Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 september 2013, 13:20   #41
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
1: Dat alles heeft alleen niets met de tv an sich te maken.

Dat zijn gewoon domme mensen die niet verder kunnen denken dan dat de westerse media hun voorschrijft.
Of de Westerse media en het blinde geloof van de massa daar orrzaak of gevolg is, s moeilijk te stellen. Alvast maakt het integraal deel uit van het spelletje.
Maar zoals ik zei, de indoctrinatie, euhm, opvoeding van je kind tot een gemiddelde hersenloze loonslaaf is blijkbaar niet schadelijk.
Of gaat Justitie een onderzoek openen als ik aangeef dat mijn buurvrouw haar kinderen 4 uur per dag laat zetelhangen voor de tv, 8 uur per dag in het weekend? Dacht het niet; geen probleem.
__________________
Wortelloze bomen vallen

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 15 september 2013 om 13:21.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2013, 13:22   #42
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Of de Westerse media en het blinde geloof van de massa daar orrzaak of gevolg is, s moeilijk te stellen. Alvast maakt het integraal deel uit van het spelletje.
Maar zoals ik zei, de indoctrinatie, euhm, opvoeding van je kind tot een gemiddelde hersenloze loonslaaf is blijkbaar niet schadelijk.
Of gaat Justitie een onderzoek openen als ik aangeef dat mijn buurvrouw haar kinderen 4 uur per dag tv laat kijken? Dacht het niet; geen probleem.
Nogmaals, wat is het probleem met tv kijken?

Mensen worden niet dom door tv kijken ofzo.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2013, 13:47   #43
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Nogmaals, wat is het probleem met tv kijken?

Mensen worden niet dom door tv kijken ofzo.
Neen, domme mensen hun domheid wordt vooral bekrachtigd door veel tv te kijken, en het geeft hen de illusie dat ze veel weten.
Maar daar gaat het niet om.

Is je kind 4 uur per dag voor de tv laten zitten en voor de rest opvoeden als je doorsnee toekomstige loonslaaf een indicatie van betere opvoeding dan hem/haar boeddhistisch opvoeden?

Blijkbaar wel volgens Justitie, waar men niets beters te doen heeft dan een onderzoek te openen omdat nonkel zegt 'Die voeden hunne kleine boeddhistisch op!'.
__________________
Wortelloze bomen vallen

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 15 september 2013 om 13:51.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2013, 13:49   #44
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Mijn nonkel is ook een klootzak, perfect te begrijpen. Goed dat Justitie blijkbaar niets beters te onderzoeken heeft dan 'mijn neefje wordt boeddhistisch opgevoed'. Het drama. De horror.
Je WIL het echt niet begrijpen hé? "Mijn neefje gaat zich vrijwillig opsluiten in een klooster voor 15 jaar en is slechts 15." Uw stroman "mijn neefje wordt boeddhistisch opgevoed" gaat echt niet op. Het feit dat boeddhisme NIET standaard is in België maakt het onbekend waardoor Justitie niet kan zeggen "Ah ja, dat kan geen kwaad." Ze gaan dat moeten onderzoeken vooraleer dat kwaad kan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Ah zijn gezondheid of welbehagen zijn gevaar? Hoezo?
Zie hoger.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Mensen hun beslissingsrecht ontnemen over iets waar ze niemand mee schaden, dat valt niet onder 'though shit'.
En wiens beslissingsrecht wordt ontnomen? Heb je al een uitspraak gehoord? Ik niet hoor. Moet ik nog eens uitleggen wat "onderzoek" betekent?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Volgens mij moet je zelf lessen Nederlands volgen, want als je zegt "groep A zijn ten minste kuddebeesten", impliceer je dat groep B dat niet zijn. Een vreemde premisse om van te starten als je wilt aantonen hoe groep A superieur is.
Ik schrijf nergens dat Groep A "tenminste kuddebeesten" zijn. Ik schrijf dat ze "met de kudde meelopen" Wat impliceert dat het knaapje dat niet doet, waarna ik verduidelijk dat het hem een achterstand bezorgt als hij van gedacht verandert. Ik wil helemaal niet aantonen dat de ene groep superieur is aan de andere. Quotemining wil get you nowhere.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Daar gaat het niet om, het gaat om het gezever omtrent de opvoedsituatie, die van een doorsnee 15-jarige zombie veel schadelijker is. Maar dat is niet religieus, dus dat mag wel.
En weer die stroman. Niemand neemt hem kwalijk dat hij boeddhist wil worden.

Probeer je dik te maken in zaken die gebeuren, niet in zaken die je fantaseert.
__________________
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2013, 13:50   #45
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Er zijn dringender zaken. Misschien toch maar eens Vlaamse jongens controleren die naar Syrië willen gaan onder invloed van vreemdrassige elementen. Uiteraard mogen de vreemdrasssige elementen wel vertrekken om niet meer terug te komen.
Mooi, geef eens een voorbeeld van een klacht bij justitie die niet onderzocht wordt. Dan kan ik je gelijk geven.
__________________
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2013, 14:01   #46
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Je WIL het echt niet begrijpen hé? "Mijn neefje gaat zich vrijwillig opsluiten in een klooster voor 15 jaar en is slechts 15." Uw stroman "mijn neefje wordt boeddhistisch opgevoed" gaat echt niet op. Het feit dat boeddhisme NIET standaard is in België maakt het onbekend waardoor Justitie niet kan zeggen "Ah ja, dat kan geen kwaad." Ze gaan dat moeten onderzoeken vooraleer dat kwaad kan.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
En weer die stroman. Niemand neemt hem kwalijk dat hij boeddhist wil worden.
Probeer je dik te maken in zaken die gebeuren, niet in zaken die je fantaseert.
Neen, daar gaat het niet om, en ja, dat nemen ze hem wel kwalijk. Wou hij gewoon een jaar in het buitenland studeren, zonder dat er religie mee gemoeid was, was nonkel zijn gezever op dove oren gevallen. Als Uwe kleine een jaar naar Frankrijk wilt gaan om te studeren, onderzoekt Justitie dan ook of jij geen 'francofiele stempel' op hem hebt gedrukt als nonkel zegt 'Psst, die moeder, die is zot van Frankrijk.'?
Wees even eerlijk, zet je eigen haat voor religie even opzij, en dan weet je goed genoeg dat heel deze kwestie draait om het feit dat er religie of een levensbeschouwing mee gemoeid is.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
En wiens beslissingsrecht wordt ontnomen? Heb je al een uitspraak gehoord? Ik niet hoor. Moet ik nog eens uitleggen wat "onderzoek" betekent?
Tot het onderzoek afgerond is, mag hij alvast niet vertrekken. En hou je niet van de domme, jij weet goed genoeg dat wat hier ook wordt aangekaart, de absurditeit van het feit dat er zoiets onderzocht moet worden, is.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Ik schrijf nergens dat Groep A "tenminste kuddebeesten" zijn. Ik schrijf dat ze "met de kudde meelopen" Wat impliceert dat het knaapje dat niet doet, waarna ik verduidelijk dat het hem een achterstand bezorgt als hij van gedacht verandert. Ik wil helemaal niet aantonen dat de ene groep superieur is aan de andere. Quotemining wil get you nowhere.
Dat is geen quotemining. Je kan die zin moeilijk zonder context zien, ik zeg net dat het nogal een belachelijke premisse is in de context.
__________________
Wortelloze bomen vallen

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 15 september 2013 om 14:07.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2013, 14:11   #47
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Neen, domme mensen hun domheid wordt vooral bekrachtigd door veel tv te kijken, en het geeft hen de illusie dat ze veel weten.
Maar daar gaat het niet om.

Is je kind 4 uur per dag voor de tv laten zitten en voor de rest opvoeden als je doorsnee toekomstige loonslaaf een indicatie van betere opvoeding dan hem/haar boeddhistisch opvoeden?

Blijkbaar wel volgens Justitie, waar men niets beters te doen heeft dan een onderzoek te openen omdat nonkel zegt 'Die voeden hunne kleine boeddhistisch op!'.
Het beste is om je kind zo vrij mogelijk op te voeden. Ook is het van belang dat je je kinderen kritisch leert denken enz.

Zowel de ouders die hun kind lang voor de tv zetten en ouders die hun kind boeddhistisch opvoeden doen dat niet.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2013, 14:35   #48
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Neen, daar gaat het niet om, en ja, dat nemen ze hem wel kwalijk. Wou hij gewoon een jaar in het buitenland studeren, zonder dat er religie mee gemoeid was, was nonkel zijn gezever op dove oren gevallen.
Inderdaad. Een jaar in het buitenland studeren is geen enkel probleem. 15 jaar in een klooster gaan zitten is dat wel. Daar gaat het om, heeft niks met religie te maken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Als Uwe kleine een jaar naar Frankrijk wilt gaan om te studeren, onderzoekt Justitie dan ook of jij geen 'francofiele stempel' op hem hebt gedrukt als nonkel zegt 'Psst, die moeder, die is zot van Frankrijk.'?
Nope, dan wordt die nonkel waarschijnlijk in een zothuis gestoken. Het is dan ook geen klooster waar hij 15 jaar gaat zitten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Wees even eerlijk, zet je eigen haat voor religie even opzij, en dan weet je goed genoeg dat heel deze kwestie draait om het feit dat er religie of een levensbeschouwing mee gemoeid is.
Geloof me, ik zet mijn haat voor religie opzij. Dan nog blijf ik bij de stelling dat het onderzoek er niet komt omdat het over een levensbeschouwing gaat, maar om 15 jaar oud, 15 jaar lang en buiten onze maatschappij.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Tot het onderzoek afgerond is, mag hij alvast niet vertrekken. En hou je niet van de domme, jij weet goed genoeg dat wat hier ook wordt aangekaart, de absurditeit van het feit dat er zoiets onderzocht moet worden, is.
Absurd? Er is 1 (één) 15 jarige die 15 jaar lang in een klooster gaat zitten. Er is er nog NOOIT een andere geweest. Sta me toe het normaal te vinden dat Justitie dat vreemd vindt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Dat is geen quotemining. Je kan die zin moeilijk zonder context zien, ik zeg net dat het nogal een belachelijke premisse is in de context.
Neen, je hebt gelijk, geen quote mining. Gewoon een verkeerde interpretatie van jou waar ik niet wil op vastgepind worden.
__________________

Laatst gewijzigd door Travis66 : 15 september 2013 om 14:39.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2013, 16:41   #49
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Inderdaad. Een jaar in het buitenland studeren is geen enkel probleem. 15 jaar in een klooster gaan zitten is dat wel. Daar gaat het om, heeft niks met religie te maken.
Ge kunt wel een stukske zagen over die 15 jaar ! Niemand verplicht hem daar 15 jaar te blijven en mag als hij wil al na 15 dagen naar huis. En juist, Boeddhisme heeft weinig of niks met religie te maken. Laat die nu eens zelf uitzoeken wat hij met zijn leven wil aanvangen! Wat voor een zeurtante ben jij zeg !
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2013, 16:47   #50
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Ge kunt wel een stukske zagen over die 15 jaar ! Niemand verplicht hem daar 15 jaar te blijven en mag als hij wil al na 15 dagen naar huis. En juist, Boeddhisme heeft weinig of niks met religie te maken. Laat die nu eens zelf uitzoeken wat hij met zijn leven wil aanvangen! Wat voor een zeurtante ben jij zeg !
Hoe weet jij dat die dat niet mag? Ik heb dat nog niet in de krant gelezen. Dacht dat het onderzoek nog bezig was.

En je post is onvolledig. Je bedoelt "Laat die NU, ogenblikkelijk, stante pede beslissen wat hij met zijn leven wil aanvangen." Binnen drie jaar is er niemand die hem tegenhoudt. En binnen twee of drie weken waarschijnlijk al niet meer.
Verwende kinderen tegenwoordig.
__________________

Laatst gewijzigd door Travis66 : 15 september 2013 om 16:47.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2013, 16:56   #51
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Hoe weet jij dat die dat niet mag? Ik heb dat nog niet in de krant gelezen. Dacht dat het onderzoek nog bezig was.
Jij gelooft dan ook alles wat in de krant staat ? Sukkel.

Citaat:
En je post is onvolledig. Je bedoelt "Laat die NU, ogenblikkelijk, stante pede beslissen wat hij met zijn leven wil aanvangen." Binnen drie jaar is er niemand die hem tegenhoudt. En binnen twee of drie weken waarschijnlijk al niet meer.
Verwende kinderen tegenwoordig.
Zageman.

Laatst gewijzigd door Aton : 15 september 2013 om 16:56.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2013, 17:12   #52
Rollercoaster
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 september 2012
Berichten: 726
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Zedenleer? Ah ja, dat vak waar ze aan kinderen uitleggen hoe goed multicul is en hoe verdraagzaam dat ze moeten zijn. Zelfs politieke voorkeuren worden daar ingeprent of verboden. Toffe les...
Als dit uw visie is op zedenleer, heb je waarschijnlijk een heel erg slechte leerkracht zedenleer gehad.
Rollercoaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2013, 17:25   #53
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Jij gelooft dan ook alles wat in de krant staat ? Sukkel.



Zageman.
Ah, het onderzoek is afgerond en we mogen het niet weten? Bron?
__________________
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2013, 18:10   #54
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Ah, het onderzoek is afgerond en we mogen het niet weten? Bron?
Koop morgen alvast de krant. Staat gedrukt en dan zal het zo wel zijn.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2013, 18:24   #55
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Koop morgen alvast de krant. Staat gedrukt en dan zal het zo wel zijn.
Het staat gedrukt ook? Daar snap ik nu eens niks van zie. Iets dat ik NIET in de krant lees staat erin gedrukt. Rare kranten lees jij.
En waarom wil je niet zeggen hoe jij weet dat die kleine van justitie niet naar India mag? Ik ben wel erg curieus naar jouw inside info bron. Of heb je dat zelf gefantaseerd?
__________________

Laatst gewijzigd door Travis66 : 15 september 2013 om 18:26.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2013, 18:26   #56
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Het staat gedrukt ook? Daar snap ik nu eens niks van zie. Iets dat ik NIET in de krant lees staat erin gedrukt. Rare kranten lees jij.
Ik denk dat je weinig snapt.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2013, 18:31   #57
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter
 
Esperanza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
Standaard

Ik vraag mij wel eens af wie er gaat instaan voor het financiële plaatje. Dat het vliegtuigticket betaald wordt door de moeder kan ik inkomen, maar wat betreft de totale kostprijs die zo'n 15 jaar lange studie met zich meebrengt?

Dient-ie aldaar zelf te werken voor zijn opvang, verblijf, eten en drinken? Krijgt-ie aldaar een studiebeurs, hetzij van de overheid, hetzij van het klooster? Of is het ook de moeder die voor alles instaat?

Enige vraagjes uit nieuwsgierigheid.
__________________
Etiam si omnes, ego non.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 15 september 2013 om 18:32.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2013, 18:41   #58
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Ik vraag mij wel eens af wie er gaat instaan voor het financiële plaatje. Dat het vliegtuigticket betaald wordt door de moeder kan ik inkomen, maar wat betreft de totale kostprijs die zo'n 15 jaar lange studie met zich meebrengt?

Dient-ie aldaar zelf te werken voor zijn opvang, verblijf, eten en drinken? Krijgt-ie aldaar een studiebeurs, hetzij van de overheid, hetzij van het klooster? Of is het ook de moeder die voor alles instaat?

Enige vraagjes uit nieuwsgierigheid.
Boeddhistische monniken mogen geen geld aannemen van iemand anders (beurs is dus niet nodig, dat hoort gratis te zijn). Ze mogen ook geen beroep uitoefenen dat andere mensen schaadt of zou kunnen schaden.
Er zal niets anders opzitten dan peekes kweken en vegetarier worden.

Ze mogen ook geen seks hebben, dus centen voor bling bling zijn niet nodig
__________________

Laatst gewijzigd door Travis66 : 15 september 2013 om 18:43.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2013, 18:47   #59
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter
 
Esperanza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
Standaard

Ja oké, maar tenzij ze in dat klooster nog in middeleeuwse toestanden leven moet er toch érgens geld vandaan gehaald worden. Electriciteit, water, verwarming, kledij, medische kosten, dagelijks voedsel voor een x-aantal personen, enfin, noem maar op, het komt niet uit de lucht vallen, hé.

Ik zou graag eens een blik willen werpen op de boekhouding van zo'n klooster.
__________________
Etiam si omnes, ego non.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 15 september 2013 om 18:48.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2013, 18:48   #60
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Ik denk dat je weinig snapt.
Ik ben dan ook maar een sukkel he. Zit ik mij hier nog af te vragen waarom je wel slim genoeg bent om geen antwoord te geven op vragen waarvan je weet dat ze heel je theorie onderuit halen, maar niet slim genoeg bent om van standpunt te kunnen veranderen.
Nochtans, vanaf een beetje intelligentie moet je in staat zijn om cognitieve dissonantie in te kunnen roepen.

Breinbrekers voor een sukkel als ik Ik zal toch mijn Mensa lidmaatschap moeten opgeven denk ik.
__________________
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be