Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 oktober 2011, 20:18   #41
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.973
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Nee, mijn beste, een zwarte piet is wel degelijk een 'Moor'. In vroeger tijden werden zwarte mensen in Europa vaak omschreven als Moren. Die Moren werden na de Reconquista in Spanje niet zelden gehouden als werkslaven van rijke en voorname Spanjaarden. Zwarte Piet is het slaafje van Sinterklaas.

Nu is het politiek correctivisme bij ons echter helemaal doorgeslagen. Bij ons organiseert het district een aantal vieringen met de eindejaarsfeesten en Sinterklaas, er is een eeuwenoud liedje met een tekststrofe 'zo zwart als een Moor' en deze dient (onder politieke druk) vervangen te worden wegens 'racistische ondertoon'. Waanzinnig uiteraard, even belachelijk dan 'Kuifje in Congo' te willen verbieden.
Freespirit. Weet je, ik vind dergelijke uitleg tegenover de kindjes niets waard. Kinderen beschouwen sinterklaas als een kindervriend.

Wat niet belet. Vertel je verhaal eens aan de directeur van je school. Dit wordt pas boeiend. De kans is groot dat hij of zij zelfs de historische context niet kent.

Wat ook niet belet dat veel heroïsche verhalen, wel of niet kindvriendelijk, baden in het bloed.

Weet je beste Freespirit. Ik heb nog liever dat mijn vrouw aan haar kindjes een verhaaltje voorleest met sinterklaas en zwartepiet in de hoofdrollen dan een oh zo vanzelfsprekende historie over 1302, laat staan dat die kindjes er een spreekbeurt moeten over geven.

Aan kinderen uiteenzetten wie sinterklaas en de zwarte piet waren is zinloos.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)

Laatst gewijzigd door Rudy : 28 oktober 2011 om 20:29.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2011, 20:40   #42
De Sint
Burger
 
De Sint's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juli 2008
Locatie: Spanje
Berichten: 121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Arme Sint, ahzo draaien in zijn graf.
Echt niet
De Sint is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2011, 20:41   #43
De Sint
Burger
 
De Sint's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juli 2008
Locatie: Spanje
Berichten: 121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
slechte ervaringen met de Sint?
Ik heb hem ontslagen, jaren terug
De Sint is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2011, 20:43   #44
Weezer
Eur. Commissievoorzitter
 
Weezer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Berichten: 9.152
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Stel nu dat er elk jaar met Sinterklaas een neger in een ton glasscherven werd gezet en van een berg gerold.

Dan zou ik zeggen ja, dat Sinterklaasgedoe is racistisch.
__________________
The problem with quotes on the Internet is that it is hard to verify their authenticity - Abraham Lincoln
Weezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2011, 22:27   #45
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.735
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Stel nu dat er elk jaar met Sinterklaas een neger in een ton glasscherven werd gezet en van een berg gerold.

Dan zou ik zeggen ja, dat Sinterklaasgedoe is racistisch.
Dat is misschien een goed idee, folklore is toch leuk?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2011, 22:30   #46
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Stel nu dat er elk jaar met Sinterklaas een neger in een ton glasscherven werd gezet en van een berg gerold.

Dan zou ik zeggen ja, dat Sinterklaasgedoe is racistisch.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2011, 22:32   #47
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.735
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Freespirit. Weet je, ik vind dergelijke uitleg tegenover de kindjes niets waard. Kinderen beschouwen sinterklaas als een kindervriend.

Wat niet belet. Vertel je verhaal eens aan de directeur van je school. Dit wordt pas boeiend. De kans is groot dat hij of zij zelfs de historische context niet kent.

Wat ook niet belet dat veel heroïsche verhalen, wel of niet kindvriendelijk, baden in het bloed.

Weet je beste Freespirit. Ik heb nog liever dat mijn vrouw aan haar kindjes een verhaaltje voorleest met sinterklaas en zwartepiet in de hoofdrollen dan een oh zo vanzelfsprekende historie over 1302, laat staan dat die kindjes er een spreekbeurt moeten over geven.

Aan kinderen uiteenzetten wie sinterklaas en de zwarte piet waren is zinloos.
1302 is nochtans een belangrijk jaar geweest inzake de vorm van het oorlogvoeren. In dat jaar werd het de adel duidelijk gemaakt dat de tijd waarin alleen het voetvolk stierf in de oorlog voorbij was.

Maar natuurlijk, kinderen mogen over 1302 niets weten, dat is te gruwelijk - stel je voor dat ze ideeên krijgen en Vlaming worden... Over 1831 mogen ze dan weer wel alles weten, daar worden ze betere Belgen - hoe zeggen de Fransen het weer? Le petite Belge - van..
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 28 oktober 2011 om 22:35.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 00:49   #48
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Freespirit. Weet je, ik vind dergelijke uitleg tegenover de kindjes niets waard. Kinderen beschouwen sinterklaas als een kindervriend.

Wat niet belet. Vertel je verhaal eens aan de directeur van je school. Dit wordt pas boeiend. De kans is groot dat hij of zij zelfs de historische context niet kent.

Wat ook niet belet dat veel heroïsche verhalen, wel of niet kindvriendelijk, baden in het bloed.

Weet je beste Freespirit. Ik heb nog liever dat mijn vrouw aan haar kindjes een verhaaltje voorleest met sinterklaas en zwartepiet in de hoofdrollen dan een oh zo vanzelfsprekende historie over 1302, laat staan dat die kindjes er een spreekbeurt moeten over geven.

Aan kinderen uiteenzetten wie sinterklaas en de zwarte piet waren is zinloos.
Ik begrijp je reactie (wederom) niet zo goed, ik heb helemaal niet de bedoeling het sprookje van Sinterklaas en Zwarte Piet te 'onttoveren' en 'historiseren' voor kleine kinderen. Ik wil enkel maar het feit aankaarten dat men een in mijn ogen onschuldige culturele en familiale traditie wenst te veranderen of zelfs te verbieden onder druk van een doorgeslagen 'correctivisme'. Of dat men deze tradities wil inperken om andere culturen en etniën niet voor het hoofd te stoten.

Om eventjes op Sinterklaas door te gaan: hij was een echt historisch figuur, een bisschop in de christelijke oosterse Kerk en woonde in Turkije (Mirza), ik heb zijn rotshuis aan de Turkse Rivièra overigens al bezocht. Om nu te zeggen dat het een Turk is, dat is wat overdreven, toen was dat (in de vijde eeuw) Klein-Azië waar christenen woonden, die daar pas begin 20 ste eeuw zijn verdreven door de moderne Turken die met de volksverhuizing van de Ottomanen reeds in de middeleeuwen als wildemannen Turkije zijn binnengevallen vanuit Centraal-Azië en daar eeuwenlang geleidelijk aan de christelijke bevolking hebben verdrongen met veel geweld en bloedvergieten.

Opmerkelijk is overigens het feit dat hij aanvankelijk de patroonheilige van de prostituees en 'gevallen vrouwen' was en hen ondersteunde met cadeautjes (!) om een ander leven te beginnen. Door de eeuwen heen is de goedheilig man dan een 'Spaanse kindervriend' geworden, met zwarte Moorse slaafjes.

By the way, ik vind het wel degelijk belangrijk dat kinderen op een 'luchtige manier' het een en ander leren over onze geschiedenis (onder andere 1302), maar dit geheel ter zijde.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 03:05   #49
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht

Het feest zoals wij dat vandaag kennen dateert van 1848.
en allemaal schoorstenen toen...
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 03:07   #50
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik herinner me hem voornamelijk als een voorspelbaar man.
zolang je er maar geen topic over opent is het goed
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 09:07   #51
Marxmannetje
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 april 2011
Locatie: Vlamderen!
Berichten: 2.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht


SINTERKLAASFEEST IS EEN RACISTISCHE INITIATIE


Mijn doelgroep begrijpt dat Zwarten (net als vrouwen, homo’s, boeren, arbeiders, en gekoloniseerde naties) de geschiedenis opnieuw moeten schrijven, en moeten durven nieuwe vragen te stellen. Want ze, dus de machtshebbers, de kolonisator, de banken, de status quo; liegen over alles.

Centraal moet staan in de van revisionisme ontdane historiografie, is dat de Europese adel zwarte en bruin was en zich identificeerde met afbeeldingen van klassieke Afrikanen: de Moren. De symboliek van de Moor speelt sterk in het Sinterklaasfeest in de vorm van Zwarte Piet. Deze is een uitvinding uit de 19e eeuw, maar is duidelijk in zijn verschijning een verwijzing naar de Moor, het symbool van blauw bloed en zwarte suprematie in Europa.(1100-1848)

Het Sinterklaasfeest zoals wij dat vandaag kennen is dus een 19e eeuwse uitvinding en wordt sindsdien gebruikt als een racistische initiatie om kleine witte (en zwarte!) kinderen die zich reeds bewust zijn van verschillen in huidskleur, maar er geen waardeoordeel aan verbinden; een eerste traumatische ervaring te geven met een Zwarte persoon.

Belangrijk is te beseffen dat de witte Europeanen vandaag nakomelingen zijn van ’t Grauw, het Canaille, wat de lijfeigenen en horigen waren. Zij werden overheerst door een zwarte en gekleurde adel en elite. De emancipatie van witten, van lijfeigenen volgde pas in 1848. Sindsdien werd de geschiedenis herschreven en gewit. De Grote Mannen werden herontdekt en in gewitte vorm de steunpilaren van de fictieve geschiedenis van het witte ras. Men had natuurlijk een nieuwe fictieve geschiedenis nodig, omdat men er niet aan herinnert wenste te worden dat witten tot 1848 als schoen leer door de elite werden gebruikt. Men kafte boeken met de prachtige witte huid van de lijfeigenen en maakte ook kleding en schoeisel van hun huid. De handel in mensenhuid vormde tot in de 19e eeuw deel van een industrie.

Er zijn vele vormen van discriminatie en ik wil niet beweren dat witte slechte mensen zijn en zwarten goed. Zulks kan zondermeer afgeleid worden uit mijn stelling dat de zwarte adel de witten als schoenleer zag en verder genadeloos uitbuitte en despotisch onderdrukte. Echter blijkt steeds dat witten in ontkenning leven als zij gevraagd worden naar hun haat tegen zwarten en hun handjesafhakken praktijken in Afrika. Dus moeten wij zelf zoeken naar de oorzaak van deze dodelijke haat. Witten haten zwarten omdat zij op despotische wijze door zwarten werden overheerst. Ze werden gehouden om zich dood te werken en ook om tot leer verwerkt te worden. De vraag is of men wachtte tot zij een natuurlijke dood stierven, of dat men al eerder tot de winning van het mensenleer overging, gedicteerd door markt overwegingen. Racisme tegen zwarten is dan een bevrijdingsideologie, want er zijn geen objectieve verschillen tussen mensentypen. Het verzinsel van mensenrassen was nodig om witten eerst een menselijke status te geven, en toen om hen superieur aan hun zwarte overheersers te verklaren. Witten werden geboren in een wereld waar de zwarte meesters in gouden koetsen rondreden, in gouden kleding gehuld gingen en de macht hadden over leven en dood van hun witte lijfeigenen.

Het Sinterklaasfeest is dus duidelijk het product van witte suprematie, en de angst dat zwarten weer zouden overheersen. Men moest dus witten vanaf jong daarvan bewust maken, zonder feitelijk te onthullen dat Europa door zwarte suprematie werd overheerst. Er heerste Omgekeerd Apartheid, in een klassensamenleving welke ook als een kaste systeem gezien mag worden; voor beter begrip. Hoewel in India er niet echt sprake is van uiterlijke verschillen tussen hoge en lage kasten, speelde deze verschillen kennelijk wel in Europa. De superieuren waren bruin en zwart van huid. Klassieke Afrikaanse gelaatstrekken golden als ‘zuiver bloed’ want zulke personen leken dan ook op De Moor, het symbool van superioriteit.

Sinterklaasfeest is nu dus nu, sinds 1860, een instrument van Staatsracisme geworden, het systeem dat erop toeziet dat het revisionisme gewoon doorgaat, en zelfs naar een hoogtepunt gaat.



http://blankroet.tumblr.com/post/330668532
(helaas een revisionistisch artikel)

Jan Schenkman

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=...-8&sa=N&tab=iw
Dan kunnen we ook de kerstman beschuldigen van dierenmishandeling aangezien hij zijn rendieren op de noordpool laat leven, of zeggen dat hij een slecht voorbeeld is voor piloten aangezien hij nooit een vliegvergunning heeft behaald noch een examen heeft afgelegd als piloot
Marxmannetje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 10:40   #52
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 11:01   #53
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.466
Standaard

wa tedenken van Piet van Vliet ??
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 11:21   #54
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht


SINTERKLAASFEEST IS EEN RACISTISCHE INITIATIE


Mijn doelgroep begrijpt dat Zwarten (net als vrouwen, homo’s, boeren, arbeiders, en gekoloniseerde naties) de geschiedenis opnieuw moeten schrijven, en moeten durven nieuwe vragen te stellen. Want ze, dus de machtshebbers, de kolonisator, de banken, de status quo; liegen over alles.

Centraal moet staan in de van revisionisme ontdane historiografie, is dat de Europese adel zwarte en bruin was en zich identificeerde met afbeeldingen van klassieke Afrikanen: de Moren. De symboliek van de Moor speelt sterk in het Sinterklaasfeest in de vorm van Zwarte Piet. Deze is een uitvinding uit de 19e eeuw, maar is duidelijk in zijn verschijning een verwijzing naar de Moor, het symbool van blauw bloed en zwarte suprematie in Europa.(1100-1848)

Het Sinterklaasfeest zoals wij dat vandaag kennen is dus een 19e eeuwse uitvinding en wordt sindsdien gebruikt als een racistische initiatie om kleine witte (en zwarte!) kinderen die zich reeds bewust zijn van verschillen in huidskleur, maar er geen waardeoordeel aan verbinden; een eerste traumatische ervaring te geven met een Zwarte persoon.

Belangrijk is te beseffen dat de witte Europeanen vandaag nakomelingen zijn van ’t Grauw, het Canaille, wat de lijfeigenen en horigen waren. Zij werden overheerst door een zwarte en gekleurde adel en elite. De emancipatie van witten, van lijfeigenen volgde pas in 1848. Sindsdien werd de geschiedenis herschreven en gewit. De Grote Mannen werden herontdekt en in gewitte vorm de steunpilaren van de fictieve geschiedenis van het witte ras. Men had natuurlijk een nieuwe fictieve geschiedenis nodig, omdat men er niet aan herinnert wenste te worden dat witten tot 1848 als schoen leer door de elite werden gebruikt. Men kafte boeken met de prachtige witte huid van de lijfeigenen en maakte ook kleding en schoeisel van hun huid. De handel in mensenhuid vormde tot in de 19e eeuw deel van een industrie.

Er zijn vele vormen van discriminatie en ik wil niet beweren dat witte slechte mensen zijn en zwarten goed. Zulks kan zondermeer afgeleid worden uit mijn stelling dat de zwarte adel de witten als schoenleer zag en verder genadeloos uitbuitte en despotisch onderdrukte. Echter blijkt steeds dat witten in ontkenning leven als zij gevraagd worden naar hun haat tegen zwarten en hun handjesafhakken praktijken in Afrika. Dus moeten wij zelf zoeken naar de oorzaak van deze dodelijke haat. Witten haten zwarten omdat zij op despotische wijze door zwarten werden overheerst. Ze werden gehouden om zich dood te werken en ook om tot leer verwerkt te worden. De vraag is of men wachtte tot zij een natuurlijke dood stierven, of dat men al eerder tot de winning van het mensenleer overging, gedicteerd door markt overwegingen. Racisme tegen zwarten is dan een bevrijdingsideologie, want er zijn geen objectieve verschillen tussen mensentypen. Het verzinsel van mensenrassen was nodig om witten eerst een menselijke status te geven, en toen om hen superieur aan hun zwarte overheersers te verklaren. Witten werden geboren in een wereld waar de zwarte meesters in gouden koetsen rondreden, in gouden kleding gehuld gingen en de macht hadden over leven en dood van hun witte lijfeigenen.

Het Sinterklaasfeest is dus duidelijk het product van witte suprematie, en de angst dat zwarten weer zouden overheersen. Men moest dus witten vanaf jong daarvan bewust maken, zonder feitelijk te onthullen dat Europa door zwarte suprematie werd overheerst. Er heerste Omgekeerd Apartheid, in een klassensamenleving welke ook als een kaste systeem gezien mag worden; voor beter begrip. Hoewel in India er niet echt sprake is van uiterlijke verschillen tussen hoge en lage kasten, speelde deze verschillen kennelijk wel in Europa. De superieuren waren bruin en zwart van huid. Klassieke Afrikaanse gelaatstrekken golden als ‘zuiver bloed’ want zulke personen leken dan ook op De Moor, het symbool van superioriteit.

Sinterklaasfeest is nu dus nu, sinds 1860, een instrument van Staatsracisme geworden, het systeem dat erop toeziet dat het revisionisme gewoon doorgaat, en zelfs naar een hoogtepunt gaat.



http://blankroet.tumblr.com/post/330668532
(helaas een revisionistisch artikel)

Jan Schenkman

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=...-8&sa=N&tab=iw
Sinterklaas is op 6 december.
Sinterklaas heeft een helper, wij noemen die zwarte Piet, niet omdat hij vab God weet waar komt, maar omdat hij de geschenkjes door de schoorsteen naar de kinderen brengt. Ik weet niet of je het weet, maar de meeste schoorstenen zijn vanbinnen zwart van de roetafzetting.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 11:42   #55
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Sinterklaas is op 6 december.
Sinterklaas heeft een helper, wij noemen die zwarte Piet, niet omdat hij vab God weet waar komt, maar omdat hij de geschenkjes door de schoorsteen naar de kinderen brengt. Ik weet niet of je het weet, maar de meeste schoorstenen zijn vanbinnen zwart van de roetafzetting.
Dat is althans de kinderversie van het verhaal van Sint-Nicolaas dat je hier vertelt. Op zich niets mis mee om dat aan kleine kinderen die nog 'geloven' in de figuur zo te vertellen, kindjes van zes jaar moet je niet belasten met zwaarwichtige historische feiten als de oorsprong van de echte bisschop Sint-Nicolaas en de introductie van zwarte moren die slaven van hem geworden zijn. Dat van die 'zwarte schoorstenen' is er later maar bijgehaald om de echte bedoeling van die zwarte helpers uit de weg te gaan.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 12:16   #56
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard Sintnicolaasistiek



[Een Moor door superschilder Hyacinthe Rigaud: lijkt op Pieterbaas. Deze Moor is geen echte persoon, maar een symbool voor blauw bloed, zwarte DNA, in de Europese adellijke elite die witte lijfeigenen overheersten en als schoenleer gebruikten.]


Gaarne wijs ik erop dat met deze draad de Sintnicolaasistiek (Sintnicolaastiek?) een nieuwe fase is ingegaan waar ik, de onderzoeker Egmond Codfried, vaststel dat Zwarte Piet een verwijzing is naar de Moor, in zijn verschijning als het symbool van zwarte suprematie in Europa, dat sinds 1848 een symbool van superioriteit en haat tegen zwarten is geworden.

De Spaanse Moren (500-1500) spelen geen enkele rol in de geschiedenis van West Europa. De Spaanse Moren waren moslims, en zwarte moslims laten zich meestal voorstaan op hun geloofsidentiteit, inplaats van op hun zwarte identiteit. Helaas dwingt eurocentrisme Zwarten om slechts te geloven dat de Spaanse Moren, de enige zwarte beschaving in Europa waren, zodat zij geen onderzoek zullen doen naar Blauw bloed, de Europese adel en monarchien, die hun zwarte DNA (bloed) voorop stelden.

In al mijn draden zal je bar weinig Spaanse Moren tegenkomen, en ik wil dat graag zo houden.



[Wetenschapelijk Racisme anno 1868]

Met het Sinterklaasfeest werd conform de tijd rond 1848, Zwarte Piet een 'omdraaiing' van het ooude symbool van zwarte superioriteit, in een een symbool voor angst en haat: een waarschuwing aan witten dat zwarten hun erfvijanden zijn.

Kleine witte kinderen moest dat tijdig en traumatiserend worden bijgebracht tijdens een nationale INITIATIE.

Deze vreemde initiatie gaat vanwege Staatsracisme nog steeds door op kosten van de Belastingbetaler die intussen al lang niet meer uitsluitend katholiek en wit is, maar protestants, zwart of moslim is.

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 29 oktober 2011 om 12:37.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 12:38   #57
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Dat is althans de kinderversie van het verhaal van Sint-Nicolaas dat je hier vertelt. Op zich niets mis mee om dat aan kleine kinderen die nog 'geloven' in de figuur zo te vertellen, kindjes van zes jaar moet je niet belasten met zwaarwichtige historische feiten als de oorsprong van de echte bisschop Sint-Nicolaas en de introductie van zwarte moren die slaven van hem geworden zijn. Dat van die 'zwarte schoorstenen' is er later maar bijgehaald om de echte bedoeling van die zwarte helpers uit de weg te gaan.
Jammer dat men niet op de topic ingaat: Pieterbaas is geen slaaf, maar het omgedraaide symbool van blauw bloed, zwarte DNA, zwarte suprematie in Europa.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 12:40   #58
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Sinterklaas is op 6 december.
Sinterklaas heeft een helper, wij noemen die zwarte Piet, niet omdat hij vab God weet waar komt, maar omdat hij de geschenkjes door de schoorsteen naar de kinderen brengt. Ik weet niet of je het weet, maar de meeste schoorstenen zijn vanbinnen zwart van de roetafzetting.
En deze vermeende 'roet' zet zich natuurlijk alleen af op het gelaat en niet op de witte kanten kraag en kleding van deze Zwarte Piet?
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 12:46   #59
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Ik begrijp je reactie (wederom) niet zo goed, ik heb helemaal niet de bedoeling het sprookje van Sinterklaas en Zwarte Piet te 'onttoveren' en 'historiseren' voor kleine kinderen. Ik wil enkel maar het feit aankaarten dat men een in mijn ogen onschuldige culturele en familiale traditie wenst te veranderen of zelfs te verbieden onder druk van een doorgeslagen 'correctivisme'. Of dat men deze tradities wil inperken om andere culturen en etniën niet voor het hoofd te stoten.

Om eventjes op Sinterklaas door te gaan: hij was een echt historisch figuur, een bisschop in de christelijke oosterse Kerk en woonde in Turkije (Mirza), ik heb zijn rotshuis aan de Turkse Rivièra overigens al bezocht. Om nu te zeggen dat het een Turk is, dat is wat overdreven, toen was dat (in de vijde eeuw) Klein-Azië waar christenen woonden, die daar pas begin 20 ste eeuw zijn verdreven door de moderne Turken die met de volksverhuizing van de Ottomanen reeds in de middeleeuwen als wildemannen Turkije zijn binnengevallen vanuit Centraal-Azië en daar eeuwenlang geleidelijk aan de christelijke bevolking hebben verdrongen met veel geweld en bloedvergieten.

Opmerkelijk is overigens het feit dat hij aanvankelijk de patroonheilige van de prostituees en 'gevallen vrouwen' was en hen ondersteunde met cadeautjes (!) om een ander leven te beginnen. Door de eeuwen heen is de goedheilig man dan een 'Spaanse kindervriend' geworden, met zwarte Moorse slaafjes.

By the way, ik vind het wel degelijk belangrijk dat kinderen op een 'luchtige manier' het een en ander leren over onze geschiedenis (onder andere 1302), maar dit geheel ter zijde.


[Masjallah: Turkse Sunnet]



Van mijn kant gebruik ik het woord 'INITIATIE' en denk daarbij aan een vergelijking met initiaties die wij ook bij andere groepen zien. Zoals 'meisjesbesnijdenis' in West Afrika. Of ook jongensbesnijdenis bij Turken, waar het slachtoffer lid wordt van de Moslim Umma, en gekleed wordt als een Ottomaans prinsje. Bij dit soort tradities walst men over de rechten of het begripsvermogen van de kleine slachtoffertjes, vanwege een 'hoger doel.'
Au fond zijn we allemaal even primitief bezig. Zoals je ziet ben ik niet bezig witte mensen te verketteren, maar hen aan te spreken als redelijke mensen die zich met irrationele gebruiken laten opzadelen.

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 29 oktober 2011 om 12:54.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 12:50   #60
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
Dan kunnen we ook de kerstman beschuldigen van dierenmishandeling aangezien hij zijn rendieren op de noordpool laat leven, of zeggen dat hij een slecht voorbeeld is voor piloten aangezien hij nooit een vliegvergunning heeft behaald noch een examen heeft afgelegd als piloot
Het Sinterklaasfeest is een soort nationale hysterie, op kosten van de belastingbetaler. De intocht schijnt per stad of dorp euro 8000 te kosten. kinderen worden al maanden daarvoor in opgewonden staat gebracht met beelden, bioscoopfilm en liedjes. Maar er is ook sprake van angst. Een witte moeder kwam in de Nederlandse media dat autistische kinderen angstig blijven omdat zij Sint met zijn boze Pieten het land per schip zien binnen komen, maar ze vervolgens nooit zien hoe Sint en Piet weer vertrekken: en dus bang zijn de zwarte Piet weer tegen te zullen komen.

http://www.kindmetautisme.nl/snitz/t...?TOPIC_ID=3880

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 29 oktober 2011 om 12:51.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be