Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 december 2008, 20:40   #41
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lincoln Bekijk bericht
Dus kritiek geven over het westen is overbodig ?
Dat staat er toch niet?

Er is een wezenlijk verschil tussen onderbouwde krititek op iets geven, en van pure haat doordrenkte preken waarin opgeroepen wordt om niet te integreren, om de heilige oorlog te steunen, waarin ongelovigen honden en erger genoemd worden, en meer van dat soort fratsen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lincoln Bekijk bericht
Vrijemeningsuiting ? Hallo ??
Hallo ja.

De vrijheid van meningsuiting is ooit bedoeld geweest om vrij, en zonder bang te hoeven zijn voor vervolging, je mening te kunnen verkondigen. Het is echter nooit de bedoeling van die vrijheid van meningsuiting geweest om die te misbruiken om diezelfde vrijheid van meningsuiting uiteindelijk af te kunnen schaffen.
Mensen die in naam van een tot nader order niet-bestaand opperwezen, in casu ene allah, de hele wereld aan zich willen onderwerpen, de ongelovigen willen bestrijden, enz., enz., misbruiken dus die vrijheid van meningsuiting.

Anderzijds, als u van mening bent dat dat allemaal moet kunnen en dat dat allemaal binnen het kader van de vrijheid van meningsuiting valt, dan zou ik ook de vrijheid van meningsuiting moeten kunnen hebben om ridicule dingen te zeggen dat bijvoorbeeld moslims beesten zijn, de vrijheid van meningsuiting moeten kunnen hebben om mensen op te roepen om roodharigen op te sporen en af te maken waar men ze maar vindt, de vrijheid van meningsuiting moeten kunnen hebben om mensen op te roepen deel te gaan nemen aan heilige kruistochten tegen weet-ik-wat, en ga zo maar door.

Iets zegt me dat ik dan binnen de kortste keren een veroordeling wegens aanzetten tot haat en wegens aanzetten tot geweld aan mijn broek zou hebben.

Dus; ofwel is die vrijheid van meningsuiting onbeperkt, en mag iedereen alles zeggen over alles en iedereen, ofwel zijn er bepaalde grenzen aan die vrijheid van meningsuiting. Maar dan ook voor iedereen, he. Dat geldt voor u, voor mij, voor de imam in de moskee, de priester in de kerk, en de politicus in het parlement. Dus zeg het maar, wat wilt u zelf?
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2008, 22:18   #42
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Dit is langzamerhand ontzettend grof..dus ik ken meneer P en daar is Linnie zeker van...ik heb niet eens een idee wie P is!
En vanuit die hersenschim worden allerlei conclusies getrokken waarbij relnicht Filo gilt' ja maar als je wat over moslims zegt...

En ja; ik wist dat dit artikel eraan kwam; mag dit niet? Ik ken nogal wat journalisten; wat mis mee? En ja Linnie ik weet dat dit bestaat in Antwerpen; jij niet?
Wat leuter je nu eigenlijk; koppen dicht want anders zijn wij beledigd?
Wie is wij Linnie? Gaat dit over jou vrienden, Je lijkt persoonlijk aangevallen te zijn en dat is voor jou dan voldoende ligitimiteit om intimiderend naar anderen te doen op een openbaar forum.
Er clever ben je niet.
Je kunt niet uitleggen waarom dit niet geplubliceerd zou mogen worden.
Als iets moslims een slechte naam geeft zijn het figuren zoals jij' erg vreedzaam of verdraagzaam (toch eigenschappen van islam) volgens jezelf ben je niet.
Evenmin kun je enigzins op niveau een discussie aangaan over media, islam en invloed op de samenleving.
Het is de taak van de media om aan dit soort problemen aandacht te besteden, journalisten schrijven nooit in het wilde weg maar wat zonder feiten na te gaan via verschillende wegen en dit spelt zoals ook anderen al aanhaalden waarover Sus in iedere grote stad. Het veroorzaakt onrust en beperkt de kansen van jongeren.
Die kansarmoede wordt onder een islamsausje keihard uitgebuit;dat geeft islam een slechte naam en niet de journalist die erover schrijft of degene die feiten kan bevestigen.
Maar die zienswijze Linnie kun je niet delen omdat voor jou kritiek op je broeders niet toegestaan is?
De meeste mensen Linnie zijn intelligent genoeg om te beseffen dat diversiteit onder moslims groot is. Ik denk niet dat er veel Turkse jongeren op die bussen richting ardennen zitten. Zij houden zich veel minder bezig met een politieke islam want daar gaat het artikel over.
Maar hoe intelligent ben jij L innie?
Kun je je vooroordelen opzij zetten en tot een volwassen discussie komen? Of draaf je met opgezette borst door de discussie; overtuigd van je superieure grote gelijk? Ongelovigen zijn geen schapen Linnie en zeer terecht staat men stil bij radicalisering; ook in Antwerpen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2008, 23:14   #43
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
relnicht Filo
Doe zo voort, ik help je zelfs:
http://www.taalkabaal.nl/scheldwoorden/indexa.php
En voor 't geval je in 't Engels wil verder gaan:
http://www.insultmonger.com/generators/index.htm
PS, argumenten op?

Laatst gewijzigd door filosoof : 14 december 2008 om 23:19.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2008, 07:58   #44
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Nee; misschien moet jij je eens echt bezinnen over wat je zoal schrijft?
Waar beste Filo belaster ik moslims?Doe ik dit wanneer ik het inhoudelijk eens ben met een artikel in de Knack?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2008, 11:23   #45
Sjaax
Europees Commissaris
 
Sjaax's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2006
Locatie: tussen het stemvee
Berichten: 7.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Dit staat er o.a. in de knack.

"In Antwerpen-Noord bevinden zich een vijftal moskeeën op nauwelijks enkele honderden meters van elkaar. Behalve gebedshuizen voor duizenden gematigde moslims, zijn ze ook de uitvalsbasis voor kleine extremistische groeperingen die uitgesproken anti-westerse ideeën verspreiden"
Wat is er mis met die uitvalsbasis? Dat is toch prima. Dan weet je als inlichtingendienst wie je in de gaten moet houden.

Neonazi's vergaderen ook. Maar hun uitvalsbasis is niet een kerk. Het is veel moeilijker ze te traceren.

Optreden tegen de moskee als uitvalsbasis verandert de ideeën van de extremisten niet. Het enige dat gebeurt is dat de extremisten ergens anders bijeenkomen en op andere plekken ronselen.

Laatst gewijzigd door Sjaax : 15 december 2008 om 11:24.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2008, 11:33   #46
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

U vergeet dat moskees zich moeten bezig houden met islam als religie en niet met een politieke islam die zich richt tegen het land waarin je verblijft.
Je moet trouwens niet optreden tegen een moskee ( alhoewel je moeilijk subsidies kunt geven aan wie aanzet tot haat en onverdraagzaamheid tegenover anderen) maar tegenover moslims die jongeren misbruiken, en dan nog zo blijkt in het bijzonder bekeerlingen voor een agressieve islam en djihaad.
Het ronselen gebeurt vooral op staat en op plekken waar jongeren samenkomen,dus niet enkel in moskees
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2008, 13:34   #47
abou Anis
Minister-President
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 4.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lincoln Bekijk bericht
Welke nuance ? dus er bestaat nuance ? waarom blaast u dan van de toren om luidskeel aan de alarmbel te trekken alsof noordantwerpen de banlieux van belgie is ?

Welke onschuldigen ? neen ! ironisch genoeg bestaan er volgens u geen onschulidgen eh alice , alle moslims zijn schulidg aan terrorisme,.

Feiten ? welke feiten ? zijn er dan feiten gepleegd ?

Geen massahysterie ? wat doet u dan, waarom blaast u dan van de toren ? waarom schreewt u dan vuur en brand ? of neen, dat zal waarschijnlijk weer één of andere waarheid zijn volgens u ,eh ?

Ik hoop dat u niet verder dan dit gaat, anders zult u een aanklacht krijgen wegens valse beschuldigingen ,eerroof en laster aan uwe laars !

Je mag het forum ,krant ,gazet, media, internet, blogger, everywhat, gebruiken, om je mening te uiten, maar als u dat gaat misbruiken om een platform te creeeren waaruit u allerlei valse beschuldigingen in het rond strooit, dan zullen we de nodige stappen nemen richting het gerecht !

Belgie mag geen nederland zijn ,en dat zullen we met de nodige middelen (legaal middelen) gebruiken om dit te voorkomen !
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Waar blaas ik van welke toren????
Waar heb ik ooit beweerd dat iedere moslim een terrorist zou zijn???
Weet je wel wat eerroof en laster betekent? Wat dat is wat jij nu doet; je beschuldigt me ergens van blijkbaar en dreigt met actie" wanneer ik verder" ga.
Ik vind dat intimidatie; en je kunt je toon beter matigen, ze bevalt me niet.
En wie is 'we'???
Get a room
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2008, 14:33   #48
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Als u de discussie niet boeiend vind is dit uw goed recht; maar waar uw reactie op slaat kan ik niet plaatsen!
Als u niets heeft in te brengen binnen deze discussie waarom reageert u dan eigenlijk?
Get a room lijkt me absoluut niet van toepassing tenzij u de betekenis van die uitdrukking niet snapt.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2008, 14:38   #49
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Dat staat er toch niet?

Er is een wezenlijk verschil tussen onderbouwde krititek op iets geven, en van pure haat doordrenkte preken waarin opgeroepen wordt om niet te integreren, om de heilige oorlog te steunen, waarin ongelovigen honden en erger genoemd worden, en meer van dat soort fratsen.

Hallo ja.

De vrijheid van meningsuiting is ooit bedoeld geweest om vrij, en zonder bang te hoeven zijn voor vervolging, je mening te kunnen verkondigen. Het is echter nooit de bedoeling van die vrijheid van meningsuiting geweest om die te misbruiken om diezelfde vrijheid van meningsuiting uiteindelijk af te kunnen schaffen.
Mensen die in naam van een tot nader order niet-bestaand opperwezen, in casu ene allah, de hele wereld aan zich willen onderwerpen, de ongelovigen willen bestrijden, enz., enz., misbruiken dus die vrijheid van meningsuiting.

Anderzijds, als u van mening bent dat dat allemaal moet kunnen en dat dat allemaal binnen het kader van de vrijheid van meningsuiting valt, dan zou ik ook de vrijheid van meningsuiting moeten kunnen hebben om ridicule dingen te zeggen dat bijvoorbeeld moslims beesten zijn, de vrijheid van meningsuiting moeten kunnen hebben om mensen op te roepen om roodharigen op te sporen en af te maken waar men ze maar vindt, de vrijheid van meningsuiting moeten kunnen hebben om mensen op te roepen deel te gaan nemen aan heilige kruistochten tegen weet-ik-wat, en ga zo maar door.

Iets zegt me dat ik dan binnen de kortste keren een veroordeling wegens aanzetten tot haat en wegens aanzetten tot geweld aan mijn broek zou hebben.

Dus; ofwel is die vrijheid van meningsuiting onbeperkt, en mag iedereen alles zeggen over alles en iedereen, ofwel zijn er bepaalde grenzen aan die vrijheid van meningsuiting. Maar dan ook voor iedereen, he. Dat geldt voor u, voor mij, voor de imam in de moskee, de priester in de kerk, en de politicus in het parlement. Dus zeg het maar, wat wilt u zelf?
Zie mijn vriend, er is een groot verschil tussen--

Een mening; ik vind dat ronselaars in bepaalde plaatsen aanwezig zijn.

Een beschuldiging; deze of die moskee is een bolwerk van ronselaars, maw een uitvalsbasis van al qaida !

Het eerste is een mening, en dat heeft geen enkele fundamentele uitwerking, wegens de positie van degene die deze mening heeft geuit,.

Het tweede zijn beschuldiging, daarop zou men effectief met bewijzen moeten komen, gezien de positie van de auteur en het soort informatie die uitgegeven wordt (context), doet men dat niet, dan riskeert men een vervolging wegens laster en eerroof !
Deze laatste is opzich een informatie die bedoeld wordt als informatie voor de inlichtingendienst, en die misbruikt werd om laatste gebruikt te worden als media-item in de media, dit is opzich al een overtreding, de gevolgen en de uitwerkingen die hierop kan opgebouwd worden kunnen effectief personen en mensen schaden !
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2008, 14:41   #50
abou Anis
Minister-President
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 4.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Als u de discussie niet boeiend vind is dit uw goed recht; maar waar uw reactie op slaat kan ik niet plaatsen!
Als u niets heeft in te brengen binnen deze discussie waarom reageert u dan eigenlijk?
Get a room lijkt me absoluut niet van toepassing tenzij u de betekenis van die uitdrukking niet snapt.
Er is geen sprake van enige discussie, mijn beste. Dat u het nodig vindt te reageren op mijn reactie, toont dat enkel op pijnlijke wijze aan.

Waar wel sprake van is, is van een zielig welles-nietes spelletje waarbij u en uw antagonist ook nog eens doorzichtige pogingen doen om de ander een rode-driehoek-uitspraak te ontlokken.

De uitdrukking is inderdaad allerminst van toepassing. Om u te helpen een antwoord te vinden op de vraag waarom ik ze dan toch gebruikte, kan de volgende internetpagina u wellicht op weg helpen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Ironie#Uitingsvormen.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2008, 14:42   #51
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

De openingsposter is zich blijkbaar niet bewust van het feit dat de Marokkanen pas aangepakt gaan worden nadat ze een strafbaar feit hebben gepleegd.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2008, 14:50   #52
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dit is langzamerhand ontzettend grof..dus ik ken meneer P en daar is Linnie zeker van...ik heb niet eens een idee wie P is!
En vanuit die hersenschim worden allerlei conclusies getrokken waarbij relnicht Filo gilt' ja maar als je wat over moslims zegt...

En ja; ik wist dat dit artikel eraan kwam; mag dit niet? Ik ken nogal wat journalisten; wat mis mee? En ja Linnie ik weet dat dit bestaat in Antwerpen; jij niet?
Je spreekt jezelf tegen !




Citaat:
Wat leuter je nu eigenlijk; koppen dicht want anders zijn wij beledigd?
Wie is wij Linnie? Gaat dit over jou vrienden, Je lijkt persoonlijk aangevallen te zijn en dat is voor jou dan voldoende ligitimiteit om intimiderend naar anderen te doen op een openbaar forum.
Inderdaad, u viseert en hele gemeenschap mijn beste, u beschuldigt noord antwerpen als uitvalbasis van ronselaars, maw al qaida ! Dat zijn zwaar beschuldigingen ,onze imago is hierdoor geschaad, en u en uw vriendje maken hieraan zich schuldig !



Citaat:
Er clever ben je niet.
Je kunt niet uitleggen waarom dit niet geplubliceerd zou mogen worden.
Als iets moslims een slechte naam geeft zijn het figuren zoals jij' erg vreedzaam of verdraagzaam (toch eigenschappen van islam) volgens jezelf ben je niet.
Staatsinformatie die voor de staatsveiligheid dient is strikt geheim, als dit misbruikt wordt in de media, heeft dat inderdaad strafrechtelijke gevolgen !



Citaat:
Evenmin kun je enigzins op niveau een discussie aangaan over media, islam en invloed op de samenleving.
Het is de taak van de media om aan dit soort problemen aandacht te besteden, journalisten schrijven nooit in het wilde weg maar wat zonder feiten na te gaan via verschillende wegen en dit spelt zoals ook anderen al aanhaalden waarover Sus in iedere grote stad.
Feiten ? welke feiten ? zijn er dan feiten gepleegd ? argumenteer en weerleg !

Hoe kun je een gemeenschappelijke probleem oplossen door een gemeenschap in de media te viseren ? dat is geen oplossing voor een probleem, dat noem ik eerder wansmakelijke populisme en plattevloersmediagehuil !



Citaat:
Het veroorzaakt onrust en beperkt de kansen van jongeren
. Mokeees ?


Citaat:
Die kansarmoede wordt onder een islamsausje keihard uitgebuit;dat geeft islam een slechte naam en niet de journalist die erover schrijft of degene die feiten kan bevestigen.
Je haalt hier het ééne en andere uit door elkaar !



Citaat:
Maar die zienswijze Linnie kun je niet delen omdat voor jou kritiek op je broeders niet toegestaan is?
Dat is geen kritiek, dat is puur poppulisme ! Aangezien de soort van informatie die vrijgegeven wordt en de positie van de auteur ,zijn het eerder overtredingen van de staatsinformatie die dient voor de staatsveiligheid, en ten tweede loze beschuldigingen die zich op geen enkel feit baseren !




Citaat:
De meeste mensen Linnie zijn intelligent genoeg om te beseffen dat diversiteit onder moslims groot is. Ik denk niet dat er veel Turkse jongeren op die bussen richting ardennen zitten. Zij houden zich veel minder bezig met een politieke islam want daar gaat het artikel over.
Maar hoe intelligent ben jij L innie?
En nu ga je de persoonlijke toer op !


Citaat:
Kun je je vooroordelen opzij zetten en tot een volwassen discussie komen? Of draaf je met opgezette borst door de discussie; overtuigd van je superieure grote gelijk? Ongelovigen zijn geen schapen Linnie en zeer terecht staat men stil bij radicalisering; ook in Antwerpen.
Vooroordelen ? welke vooroordelen ? Ik zie dat je ons beschuldigd en heb het recht om mij zich te verdedigen !
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2008, 14:56   #53
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Abou als er geen sprake is van discussie volgens u wat doet u hier dan?
LIncoln je hele redenering klopt niet.
Dus volgens jou mag je wel zeggen' er zijn ronselaars op Antwerpen Noord' maar niet waar ze zich bevinden of wat ze doen want dan stigmatiseer je een volledige doelgroep.
Wat ik me moet voorstellen van de 'positie' die deze mening heeft geuit( in neem aan dat je de informant bedoelt) is me volslagen onduidelijk.

Voor mij gaat het niet over de positie van de informant, wel of deze het recht heeft zijn ervaringen aan een journalist mee te delen en of de journalist na verificatie van info al dan niet mag publiceren.
Het gaat over persvrijheid en blijkbaar kan Linnie zich hier niet in vinden omdat dit stigmatiserend is voor alle moslims.
Dat vind in volslagen van de pot gerukt en ik kan geen begrip opbrengen voor zijn visie omdat ze ruikt naar sencuur en intimidatie; juist twee dingen waar ik me tegen verzet.

Dus neem ik aan dat Lincoln juridische stappen zal ondernemen tegen de heer P; volgens LIncoln een psychiatrische patient die zich ergens schuldig aan maakt wanneer hij open over zijn ervaringen als bekeerling spreekt, ik hoop nog steeds te weten te komen waaraan die man dan schuldig zou zijn.
Abou Anis aangezien u blijkbaar persvrijheid geen ernstig onderwerp vindt mag u gerust nog van die 'geweldige' opmerkingen maken; u maakt de hele maandag weer goed!

Laatst gewijzigd door alice : 15 december 2008 om 14:59.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2008, 15:00   #54
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
U vergeet dat moskees zich moeten bezig houden met islam als religie en niet met een politieke islam die zich richt tegen het land waarin je verblijft.
Je moet trouwens niet optreden tegen een moskee ( alhoewel je moeilijk subsidies kunt geven aan wie aanzet tot haat en onverdraagzaamheid tegenover anderen) maar tegenover moslims die jongeren misbruiken, en dan nog zo blijkt in het bijzonder bekeerlingen voor een agressieve islam en djihaad.
Het ronselen gebeurt vooral op staat en op plekken waar jongeren samenkomen,dus niet enkel in moskees
Dus je geeft toch toe dat de informatie uit de knack niet juist zijn ?
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2008, 15:03   #55
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Abou als er geen sprake is van discussie volgens u wat doet u hier dan?
LIncoln je hele redenering klopt niet.
Dus volgens jou mag je wel zeggen' er zijn ronselaars op Antwerpen Noord' maar niet waar ze zich bevinden of wat ze doen want dan stigmatiseer je een volledige doelgroep.
Wat ik me moet voorstellen van de 'positie' die deze mening heeft geuit( in neem aan dat je de informant bedoelt) is me volslagen onduidelijk.

Voor mij gaat het niet over de positie van de informant, wel of deze het recht heeft zijn ervaringen aan een journalist mee te delen en of de journalist na verificatie van info al dan niet mag publiceren.
Het gaat over persvrijheid en blijkbaar kan Linnie zich hier niet in vinden omdat dit stigmatiserend is voor alle moslims.
Dat vind in volslagen van de pot gerukt en ik kan geen begrip opbrengen voor zijn visie omdat ze ruikt naar sencuur en intimidatie; juist twee dingen waar ik me tegen verzet.

Dus neem ik aan dat Lincoln juridische stappen zal ondernemen tegen de heer P; volgens LIncoln een psychiatrische patient die zich ergens schuldig aan maakt wanneer hij open over zijn ervaringen als bekeerling spreekt, ik hoop nog steeds te weten te komen waaraan die man dan schuldig zou zijn.
Abou Anis aangezien u blijkbaar persvrijheid geen ernstig onderwerp vindt mag u gerust nog van die 'geweldige' opmerkingen maken; u maakt de hele maandag weer goed!
Persvrijheid , wat heeft dat te maken met persvrijheid ? Uw vriend gebruikt een gestoorde patient als bron van informatie, het hele verhaal (informatie) uit de knack is gestoeld op deze bron, waardoor "5" moskees uit noord antwerpen beschuldigd worden van ronselaars en als uitvalbasis van al qaida !

Dat heeft niets te maken met persvrijheid ,wel met laster en eerroof !
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2008, 15:07   #56
abou Anis
Minister-President
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 4.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Abou als er geen sprake is van discussie volgens u wat doet u hier dan?
U daarop wijzen, tiens.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Abou Anis aangezien u blijkbaar persvrijheid geen ernstig onderwerp vindt mag u gerust nog van die 'geweldige' opmerkingen maken; u maakt de hele maandag weer goed!
Het is niet omdat iets een ernstig onderwerp is, dat iedereen die er iets over te melden meent te hebben ook ernstig genomen dient te worden.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2008, 15:09   #57
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Ja ik ken die journalist die dit schreef; dus volgens jou moet ik dan ook zijn informant kennen?
Die logica ontgaat me Linnie!

Dus dat er ook op Antwerpen Noord moskees zijn waar haat en onverdraagzaamheid wordt gepredikt mag niet gezegd worden?Omdat dit alle moslims stigmatiseert? Hoezo?
Voelen alle moslims zich aangesproken wanneer er gewezen wordt op wat in ene anatal moskees misloopt?
Op Antwerpen Noord wonen nogal wat Turken, die voelen zich helemaal niet aangesproken en ook geen Koerdische, Senegalese of anderen dan degenen die er alle balang bij hebben dat er geen aandacht wordt gericht op waar zij mee bezig zijn; de toekomst verkloten van heel wat jongeren!

Dus je gaat Knack vervolgen omdat volgens jou deze info niet openbaar gemaakt mag worden, veel succes!
Misschien moet je toch eerst eens even leren wat persvrijheid betekent, niets in het artikel kan worden gezien als info die niet openbaar mag zijn maar betaal gerust een advocaat om je dit te laten vertellen.

En ja; linnie er zijn moskees die zich bezig houden met politieke islam; iets nieuws voor je?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2008, 15:11   #58
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Abou dat klopt maar ik was ook niet van plan je ernstig te nemen dus maak je geen zorgen; kun je voor de rest wegblijven als je inhoudelijk niets mee te delen hebt?
Je stoort een beetje.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2008, 15:13   #59
abou Anis
Minister-President
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 4.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Abou dat klopt maar ik was ook niet van plan je ernstig te nemen dus maak je geen zorgen; kun je voor de rest wegblijven als je inhoudelijk niets mee te delen hebt?
Je stoort een beetje.
Gevat, Alice, héél gevat.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2008, 15:46   #60
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ja ik ken die journalist die dit schreef; dus volgens jou moet ik dan ook zijn informant kennen?
Die logica ontgaat me Linnie!

Dus dat er ook op Antwerpen Noord moskees zijn waar haat en onverdraagzaamheid wordt gepredikt mag niet gezegd worden?Omdat dit alle moslims stigmatiseert? Hoezo
Nu zit je echt te verschuiven, het gaat niet over of dat haat en onverdraagzaamheid gepredikt wordt, het gaat om beschuldigingen die gericht zijn op moskees uit noordantwerpen ,als mogelijke bolwerk van ronselaars en dus uitvalbasis van al qaida !



Citaat:
Voelen alle moslims zich aangesproken wanneer er gewezen wordt op wat in ene anatal moskees misloopt?
Op Antwerpen Noord wonen nogal wat Turken, die voelen zich helemaal niet aangesproken en ook geen Koerdische, Senegalese of anderen dan degenen die er alle balang bij hebben dat er geen aandacht wordt gericht op waar zij mee bezig zijn; de toekomst verkloten van heel wat jongeren!
U begint echt van lijn naar lijn te hoepelen,.

Citaat:
Dus je gaat Knack vervolgen omdat volgens jou deze info niet openbaar gemaakt mag worden, veel succes!
Misschien moet je toch eerst eens even leren wat persvrijheid betekent, niets in het artikel kan worden gezien als info die niet openbaar mag zijn maar betaal gerust een advocaat om je dit te laten vertellen
.De knack treft geen enkele schuld, herlees goed mijn vorige citaten.

Citaat:
En ja; linnie er zijn moskees die zich bezig houden met politieke islam; iets nieuws voor je?
Is dat een probleem voor jouw ? Ben je daar tegen ? Bij ons heeft de imaam recht op vrije mening ,ja ! en als u dat niet zint kunt u best zich richten bij de pater !
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be