Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 juni 2005, 14:42   #41
peace in the world
Lokaal Raadslid
 
peace in the world's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: België .... duh
Berichten: 303
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
In andere landen heeft men daar minder problemen mee, maar ja we zijn nog steeds België hé en we weten welke wetten er hier gelden... . Dat de Walen maar niet hoeven te denken dat zelf Milosevic II kunnen spelen, want dan kunnen ze zelf al beter gaan neerliggen. In Joegoslavië konden ze wel het 'andere, minderwaardige volk' dat helemaal willoos was, te lijf gaan met hun wreedheden, maar hier zal het niet zo aflopen.
Voor diegenen die nu denken dat ik zit te zeveren: in Wallonië hebben enkele politici verklaard desnoods met geweld de Belgische eenheid te bewaren...
Tja , alle landen hebben niet dezelfde politieke bipolarieit als ons.

Wat de Waalse politici betreft, het is inderdaad zo dat fanaticisme ons niet ver zal helpen. Maar geef nu toe dat er ook Vlaamse politici zijn die België desnoods met geweld UIT elkaar zullen drijven.
__________________

WE ZIJN ER NIET VOOR DE ECONOMIE MAAR DE ECONOMIE IS ER VOOR DE MENS. Daarom hebben communisme en weldra kapitalisme gefaald !!!
peace in the world is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2005, 14:49   #42
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pier den Drol
Hiermee bewijs je toch enigszins je cultureel niveau (sorry dat ik het zo stel).
Dat is niet erg, ik ben een cultureel lichtgewicht. Maar ik weet wel dat VL erg weinig voorstelt, een stuk minder dan Belgie.
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2005, 14:53   #43
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
In andere landen heeft men daar minder problemen mee, maar ja we zijn nog steeds België hé en we weten welke wetten er hier gelden... . Dat de Walen maar niet hoeven te denken dat zelf Milosevic II kunnen spelen, want dan kunnen ze zelf al beter gaan neerliggen. In Joegoslavië konden ze wel het 'andere, minderwaardige volk' dat helemaal willoos was, te lijf gaan met hun wreedheden, maar hier zal het niet zo aflopen.
Voor diegenen die nu denken dat ik zit te zeveren: in Wallonië hebben enkele politici verklaard desnoods met geweld de Belgische eenheid te bewaren...
Inderdaad, stel je toch eens voor. Wat een lef hebben die rot-Walen, vragen dat ze hun eigen vlag mogen zien wapperen op een aangelegenheid die door elke Belgische belastingsbetaler werd gesponsord. Straks willen ze nog kunnen stemmen op de Belgische premier ook.
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2005, 14:54   #44
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pier den Drol
Ok, laten we even een denkoefening maken: Belgisch paviljoen betaalt met welk geld?

Overigens: Cultuur => gewestelijke zaak => Vlaamse / Waalse vlag. Over twee jaar mogen onze zuiderse buren hun haan buitenhangen (of een Belgische vlag, hun zaak)
Neen dat is onzin. Binnen 2 jaar hangt de Belgische vlag er.
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2005, 14:59   #45
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
Hoe een prive bedrijf zich noemt, is aan dat bedrijf om te beslissen. Was Rintje Ritsma vertegenwoordiger voor Friesland op het WK schaatsen of voor NL?

Dit is een aangelegenheid voor landen. Vlaanderen is geen land. Eenvoudiger kan het niet uitgelegd worden.
Het gaat er toch niet om wie vertegenwoordigd wordt, het gaat erom of je je eigen vlag mag gebruiken. Ik weet niet of jij weleens naar internationale schaatswedstrijden kijkt (waarschijnlijk niet, want Ritsma doet al een aantal jaar niet meer mee), maar daar wordt overal met Friese vlaggen gezwaaid. Er is echt niemand die zich daar druk over maakt.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2005, 15:01   #46
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Het gaat er toch niet om wie vertegenwoordigd wordt, het gaat erom of je je eigen vlag mag gebruiken. Ik weet niet of jij weleens naar internationale schaatswedstrijden kijkt (waarschijnlijk niet, want Ritsma doet al een aantal jaar niet meer mee), maar daar wordt overal met Friese vlaggen gezwaaid. Er is echt niemand die zich daar druk over maakt.
Toen Rintje won, werd het Friese volkslied gespeeld? Ben ik van Dietsen bloed?
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2005, 15:08   #47
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
Toen Rintje won, werd het Friese volkslied gespeeld? Ben ik van Dietsen bloed?
Volgens mij hebben we het hier alleen maar over een vlag, hoor. De simpele aanwezigheid van een Vlaamse vlag. Maar dat is voor jou blijkbaar al dramatisch genoeg om een heel topic aan te wijden.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2005, 15:10   #48
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
Dit is geen interne cultuur, dit is internationale cultuur. Ik spreek mij hier ook niet uit over Vlaanderen = onafhankelijk.
Ik ook niet.

Citaat:
Als je een land vertegenwoordigt, vertegenwoordig je een land, geen gewest. Als je je gewest wil vertegenwoordigen, moet je dit maar doen waar gewesten uitgenodigd worden.
Zoals ik al zei: cultuur is GEEN Federale, maar wel een gewestelijke materie. Men kan dus niet anders dan het gewest vertegenwoordigen. Het zou anders ook nogal schoon zijn dat iemand die afgevaardigd wordt door het Vlaams gewest, pretendeert gans België te vertegenwoordigen... Ook dan zouden degenen die er aanstoot aan willen nemen, zich in hun kruis gegrepen voelen. Het is, met andere woorden, ook nooit goed, is het wel?

Laat ons kort wezen: die vlag is misschien ongelukkig gekozen, maar het logisch gevolg van de defederalisering van het departement cultuur, en de geldende afspraak dat het Belgische paviljoen het ene jaar door Vlaanderen, en het andere jaar door Wallonie inhoudelijk wordt ingevuld. Daarbij: aangezien Vlaanderen nog geen land is, zie ik ook niet in hoe die vlag de natie Vlaanderen zou kunnen voorstellen

PS: is er trouwens ook niet zo'n regel dat een Vlaamse leeuw in drie kleuren de officiële vlag is van het gewest, terwijl één met twee kleuren de informele vlag is van de Vlaamse beweging?
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2005, 15:14   #49
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

De transfers zijn voor de BUB geen probleem. Het niet splitsen van BHV ook niet. Maar ho maar als er een Vlaamse vlag gehesen wordt!

De BUB Waalsgezind? Kom nu...
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2005, 15:14   #50
Miguelito
Minister
 
Miguelito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2004
Locatie: Puerto de la Cruz, Tenerife
Berichten: 3.312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
Inderdaad. Doe dus normaal en hang de Belgische vlag op. Zie jij een Beierse vlag als de Duitse artiest uit Beieren komt? Zie jij een Texaanse ster als de Amerikaanse artiest uit Texas komt? Neen. In plaats van zich bezig te houden met dergelijke infantiele praktijken, zou men beter doen als de normale mensen.
JA. Al eens op volksfeesten geweest in Duitsland? Zeker de Beieren zijn zeer trots op hun vlag.
En elke Texaan houdt van zijn Lone Star, al eens in Texas rondgelopen? Het hangt er vol, zelfs met de onofficiële nationalistische vlag.
U kraamt onzin uit, maar als belgicist mag u dat. Trouwens deze "Vlaamse" vlag zal waarschijnlijk de officiele belgique bastaardvlag zijn. een officieël en door alle gemeenschappen erkende vlag.
Ik denk niet dat de Vlamingen zouden protesteren als de walen hun koning van de mesthoop zouden uithangen, de bubbers niet meegerekend.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Miguelito on 10-06-2005 at 16:28
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
Inderdaad. Doe dus normaal en hang de Belgische vlag op. Zie jij een Beierse vlag als de Duitse artiest uit Beieren komt? Zie jij een Texaanse ster als de Amerikaanse artiest uit Texas komt? Neen. In plaats van zich bezig te houden met dergelijke infantiele praktijken, zou men beter doen als de normale mensen.
JA. Al eens op volksfeesten geweest in Duitsland? Zeker de Beieren zijn zeer trots op hun vlag.
En elke Texaan houdt van zijn Lone Star, al eens in Texas rondgelopen? Het hangt er vol, zelfs met de onofficiële nationalistische vlag.
U kraamt onzin uit, maar als belgicist mag u dat. Trouwens deze "Vlaamse" vlag zal waarschijnlijk de officiele belgique bastaardvlag zijn. een officieël en door alle gemeenschappen erkende vlag.
Ik denk niet dat de Vlamingen zouden protesteren als de walen hun koning van de mesthoop zouden uithangen, de bubbers niet meegerekend.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
Inderdaad. Doe dus normaal en hang de Belgische vlag op. Zie jij een Beierse vlag als de Duitse artiest uit Beieren komt? Zie jij een Texaanse ster als de Amerikaanse artiest uit Texas komt? Neen. In plaats van zich bezig te houden met dergelijke infantiele praktijken, zou men beter doen als de normale mensen.
JA. Al eens op volksfeesten geweest in Duitsland? Zeker de Beieren zijn zeer trots op hun vlag.
En elke Texaan houdt van zijn Lonely Star, al eens in Texas rondgelopen? Het hangt er vol, zelfs met de onofficiële nationalistische vlag.
U kraamt onzin uit, maar als belgicist mag u dat. Trouwens deze "Vlaamse" vlag zal waarschijnlijk de officiele belgique bastaardvlag zijn. een officieël en door alle gemeenschappen erkende vlag.
Ik denk niet dat de Vlamingen zouden protesteren als de walen hun koning van de mesthoop zouden uithangen, de bubbers niet meegerekend.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Miguelito : 10 juni 2005 om 15:28.
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2005, 15:28   #51
jOOSt
Minister-President
 
jOOSt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2004
Berichten: 5.047
Standaard

Ik heb al vele keren Baskische en Catalaanse vlaggen gezien op internationale eventen en zie daar helemaal geen probleem in. Trouwens is de Vlaamse Leeuw niet van afrikaanse of turkse oorsprong, volgens mij is dat toch een pluspunt in het buitenland of niet?. Al dat vlaggegedoe maakt mij geen bal uit. ´t Is folclore net als de geliefde koninkjes en prinsjes van de BUB en de andere Belgicisten. Figuren die het liefst van al de klok 100 jaar terug willen draaien en die bang zijn van de toekomst. Die is van ons.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2005, 15:41   #52
Pier den Drol
Provinciaal Statenlid
 
Pier den Drol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 januari 2005
Berichten: 610
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
Neen dat is onzin. Binnen 2 jaar hangt de Belgische vlag er.
Fine by me. Dat is hun keuze.
__________________
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello
Pier den Drol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2005, 15:57   #53
Riksken
Parlementslid
 
Riksken's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 1.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peace in the world
Euh ... op de olympische spelen gaat een VLAAMSE atleet van de Belgische liga toch ook geen Vlaamse vlag aandoen?
Nee, met een marokaanse. Maar dat kan weer wel zeker? Weet u nog, de belg Mohammed Mourit.
__________________
Victory or Valhalla. Met Voorpost in't offensief
Riksken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2005, 16:00   #54
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Gewoonweg schandalig dat de landverraders zelfs in het buitenland hun perverse minderheidsmening proberen op te dringen!
En dat zegt de man wiens partij nog geen half procent haalt.
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2005, 16:02   #55
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
Neen dat is onzin. Binnen 2 jaar hangt de Belgische vlag er.

Mij goed. Dat is nu echt eens iets dat mij geen fluit kan schelen. ALs ze de Vlaamse Leeuw, een mooie en originele vlag, willen ruilen voor een banale tricolor, doen ze maar. Het bewijst gewoon weer wat voor een zielige muggezifters waliganten en belgicisten zijn.
Misschien de waalse haan op het stadhuis van Leuven uit wraak?
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2005, 16:05   #56
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peace in the world
Tja , alle landen hebben niet dezelfde politieke bipolarieit als ons.

Wat de Waalse politici betreft, het is inderdaad zo dat fanaticisme ons niet ver zal helpen. Maar geef nu toe dat er ook Vlaamse politici zijn die België desnoods met geweld UIT elkaar zullen drijven.
OMG. EEN GEMATIGDE BUB'ER!!
Ik weet niet of er Vlaamse politici zijn die het land met geweld zouden willen splitsen. Ik zie zelfs een extremist als Filip De Winter dat niet doen. Verbaal geweld, dat is natuurlijk een andere kwestie .
Elio di Rupo en zijn PS, daarentegen... [edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by van Maerlant on 10-06-2005 at 17:05
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peace in the world
Tja , alle landen hebben niet dezelfde politieke bipolarieit als ons.

Wat de Waalse politici betreft, het is inderdaad zo dat fanaticisme ons niet ver zal helpen. Maar geef nu toe dat er ook Vlaamse politici zijn die België desnoods met geweld UIT elkaar zullen drijven.
OMG. EEN GEMATIGDE BUB'ER!!
Ik weet niet of er Vlaamse politici zijn die het land met geweld zouden willen splitsen. Ik zie zelfs een extremist als Filip De Winter dat niet doen. Verbaal geweld, dat is natuurlijk een andere kwestie .
Elio di Rupo en zijn PS, daarentegen... [/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peace in the world
Tja , alle landen hebben niet dezelfde politieke bipolarieit als ons.

Wat de Waalse politici betreft, het is inderdaad zo dat fanaticisme ons niet ver zal helpen. Maar geef nu toe dat er ook Vlaamse politici zijn die België desnoods met geweld UIT elkaar zullen drijven.
OMG. EEN GEMATIGDE BUB'ER!!
Ik weet niet of er Vlaamse politici zijn die het land met geweld zouden willen splitsen. Ik zie zelfs een extremist als Philip l'Hiver dat niet doen. Verbaal geweld, dat is natuurlijk een andere kwestie .
Elio di Rupo en zijn PS, daarentegen... [/size]
[/edit]
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 10 juni 2005 om 16:05.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2005, 16:13   #57
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Zoals ik al zei: cultuur is GEEN Federale, maar wel een gewestelijke materie. Men kan dus niet anders dan het gewest vertegenwoordigen. Het zou anders ook nogal schoon zijn dat iemand die afgevaardigd wordt door het Vlaams gewest, pretendeert gans België te vertegenwoordigen... Ook dan zouden degenen die er aanstoot aan willen nemen, zich in hun kruis gegrepen voelen. Het is, met andere woorden, ook nooit goed, is het wel?
Natuurlijk vertegenwoordigt de Vlaamse afgevaardigde gans Belgie als Belgie en niet Vlaanderen werd uitgenodigd, wat is dat nu? Cultuur is inderdaad voor de gemeenschappen, maar zeg mij, waarom mogen de Duitstaligen dan nooit meedoen, en, hoe wordt cultuur gefinancierd, indien niet via federale belastingen? Zolang (a) iedere Belg betaalt en (b) het over een landen-materie is, vertegenwoordigt de Vlaming, Waal of Duitstalige gans Belgie.

Citaat:
Laat ons kort wezen: die vlag is misschien ongelukkig gekozen, maar het logisch gevolg van de defederalisering van het departement cultuur, en de geldende afspraak dat het Belgische paviljoen het ene jaar door Vlaanderen, en het andere jaar door Wallonie inhoudelijk wordt ingevuld. Daarbij: aangezien Vlaanderen nog geen land is, zie ik ook niet in hoe die vlag de natie Vlaanderen zou kunnen voorstellen
Voila, dat vind ik ook. Vandaar dat je dan beter doet als de rest van de wereld.
Citaat:
PS: is er trouwens ook niet zo'n regel dat een Vlaamse leeuw in drie kleuren de officiële vlag is van het gewest, terwijl één met twee kleuren de informele vlag is van de Vlaamse beweging?
Van dergelijke absurditeiten ben ik niet op de hoogte, vrees ik.
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2005, 16:14   #58
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Ik heb al vele keren Baskische en Catalaanse vlaggen gezien op internationale eventen en zie daar helemaal geen probleem in.
Wanneer was dat juist?
Citaat:
Trouwens is de Vlaamse Leeuw niet van afrikaanse of turkse oorsprong, volgens mij is dat toch een pluspunt in het buitenland of niet?. Al dat vlaggegedoe maakt mij geen bal uit. ´t Is folclore net als de geliefde koninkjes en prinsjes van de BUB en de andere Belgicisten. Figuren die het liefst van al de klok 100 jaar terug willen draaien en die bang zijn van de toekomst. Die is van ons.
Ik vind het ook niet zo moeilijk, maar dergelijke provocatie is natuurlijk wel om problemen vragen.
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2005, 16:16   #59
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito
JA. Al eens op volksfeesten geweest in Duitsland? Zeker de Beieren zijn zeer trots op hun vlag.
En elke Texaan houdt van zijn Lone Star, al eens in Texas rondgelopen? Het hangt er vol, zelfs met de onofficiële nationalistische vlag.
U kraamt onzin uit, maar als belgicist mag u dat.
Aha. Strijden de Amerikaanse atleten tijdens de OS dan voor hun staat? Dat is nieuw voor mij.
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2005, 16:17   #60
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
De transfers zijn voor de BUB geen probleem. Het niet splitsen van BHV ook niet. Maar ho maar als er een Vlaamse vlag gehesen wordt!

De BUB Waalsgezind? Kom nu...
De Vlaamse Leeuw draai je voor mijn part in het wiel van een Vlaamse coureur voor de ogen van de ganse wereld. Maar dit was ongepast. Op Roland Garros weerklonk het Belgische volkslied, niet?
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be