Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 januari 2011, 07:44   #41
Caligula
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 december 2010
Berichten: 1.967
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
En in een "Belgisch" of "Frans" restaurant geef je geen fooi? Ik vrees dat ik dat niet helemaal begrijp.
kolonistenmentaliteit/superioriteitsgevoel
Caligula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2011, 11:17   #42
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Nee, het zijn culturele verschillen waar ik respect voor heb.
Dat heb ik, en de meeste vlamingen, ook.
Wij passen ons aan maar kunnen dat niet van veel andere culturen zeggen.
Als wij bij hen binnen gaan gedragen we ons naar hun gewoontes, komen zij bij ons dan gedragen zij zich ook naar hun gewoontes.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2011, 11:26   #43
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Nee, niet echt.


Dat wel.

Het werkt namelijk in de twee richtingen.
Immigranten mogen inderdaad verwacht worden respect te hebben voor de cultuur van een volk.
Kerststalletjes e.d. moeten dan ook kunnen.

Omgekeerd wil het ook zeggen dat als wij in een moskee gaan, dat we onze kledij navenant aanpassen.
Of zoals ik doe, wanneer ik in een turks restaurant ga, een fooi geven.

Als iedereen elkaar culturele verschillen aanvaard (en dus ook moskees in het straatbeeld), dan is de kans dat het goed gaat inderdaad een stuk groter.
Is het belangrijkste niet dat vreemdelingen uit zovele landen die zich hier proberen te vestigen zich vooral aanpassen aan onze gebruiken, terwijl wij dat ook zouden moeten doen indien we naar hun land zouden trekken? We kunnen moeilijk alle gebruiken en gewoontes kennen van al de verschillende nationaliteiten die hier rondlopen, laat staan ze volgen en rekening mee houden! Van de meeste nieuwkomers weinig of geen last in dat verband, ...met uitzondering alweer van de islamgasten!!!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2011, 11:33   #44
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Is het belangrijkste niet dat vreemdelingen uit zovele landen die zich hier proberen te vestigen zich vooral aanpassen aan onze gebruiken, terwijl wij dat ook zouden moeten doen indien we naar hun land zouden trekken? We kunnen moeilijk alle gebruiken en gewoontes kennen van al de verschillende nationaliteiten die hier rondlopen, laat staan ze volgen en rekening mee houden! Van de meeste nieuwkomers weinig of geen last in dat verband, ...met uitzondering alweer van de islamgasten!!!
Dat lijkt mij inderdaad het eenvoudigste.
Als ik mij moet aanpassen aan de Chinezen en zij zich aan de Turken, de Turken aan de Indiers, de Indiers aan de Marokkanen enz... wordt het een soepje hé.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2011, 11:34   #45
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Uiteraard Alice, jij vind dit niet nobel, maar zij wel. En jij en ik moeten dit aanvaarden, want wij worden verplicht in een multiculturele dictatuur te leven waar iedereen zijn goesting krijgt, iedereen zijn goesting mag doen 'in naam van zijn cultuur' en iedereen bepaalt wat hij nobel vindt. Dat is geen verrijking meer van onze cultuur, maar een verkrachting.
Zolang wij als in een apartheid naast elkaar kunnen leven (letterlijke multi-cultuur) heb ik geen probleem met multicul, maar dat allemaal integreren in één samenleving, zeg maar één cultuur... Wie wenst dat? Vraag dat eens aan een moslim in Brussel in Schaarbeek of Sint-Joost-ten-Node die lacht u vierkantig uit hé. Ik vind het al voldoende dat zo'n volk hier rondloopt, maar ik gun het hen, maar als ze mij hier de les komen spellen: buiten hé!!! Maar wat gebeurt er? Ik moet zwijgen, aanvaarden, mij nog schuldig voelen ook nog voor alles wat zij hier tegen onze cultuur inbrengen, EN ik moet er nog voor betalen ook nog. Enough is enough. Maar vertel dit aan Di Rupo en Milquet (en zovele anderen) en ik ben de dwaas hé.
Hopelijk lopen er meer verstandige mensen rond die bij de volgende verkiezingen (wellicht zeer binnenkort...) het verstand hebben om niet meer op zeikpartijen te stemmen zoals Groen en SPa die alles goed vinden en de schoothondjes zijn van de franstaligen en hun eisen! Laten we alvast in Vlaanderen kunnen beginnen met wat orde te scheppen in die multiculmesthoop en gerechtvaardigde eisen stellen zoals zovele andere landen die ook veel migranten over de vloer krijgen, maar niet om het even wie en wat en zonder de minste beperkingen! Zien, horen en lezen de mensen nog niet genoeg hoe het er hier meer en meer aan toe gaat?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2011, 11:40   #46
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ten eerste hoort een moskee in onze cultuur niet thuis.
En fooien geven in een turks restaurant is al helemaal waanzin.
Je past je goed aan moet ik zeggen.

Wij zijn hier de heersende cultuur dus moeten we ons niet aanpassen.
Indien we ons teveel aan bepaalde groepen aanpassen gaan ze enkel meer en meer en meer eisen stellen tot ze zichzelf hier aan niets meer moeten aanpassen maar wij wel aan hun grilletjes en willetjes! Je mag drie keer raden over welke groep ik het heb! Wie zich niet grotendeels kan vinden in onze cultuur en gewoontes moet terug eruit en ophoepelen, zoniet gaat het hier om zeep! Dit is hier ONS land, niet een soort openbaar wereldtoilet...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2011, 11:47   #47
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Een beetje alles op een hoop gegooid.

Wel, zo lang het valt binnen de wetgeving vind ik inderdaad dat we verder zullen raken door alles daarbinnen te aanvaarden, ja.

PS.
Mijn oma droeg ook altijd een hoofddoek wanneer ze buiten ging.Gelukkig was er toen nog geen kleding-Gestapo.
We hebben dat zinnetje al meer te lezen gekregen maar dat "gebruik" van toen heeft niets maar dan ook niets te maken met de hoofddoekjes! Men draagt hier geen hoofddoekjes voor dezelfde reden als de bomma's vroeger met een foulard (geen "hoofddoek") op hun hoofd! En verder: dat was toen, en nu niet meer! Nog veel vroeger liep men rond lange rokken en gepoederde pruiken...
En beginnen over de kleding-gestapo is niet verstandig: kijk maar eens wat in islamlanden gebeurt waar een vrouw zweepslagen krijgt omdat ze een broek droeg of iets in die aard! D�*�*r is er een kleding-gestapo, en dat barbaars gedoe met veel allaaaaah-geroep erbovenop hebben we hier niet van doen!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2011, 13:35   #48
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
De helft van wat ge opnoemt en tegen zijt is niet in strijd met de grondrechten.
In tegendeel. Wat gij wilt is tegen de grondrechten.

Iedereen heeft bv het recht de evolutietheorie te verwerpen, om welke reden dan ook.
Wat gij wilt is een totalitaire staat waar iedereen aanvaard wat de overheid zegt te aanvaarden en de kleren draagt die de overheid oplegt.

Gelukkig zijn er nog mensen die de grondrechten van de mensen echt kent en wil toepassen.
Het is ongelooflijk hoe gretig men voorstelt om onze rechten (waar onze voorouders zo voor gevochten hebben) op te geven.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2011, 13:36   #49
kwantum
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 2.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Wel, ik verwacht van hen hetzelfde.
Maar in dit klimaat is dit misschien niet echt evident.

Als ge intolerant behandeld wordt, dan is het moeilijk zelf tolerant te zijn.
In die polarisatie heeft het VB natuurlijk een grote hand gehad.
VB heeft hier niets mee te maken. De polarisatie wordt gecreëerd door zij die zich hier niet aanpassen en hun eigen cultuur opdringen. Als je eens in Schaarbeek of Sint-Joost rondloopt weet je voldoende, ook al heb je nog nooit van VB gehoord.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2011, 13:40   #50
kwantum
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 2.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dat is verschillend van immigrant tot immigrant.
Klopt.
Maar helaas lopen er hier wel véél te véél rond die ik hier liever niet zie.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2011, 13:45   #51
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Klopt.
Maar helaas lopen er hier wel véél te véél rond die ik hier liever niet zie.
Ja, en zo lopen er ook "rasechte Vlamingen" rond die ik hier liever niet zie.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2011, 13:52   #52
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Het is ongelooflijk hoe gretig men voorstelt om onze rechten (waar onze voorouders zo voor gevochten hebben) op te geven.
Onze rechten ja, waar onze voorouders voor gestreden hebben. Onze voorouders hebben er niet voor gestreden om Jan/Achmed en alleman die maar komt aanwaaien klakkeloos en zonder meer alle rechten te geven.

Onze rechten, bedoeld voor ons, zijn dan ook in het geheel niet in het geding.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2011, 13:56   #53
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Na een beetje rondsurfen stuit ik opeens op dit krantenartikel:
http://www.hln.be/hln/nl/37/Psycho/a...vergeten.dhtml

Zonder enige verwachting klik ik op het artikel. In de inleiding staat het volgende:




Bij nummer 3 lees ik wel een zeer opvallende etiquetteregel:



Jaja mensen. Erken culturele gebruiken.

Dat wil zoveel zeggen als verplicht assimileren en integreren.
Vlaming onder de Vlaming zijn.
Respect hebben voor het volk.

Een moskee hoort dan ook niet in ons straatbeeld thuis.
Een vrouw met een hoofddoek evenmin.
Ook voor onze taal moet men respect opbrengen, dat wil zeggen geen reclame of dergelijke in vreemde talen. Bepaalde multiculturele winkels hebben daar lak aan.

Zo moeten wij rond de kerstperiode onze kerstversiering niet weghalen omdat moslims dat maar niks vinden. Wij moeten ons niet aanpassen aan een ander volk, zij moeten zich aanpassen aan ons.

Assimileren en integreren is niet zomaar een eis van rechts.
Het is een etiquetteregel die getuigt van beleefdheid en respect.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Volgens mij betekent dit niet verplicht assimileren, aangezien het een etiquette regel is om culturele gebruiken te erkennen.

Natuurlijk moeten wij onze kerstversiering niet weghalen. Gebeurde dat ergens?
Het is zeker waar want het stond in Het Laatste Nieuws!


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door datzelfde Laatste Nieuws
6. Handen thuis
Zowel mannen als vrouwen durven de handjes ongevraagd bij anderen te gebruiken. Knijpen, grijpen, strelen of wrijven is zonder enige aanleiding, zeer onbeschoft. Dat was vroeger zo en is nog altijd het geval.
En ondertussen klagen omdat één of andere moslim Rita Verdonk geen hand wou geven.

Laatst gewijzigd door filosoof : 17 januari 2011 om 13:59.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2011, 14:01   #54
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Onze rechten ja, waar onze voorouders voor gestreden hebben. Onze voorouders hebben er niet voor gestreden om Jan/Achmed en alleman die maar komt aanwaaien klakkeloos en zonder meer alle rechten te geven.

Onze rechten, bedoeld voor ons, zijn dan ook in het geheel niet in het geding.
Herlees Art 1 en 2 van je eigen Grondwet eens.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2011, 14:02   #55
Caligula
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 december 2010
Berichten: 1.967
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Onze rechten ja, waar onze voorouders voor gestreden hebben. Onze voorouders hebben er niet voor gestreden om Jan/Achmed en alleman die maar komt aanwaaien klakkeloos en zonder meer alle rechten te geven.

Onze rechten, bedoeld voor ons, zijn dan ook in het geheel niet in het geding.
Caligula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2011, 14:06   #56
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Herlees Art 1 en 2 van je eigen Grondwet eens.
Ja, en dan?
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2011, 14:54   #57
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Overigens is het typische pampergedrag zoals dat in deze draad weer eens door een aantal lieden van linkse signatuur geëtaleerd wordt, er mede de oorzaak van dat er zulke grote problemen met integratie en assimilatie zijn.

Het volkomen misplaatste en bovenal eenzijdige 'respect' voor andere culturen hier ten lande is werkelijk waar om van te walgen, en dan heb ik het niet eens over debiele handreikingen zoals fooien geven in een Turks restaurant h�*ér omdat dat dáár nu eenmaal de gewoonte schijnt te zijn.

Gespeend van elke trots onderdanig voor de kolonisten -die zo goed als nooit van het begrip wederkerigheid gehoord hebben, laat staan dat ze zulks zouden onderschrijven- door het stof kruipen, noem ik zo'n houding.
Dit soort lieden ligt al met de aars richting westen gekeerd op de grond om de kolonisten, met name die van de religie van de wrede, allernederigst, met de ogen op gepaste wijze neergeslagen, een tube vaseline aan te reiken in de ijdele hoop dat het dan wat minder zeer zal doen.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2011, 15:03   #58
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Zouden die interculturalisten het aandurven om "op z'n chinees" dan ook ineens maar luidop in het ganse restaurant te beginnen boeren als teken dat het gesmaakt heeft en de beentjes en knabbeltjes op de grond te spuwen? Of zouden ze van zulke gebruiken niet helemaal zeker zijn?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2011, 15:16   #59
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Zouden die interculturalisten het aandurven om "op z'n chinees" dan ook ineens maar luidop in het ganse restaurant te beginnen boeren als teken dat het gesmaakt heeft en de beentjes en knabbeltjes op de grond te spuwen? Of zouden ze van zulke gebruiken niet helemaal zeker zijn?
En zouden diezelfde interculturalisten het aandurven om op zijn eskimo's te gaan 'neuzelen' bij wijze van begroeting van hun eskimo-bezoek?
Laat staan hun vrouwen/vriendinnen/dochters ter 'vermaeck' en als teken van gastvrijheid aan te bieden als ze een eskimo op bezoek krijgen?

Laatst gewijzigd door Sus Iratus : 17 januari 2011 om 15:17.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2011, 15:58   #60
Caligula
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 december 2010
Berichten: 1.967
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
En zouden diezelfde interculturalisten het aandurven om op zijn eskimo's te gaan 'neuzelen' bij wijze van begroeting van hun eskimo-bezoek?
Laat staan hun vrouwen/vriendinnen/dochters ter 'vermaeck' en als teken van gastvrijheid aan te bieden als ze een eskimo op bezoek krijgen?
Oeeeeeew , nice again ....
Caligula is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be