Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 oktober 2009, 16:59   #41
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.128
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Waarom blijft iedereen bij ons dan rechts rijden tenzij de zwarte geleasde BMW X5 met een testosteronhaantje achter het stuur die nog eens wil tonen dat hij snel kan rijden?

Omdat sorry dat ik het moet zeggen er maar weinig belgen met den auto kunnen rijden, ... ze lijken alle logica gewoon te vergeten/verliezen

en het is geen X5, hij is ook niet zwart en ook niet geleased,

pas op niet alleen belgen, er zijn nog wel een paar europese landen die dringend iets aan hun verkeersopvoeding mogen doen.

Je houd je rechts op een rotonde als je naar rechts moet, anders hinder je het verkeer dat op de rotonde op wil rijden, dat is logisch.

Je houd je rechts op een autostrade anders hinder je het verkeer dat sneller rijd, dat is ook logisch.

En je gaat pas naar links om mensen te laten invoegen, dat is ook logisch...

Maar niemand doet dat van de rotonde rijden ze traag af, zonder te pinken, er zit geen enkele vlotheid in hun manoevre, schakelen te traag of niet correct, dan rijden ze veel te traag de oprit naar de autostrade op waardoor het verkeer achter hen, er bijna niet op geraakt of dreigt van onder een aanstomende 30 tonner te sukkelen en dan gaat het vliengsvlug (tis te zeggen tegen 110 (ze moeten hier maar eens staan te flitsen ) ) de middenstrook op

en dan verschiet ge er van dat het verkeer stil staat ? elke keer dat ik die klote belgische grens overrijd is het van dat, knip en alles staat stil.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2009, 17:06   #42
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.128
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Wtf? Hoe raak je daar wijs uit?

Dat ziet er vanuit de lucht moeilijker uit dan het in werkelijkheid zal zijn, sturen waar ge naartoe moet en als iedereen de juiste techniek gebruikt gaat dat vlot.

Er zijn kruispunten in Vlaanderen die veel gevaarlijker zijn, bovendien ligt op zo`n rotonde uw snelheid zowiezo al lager, ge rijdt er trager in, en ge moet weer vertragen om eruit te rijden.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2009, 22:59   #43
Ernst Niessen
Europees Commissaris
 
Ernst Niessen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2009
Locatie: APELDOORN (Apeldoorn)-NL-GE
Berichten: 7.510
Standaard Bebording bij de uitrit van rotondes

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Wtf? Hoe raak je daar wijs uit?
Hoe moet ik dat weten? Het wordt er niet gemakkelijker op met al die borden langs rotondes:
Bijgevoegde afbeelding(e)
  
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat is dat toch voor onzin ... Veel Nederlanders, niet allemaal, hebben de eigenschap zich met alles en iedereen te moeien en de vinger te wijzen. Daarmee is alles toch gezegd?
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2009, 22:15   #44
Boontjes
Parlementslid
 
Geregistreerd: 4 april 2005
Berichten: 1.600
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Het heeft me bijna een auto gekost eer ik het door had, maar de Fransen hebben een specifieke manier om een rotonde met een dubbel vak te nemen. Ze blijven links rijden op de rotonde tot vlak voor ze afdraaien, dan slaan ze opeens rechts in.

Ik betrap me erop dat ik nu ook zo begin te rijden, al was het maar omdat de autogebruikers anders toch de gewoonte hebben om in te voegen hoewel dat niet kan en ik dus hard in de remmen moet. Als je op zijn Frans rijdt, hoeft dat niet.
Nergens zoveel -goede!- rotondes als in Frankrijk!
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2009, 22:18   #45
prins karel
Burger
 
prins karel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2008
Berichten: 179
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Het heeft me bijna een auto gekost eer ik het door had, maar de Fransen hebben een specifieke manier om een rotonde met een dubbel vak te nemen. Ze blijven links rijden op de rotonde tot vlak voor ze afdraaien, dan slaan ze opeens rechts in.

Ik betrap me erop dat ik nu ook zo begin te rijden, al was het maar omdat de autogebruikers anders toch de gewoonte hebben om in te voegen hoewel dat niet kan en ik dus hard in de remmen moet. Als je op zijn Frans rijdt, hoeft dat niet.
moet je toch al lang weten dat de fransen links zijn
prins karel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2009, 22:19   #46
prins karel
Burger
 
prins karel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2008
Berichten: 179
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Hoe moet ik dat weten? Het wordt er niet gemakkelijker op met al die borden langs rotondes:
simpel
je moet de smokkel route volgen
prins karel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2009, 08:55   #47
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
De meesten die ik links pinkend de rotonde zien oprijden, zijn zij die, gezien uit hun rijrichting, de linkse weg in willen rijden. Nogal dikwijls is dit de derde afslag op de rotonde.
En neen het zijn niet speciaal NL'ers die ik dat zie doen. Het valt me op dat dit vooral in Frankrijk veel gebeurd door Fransen.
Ja, da's juist. Wat ik meestal doe, is links pinken als ik "naar binnen" wil op de rotonde, en "rechts" pinken als ik naar "buiten" wil - dat lijkt me logisch. Of anders, helemaal niet pinken.

Maar ik heb ook al gemerkt dat er verschillende Fransen zijn die inderdaad hun pinker zetten alsof het een gewoon kruispunt is: dus links als ze naar links moeten, en rechts als ze naar rechts moeten. Het probleem is dat je op de rotonde niet meer weet vanwaar ze kwamen !

Citaat:
Nog zoiets bij Fransen, en ik vermoed dat het exclusief Frans is, want ik heb andere nationaliteiten nog nooit zien doen, behalve af en toe een Belgische (Waalse ?) : op de autosnelweg blijvend links pinken. Een voldoende signaal om bewust mijn snelheid te verminderen...
Nee, dat komt van een oud Frans verkeersreglement dat vooral geldt op gewone wegen: als je inhaalt op een gewone weg (dus het rijvak gebruikt van de tegenliggers) dan ben je in Frankrijk verondersteld van je linker pinker op te zetten zolang het inhaalmanoeuvre aan de gang is (maw, zolang je op de rijstrook van de tegenliggers aan 't bollen bent). Dat heeft natuurlijk geen zin op een snelweg, maar dat is blijkbaar een gewoonte die de Fransen behouden hebben (zij rijden veel meer op gewone wegen dan in Belgie).

Er is ook een ander gebruik, dat niks met verkeersregels te maken heeft: als je op de linkerkant van de snelweg rijdt, en je zou willen vragen aan de kwiet voor je van effe naar rechts te gaan om je door te laten in je dure BMW of Porche, dan zijn er die hun linker pinker aanzetten, als vraag van "laat mij eens door". Dat is wat minder aggressief dan met de grote lichten knipperen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2009, 10:57   #48
Hallebarde
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Locatie: France
Berichten: 2.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Het heeft me bijna een auto gekost eer ik het door had, maar de Fransen hebben een specifieke manier om een rotonde met een dubbel vak te nemen. Ze blijven links rijden op de rotonde tot vlak voor ze afdraaien, dan slaan ze opeens rechts in.

Ik betrap me erop dat ik nu ook zo begin te rijden, al was het maar omdat de autogebruikers anders toch de gewoonte hebben om in te voegen hoewel dat niet kan en ik dus hard in de remmen moet. Als je op zijn Frans rijdt, hoeft dat niet.
Ik begin zo stilaan te begrijpen waarom Belgische automobilisten ons op hun rotondes bekijken alsof we een misdaad begaan hebben, én waarom je hier verduiveld goed moet oppassen met Belgen op onze eigen rotondes.

Hoe specifiek onze manier van rotondes nemen is weet ik niet, maar wij vinden hier dat het eerder de Belgen zijn die een eh... nogal specifieke manier van autorijden hebben. Ook snelheidsbeperkingen hebben voor Belgen een totaal andere betekenis dan voor onszelf, dacht ik. Het gebeurt niet zelden dat Belgische toeristen hier in de stad door de straten scheuren alsof het open autowegen zijn.

Wat mij echter steeds het meest opvalt als wij door België rijden, is de werkelijk lamentabele staat van jullie wegen, vooral in delen van Wallonië. En natuurlijk evenzeer de voor buitenlanders ondoorgrondelijke poespas van jullie verkeersaanwijzingsborden : steden die om de haverklap van naam blijken te veranderen, uitritten op stadsringen die enkel met enigmatische nummers worden aangegeven, etc...etc...
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2009, 11:06   #49
Hallebarde
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Locatie: France
Berichten: 2.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
......Er is ook een ander gebruik, dat niks met verkeersregels te maken heeft: als je op de linkerkant van de snelweg rijdt, en je zou willen vragen aan de kwiet voor je van effe naar rechts te gaan om je door te laten in je dure BMW of Porche, dan zijn er die hun linker pinker aanzetten, als vraag van "laat mij eens door". Dat is wat minder aggressief dan met de grote lichten knipperen.
Voil�*, u hebt dat goed begrepen.
Je hoeft daarvoor niet eens met dure allemandes te rijden, hoor. Als ik pressée de chez pressé ben doe ik dat met eender welk autotje dat men mij in de pollen heeft geduwd.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2009, 11:45   #50
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Voil�*, u hebt dat goed begrepen.
Je hoeft daarvoor niet eens met dure allemandes te rijden, hoor. Als ik pressée de chez pressé ben doe ik dat met eender welk autotje dat men mij in de pollen heeft geduwd.


In Duitsland zijn het eerder de grote lichten waarmee geknipperd wordt, al op 3 kilometer afstand (wat te begrijpen is als ze aan 350 km/u aangevlamd komen, die 3 km duren dan niet lang en dat pinkertje zou je toch niet tijdig zien in je achteruitkijkspiegel)
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2009, 15:59   #51
Ernst Niessen
Europees Commissaris
 
Ernst Niessen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2009
Locatie: APELDOORN (Apeldoorn)-NL-GE
Berichten: 7.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht


In Duitsland zijn het eerder de grote lichten waarmee geknipperd wordt, al op 3 kilometer afstand (wat te begrijpen is als ze aan 350 km/u aangevlamd komen, die 3 km duren dan niet lang en dat pinkertje zou je toch niet tijdig zien in je achteruitkijkspiegel)
350 km/u? Dat verdient bijna een shocked-smiley! Met dergelijke snelheden - vooropgesteld dat deze motorisch haalbaar zijn met bravehuisvaderswagens - moet de techniek die gewonnen geven aan de luchtweerstand.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat is dat toch voor onzin ... Veel Nederlanders, niet allemaal, hebben de eigenschap zich met alles en iedereen te moeien en de vinger te wijzen. Daarmee is alles toch gezegd?
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2009, 16:47   #52
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Als je helemaal van de kaart wil geraken met een rotonde, moet je de magische rotondes in de UK hebben.

Het bijhorende verkeersbord.
Mama mia!
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2009, 18:02   #53
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
350 km/u?
... bravehuisvaderswagens ...
http://www.autobild.de/artikel/die-s...lt_991812.html

foto 27 : 367 kmh snel...

Laatst gewijzigd door Micele : 19 oktober 2009 om 18:31.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2009, 19:48   #54
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Dat ziet er vanuit de lucht moeilijker uit dan het in werkelijkheid zal zijn, sturen waar ge naartoe moet en als iedereen de juiste techniek gebruikt gaat dat vlot.

Er zijn kruispunten in Vlaanderen die veel gevaarlijker zijn, bovendien ligt op zo`n rotonde uw snelheid zowiezo al lager, ge rijdt er trager in, en ge moet weer vertragen om eruit te rijden.
Dat is meestal wel handig ja. Merci voor de tip.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2009, 20:21   #55
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=dOAID...eature=related

kan me nie schelen of het een rond punt is of een rotonde, het is geil

Laatst gewijzigd door Nynorsk : 19 oktober 2009 om 20:22.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2009, 20:24   #56
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
http://www.youtube.com/watch?v=dOAID...eature=related

kan me nie schelen of het een rond punt is of een rotonde, het is geil
lol
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2009, 14:35   #57
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.128
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht


In Duitsland zijn het eerder de grote lichten waarmee geknipperd wordt, al op 3 kilometer afstand (wat te begrijpen is als ze aan 350 km/u aangevlamd komen, die 3 km duren dan niet lang en dat pinkertje zou je toch niet tijdig zien in je achteruitkijkspiegel)

Je moet dan ook uiterst rechts rijden, zowel hier en zeker op de Autobahn, de Autobahn werkt net omdat iedereen zich daar rechts houd en de snelle jongens links vliegen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2009, 14:55   #58
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.128
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
350 km/u? Dat verdient bijna een shocked-smiley! Met dergelijke snelheden - vooropgesteld dat deze motorisch haalbaar zijn met bravehuisvaderswagens - moet de techniek die gewonnen geven aan de luchtweerstand.
Het is veel, maar het is niet volstrekt onmogelijk, ...

de luchtweerstand die je meer hebt op de typische degelijke Duitse brave huisvaderwagen, geeft ook meer downforce en dus ook wel iets meer grip.

Ook het hoge verbruik aan brandstof, maakt de auto lichter, waardoor met een kwart bak, bvb, wel extreme snelheden gehaald kunnen worden, mits er wat gesleuteld wordt aan het begrenzingssysteem en het motormanagement.

Dat is uiteindelijk ook wat die Duitse tuners doen, die programeren die motor volledig anders, halen er zware stukken af, steken er lichte op, andere wielen, andere banden, andere remmen, andere ophanging, en wat ge overhoud is een half racebeest. Het blijft er natuurlijk uitzien als een Mercedes , BMW of Audi, daarom dat ik ook niet begrijp waarom mensen dit soort dingen kopen, maar blijkbaar, is er een serieuse markt voor.

Koopt u dan van den eerste keer nen Lotus of zo, dan hebt ge nen echte raceauto, die meer dan de helft goeiekoper is, en die belange zoveel nie zuipt als ne gepimpte V6 .
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2009, 20:49   #59
vervreemdebelg
Partijlid
 
vervreemdebelg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2009
Locatie: 90km/u weggetje
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Die kende ik nog niet. Amai

Maar "veilig rijden" kunnen ze wel die Britten:
http://internationaltransportforum.o...d/pdf/risk.pdf


Die link bevestigt dat wat bij mij thuis gezegt wordt sedert we op Belgische wegen rijden.

"Belgian drivers are rude, ignorant and have no common sense whatsoever"

De vertaling gaat me te boven maar er werd ook nog gezegd da Belgen rijden alsof ze de enige op de weg zijn.


__________________
“I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant.”

Laatst gewijzigd door vervreemdebelg : 25 oktober 2009 om 20:50.
vervreemdebelg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2009, 00:09   #60
Boontjes
Parlementslid
 
Geregistreerd: 4 april 2005
Berichten: 1.600
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Het heeft me bijna een auto gekost eer ik het door had, maar de Fransen hebben een specifieke manier om een rotonde met een dubbel vak te nemen. Ze blijven links rijden op de rotonde tot vlak voor ze afdraaien, dan slaan ze opeens rechts in.

Ik betrap me erop dat ik nu ook zo begin te rijden, al was het maar omdat de autogebruikers anders toch de gewoonte hebben om in te voegen hoewel dat niet kan en ik dus hard in de remmen moet. Als je op zijn Frans rijdt, hoeft dat niet.
P.S. mag in Frankrijk ook niet: je moet rechts houden!
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be