Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

 
 
Discussietools
Oud 1 november 2007, 11:56   #41
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.705
Standaard

Aanvullinkske:

Dit zijn de leden van de kommissie:
Vaste Leden:
De Crem Pieter , CD&V - N-VA
De Wever Bart, CD&V - N-VA
Doomst Michel, CD&V - N-VA
Yalçin Hilâl, CD&V - N-VA
Collard Philippe , MR
De Permentier Corinne , MR
Galant Jacqueline , MR
Frédéric André , PS
Thiébaut Eric, PS
Somers Bart , Open Vld
Van Quickenborne Vincent , Open Vld
De Man Filip , VB
Vissers Linda, VB
Peeters Jan , sp.a-spirit
Vandenhove Ludwig , sp.a-spirit
Van der Straeten Tinne, Ecolo-Groen!
Arens Jos, cdH

17 mensen, 6 Walen en één groentje-zogezegd-tweetalige-fraktie

Kies maar uit wie eerst zal dreigen te plooien voor het Waalse dreigement met de regime-krisis.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 1 november 2007, 12:02   #42
AVV
Gouverneur
 
AVV's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: OVERPELT
Berichten: 1.106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik interpreteer de woorden van De Krem als volgt (en ik baseer mij daarbij op het feit dat hij een gehaaide politieker is, enorm koppig, maar in intelligentie nog straffer dan zijn koppigheid, en graag minister wordende ...):

proseduriaal gezien moet er een stemming komen; de vraag alleen is hoe de uitslag van de stemming zal zijn.
Als de individuele leden van de kommissie te horen krijgen van hun partaai, hoe de onderhandelingen ervoor staan, dan kunnen die kommissieleden hun stemgedrag daarvan laten afhangen.
Als één lid van de tsjeven en één lid van de VLD en één lid van de spa (deze natuurlijk om de formatie te kloten) meestemmen met de Walen, dan is het gedaan met dit wetsvoorstel in de kommissie. Maar ... daarna moet er toch over gestemd worden in de voltallige kamer. Een kommissie is maar een voorbereiding van de stemming in de kamer, het is geen parlement zelf.

Dekrem heeft als voorzitter 't een en 't ander in handen: hij kan vertragen of versnellen en dies meer, maar hij heeft niet het stemgedrag van ieder lid in zijn macht.

Hoe dan ook: aai kaent weit.

man,man : een gehaaide, koppige en intelligente politieker die graag Belgisch minister wordt : dat is uw conclusie over De Crem beste schoofzak.
Werkelijk : daar heb ik niets meer aan toe te voegen. Hiermee is werkelijk alles bewezen : arm Vlaanderen....
__________________
AVV is offline  
Oud 1 november 2007, 12:20   #43
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.705
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV Bekijk bericht
Wat ik wel weet dat was dat het kartel aan geen regering zou deelnemen zonder :
Splitsing van BHV
en het uitvoeren van de 5 resoluties voor overheveling uit het federale van: werk, mobiliteit, politie en justitie, gezondheiden gezin en fiscale autonomie
Wat hebben we nu :
BHV : we zullen zien?
Resolutie ivm politie en justitie : blijft op en top een federale materie en is een voortzetting van het vorige 'linkse PS beleid, op enkele 'kruimels' na
Deelakkoord over migratie en asiel : een lege doos en en voortzetting van vroeger : op enklee nuances na geen strenger asielbeleid.
Nergens maar ook nergens is er ook maar een gedacht op overheveling naar de gewesten.
de rest zal de tijd uitwijzen. Maar het zal zeker een Belgische oplossing worden. Maw de stoere taal ivm de 5 resoluties is al lang vergeten.
We zullen elkaar nog eens spreken over werk, mobiliteit en fiscale autonomie, om nog niet over BHV zelf te spreken.
De Vlaamse overwinnaars zoeken een Belgische oplossing : dat is de kern van de zaak!
Gij moet in de pollentiek gaan: ge hebt een gave om de dingen zo voor te stellen dat jij alleen je grote gelijk haalt.
Er is niet eens begonnen met onderhandelen over bhv en gij zegt "we zullen zien, vraagteken. Ja natuurlijk zullen we zien uitroepteken.
Er is nog niet onderhandeld over de staatshervorming zelve: ja natuurlijk zullen we zien uitroepteken. Na de onderhandelingen, natuurlijk, eer zullen we niet zien, tenzij in de bol van madame Soleil.
Je mikst handig de voorzetting van het linkse ps-beleid met de Vlaamse resoluties. Ja halo, de MR zal trachten de PS verder af te breken, voor hen is het nu of nooit. En dat piepkleine partijtje van Milket gooit roet in het eten. Anderen zeggen hier dat de arbeidersvleugel van de tsjeven het beleid veel te rechts zullen vinden, en ertegen in opstand zullen komen.
Ja, van twee dingen één hé !!

'k wou nog iets zeggen, maar 'k moet gaan afwassen van mijn vrouw ... straks meer.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 1 november 2007, 12:36   #44
Ovidius
Parlementslid
 
Ovidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2007
Locatie: Verbannen in 8 na Christus
Berichten: 1.792
Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik interpreteer de woorden van De Krem als volgt (en ik baseer mij daarbij op het feit dat hij een gehaaide politieker is, enorm koppig, maar in intelligentie nog straffer dan zijn koppigheid, en graag minister wordende ...):
...
Ben je fan? Amai en dat op Allerheiligen zeg, dat kan tellen!

In mijn geschiedenisboekje komt hij tot nu toe toch niet voor.
Ovidius is offline  
Oud 1 november 2007, 12:42   #45
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.705
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV Bekijk bericht
man,man : een gehaaide, koppige en intelligente politieker die graag Belgisch minister wordt : dat is uw conclusie over De Crem beste schoofzak.
Werkelijk : daar heb ik niets meer aan toe te voegen. Hiermee is werkelijk alles bewezen : arm Vlaanderen....
Ik ben een nva-stemmer, dus ik heb ook mijn gedacht over sommigen.
Maar ge moet eerlijk zijn: de tsjeven hebben bij hun instap in het kartel zeer duidelijk bij hun standpunt gebleven dat zij niet streven naar een onafhankelijk Vlaanderen; de nva is mee in het kartel gestapt, om "stap 1" te realiseren, nadien gaan beide partijen hun eigen weg verder, dus de nva die van het separatisme.
Op die basis hebben ze hun aantal stemmen gehaald, en de verkiezingen gewonnen.
En nu gaat gij afkomen met het feit dat ge het slappe koffie vindt, dat De Krem graag minister wordt.
Ja, jong, dat is het standpunt van het Blok hé.

Gij zegt "arm Vlaanderen" maar eigenlijk bedoelt ge "arme Vlaming die zo gestemd heeft en waarvan de aldus verkozene demokratisch verder werkt".
Dat staat dus gelijk een tang op een varken hé, heb ik gelijk of heb ik gelijk?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 1 november 2007, 12:43   #46
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Allee Kortaf? Er zijn nog zoveel meer dingen binnen te halen, die alleen door de Vlamingen zouden kunnen gestemd worden. Als ze daarmee koehandel gaan drijven, is dat om op andere vlakken OOK winst te behalen he. DAT is het standpunt dat ik steeds heb verdedigd.
Mag het dus iets meer zijn?
M'n beste, de mensen en de gemeenten van Halle-Vilvoorde zijn voor mij geen handelswaar, noch een politiek wapen om andere dingen mee te verkrijgen (ook geen staatshervorming).

Elke splitsing waarbij een prijs, hoe klein ook, betaald wordt is slechter dan geen splitsing.

En elke onderhandelde oplossing is een bevestiging van de blijvende castratie van de Vlaamse democratische meerderheid, en dus van de onderworpen rol van de Vlamingen in België.

Als het dat moet zijn, herhaal ik: geen splitsing dan.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 1 november 2007 om 12:43.
Kortaf is offline  
Oud 1 november 2007, 12:49   #47
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.705
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ovidius Bekijk bericht
Ben je fan? Amai en dat op Allerheiligen zeg, dat kan tellen!

In mijn geschiedenisboekje komt hij tot nu toe toch niet voor.
Ik heb, als ambtenaar, één keer met hem te maken gehad. Dat was een positieve ervaring.
Maar ik vind het spijtig dat hij geen nva'er is, sedert ik hem op teevee gezien heb toen hij in het parlement met de teelballen van Dekroo aan het rammelen was van ik kan niet meer.

Dus, okee, dat is op weinig gebaseerd. 't Schijnt die ie geen vriendje is van Leterme. 'k Weet niet of 't ie nen ouden tsjeef is, dan wel een neo-tsjeef.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 1 november 2007, 13:07   #48
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
M'n beste, de mensen en de gemeenten van Halle-Vilvoorde zijn voor mij geen handelswaar, noch een politiek wapen om andere dingen mee te verkrijgen (ook geen staatshervorming).

Elke splitsing waarbij een prijs, hoe klein ook, betaald wordt is slechter dan geen splitsing.

En elke onderhandelde oplossing is een bevestiging van de blijvende castratie van de Vlaamse democratische meerderheid, en dus van de onderworpen rol van de Vlamingen in België.

Als het dat moet zijn, herhaal ik: geen splitsing dan.
Jij hebt het helemaal NIET over de mensen, maar over het grondgebied, want een groot deel der mensen die daar wonen kunnen je geen zak schelen wegens franstalig.
Als we door BHV op tafel te gooien méér voor Vlaanderen kunnen binnenhalen, is dat mooi meegenomen. Als we dan voor het totaalpakket ook wat toegevingen doen, dan is er géén prijs betaald voor BHV, maar is er een degelijk akkoord uit de bus gekomen waarbij Vlaanderen en de Vlaming wint.
Die ALS moet natuurlijk nog bewaarheid worden he...
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.
Eddy B is offline  
Oud 1 november 2007, 13:20   #49
Ovidius
Parlementslid
 
Ovidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2007
Locatie: Verbannen in 8 na Christus
Berichten: 1.792
Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
...
Dus, okee, dat is op weinig gebaseerd.
Idd.
Citaat:
't Schijnt die ie geen vriendje is van Leterme. 'k Weet niet of 't ie nen ouden tsjeef is, dan wel een neo-tsjeef.
Ik ben blij dat je zelf al aangeeft dat je niet weet wie hij is, wel ik ook niet en dat is nu net het probleem. Weet hij het zelf wel? Mij lijkt het een man van wie je elk moment een dolk in je rug kan verwachten, heel vermoeiend in omgang ook.

Laatst gewijzigd door Ovidius : 1 november 2007 om 13:22.
Ovidius is offline  
Oud 1 november 2007, 15:40   #50
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.235
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyB
Die ALS moet natuurlijk nog bewaarheid worden he...
Je wéét het dus....

Intussen blijft deze waarheid staan als een huis:
Citaat:
elke onderhandelde oplossing is een bevestiging van de blijvende castratie van de Vlaamse democratische meerderheid, en dus van de onderworpen rol van de Vlamingen in België.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 1 november 2007, 16:08   #51
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je wéét het dus....

Intussen blijft deze waarheid staan als een huis:
NIET als er daardoor MEER uit de bus komt! Dat is je joker goed gebruiken!
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.
Eddy B is offline  
Oud 1 november 2007, 16:15   #52
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.235
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
NIET als er daardoor MEER uit de bus komt! Dat is je joker goed gebruiken!
ALS, Eddy.

En dan nog zou ik wel eens willen weten wat jij precies bedoelt met 'meer uit de bus komen'. Een onderhandelde splitsing zal immers ALTIJD meer kosten dan een splitsing op democratische wijze en zonder prijs.

Hou dus die joker maar.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 1 november 2007, 16:16   #53
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.235
Standaard

Begrijp jij trouwens wel goed wat dit betekent?

Citaat:
elke onderhandelde oplossing is een bevestiging van de blijvende castratie van de Vlaamse democratische meerderheid, en dus van de onderworpen rol van de Vlamingen in België.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 1 november 2007, 16:37   #54
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ovidius Bekijk bericht
Ik zie dat zo niet, de bal ligt in het Vlaams parlement nu en deze lijken toch aan te geven niet chanteerbaar te zijn.

En De Gucht die zingt al maanden hetzelfde eentonig liedje.
dat geloof je nu toch zelf niet,...
speurneus is offline  
Oud 1 november 2007, 16:48   #55
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Allee Kortaf? Er zijn nog zoveel meer dingen binnen te halen, die alleen door de Vlamingen zouden kunnen gestemd worden. Als ze daarmee koehandel gaan drijven, is dat om op andere vlakken OOK winst te behalen he. DAT is het standpunt dat ik steeds heb verdedigd.
Mag het dus iets meer zijn?
Inderdaad, het netto eindresultaat telt. Ik wil gerust een bestelwagen suiker weggeven als ik in ruil daarvoor een camion terug krijg. Bij velen hier op het forum is het alles of niets, wel met zulke mentaliteit ben je op termijn een verliezer.
speurneus is offline  
Oud 1 november 2007, 16:58   #56
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
ALS, Eddy.

En dan nog zou ik wel eens willen weten wat jij precies bedoelt met 'meer uit de bus komen'. Een onderhandelde splitsing zal immers ALTIJD meer kosten dan een splitsing op democratische wijze en zonder prijs.

Hou dus die joker maar.
WAT ALS je erdoor MEER kan binnen halen dan ALLEEN MAAR de splitsing van BHV? Dan zet ik die joker toch in.
Hij IS trouwens iongezet. Nu afwachten of ze hem wijs hebben gebruikt...
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.
Eddy B is offline  
Oud 1 november 2007, 16:59   #57
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Gisteren zei de Crem in de morgen dat volgende week de stemming sowieso zal plaatsvinden. Zijn woorden: "De stemming staat op de agenda en zal dus sowieso plaatsvinden."
De Krem is maar een gewoon soldaatje dat geen beslissingsrecht heeft,...dus wat hij vertelt is van geen tel.
speurneus is offline  
Oud 1 november 2007, 17:00   #58
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Inderdaad, het netto eindresultaat telt. Ik wil gerust een bestelwagen suiker weggeven als ik in ruil daarvoor een camion terug krijg. Bij velen hier op het forum is het alles of niets, wel met zulke mentaliteit ben je op termijn een verliezer.
Men wil idd alleen maar NEMEN zonder ook maar IETS te geven. Alsof elke onderhandeling in het verleden ons verlies heeft opgeleverd.
Nochthans staan we er NU aardig wat beter voor dan 178 jaar geleden... omdat we alleen maar VERLOREN aan de onderhandelingstafel?
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.
Eddy B is offline  
Oud 1 november 2007, 17:03   #59
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Begrijp jij trouwens wel goed wat dit betekent?
Ik begrijp wat het betekent, en het is een pertinente leugen. Het is niet omdat je het zo mooi poneert dat het de status van ultieme waarheid krijgt he.
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.
Eddy B is offline  
Oud 1 november 2007, 17:15   #60
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Men wil idd alleen maar NEMEN zonder ook maar IETS te geven. Alsof elke onderhandeling in het verleden ons verlies heeft opgeleverd.
Nochthans staan we er NU aardig wat beter voor dan 178 jaar geleden... omdat we alleen maar VERLOREN aan de onderhandelingstafel?
Onderweg zijn we wel zowel Brussel als onze democratische meerderheid kwijtgespeeld. Hangt er wellicht ook vanaf hoe zwaar je hieraan wenst te tillen?
Zwartengeel is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be