Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 december 2023, 19:40   #41
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
Is het niet zo dat men dit soort redeneringen zo zou kunnen gaan vertalen met alle gevolgen.

Stel dat er iemand een broer of een zus van je doodsteekt.

Is dat dan reden genoeg om hetzelfde te gaan aanrichten bij de familie van de moordenaar?

En blijft het dan bij één?

Of gaat het zoals nu in GAZA elke dag verder gaat jij heel die familie vermoorden?

Tot dat er niemand overblijft en dat de vreemden alweer een stuk land kan gaan inpalmen van de feitelijke en enige bezitter.

Familiemoord?

In GAZA noemen wij dat GENOCIDE.

Waar iedereen op toekijkt in alle passiviteit
Ik zou het zo zeggen. Als dat lid van die andere familie die mijn broer heeft vermoord, AAN MIJ UITGELEVERD WORDT door die zijn familie waar hij zich schuil houdt, dan kan ik mij beperken tot het vermoorden van de moordenaar, en is alles in orde.

Maar als ik, wanneer ik bij die familie ga aankloppen, ik bakstenen op mijn smoel krijg, en zij nu ook mijn zus blijven beschieten, ja dan ga ik die familie beginnen aanvallen en uitmoorden tot ze stoppen met mijn zus beschieten en tot ze mij die moordenaar van mijn broer, en alle anderen die bakstenen op mijn kop hebben gegooid, aan mij uitleveren.

En als die dat nooit willen doen, dan blijf ik ze een voor een afmaken he, tot er geen meer overblijven. Want het is duidelijk dat met die familie in de buurt en levend, niemand van mijn familie veilig is en de moordenaar van mijn broer nooit gepakt zal worden.

Op elk moment kan die andere familie bekomen dat ik ze niet meer verder uitmoordt: het volstaat dat ze ophouden met op mijn zus te schieten, en allen die mijn familie hebben aangevallen overhandigen he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2023, 21:51   #42
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.656
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar als ik, wanneer ik bij die familie ga aankloppen, ik bakstenen op mijn smoel krijg, en zij nu ook mijn zus blijven beschieten, ja dan ga ik die familie beginnen aanvallen en uitmoorden tot ze stoppen met mijn zus beschieten en tot ze mij die moordenaar van mijn broer, en alle anderen die bakstenen op mijn kop hebben gegooid, aan mij uitleveren.
Ja kijk, je moet op de knop van de bel duwen.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2023, 08:02   #43
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.442
Standaard Men beperkt zich hier tot veel te weinig.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Vreemd dat u enkel een obsessie hebt met de “genocide” in Gaza, waarin de bevolking op topsnelheid vermenigvuldigt, maar de werkelijke genocides in Darfur, door de IS, en dergelijke niet eens een blik waardig keurt.

Terwijl men het toch voor wat GAZA betreft men de ganse context moet bekijken.


-De wanhoop, na de hoop, opnieuw en opnieuw

-Gaza-De gevangenis

-De politiek manipulatie van ‘Hamas’ tijdens de verkiezingen en deze hun overwinning.

-De belofte van een beter leven waar de politiek overal in de wereld goed in is.

-Een stad (tunnels) boven de stad met bewegingen die de bevolking niet kan volgen.

- De angst voor ‘Hamas’

- De opgestapelde woede van het volk voor hun talrijke doden

-De steeds grotere inbeslagname van hun land en huizen.

En tot slot, hoe kan je in GAZA vreedzaam leven, wat je wens is, als je elke dag bommen op je hoofd krijgt en elke dag volwassenen ziet sterven?


En kinderen, zoveel kinderen, duizenden

Israël, shame on you!


Wat maakt dat van een mens, en niet alleen in GAZA, maar in elke oorlogsgebied?

Oorlogsgebied, waar de doden meestal op afstand vallen.

In GAZA vallen die kinderen en volwassenen misschien wel op een paar meters.

Om dan uiteindelijk te eindigen met de vraag, waarom kunnen die ‘HAMAS’ verantwoordelijke niet aangesproken worden door rechtbanken,
arrestatiebevelen overal ter wereld?

Na de tweede wereldoorlog zijn er NAZI’S zich in Spanje en zuid Amerika gaan schuilhouden.

Zijn er toen hier en daar ook bommen gedropt om ze uit hun nest te doen komen.

Nee, men is ze gewoon gerechtelijk blijven achtervolgen.

Toen werd het verschil duidelijk gemaakt tussen schuldigen en onschuldigen.

Er kan op de wereld nergens een excuus bestaan die de dood van zoveel gevangenen kinderen (zij kunnen daar niet weg) gaat kunnen rechtvaardigen.

En ja, GAZA ondergaat een Genocide en misschien een van de ergste op menselijk vlak.

Gewoon omdat deze kinderen niet kunnen ontsnappen zij zijn gevangenen in zoveel vierkante kilometers.

En dat is de grootste lafheid die er bestaat tegenover die kinderen en andere gewone burgers.

Moeders en vrouwen in het algemeen, wel te verstaan niet strijders.

Moeders die daar zitten met 2-3-4 kinderen van de welke misschien al één van gestorven is.

PS

Betreft een zekere opmerking over ‘genocide’.

Het vanzelfsprekend dat elke ‘genocide’ een menselijke en politiek ramp is.

Laat daar geen twijfel en medeleven over bestaan.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2023, 09:23   #44
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
Terwijl men het toch voor wat GAZA betreft men de ganse context moet bekijken.


-De wanhoop, na de hoop, opnieuw en opnieuw

-Gaza-De gevangenis

-De politiek manipulatie van ‘Hamas’ tijdens de verkiezingen en deze hun overwinning.

-De belofte van een beter leven waar de politiek overal in de wereld goed in is.

-Een stad (tunnels) boven de stad met bewegingen die de bevolking niet kan volgen.

- De angst voor ‘Hamas’

- De opgestapelde woede van het volk voor hun talrijke doden

-De steeds grotere inbeslagname van hun land en huizen.

En tot slot, hoe kan je in GAZA vreedzaam leven, wat je wens is, als je elke dag bommen op je hoofd krijgt en elke dag volwassenen ziet sterven?


En kinderen, zoveel kinderen, duizenden

Israël, shame on you!


Wat maakt dat van een mens, en niet alleen in GAZA, maar in elke oorlogsgebied?

Oorlogsgebied, waar de doden meestal op afstand vallen.

In GAZA vallen die kinderen en volwassenen misschien wel op een paar meters.

Om dan uiteindelijk te eindigen met de vraag, waarom kunnen die ‘HAMAS’ verantwoordelijke niet aangesproken worden door rechtbanken,
arrestatiebevelen overal ter wereld?

Na de tweede wereldoorlog zijn er NAZI’S zich in Spanje en zuid Amerika gaan schuilhouden.

Zijn er toen hier en daar ook bommen gedropt om ze uit hun nest te doen komen.

Nee, men is ze gewoon gerechtelijk blijven achtervolgen.

Toen werd het verschil duidelijk gemaakt tussen schuldigen en onschuldigen.

Er kan op de wereld nergens een excuus bestaan die de dood van zoveel gevangenen kinderen (zij kunnen daar niet weg) gaat kunnen rechtvaardigen.

En ja, GAZA ondergaat een Genocide en misschien een van de ergste op menselijk vlak.

Gewoon omdat deze kinderen niet kunnen ontsnappen zij zijn gevangenen in zoveel vierkante kilometers.

En dat is de grootste lafheid die er bestaat tegenover die kinderen en andere gewone burgers.

Moeders en vrouwen in het algemeen, wel te verstaan niet strijders.

Moeders die daar zitten met 2-3-4 kinderen van de welke misschien al één van gestorven is.

PS

Betreft een zekere opmerking over ‘genocide’.

Het vanzelfsprekend dat elke ‘genocide’ een menselijke en politiek ramp is.

Laat daar geen twijfel en medeleven over bestaan.
U heeft just niks uitgelegd. Een hele hoop wartaal, maar niets waaruit blijkt waarom de gebeurtenissen in Gaza erger zouden zijn dan die in Darfur, het kalifaat van IS, in Zuid-Soedan, in Jemen en dergelijke meer. Vanwaar die fixatie met Gaza?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus

Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 13 december 2023 om 09:24.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2023, 09:34   #45
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ja kijk, je moet op de knop van de bel duwen.
Natuurlijk niet. Ik ga daar direct binnen, want het normale zou geweest zijn dat zij mij die spontaan uitleverden he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2024, 21:28   #46
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.766
Standaard

Hooggerechtshof schiet hervormingen af. Institutionele crisis op komst.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240101_96400227
__________________
Op de vraag hoe Rousseau bij zijn café terechtkwam, reageert Misja ontwijkend. … Maar laat ons zeggen dat we een bruin café zijn en geen zwart.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240606_96305829
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2024, 21:31   #47
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.442
Standaard Als het Strafhof dit beslist, is er wel een probleem

Welk probleem?


Zijn wij of beter gezegd de politiek & weeral bezig om de scheiding der machten in deze te schenden?

Kan en zal het ‘Strafhof’ nog zijn gekozen richting volgen in alle onafhankelijkheid?

Of gaan de centen dat dit Hof de gemeenschap kost weeral weggegooid publiek geld zijn?

In een slachting waar het vaststaat dat Israël met haar leider de slechte kant van de geschiedenis is gaan kiezen.

“Hebben zij dan niets meegekregen van hun eigen gebeuren? “

Geschiedenis- Welke zich morgen onder een nog uit te vinden ‘atoombom’ zich in een andere vorm zou kunnen herhalen

De twee staten te blijven weigeren.




Zijn Palestijnse burgers voor sommigen ‘untermenschen’.


Dat zij binnen hun eigen land geen recht zouden hebben op een volwaardige staat.

Hoe dom kan je zijn dit lijkt wel op een zeker negationisme.

Ook dat nog!


InterviewJan Wouters

‘Als het Strafhof beslist een arrestatiebevel tegen Netanyahu uit te vaardigen, is er wel een probleem’

Beeld rv - REUTERS
De aanklager van het Internationaal Strafhof (ICC) Karim Khan heeft maandag een verzoek ingediend om een arrestatiebevel uit te vaardigen tegen de Israëlische premier Benjamin Netanyahu en minister van Defensie van Yoav Gallant wegens oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid tegen de Palestijnse bevolking. Professor internationaal recht Jan Wouters (KU Leuven) geeft toelichting.

Arseny Pogorilyak
20 mei 2024, 17:14

https://www.demorgen.be/aanval-op-is...leem~bd3ae607/


Live - Crisis Midden-Oosten. Netanyahu noemt besluit van ICC-aanklager ‘absurd’ en vorm van ‘nieuw antisemitisme’ • Ook Biden vindt eis tot arrestatie ‘schandalig’

https://www.demorgen.be/snelnieuws/l...alig~ba7f8873/

InterviewVN-rapporteur John Dugard

‘Het racisme in Israël heeft een niveau bereikt dat ik nooit in Zuid-Afrika zag. De Palestijnen worden als de untermensch beschouwd’


https://www.demorgen.be/nieuws/het-r...ouwd~b39d3741/
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2024, 07:42   #48
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.442
Standaard Meneer Simon Gronowski (holocaust overlever)wanneer eindigt vriendschap?

Is het dan( toch allemaal) een kwestie van arrogantie?
Wat onze Joodse vrienden in de vernieling drijft onder het bestuur van één man binnen het beloofde land?

Iedereen weet dat Joden in het algemeen niemand nodig hebben om zaken te doen.

Die doen zij meestal onder hun.

Of daar enige vriendschap of respect voor nodig is bij andere nationaliteiten?

Zou men kunnen stellen van niet voor de Joden die al verhuist zijn naar dat land dat zij zoveel jaar na Christus en verder vandaag met klem en zonder enige beperking opeisen.

Maar wat met die Joden die overal achterblijven overal in de wereld.

Welke wel een zeker medeleven nodig hebben van die anderen…

Of die leiders thuis daar aan denken of helemaal niet meer is dan ook een goede vraag?

Gaan zij elke aanval op hun gemeenschap ver van huis catalogeren als ‘antisemitisme’ .


Een excuus om al het andere aangerichte schade te negeren?

Inderdaad, dit geeft blijk van een niet te beschrijven arrogantie van onze Joodse vrienden.

Allemaal in gang gezet door een schandalige onmenselijke aanval op hun burgers door een groep terroristen.


Een actie dat zonder enige twijfel wraak naar boven brengt bij deze die familie en vrienden hebben verloren.

En daar, in de beslissing van deze acties van wraak in gang te zetten.
Zijn zij het noorden kwijt.

Er komt geen einde aan.

Het maakt niet uit wie zij daarbij allemaal doden.

Iets buiten controle dat uiteindelijk heel erg begint te lijken op een ‘genocide’.

Joodse vrienden, hoe is dat mogelijk , jullie die dat gisteren zelf hebben meegemaakt.

Dat, kinderen vermoorden, baby’s vermoorden dit vandaag allemaal zelf doen.


En hoelang zijn jullie daar al mee bezig?

De barbaren van gisteren hebben een nageslacht gevonden of wat?

En hoe denken jullie hoe dit allemaal gaat eindigen?

In vriendschap?

Zoals een Holocaust-overlever hier stelt.

Holocaust-overlever Gronowski blijft geloven in vrede tussen Israël en Palestijnen: "Vriendschap zal haat overwinnen"


Holocaust-overlever Simon Gronowski (92) blijft geloven in vrede tussen Israël en de Palestijnen. Hij is hoopvol dat Israëli's en Palestijnen op een dag zullen leven in een wereld waarin vriendschap de haat heeft overwonnen. Tegelijkertijd benadrukt hij dat iedereen zich moet houden aan het internationaal humanitair recht. "Problemen pak je niet aan met oorlog, maar met het recht."

Lina El Bakkali

di 21 mei
23:34

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/05...tijns-conflic/

Menen jullie dat nu echt?

Denken jullie nu werkelijk dat de vaders en moeders en familie en moslims in het algemeen jullie nog als vrienden gaan aanzien?

Wat zou willen zeggen dat die wraak die er bij is ontstaan na die dag in oktober 2023 niet bestaat aan de andere kant.
Maakt die arrogantie van jullie dan dromers of wat?
Het is te hopen voor jullie dat al die slachtoffers & familie niet op wraak uit zijn.

Maar dat zal de toekomst moeten uitwijzen.
Aangezien dat die potentiële GAZA bewoners vandaag allemaal nog altijd in die gevangenis zitten dat GAZA al sinds vele jaren is.
Net zoals de nederzettingen die elke dag in beslag genomen worden door jullie kolonisten.
Kolonies die heel de beschaafde wereld heeft vrijgelaten maar niet jullie.
Jullie kunnen hun eigen land zelf niet delen met de feitelijk eigenaars.
Hoe erg is dat?
Allemaal omdat het in de tijden terug ooit is in jullie bezit zou geweest zijn.

Hier volgen nog een paar tussenkomsten hopende dat jullie van gedrag gaan veranderen.
Voor het te laat is.
Een Staat, egaal hoe rijk hij wel mag zijn, kan niet eeuwigdurend in oorlog blijven leven.
Geen enkele civilisatie houd dat vol.
In deze veronderstelling zullen deze van het bezette land het meeste geduld hebben.
Joden kunnen die strijd op de lange termijn niet winnen.
Het is hoogtijd dat alle Joden overal in de wereld die boodschap massaal naar huis sturen.
Israëliërs, het is tijd dat jullie aan ons denken.
Wij willen hier en daar verder in vrede kunnen leven.

De gedachte Ann De Boeck

Niet alleen de barbaren van Hamas maar ook Israëlische politici staan te boek als misdadigers. Weg morele superioriteit
Ann De Boeck // Ook in Israël zelf hebben velen het gehad met hun premier en blijven de protesten doorgaan.Beeld Eva Beeusaert // ANP/EPA
Ann De Boeck is journalist. Zij vindt het arrestatiebevel tegen Netanyahu ook een spiegel voor het Westen. Wegkijken wordt steeds moeilijker.

Ann De Boeck 21 mei 2024, 03:00


https://www.demorgen.be/meningen/nie...eit~b9f580891/



OpinieOpen brief

Wat België meer kan doen voor Gaza


Palestijnen zoeken tussen het puin naar vermisten, na een raketinslag in het vluchtelingenkamp Nuseirat in de zuidelijke Gazastrook.Beeld ANP / EPA
Meer dan 900 professoren, onderzoekers, doctoraatsstudenten en andere wetenschappelijke medewerkers aan beide zijden van de taalgrens roepen regeringen van ons land op om actie te ondernemen om een einde te maken aan het bloedbad in Gaza. Dit is hun open brief.
900 academici 20 maart 2024, 03:00


https://www.demorgen.be/nieuws/wat-b...gaza~bbe93ffa/

Tussenkomst van een amateurschrijver 'RASPOUTINE'

Terwijl dat -Iedereen (vakkundig) zoiets zou kunnen schrijven maar het gebeurd niet.


De moed ontbreekt!


Wegkijken is voor hen beter.

Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 22 mei 2024 om 07:45.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2024, 10:30   #49
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
[u]





Terwijl dat -Iedereen (vakkundig) zoiets zou kunnen schrijven maar het gebeur[B]d niet.


De moed ontbreekt!


Wegkijken is voor hen beter.
[/b]
Dat gebeurt wel !

Laatst gewijzigd door Boduo : 23 mei 2024 om 10:30.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be