.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2008, 17:11   #44
Kop/af
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 december 2007
Berichten: 362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
En niet onterecht. Maar toegeven, de Vlaamse politiek bestaat uit opportunisten. Leterme, Bourgeois, Somers, Dewinter, etc: om van te walgen. Ze zijn allemaal om van te walgen.

Ook politici aan Waalse zijde zijn even afstotelijk als rottend vlees. Walgelijk! Ik moet werkelijk kotsen als ik Milquet, Di Rupo of Maingain zie. Ze horen praten is nog erger: risico op schijterij voor drie weken.
Dat gaat ferm stinken jong, ik hoop dat ge niet in mijn buurt woont.
Ik denk dat ge beter op een onbewoond eiland gaat wonen!!!!!! walgt ge nog niet van u zelfbeeld als ge in de spiegel kijkt..........
Kop/af is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2008, 17:14   #45
Dycore
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 januari 2007
Locatie: Mare Mortum
Berichten: 5.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Zoiets zal zowiezo gebeuren.
'Walen buiten', dat stamt nog van de tijd in Leuven. Toen moesten ze per sé een Franstalige universiteit oprichten naast een Nederlandstalige. Arrogantie van de bovenste plank. Walen waren best welkom op de Nederlandstalige universiteit. Het toont toch perfect hun mentaliteit. Als je daar dan iets tegen zegt, dan ben je een fascist die de Walen op een trein wil zetten richting concentratiekamp.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2008, 17:15   #46
Dycore
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 januari 2007
Locatie: Mare Mortum
Berichten: 5.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kop/af Bekijk bericht
Dat gaat ferm stinken jong, ik hoop dat ge niet in mijn buurt woont.
Ik denk dat ge beter op een onbewoond eiland gaat wonen!!!!!! walgt ge nog niet van u zelfbeeld als ge in de spiegel kijkt..........
Ik heb er persoonlijk nog geen last van gehad, maar je moet toegeven: het is een niet-verwaarloosbaar risico
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2008, 17:35   #47
VlaamseKracht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2007
Locatie: Kortrijk,de Guldensporenstad
Berichten: 484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
"de fransen" en "de walen". Niet zwanzen he makker, de fransen die nederlands leren zijn even dun gezaaid als de walen die staan aan te schuiven om nederlands te leren.
Vergeet het maar zwanserke...
Ik werk in de "West-Vloanders" bij een bedrijf dat 1.800 mensen te werk stelt.
De Fransen die Nederlands willen leren zijn allezins VEEL dikker gezaaid dan de Walen...
Iemand die blijkbaar in de provincie Luxemburg woont zal het weer beter weten dan iemand die bij de bron zit.
Trouwens,de taalgrens is hier maar 15 km verwijderd van hier en daar is het werkeloosheidspercentage 22% terwijl het hier maar in zuid-west vlaanderen maar 3% is...
Walen WILLEN gewoon niet werken.
Wat is 15 km als je WIL werken?
VlaamseKracht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2008, 17:50   #48
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Beloven beloven ja net zoals de verkiezingsoverwinnaar de vlaming veel heeft beloofd en weinig zal geven. En om zijn eigen geloofwaardig te maken wijst hij met het vingertje naar de walen.
In Antwerpen is dringend uitbreiding nodig van het spoorwegnet. Het komt er niet, mag niet van de Walen (die door de Vl onderhouden worden).
Maaaar.... omzichzelf geloofwaardig te maken wijst de stoute vlaming naar de walen. Foei, dat is 'racisme'.
__________________
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2008, 17:51   #49
Dycore
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 januari 2007
Locatie: Mare Mortum
Berichten: 5.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseKracht Bekijk bericht
Ik werk in de "West-Vloanders"
Hie zie mie moat! West-side niggas!
Ik zie van de bende van Ostende aka de bende van ellende! Coastal niggas! Met uze viswuuven!
hroetjes ey!

Laatst gewijzigd door Dycore : 12 februari 2008 om 17:57.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2008, 19:14   #50
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Wil de Vlaming dat de Walen hier komen werken? Als ik de posts lees heb ik mijn twijfels.
Laatst was er een bedrijfsleider van een KMO die verklaarde dat hij liever Fransen heeft, want die zeggen geen nee. Waarschijnlijk kan je een Fransman minder betalen, en van hem meer eisen. Een Fransman verdient hier ook meer dan een Belg, want hij moet hier geen bedrijfsvoorheffing betalen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2008, 20:13   #51
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseKracht Bekijk bericht
Vergeet het maar zwanserke...
Ik werk in de "West-Vloanders" bij een bedrijf dat 1.800 mensen te werk stelt.
De Fransen die Nederlands willen leren zijn allezins VEEL dikker gezaaid dan de Walen...
Iemand die blijkbaar in de provincie Luxemburg woont zal het weer beter weten dan iemand die bij de bron zit.
Trouwens,de taalgrens is hier maar 15 km verwijderd van hier en daar is het werkeloosheidspercentage 22% terwijl het hier maar in zuid-west vlaanderen maar 3% is...
Walen WILLEN gewoon niet werken.
Wat is 15 km als je WIL werken?
- Fransen die VL komen werken verdienen 20 �* 30 % meer dan Belgen.
- Het aantal Fransen dat dicht bij Zuid-West-Vlaanderen woont = veeeeel groter dan het aantal Walen.
- De Fransen horen niet de hele tijd zeggen dat ze lui zijn. De Franstalige Belgen weten dat Vlamingen zich als superieure werkers beschouwen en Walen luie profiteurs zijn in de ogen van de VL.
- Fransen kunnen maar 1 jaar werkloosheidsuitkering krijgen.
- Fransen die Vlaanderen komen werken en geen NL kennen, worden 'verexcuseert", Walen niet.
straatrue is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2008, 20:26   #52
Vorenus
Banneling
 
 
Vorenus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 augustus 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 8.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
- Fransen die VL komen werken verdienen 20 �* 30 % meer dan Belgen.
Omdat bij de Fransen hun loon in Frankrijk belast worden. Dit zegt genoeg over de inefficiêntie van de belgische staat.

Citaat:
- Het aantal Fransen dat dicht bij Zuid-West-Vlaanderen woont = veeeeel groter dan het aantal Walen.
Dat kwartiertje zal het verschil niet maken.

Citaat:
- De Fransen horen niet de hele tijd zeggen dat ze lui zijn. De Franstalige Belgen weten dat Vlamingen zich als superieure werkers beschouwen en Walen luie profiteurs zijn in de ogen van de VL.
Nochtans ontvangen de Fransen dezelfde staatszenders als de franstaligen in België.

Citaat:
- Fransen kunnen maar 1 jaar werkloosheidsuitkering krijgen.
Dus hetzelfde systeem hier invoeren?

Citaat:
- Fransen die Vlaanderen komen werken en geen NL kennen, worden 'verexcuseert", Walen niet.
Onzin, die moeten nederlands kennen. blijkbaar zit er iets speciaal in het water in Frankrijk waardoor ze wel nederlands kunnen leren. Misschien moeten de Franstaligen hier dat water importeren.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2008, 20:45   #53
AyneRand
Minister-President
 
Geregistreerd: 27 mei 2003
Locatie: Brussels
Berichten: 4.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Omdat bij de Fransen hun loon in Frankrijk belast worden. Dit zegt genoeg over de inefficiêntie van de belgische staat.
Alsof de Franse Staat efficiënt is. Staat en efficiënt zijn elkaars tegenpolen.


Dat kwartiertje zal het verschil niet maken.

Inderdaad

Nochtans ontvangen de Fransen dezelfde staatszenders als de franstaligen in België.

De Fransen kijken niet of nauwelijks naar de Belgische zenders, het tegendeel beweren is een flagrante onwetendheid van de Franse gewoontes. Waarvan akte.


Dus hetzelfde systeem hier invoeren?

Nee. Werkloosheidsuitkeringen afschaffen is de enige oplossing. Nu nog het plebs overtuigen. Alhoewel, de energie die je daarin zou steken is toch maar parels voor de zwijnen.

Onzin, die moeten nederlands kennen. blijkbaar zit er iets speciaal in het water in Frankrijk waardoor ze wel nederlands kunnen leren. Misschien moeten de Franstaligen hier dat water importeren.
Dat Fransen nederlands vloeiend zouden praten is een fabeltje. Ze sputteren enkele nederlandstalige woorden uit die je met moeite kan begrijpen. Als je de kennis van het Nederlands van Fransen meet aan jouw kennis van het Frans, dan is het maar pover gesteld met je kennis van de taal van Voltaire.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2008, 21:01   #54
Kop/af
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 december 2007
Berichten: 362
Standaard

3.000 West-Vlamingen werken in Noord-Frankrijk
In een tijd dat West-Vlaamse bedrijfsleiders smeken om arbeidskrachten is het merkwaardig dat er toch nog 3.000 West-Vlamingen bij onze zuiderburen aan de slag blijven. En weinigen hebben zin in een job in West-Vlaanderen. 'In Frankrijk heb je werk op mensenmaat', zegt Peter Desmet uit Aalbeke. 'De aanpak van de werkgever is er ook veel menselijker.'
Kop/af is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2008, 21:32   #55
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kop/af Bekijk bericht
3.000 West-Vlamingen werken in Noord-Frankrijk
In een tijd dat West-Vlaamse bedrijfsleiders smeken om arbeidskrachten is het merkwaardig dat er toch nog 3.000 West-Vlamingen bij onze zuiderburen aan de slag blijven. En weinigen hebben zin in een job in West-Vlaanderen. 'In Frankrijk heb je werk op mensenmaat', zegt Peter Desmet uit Aalbeke. 'De aanpak van de werkgever is er ook veel menselijker.'
En marokkanen uit Nederland komen naar Antwerpen opdat de mensen daar vriendelijker zijn
Het gras groener aan de andere kant van de draad.
__________________

Laatst gewijzigd door luc broes : 12 februari 2008 om 21:32.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2008, 22:57   #56
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Citaat:
Nochtans ontvangen de Fransen dezelfde staatszenders als de franstaligen in België.
Fransen vernemen op hun staatszender amper iets over BE; laat staan over Vlaanderen. Zij komen onbevangen naar Vlaanderen en denken vaak (terecht) dat iedereen hen daar in het Frans te woord zal staan.
Voor hen is Vlaanderen zoals Bretagne: de plaatselijke bevolking spreekt een eigen taal; maar voor de rest kan iedereen zijn streng trekken in het Frans.

Op de RTBF gaat een groot deel van de nieuwsberichten over de communautaire problemen.
straatrue is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2008, 05:47   #57
VlaamseKracht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2007
Locatie: Kortrijk,de Guldensporenstad
Berichten: 484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Dat Fransen nederlands vloeiend zouden praten is een fabeltje. Ze sputteren enkele nederlandstalige woorden uit die je met moeite kan begrijpen. Als je de kennis van het Nederlands van Fransen meet aan jouw kennis van het Frans, dan is het maar pover gesteld met je kennis van de taal van Voltaire.
Denk dat jij eens moet komen kijken bij ons.
Alle pc's en bediendingpanelen van de productiemachines zijn in het Nederlands en daar hebben de Fransen geen problemen mee.
Bij machinestoringen kunnen ze de electromecaniekers uitleggen wat er scheelt of lossen het euvel zelf op.
Nogmaals...om in de meeste Westvlaamse bedrijven te werken is de kennis van het Nederlands een must!
Wie geen Nederlands kent krijgt zelfs Nederlandse lessen van de VDAB of van het bedrijf zelf!
Dit is geeeeeeeeeeeeeeeeen fabeltje.
Maarja...er is een wereld van verschil tussen een Fransman en een Waal.
VlaamseKracht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2008, 05:49   #58
VlaamseKracht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2007
Locatie: Kortrijk,de Guldensporenstad
Berichten: 484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Hie zie mie moat! West-side niggas!
Ik zie van de bende van Ostende aka de bende van ellende! Coastal niggas! Met uze viswuuven!
hroetjes ey!
Laat die niggas maar achterwege...
Ik vergelijk mezelf liever niet met achterlijke rapcultuur.
VlaamseKracht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2008, 07:19   #59
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseKracht Bekijk bericht
Maarja...er is een wereld van verschil tussen een Fransman en een Waal.
Hoezo?
Zijn er Franstalige Belgen in uw bedrijf die weigeren om Nederlands te leren?
straatrue is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2008, 08:25   #60
santos
Minister
 
santos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Locatie: Luxembourg
Berichten: 3.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
En niet onterecht. Maar toegeven, de Vlaamse politiek bestaat uit opportunisten. Leterme, Bourgeois, Somers, Dewinter, etc: om van te walgen. Ze zijn allemaal om van te walgen.

Ook politici aan Waalse zijde zijn even afstotelijk als rottend vlees. Walgelijk! Ik moet werkelijk kotsen als ik Milquet, Di Rupo of Maingain zie. Ze horen praten is nog erger: risico op schijterij voor drie weken.

Maar afgezien van het politieke toneel, is één zaak toch wel merkwaardig. De Vlamingen hebben zéér sterke argumenten om hun strategie te staven. De Walen hebben geen poot om op te staan.
Ik ben al blij dat u geweldige argumenten naar boven kan halen. Ik hoop voor de rest van vlaanderen dat ze het niet moeten hebben van uw niveau van argumentatie want anders ziet het er een beetje ziekelijk uit.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be