Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 oktober 2023, 11:28   #41
Koenaard Depuydt
Staatssecretaris
 
Koenaard Depuydt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2020
Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
Berichten: 2.844
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Werd druk gedeeld en ook hier waren er die zich lieten vangen.
Geachte heren

Het makertje van deze draad hoeft hier alleszins niet het hoge woord te voeren.
Hij heeft zich immers meerdere malen aan andere zaken laten vangen, bv. het broodjeaapkroonverhaal.
Wat het bloembakzeikertje en het rode lichtriddertje delen boeit ons geen zier.
Deze twee lieden zijn overbetaalde narren net als al die andere beleidsmannetjes.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
En met een revolver
De begrippen "pistool" en "revolver" worden wederom door elkaar gehaald.
Er bestaat weldegelijk een wezenlijk verschil tussen beide vuistvuurwapens.
Een pistool, dankzij Hoogduitse bemiddeling (Pistole) uit het Boheems (pist'al - s met haakje), wordt door een afzonderlijke houder gevoed.
een revolver bezit daarentegen een draaitrommel waar de schietlading in gestopt kan worden (revolver = wentelen).
De gewenste verdietsing beider begrippen luidt als volgt: "handroer" (pistool) en "draaihandroer" (revolver).
Het vuistvuurwapen in de opname is geen draaihandroer.

Over verdietsing gesproken, het woord "krakeel" oftewel vereenvoudigd "kreel" (ruzie, strijd, twist) is eveneens niet van Dietse oorsprong.
De oude naam van de Krakeelstraat was "Hoevenierstraat". Deze benaming bestaat reeds in Molenbeek.

Hoogachtend
__________________
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen.
Koenaard Depuydt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2023, 11:31   #42
Koenaard Depuydt
Staatssecretaris
 
Koenaard Depuydt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2020
Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
Berichten: 2.844
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
De verheerlijking van geweld en bendevorming onder de noemer "muziek" of kunst, waarbij drugs , dikke donkere kanten en vuurwapens dik in de verf gezet worden.
Geachte Vilvoordenaar

Wat is het bezwaar van "dikke, donkere kanten"?
Dit kan toch in het wit ondergespoten worden?

Met Vilvoordse groeten
__________________
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen.
Koenaard Depuydt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2023, 14:23   #43
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.856
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik schrijf nergens "kanten". Ik schreef duidelijk, dikke zwarte konten.

Van dit soort....




En als u de nodige liters levend wit wil leveren, ga ervoor.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 21 oktober 2023 om 14:24.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2023, 22:16   #44
Koenaard Depuydt
Staatssecretaris
 
Koenaard Depuydt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2020
Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
Berichten: 2.844
Standaard

Geachte Vilvoordenaar

Het bezwaar voor uw dikke, donkere (of zwarte) kondschap is ondertussen heel duidelijk geworden. U staat er jammer genoeg alleen voor wat de bevoorrading van het levend wit betreft.

Met Vilvoordse groeten
__________________
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen.
Koenaard Depuydt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2023, 22:37   #45
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.856
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenaard Depuydt Bekijk bericht
Geachte Vilvoordenaar

Het bezwaar voor uw dikke, donkere (of zwarte) kondschap is ondertussen heel duidelijk geworden. U staat er jammer genoeg alleen voor wat de bevoorrading van het levend wit betreft.

Met Vilvoordse groeten
Ieder zijn ding.

Mijn levend wit is gereserveerd voor de blanke dame die ik mijn echtgenote noem.

Ook kan ik geen liters leveren in een aanvaardbare tijd. Ik ben geen kloeke perfect Vlaamse man zoals U. 'k Ben maar een verwerpelijk 2de generatie allochtoontje.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2023, 13:34   #46
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 7.003
Standaard

Wat een rare gedachtenkronkels van de draadstarter. Het pistoolfeestje werd gefilmd en als een drillrap videoclip gebruikt, dus is het een hoax?

Laten we diezelfde "logica" eens toepassen op andere feiten:
  • Het Mateke verkoopt racistische praat in café 't Hemelrijk. Gelukkig hebben agenten alles gefilmd met hun bodycam en kunnen we het voorval vertikaal klasseren als hoax.

  • Het IS steekt een Jordaanse piloot levend in de fik. Gelukkig hebben ze er ook een reclamefilmpje van gemaakt en kunnen we het afdoen als hoax.

  • De Gazanen gaan als beesten tekeer in de huizen van Israëli's. Gelukkig stonden hun GoPro's aan en hebben ze die filmpjes later op Telegram gezet. Dan is het maar een hoax.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het kan ook in scène gezet zijn hé.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2023, 13:42   #47
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 7.003
Standaard

Interview met de rapper in kwestie:

https://www.standaard.be/cnt/dmf20231019_97136776

Citaat:
De groep groeide op een organische manier. Die jongeren hebben ook niets anders te doen. De scène die uit zijn context werd gehaald en viraal ging, daar was niets van gepland. Het was niet de bedoeling dat daar iemand met een Palestijnse vlag stond, net zoals het niet gepland was dat een kind met een wapen zwaaide. Dat was trouwens een airsoftwapen, geen echt pistool. Ik geef toe dat ik zelf geschokt was van dat beeld.’ De Brusselse politie opende intussen een onderzoek naar de beelden, omdat er geen aanvraag was ingediend voor de opnames. De rapper zelf werd nog niet gecontacteerd door de politie, zegt hij.

Over de Palestijnse vlag op de achtergrond in de videobeelden zegt zijn manager nog dat het niet abnormaal is om Palestijnse vlaggen te zien in Brussel. ‘De jongeren voelen veel solidariteit met de Palestijnen in het conflict met Israël, al lang voor het deze maand escaleerde. Wanneer we videoclips opnemen, komen jongeren vaker af met vlaggen, zoals de Marokkaanse of de Congolese vlag.’
Citaat:
Na een moeilijke jeugd is muziek een houvast geworden in zijn leven. ‘Op mijn elfde begon ik met rappen. Toen zat ik voor het eerst in een gesloten jeugdinstelling. Rond mijn 17de begon ik mijn muziek serieus te nemen. Ik kan nu al een jaar of twee het hoofd koel houden. Zonder muziek zou ik mentaal niet staan waar ik vandaag sta. Ik zou pas een gevaarlijke jongen zijn als ik niet zou rappen’, grapt hij. Over zijn moeilijke jeugd wil 7.62 verder weinig vertellen. ‘Ik ben enig kind en ik zorg voor mijn moeder. Ze heeft nu voor de tweede keer kanker.’
Het gaat hier duidelijk niet over acteurs. Maar gewoon "Brusselse" jeugd met "Brusselse" hobby's. De videobeelden dekken de lading.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het kan ook in scène gezet zijn hé.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2023, 17:05   #48
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.856
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

7.62.... Wat een nick. Zou het volledig 7.62x39 zijn, of 7.62x51?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2023, 18:32   #49
Koenaard Depuydt
Staatssecretaris
 
Koenaard Depuydt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2020
Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
Berichten: 2.844
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Mijn levend wit is gereserveerd voor de blanke dame die ik mijn echtgenote noem.
Geachte Vilvoordse heer

Bestaat er een wezenlijk verschil tussen blanke en zwarte (of donkere) wijfjes?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ook kan ik geen liters leveren in een aanvaardbare tijd.
Ossenstaart eten doet wat dit betreft wonderen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik ben geen kloeke perfect Vlaamse man zoals U.
De doorluchtige, gespierde en groot geschapen heer Koenaard Depuydt is noch "kloek" (verbloemende uitdrukking voor "overgewicht"), noch "perfect", in het Diets: volmaakt. Enkel God is volmaakt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
'k Ben maar een verwerpelijk 2de generatie allochtoontje.
Geen nood! Rein Vlaamse afstamming is "dankzij" al die "Nieuw-VlaemSSche T(j)eefjes" niet zo g(r)aaf meer.

Met Vilvoordse groeten
__________________
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen.
Koenaard Depuydt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2023, 18:42   #50
Koenaard Depuydt
Staatssecretaris
 
Koenaard Depuydt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2020
Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
Berichten: 2.844
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
7.62.... Wat een nick. Zou het volledig 7.62x39 zijn, of 7.62x51?
Nogmaals goedenavond Vilvoordenaar

Het zal wellicht eerder 7,62x25 zijn, Tokarev, in het Vlaams: "Draeyers" - tokar = draaier.

De door u genoemde kogelwijdtes geven een te hevige weerslag voor dat jongetje...

Met Vilvoordse groeten
__________________
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen.
Koenaard Depuydt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2023, 09:28   #51
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Werd druk gedeeld en ook hier waren er die zich lieten vangen.

Dat politici meedoen aan deze haatzaaierij is erger. Zij zouden beter eerst hun bronnen checken.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20231018_96120530
Wat scheelt eraan Dadeetje? Dat voor u de realiteit een “ongemakkelijke waarheid” is?
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2023, 10:05   #52
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.599
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Wat een rare gedachtenkronkels van de draadstarter. Het pistoolfeestje werd gefilmd en als een drillrap videoclip gebruikt, dus is het een hoax?

Laten we diezelfde "logica" eens toepassen op andere feiten:
  • Het Mateke verkoopt racistische praat in café 't Hemelrijk. Gelukkig hebben agenten alles gefilmd met hun bodycam en kunnen we het voorval vertikaal klasseren als hoax.

  • Het IS steekt een Jordaanse piloot levend in de fik. Gelukkig hebben ze er ook een reclamefilmpje van gemaakt en kunnen we het afdoen als hoax.

  • De Gazanen gaan als beesten tekeer in de huizen van Israëli's. Gelukkig stonden hun GoPro's aan en hebben ze die filmpjes later op Telegram gezet. Dan is het maar een hoax.
Het werd door oa ‘emmer’ Francken voorgesteld als viering van de aanslag van 16 oktober terwijl het een vooraf opgenomen video was.
Dat is een hoax
https://nl.wikipedia.org/wiki/Hoax
Citaat:
Voorbeelden
Massakinderhuwelijk in Gaza
In 2009 doken foto's en filmpjes op van een 'massakinderhuwelijk' in Gaza, waar blijkens de verklarende tekst, gefinancierd door Hamas, 450 meisjes tussen de 6 en 10 jaar oud zogezegd trouwden met mannen tussen de 16 en 30. De foto's en filmpjes toonden volwassen mannen in het zwart, met kleine in wit geklede meisjes aan hun hand. Het verhaal bleek een hoax, want de meisjes waren geen bruiden maar bruidsmeisjes.[2] Het verhaal veroorzaakte zoveel opschudding en verontwaardiging, dat Hamas zich gedwongen zag de geruchten te ontkrachten. In die filmpjes vertelden de meisjes in het Arabisch dat ze bruidskinderen waren, maar de meeste kijkers waren deze taal niet machtig.
Indien u het nog niet begrijpt, stel gerust vragen.
Ondertussen verblijf ik,
Met hooghartige groeten
__________________
“Toen ze (Sihame El Khaouakibi) over haar werk vertelde, wist ik meteen: dit hebben we ook in Brussel nodig,” zei Jambon daarover.
https://www.bruzz.be/analyse/mist-ro...jft-2021-04-13
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2023, 11:25   #53
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.815
Standaard

Tijdens mijn wilde surftochten op het net kwam ik volgende tegen

Guns?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be