Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 augustus 2022, 21:36   #41
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.581
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Een ander invalspunt is: hoeveel ongevallen zijn er al gebeurd in of door kijkfiles, en gerelateerd aan het fotograferen.
Indien veel: pak het probleem inderdaad aan, zeker ook met boetes,
indien weinig: concentreer je op andere gevaarlijkere dingen.
Oorzaken van ongevallen zijn eigenlijk te reduceren tot 3
1- slecht/onverantwoord rijgedrag
2- niet opletten
3- shit happens

Als bestuurder dingen doen die je afleiden of hinderen valt onder 2. Het enige serieuze accident dat ik ooit had was omwille van de radio die te luid stond.
Sindsdien staat de radio uit als ik rijd.
__________________
“Toen ze (Sihame El Khaouakibi) over haar werk vertelde, wist ik meteen: dit hebben we ook in Brussel nodig,” zei Jambon daarover.
https://www.bruzz.be/analyse/mist-ro...jft-2021-04-13
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2022, 13:06   #42
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Oorzaken van ongevallen zijn eigenlijk te reduceren tot 3
1- slecht/onverantwoord rijgedrag
2- niet opletten
3- shit happens

Als bestuurder dingen doen die je afleiden of hinderen valt onder 2. Het enige serieuze accident dat ik ooit had was omwille van de radio die te luid stond.
Sindsdien staat de radio uit als ik rijd.
Pleit u dan voor een verbod op muziek tijdens het rijden?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2022, 13:39   #43
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Oorzaken van ongevallen zijn eigenlijk te reduceren tot 3
1- slecht/onverantwoord rijgedrag
2- niet opletten
3- shit happens

Als bestuurder dingen doen die je afleiden of hinderen valt onder 2. Het enige serieuze accident dat ik ooit had was omwille van de radio die te luid stond.
Sindsdien staat de radio uit als ik rijd.
Opdat iets gezien dient te worden als een probleem, moet het niet alleen een causaal verband hebben met het probleem, het moet ook nog eens de belangrijkste fractie van de probleemgevallen veroorzaken.

Als op 100 ongelukken, er 10 gebeuren door "niet opletten", en er 40 gebeuren door, zeg maar, "onbekwaamheid", dan moet men mensen die niet opletten niet lastig vallen, zolang men de onbekwamen niet helemaal heeft weggehaald.

"jamaar we winnen toch 10%", is niet echt hoorbaar, als je 40% laat loslopen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2022, 14:35   #44
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.307
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Opdat iets gezien dient te worden als een probleem, moet het niet alleen een causaal verband hebben met het probleem, het moet ook nog eens de belangrijkste fractie van de probleemgevallen veroorzaken.

Als op 100 ongelukken, er 10 gebeuren door "niet opletten", en er 40 gebeuren door, zeg maar, "onbekwaamheid", dan moet men mensen die niet opletten niet lastig vallen, zolang men de onbekwamen niet helemaal heeft weggehaald.

"jamaar we winnen toch 10%", is niet echt hoorbaar, als je 40% laat loslopen.
Het gaat niet alleen over ongevallen. Alle files zijn een hinder maar dikwijls onvermijdelijk. Kijkfiles zouden perfect te vermijden zijn, maar zijn weer maar eens een uiting van menselijke idiotie. Als mensen de idioot willen uithangen moeten ze ervoor zorgen dat ze anderen niet hinderen. Die idioten een pak slaag geven op de snelweg zou nog meer verkeershinder veroorzaken en is dus geen oplossing. Bekeuren lijkt mij dan de beste methode om hen proberen wat verstand in het verkeer bij te bregen.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2022, 18:40   #45
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Het gaat niet alleen over ongevallen. Alle files zijn een hinder maar dikwijls onvermijdelijk. Kijkfiles zouden perfect te vermijden zijn, maar zijn weer maar eens een uiting van menselijke idiotie. Als mensen de idioot willen uithangen moeten ze ervoor zorgen dat ze anderen niet hinderen. Die idioten een pak slaag geven op de snelweg zou nog meer verkeershinder veroorzaken en is dus geen oplossing. Bekeuren lijkt mij dan de beste methode om hen proberen wat verstand in het verkeer bij te bregen.
Als ik een kijkfile nader, dan ben ik dubbel voorzichtig voor andere chauffeurs die mogelijks wat rapper willen en daarvoor van rijstrook veranderen, en soms stoppen.
Ik veroorzaak dus voorzichtigheidsfile.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2022, 21:34   #46
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.838
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als ik een kijkfile nader, dan ben ik dubbel voorzichtig voor andere chauffeurs die mogelijks wat rapper willen en daarvoor van rijstrook veranderen, en soms stoppen.
Ik veroorzaak dus voorzichtigheidsfile.
ah gij zijt dat

ge moet doorgeven he, een snelweg, dient om snel weg te zijn.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2022, 21:40   #47
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.838
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mijn visie:
- ik mag overal op straten en pleinen ... op het openbaar domein komen, gaan en staan
- ik mag daar overal mijn ogen en oren openhouden.
- wat ik zie en wat ik hoor, mag ik onthouden
- ik mag mijn geheugen ondersteunen door dingen op te schrijven, te tekenen, maar ook te fotograferen en te filmen.

Er zijn wel enkele dingen die terecht niet mogen:
- dingen op het internet zwieren, waar het zogenaamde portretrecht geldt, zonder toestemming
- dingen bedienen die volgens het verkeersreglement niet mogen tijdens het sturen.
- ...

Er zijn een paar interessante neveneffecten:
- de flikken en het gerecht zijn soms erg geïnteresseerd in sommige dingen
Ja daar ben ik allemaal mee akkoord, en inderdaad de flikken hebben ook al eens geinformeerd naar mijn camera's ik kon ze toen helaas niet helpen.

Maar iets anders is, als ge achter dat stuur plaats neemt, dan hebt ge focus voor hetgeen ge gaat doen en dat is rijden. ge kijkt naar de baan en naar uw medeweggebruikers.

Die schoon griet in haar kort rokske die hebt ge maar zijdelings opgemerkt,
(hehe mijne rijinstructeur in den tijd zo eens goed met zijn klote gehad...) afgeleid he, en ik had het in de smiezen, ... ja die lag bekanst op de achterbank.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2022, 00:59   #48
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.810
Standaard

Wat mag je wel en niet doen met een dashcam?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be