Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 juli 2023, 20:20   #41
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 39.042
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Hoe is het mogelijk om zo de bal mis te slaan?
Ik pleit voor een uiterst transparante belastingheffing waar de kiezer duidelijk uit kan opmaken of er 'bijsturing' gewenst is.
Als kiezer is het bij het krijgen van de aanslag duidelijk dat Vlabel, de provincies en de steden en gemeentes te diep in je portefeuille zitten.

https://www.vlaanderen.be/lokaal-bes...n-per-gemeente

Je kan wel een overzicht krijgen welke gemeente of stad de laagste opcentiemen aanrekent. Het is echter moeilijk om een totaalbeeld te krijgen in waar ze het meeste uit jouw zakken proberen te halen.

Is er ergens een correlatie tussen stijgende lokale en provinciebelastingen en het gekozen bestuur ?

Ik stem de volgende keer weloverwogen op PVDA+. Misschien dat die nog meer in mijn zakken willen zitten, ze zijn in ieder geval gebrand de zakken van hun collega-politici minder te vullen.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2023, 20:38   #42
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 64.102
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Als kiezer is het bij het krijgen van de aanslag duidelijk dat Vlabel, de provincies en de steden en gemeentes te diep in je portefeuille zitten.
Als je dat niet doorhebt, dan hoor je thuis in een instelling voor kamerplanten.
Maar ook de Federale regering is daar goed in hoor, in je zakken zitten.
Citaat:
Je kan wel een overzicht krijgen welke gemeente of stad de laagste opcentiemen aanrekent. Het is echter moeilijk om een totaalbeeld te krijgen in waar ze het meeste uit jouw zakken proberen te halen.
Probeer maar eens uit te vogelen welke extraatjes er nog eens boven water komen. Huisvuilophaling enzo.
Citaat:
Is er ergens een correlatie tussen stijgende lokale en provinciebelastingen en het gekozen bestuur ?
De enige correlatie is hoeveel politici en ambtenaren in de ruif aan't graaien zijn.

Citaat:
Ik stem de volgende keer weloverwogen op PVDA+. Misschien dat die nog meer in mijn zakken willen zitten, ze zijn in ieder geval gebrand de zakken van hun collega-politici minder te vullen.
Als het politici zijn.... als er geluid uitkomt is het een leugen of gebroken belofte.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2023, 22:43   #43
fbpolitics
Gouverneur
 
fbpolitics's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2012
Berichten: 1.265
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Ach ja, dit is België, 2 maten en 2 gewichten is hier de norm hé.
Akkoord.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Een mogelijke verklaring is misschien dat het huis van uw buren een stuk ouder is?
Neen.
Zoals gezegd: huis even oud, misschien max 1 tot 2 jaren ouder.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Dan ben ik een gelukkige, 10 % meer dan vorig jaar.
Toont aan dat er een totale willekeur is.
Net zoals ik zeg.
Heb zeer toevallig eens de onroerende voorheffing van mijn buren in mijn bus gekregen...
Voor dezelfde oppervlakte grond, huis van dezelfde leeftijd, huis buur ietsje groter, en toch betaal ik 2 keer zoveel als mijn buur !!



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
De verhoging van het kadastraal inkomen is schandalig?
Absoluut.
Maar de relevante vraag die gesteld moet worden is: "wat precies is dat kadastraal inkomen waar we op belast worden?"

Want dat kadastraal inkomen is helemaal geen inkomen dat elke huiseigenaar zou krijgen want die krijgt niks, die krijgt geen huurinkomsten behalve als ie daadwerkelijk zijn huis verhuurt.
Lees even mee:

Dat is pas de schande: huiseigenaren betalen KI-belasting voor geschatte, fictieve huur (met referentie 1975!) die ze niet krijgen (maar dat wel ook nog geïndexeerd wordt maar 9,59% indexering op NUL blijft NUL!) huiseigenaren betalen dus KI-belasting voor LUCHT.
Want als huiseigenaar betaal je dus al belasting op inkomen/huur dat je niet krijgt.

De vlaamse roverheid/gemeenten zouden dan ook fictieve KI-belastingen kunnen krijgen van huiseigenaren voor hun fictieve huurinkomsten?
Zeer juist.
Thanks.
(was ik vergeten)
.
__________________
- Om onze vrijheid die onder luid applaus blijvend wordt ontnomen terug te krijgen, zal een enorm grote meerderheid vallen.
Het enige doel is de coronapas, de schande, die te allen prijze blijvend zal en moet worden ingevoerd.

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?

Laatst gewijzigd door fbpolitics : 27 juli 2023 om 22:51.
fbpolitics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2023, 10:50   #44
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.802
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics Bekijk bericht
Zeer juist.
Thanks.
(was ik vergeten)
.
Laat eens weten aan de belastingdienst en het vlaamse parlement dat je ook fictieve KI-belastingen zult betalen voor de fictieve (huur)inkomsten die je niet krijgt.
Dat is dan letterlijk en als het ware met dezelfde munt betalen....
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2023, 10:56   #45
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.305
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics Bekijk bericht
Onze favoriete brief bekomen van de roverheid **, en onroerende voorheffing 2023 is 25% gestegen t.o.v. 2022.
Moet kunnen blijkbaar.
(anders is dit +-1% tot 2%)

Navraag gesteld bij enige instantie van betekenis, en hun reactie is dat men niets tegen de roverheid kan beginnen.

Nog iemand die dit normaal vindt, en zonder enig vragen betaalt?


** genoeg reden om deze niet meer overheid, maar roverheid te noemen


PS
Heb zeer toevallig eens de onroerende voorheffing van mijn buren in mijn bus gekregen, en deze waarlijk onopzettelijk geopend.
Voor dezelfde oppervlakte grond, huis van dezelfde leeftijd, huis buur ietsje groter, en toch betaal ik 2 keer zoveel als mijn buur !!
WTF??
.
Onroerende voorheffing is gebaseerd op hoe mooi de wijk waar u woont was in 1950.
__________________
"We moeten ook eerlijk zijn; we hadden de ambitie om de grootste partij te worden in gans Vlaanderen. Daar zijn we niet in geslaagd. De grootste partij is de N-VA en ik feliciteer ook uitdrukkelijk Bart De Wever en alle N-VA militanten, zij verdienen ook een applaus." - Tom Van Grieken, 9 juni 2024
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2023, 20:42   #46
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 39.042
Standaard

Vlabel hervormd non bis in idem naar 4x belasting voor hetzelfde.

1. Aanslag rv ki.
2. Verrekening KI in personenbelasting.
3. Gemeentebelasting gezinnen/belasting bedrijfsoppervlakte.
4. Provinciebelasting gezinnen/belasting bedrijfsoppervlakte.

Bovendien heft ze boven bovenstaande taxatie ook leegstandstaksen en verkrottingstaksen. Je verliest ook recht op eigendom als je een EPC E of F heeft, je kan het niet verkopen zonder renovatieplicht voor de koper.

Gaat Vlaanderen de Nederlandse toer op waar één op de drie wooneenheden in handen van gesubsidieerde wooncorporaties ?

Binnenkort leeft de nieuwe Vlaming die zijn geld in zijn thuisland achterliet uitsluitend in sociale woonsten.

https://www.youtube.com/watch?v=P3PFYiYpaqc

Ik begrijp dat ik hier weinig zinnigs uitkraam maar dat is minder erg dan de waanzin van Vlabel.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 16 augustus 2023 om 20:46.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be