Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 april 2022, 08:07   #41
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Het 'westen'? Wat is dat eigenlijk? Wonen we in het westen of in Europa dat ook nog een oosterse kant heeft? Europa zou best niet a priori ervan uitgaan dat 'het Atlantisch DNA door ons bloed stroomt' zoals een van de NATO professors waarmee onze wetenschappelijke wereld gevuld is verkondigde. Er is geen imperium dat niet in de eerste plaats eigen belang verdedigt, desnoods ten koste van vazallen. Zo ook de VS in relatie met Europa.

Voor een onafhankelijk Europa in een multipolaire wereld. Het bipolaire alternatief zal voor een bloedige eeuw zorgen waarin Europa verder wegzinkt.
Zelfs in 2018 zag men het Westen al 'sterven' ...

Europe Is Dying, New Book Warns, And The Consequences Could Be Dire For The West

Heeft het Westen dat zelf gezocht?

Voor het grootste deel wel denk ik.

Figuren als een merkel en het grenzen openbeleid zijn cruciale fouten.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2022, 08:07   #42
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.381
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Het 'westen'? Wat is dat eigenlijk? Wonen we in het westen of in Europa dat ook nog een oosterse kant heeft? Europa zou best niet a priori ervan uitgaan dat 'het Atlantisch DNA door ons bloed stroomt' zoals een van de NATO professors waarmee onze wetenschappelijke wereld gevuld is verkondigde. Er is geen imperium dat niet in de eerste plaats eigen belang verdedigt, desnoods ten koste van vazallen. Zo ook de VS in relatie met Europa.

Voor een onafhankelijk Europa in een multipolaire wereld. Het bipolaire alternatief zal voor een bloedige eeuw zorgen waarin Europa verder wegzinkt.
1: We wonen in Europa, waarin Oost-Europese landen steeds meer naar het westen toetrekken. Het westen is dus een uitstekende benaming.

2: Atlantisch DNA stroomt niet door ons bloed. Wel heb ik liever Amerika aan het roer dan een China, Rusland.

3: Een onafhankelijk Europa is voor de komende jaren een nutteloos doel. We moeten onze band met Amerika juist weer aansterken.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2022, 08:30   #43
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
1: We wonen in Europa, waarin Oost-Europese landen steeds meer naar het westen toetrekken. Het westen is dus een uitstekende benaming.

2: Atlantisch DNA stroomt niet door ons bloed. Wel heb ik liever Amerika aan het roer dan een China, Rusland.

3: Een onafhankelijk Europa is voor de komende jaren een nutteloos doel. We moeten onze band met Amerika juist weer aansterken.
Europa probeerde met de eenmaking van de EU een grote speler te kunnen worden zoals VS, China & Rusland er zijn maar dat is deftig mislukt of zwaar tegengewerkt geweest?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2022, 08:33   #44
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.646
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Zelfs in 2018 zag men het Westen al 'sterven' ...

Europe Is Dying, New Book Warns, And The Consequences Could Be Dire For The West

Heeft het Westen dat zelf gezocht?

Voor het grootste deel wel denk ik.

Figuren als een merkel en het grenzen openbeleid zijn cruciale fouten.
Dat open grenzen beleid was nep he.
Hou eens voor ogen: 10 lege metalen vaten op een rijtje in de woestijn. In elk vat, een gestrafte.
Op een dag, bouwt de straffende een muurtje en dak van metalen platen overheen de vaten. En laat de gestraften dan uit de vaten vrij.
Zoek het verschil.
Dat is ook geen fout die gemaakt wordt he. Dat is een strategische keuze van de straffende. 10 slaven die onder de zweep samen werken in ploeg produceren meer dan 10 slaven die alleen werken he.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2022, 08:36   #45
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Dat open grenzen beleid was nep he.
Hou eens voor ogen: 10 lege metalen vaten op een rijtje in de woestijn. In elk vat, een gestrafte.
Op een dag, bouwt de straffende een muurtje en dak van metalen platen overheen de vaten. En laat de gestraften dan uit de vaten vrij.
Zoek het verschil.
Dat is ook geen fout die gemaakt wordt he. Dat is een strategische keuze van de straffende. 10 slaven die onder de zweep samen werken in ploeg produceren meer dan 10 slaven die alleen werken he.
Als je het zo bekijkt
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2022, 08:43   #46
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 21.217
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Als we nu een atoombom gooien op Rusland is dat dan ook op Putin zijn conto?

Ik stel voor dat ieder verantwoordelijk geacht wordt voor zijn eigen daden.
Heel wat Afrikaanse landen steunen hun voedselvoorziening op import van Oekraïne. Dus wat is er verkeerd aan de stelling dat deze hongersnood op het conto van Poetin staat?
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2022, 08:49   #47
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.646
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Europa probeerde met de eenmaking van de EU een grote speler te kunnen worden zoals VS, China & Rusland er zijn maar dat is deftig mislukt of zwaar tegengewerkt geweest?
Dat was maar het doel die hun propaganda beweerde.
Hun echte doel was één wereldwijde maffia clan te bestelligen, en dat is het ook geworden, en ook vandaar hun gezamenlijke en onbeschaamd openlijke driestheid waar ze in hun propaganda sars2 als uitleg voor gaven.
Dat ze deftig mislukt zouden zijn, nee dus. Integendeel, cum laude geslaagd, in die mate dat ze er nu zelfs niet meer voor terugdeinzen om het oekrains regime direct en openlijk wapens te sturen. Meer zelfs, daar een soort van humanitaire
hulp - elan aan te geven. Help Ethiopie. Help Oekraine.
Doel: om 1 van de laatst overgebleven maffia clans (de Russische overheid) die nog weigert (of door eigen publiek genoopt is tot doen alsof) met hen te "harmoniseren", te bewegen (of het excuus geven) tot dat ook te doen.
Als dan de laatste nog concurrerende maffia clan een collaborerende is geworden, zitten we met centrale planning op wereldschaal he. Er bestaat al een Wereldbank maar die zit nog "gevangen" in de niche markt van ontwikkelingshulp. Het wereld regime kan dan een Centrale Bank van de Wereld oprichten, of gewoon, "wereld" eruitlaten en het houden bij De Centrale Bank. Om dan, net als we eind jaren negentig onze franken per 40,33 moesten inruilen voor 1 euro, die euro's per X inruilen voor worlds of units of zoiets. Ze gaan de bevolkingen misschien pollen welke naam ze voor die wereldmunt willen, dan hebben ze terug de strohalm om er "Democratie" op te plakken.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2022, 08:53   #48
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.646
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Als je het zo bekijkt
Ja, het is het triestigste perspectief.
Mijn laatste optimisme werd in 2020 weggeschoten.
De sprookjestijd eindigde.
Ik ben een harde realist geworden.
Dat wil zeggen, dat ik overal direct het slechte in zoek.
Dat ik het vind, en dat nadien ook blijkt, is wat realiteit definieert he.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2022, 09:00   #49
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.646
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Heel wat Afrikaanse landen steunen hun voedselvoorziening op import van Oekraïne. Dus wat is er verkeerd aan de stelling dat deze hongersnood op het conto van Poetin staat?
Tegenvraag: wat doen de sancties door de 'Westerse' regimes?
En begin vraag: waardoor komt die Afrikaanse nood aan voedsel geproduceerd elders? Hoe is die ontstaan? Hoe komt het dat ze vroeger wel zelf konden produceren?
Zulke vragen stellen, is zoeken naar totaalplaatjes. Naar wat echt gebeurde. Naar echte oorzaken en echte daders.
Als ik de patatten van mijn buur ga platstampen, en mijn buur begint in de eropvolgende winter honger te krijgen, is de schuldige dan de winter, de buur of ik?
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2022, 10:12   #50
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.883
Standaard



Bij de tekst op de afbeelding zou 'men' zich de vraag kunnen stellen: wat gebeurde er achter de 'schermen?'

Wie heeft er baat bij dit alles opgezet te hebben?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 18 april 2022 om 10:15.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2022, 12:26   #51
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.110
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht


Bij de tekst op de afbeelding zou 'men' zich de vraag kunnen stellen: wat gebeurde er achter de 'schermen?'

Wie heeft er baat bij dit alles opgezet te hebben?
Wie moet DAT voorstellen. De maitresse van Poetin?
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016

Laatst gewijzigd door Anselmo : 18 april 2022 om 12:26.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be