Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 mei 2023, 00:21   #41
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.973
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Geen idee waar het vandaan komt maar Vooruit wil nu blijkbaar dat we onze bengels verplicht naar de creche sturen. En schoolplicht vanaf 3 jaar, dus verplicht naar de kleuterklas.

Waarschijnlijk hebben we zulke ideeën te danken aan


Nu staan mijn bengels al enkele jaren op eigen benen en als ik zulke plannen lees ben ik daar heel blij om.
Wat voor zin heeft het om uw kind naar de creche te sturen als men daar voornamelijk bezig is met anderstalige kinderen Nederlands te leren? Wat gaat die creche bijbrengen aan de kinderen die al Nederlands kunnen?
Of vind Vooruit het maar normaal dat ze uw kinderen kunnen opeisen om ze te gebruiken als 'leerkracht' voor anderstaligen?

Daarnaast valt me op dat men het nu plots ook heeft over 'schoolplicht' in plaats van 'leerplicht'.
Ook dit zal waarschijnlijk wel met het feit te maken hebben dat vele anderstalige kinderen met thuisonderwijs geen Nederlands leren.
En ik kan begrijpen dat daar iets aan gedaan moet worden maar ook hier weer: moeten daar dan alle kinderen voor opdraaien?

Maf voorstel als je het mij vraagt (al doet niemand dat).
Degoutant hoe de sossen paternalistisch willen zijn.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be